Mijn Series +

Undercover - Seizoen 2 (2020)

Belgiƫ / Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Theys
met Tom Waes, Frank Lammers en Sebastien Dewaele

Het tweede seizoen Undercover speelt zich een klein jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen af. Kim de Rooij werkt bij Human Rights. Dankzij de hulp van haar ex-collega Bob Lemmens leidt haar onderzoek naar illegale wapenhandel in Syrië naar de El Dorado Ranch, een country & western manege in het Belgische achterland. Bob gaat wederom undercover en probeert ditmaal in de gratie te komen van de gebroeders Laurent en JP Berger, wapenhandelaars. Drugbaas Ferry Bouman zet ondertussen vanuit de gevangenis zijn zoektocht naar de ware identiteit van de undercoveragenten Bob en Kim voort. Maar hij is niet de enige die meer over de twee te weten wil komen.

1. El Dorado
  7. Enrichochet
  8. Roadblock
  9. Reconstructie
  10. Oorlog
  • volgende nieuwe aflevering: zondag 25 oktober (aflevering 8)
  • aflevering 8 is zondag 25 oktober te zien op Netflix

Ben ik de enige die steeds denkt: 'hé daar is Urbanus met zijn cowboyhoed weer'! Ik kom niet vaak in een manege (zeg maar nooit), maar als iedereen daar de hele dag aan line dancen doet, ga ik zeker een keer kijken. Tot nu toe (aflevering 5) kom ik maar moeilijk in het verhaal door alle afleiding van onnozele settings, clowneske typetjes en ongemakkelijke scenes. Ik hoop echt dat het beter gaat worden!

avatar van wimaroca
Vinden jullie ook dat Tom Waes en die Laurant speelt zoveel op elkaar lijken? Of is dit de zelfde peroon?

avatar van Mrs Bruce Willis
wimaroca schreef:

Vanuit vrouwelijk perspectief kan ik zeggen, met Tom wil ik wel een beschuitje eten.
Wim Willaert hooguit een kop koffie. In de AH, ofzo

avatar van Chelsea94
Ik vond de laatste 2 afleveringen al een stuk spannender worden. Geloofwaardig? Nee dat zeker niet meer maar vermakelijk is ht uiteindelijk toch wel.
Begrijp ook niet veel van alle keuzes die worden gemaakt, zoveel red flags en toch gewoon doorgaan met alles, niemand zou dat in het echte leven doen.

avatar van Guido Jerzi
Dit seizoen is een grandiose aanfluiting. Wordt groot reclame gemaakt met Frank Lammers. Waar is hij?? Het verhaal is zoals 1 uit duizenden. Spanning? Niks daar 0,0 Ik heb afgehaakt met een duim omlaag.
Seizoen 1 Top. Seizoen 2 Flop! Duidelijk dat Frank Lammers en Elise schaap deze serie toch een swing hebben gegeven en undercover tot een mega sc6 hebben gemaakt samen met de 2 Belgische collega's uiteraard. Echter de toeschouwer wordt hier op en verkeerd been gezet en krijgt een verkeerde verwachting. Jammer. Echt jammer. Had mij er echt op verheugd.

avatar van Kronos
Snap het aanhoudende gezeur over Frank Lammers niet zo. De relatie van Ferre met Danniele en haar verliefdheid op Kim in Seizoen 1 waren zeker smaakmakers maar het is niet zo dat er nu slechter geacteerd wordt. Het scenario en de locatie spreken deze keer gewoon weinig aan.

avatar van Donkerwoud
Ik snap dat ook niet zo, temeer het derde seizoen al is aangekondigd en er zelfs een prequelfilm komt met de oorspronkelijke cast. Ik denk eerder dat mensen straks gaan klagen dat er te veel Frank Lammers is.

avatar van ZAP!
Ik vind Lammers in dit seizoen niet erg sterk, beetje over-acting (s1 niet gezien). Plus dat ik altijd weer aan die ene reclame moet denken wanneer ik hem zie - is z'n eigen schuld.

Verder ben ik wel klaar met 'Undercover' s2, heb zelfs geen zin meer uitgebreid in te gaan wat me allemaal stoort, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat afl. 6 z'n momentjes had. En grappig dat de Zweed Alexej Manvelov voorbij kwam als gay crimineel, dat was hij in Innan Vi Dör - Seizoen 1 (2017) ook al, dacht ik, of misschien was het een andere serie.

avatar van ZAP!
Kronos schreef:
Snap het aanhoudende gezeur over Frank Lammers niet zo.
Snap ik juist heel goed, hij staat bv. toch behoorlijk prominent op de poster van dit seizoen (trailer niet gezien), net als Anna Drijver overigens, daar wil ik nog wel even over zeuren - bij deze!

ZAP! schreef:

Ze hadden dat misschien beter duidelijk gecommuniceerd? Nou ja, de dood van Kim zou een spoiler zijn maar dat Ferry een bijrol heeft en dit seizoen minder wordt ingezet.

avatar van Esteban
Het was van begin af aan nochtans redelijk duidelijk dat de bad-guys van het vorige seizoen eerder een veredelde bijrol zouden worden. Logisch ook, gezien het einde van het eerste seizoen. Ik heb wel gemerkt dat de promotiecampagne van Netflix en zender EEN toch wat verschillend was. Bij die laatste werd in de teasers veel meer ingezet op de nieuwe bad guys. En terecht. Het gedoe met Ferry was in de grote lijnen afgelopen.

Ik heb 3 of 4 afleveringen afgekeken en met tegenzin en de eerste reeks was het voor mij kantje boord maar dit is echt heel erg slecht.

Ik snap niet dat deze serie zo een hoog kijkcijfer krijgt, die Tom Waes het zal wel een beste vent zijn in het echte leven, maar af toe zie ik hem denken wat doe ik hier ziet nou niemand dat ik er niks van kan.

En dan is er potjandorie een derde seizoen aangevraagd om te maken, je zal haast denken dat die mensen die daar zeggenschap in hebben ja gvd straks ben ik mijn baantje kwijt met etc.

Meestal is dit gewoon POEN, mensen moeten werken en leven niks anders.

2 sterren voor de moeite
Ik sla ze op, op de pc maar geef mijn portie maar aan fikkie.

avatar van Chelsea94
Oef, de aflevering van gisteren viel me toch wel heel erg tegen. Het verhaal gaat nog van het ene in het andere uiterste. Dat met het paard was in mijn ogen ook compleet overbodig. Blijkbaar moet alles dit seizoen extremer en schokkender, maar het maakt de serie er niet beter op.

avatar van Kronos
Het wordt bij elke aflevering ongeloofwaardiger en slechter. Gisteren waren sommige scenes zo slecht dat het weer goed werd. Paar keer hard gelachen.

avatar van cmr46
Wat een rot serie is dit. Die Belgen maken er een rotzooi van. 7 delen gekeken maar hij boeit niet.

avatar van Donkerwoud
Haha, dan doe ik ook maar een negatieve duit in het zakje: een compleet voorspelbare filler-aflevering. Het werkt voor mij ook niet dat ze er een beetje een Breaking Bob van maken. Kijk eens hoe ver hij gaat om de broertjes Berger te pakken!? Hij houdt zich zelfs niet meer aan de wet!