Mijn Series +

Undercover - Seizoen 2 (2020)

Belgiƫ / Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Theys
met Tom Waes, Frank Lammers en Sebastien Dewaele

Het tweede seizoen Undercover speelt zich een klein jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen af. Kim de Rooij werkt bij Human Rights. Dankzij de hulp van haar ex-collega Bob Lemmens leidt haar onderzoek naar illegale wapenhandel in Syrië naar de El Dorado Ranch, een country & western manege in het Belgische achterland. Bob gaat wederom undercover en probeert ditmaal in de gratie te komen van de gebroeders Laurent en JP Berger, wapenhandelaars. Drugbaas Ferry Bouman zet ondertussen vanuit de gevangenis zijn zoektocht naar de ware identiteit van de undercoveragenten Bob en Kim voort. Maar hij is niet de enige die meer over de twee te weten wil komen.

1. El Dorado
  9. Reconstructie
  10. Oorlog

Zeer teleurstellend

Esteban schreef:
In theorie zou dat betekenen dat Daniel Day-Lewis en Tommy Wiseau even (al dan niet) getalenteerd zijn. En daarom vind ik zo'n stelling, die op zich natuurlijk wel enige sense maakt, ook alleen maar handig als dooddoener om discussie stil te leggen, enkel te gebruiken als 't handig uitkomt.
Verschil is dat jij de betreffende user corrigeerde, i.p.v. met hem in discussie wilde gaan. Zo kwam het iig over op mij.

avatar van Toontje G
Frank Lammers maar reclame maken voor Undercover op tv, en hij is denk ik nog geen 10 minuten in beeld geweest in 10 afleveringen. Maar gelukkig hebben de gebroeders Berger alles goed gemaakt. Ga de afleveringen van Eigen Kweek nog eens terug kijken. Daar zien we de gebroeders in een heel andere rol schitteren.

avatar van arevee
Voor mij bleef het beter dan seizoen één, hier ben ik wel geboeid gebleven tot op het einde. Zat meer dan genoeg spanning in, acteerwerk was sterk, ritme zat goed, filmisch dik in orde, ik vond dit zeker ok.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik moet heel eerlijk zijn, gezien ik in het begin van dit topic de positiviteit erin wilde houden, dat ik dit seizoen ook echt flut vond.
Waes wordt ook een supermarkt-koffie-man, wat viel hij tegen in dit seizoen.

avatar van Kronos
Zoals je bij een tegenvallend product je geld kan terugkrijgen zou je bij series je tijd moeten kunnen terug eisen als de verwachtingen niet ingelost worden. Gelukkig heb ik me wel een beetje geamuseerd op de momenten dat het echt zo slecht was dat het grappig werd.

Die laatste aflevering. Intelligentie vd kijker werd daarin wel een beetje beledigd tbh

Slap einde

avatar van Hames_Jetfield
Goed seizoen, de laatste aflevering werd naar mijn idee teveel afgeraffeld. Die Vinnie bleek uiteindelijk wel erg makkelijk te verslaan te zijn! En wat ik niet snapte was hoe Bob ineens toch weer contact kreeg met z'n gezin. Er werd toch verteld dat ie niemand meer zou zien? Alle consequenties van de valse getuigenis kwamen (naar mijn idee) niet uit. Ferry had inderdaad maar een bijrol maar was natuurlijk nodig voor de promotie! De gebroeders Berger zijn goede antagonisten. Komt er nog een 3e seizoen?

avatar van Alathir
Duidelijk minder dan het eerste seizoen. Zeker de eerste twee afleveringen waren van een zeer zwak niveau en ik kan me voorstellen dat er hier al veel mensen door zijn afgehaakt. Dat is natuurlijk jammer als je de rest van het seizoen wel ziet, want dat is zeker de moeite. Dat komt op het niveau van seizoen 1. Het einde was snel, spannend maar misschien iets te snel waardoor er wel een paar gaten zaten in het verhaal. Een derde seizoen ga ik zeker kijken, dat wel.

avatar van joy4ever
Een prima tweede seizoen. Met name door het sterke acteerwerk van de broertjes Berger. Nathalie werd trouwens ook goed gespeeld, mooie vrouw ook! Vanaf aflevering vijf kwam er de nodige spanning in en die werd tot het eind goed vastgehouden. Ik vermoed dat velen hier teleurgesteld zijn in dit seizoen omdat ze teveel zaten te wachten op Ferry. Maar zijn rol is hier minimaal en voegt daarnaast ook niet veel toe. Kom maar op met het derde seizoen. Hopelijk weer met de nodige Vlaamse inbreng.

avatar van AFB86
Zeer teleurstellend einde van een al niet geweldig seizoen. Intelligentie van de kijker wordt inderdaad onderschat en een groot aantal vragen blijft onbeantwoord. Let op, spoilers.

- Waarom laat Vinnie hen leven als hij ze vervolgens wil gaan begraven. Als zij toch dood moeten en je merkt dat het een lastige situatie wordt dan schiet je ze toch eerst gewoon dood? Uiteraard gebeurt dit vaak in films, maar blijf me dit toch altijd afvragen.
- Hoe Steve ontsnapt aan Vinnie (fluisteren en dan bijten) komt wel heel erg overeen met het einde van de Bone Collector.
- Valse getuigenis waardoor Ferry vast blijft zitten, maar verder wordt daar niets mee gedaan? Ga er dan vanuit dat dit in seizoen 3 terugkomt, maar dan hadden ze nog wel een teaser kunnen geven.
- Bilzarian ontsnapt, maar vlucht dan maar. Komt over alsof de schrijvers eigenlijk ook geen idee hadden wat ze daar verder mee moesten.
- Hij schiet zijn broer dood en wil dan zichzelf vermoorden, maar pistool hapert. Waarom richt hij het pistool niet op de politie, zodat zij hem doodschieten?

Al met al, in mijn ogen een zeer slechte laatste aflevering.

avatar van Kos
Kos
Alleen dat eerste punt ben ik het mee eens.

Ik begrijp wel dat er veel minder 'snelle' actie in dit seizoen zit dan in seizoen 1 en daarom in sommige gevallen als saai kan worden ervaren. Ik heb hem nog niet afgezien dus over het einde kan ik oordelen.

Ik vind dit seizoen stukken interessanter dan het eerste omdat het meer vergt van de kijker. Er wordt veel meer een verhaal gemaakt en verschillende verhaallijnen lopen langs elkaar, worden verweven en vormen een spannend geheel waarvan je niet precies weet hoe het zal verlopen.

Daarnaast vind ik de acteurs ook erg sterk.

avatar van Kronos
Gaat wat mij betreft niet over meer of minder actie. Het verhaaltje is deze keer gewoon saai en onnozel.

avatar van thomzi50
Wat een bizar rommelig script.

Wat een saai seizoen 2 zeg, niet te vergelijken met seizoen 1. Allemaal Vlamingen, geen spetterende karakters, ..het kabbelde voort. Undercover werd gedragen door de ongepolijste Frank lammers/Danielle en als tegenpol de brave Waes. Frank lammers weglaten is zoiets als James Bond zonder Bond

avatar van JorisTVmeter
Floor87 schreef:

Ik denk dat jullie deze serie echt zien als een serie uit Nederland, maar de hoofdproductie ligt eigenlijk in België (productiehuis 'De Mensen'). Vandaar ook zulke reacties en de mindere waardering voor dit seizoen? Lammers speelt hier een bijrolletje jongens, enkel om de link met NL te leggen denk ik , en eerlijk gezegd heeft hij in seizoen 3 ook niks meer te zoeken, draagt niets meer bij aan het verhaal.

avatar van JorisTVmeter
En dan nu mijn persoonlijke mening? Nee, ik heb het gekeken omdat ik het wou zien, maar genoten heb ik er niet van. Het verhaal is niet goed, te ver gezocht, te onrealistisch, te.... "wanabee hit serie", maar het lukt niet. De media aandacht van Netflix (BE/NL?) is wat te groot, zo goed is dit niet... Maar we kijken en spreken er wel over, dus die opzet is wel geslaagd. Seizoen 3? Doe maar, ik weet nog niet of ik het ga kijken.

avatar van Donkerwoud
JorisTVmeter schreef:

Het zou me verbazen als hij in seizoen drie niet opnieuw de centrale schurk is. Ook nog een eigen prequel-film.