ad
  • 8.089.383 stemmen

Undercover - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Undercover

Seizoenen: 2 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 24 februari 2019

• Netflix Bekijk seizoen 1 via Netflix
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Undercover

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

1. 1. Camping Zonnedauw

Undercoveragenten Bob Lemmens en Kim De Rooij installeren zich op de camping van topgangster Ferry Bouman, een van de grootste XTC-producenten ter wereld. Maar Ferry houdt de nieuwkomers in de gaten, zeker wanneer zijn rechterhand John een onaangename ontdekking doet. Gelukkig is Danielle, de vrouw van Ferry, minder op haar hoede.

2. 2. Hoogsensitief

Terwijl Bob en Kim tevergeefs contact proberen leggen met hun targets, proberen Ferry en John erachter te komen hoeveel de politie over hun activiteiten weet. Daarbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Een poging om via bendelid Jurgen en zijn vrouw de misdaadfamilie te infiltreren, loopt faliekant mis, met grote gevolgen. De undercovers moeten hun tactiek aanpassen en richten hun pijlen op de eenzame Danielle.

3. 3. Italian Designer Drugs

Nadat Bob en Kim van de camping gestuurd zijn, is het tijd voor drastische maatregelen. Bob maakt handig gebruik van het conflict tussen Ferry en Jurgen om terug bij Ferry in de gunst te komen. Terwijl Kim Danielle bespeelt, maakt Bob zich interessant tijdens een 'toevallige' ontmoeting in het stadion van Ferry's lievelingsclub PSV. Ferry ziet in zijn nieuwe contact een kans om gemakkelijk geld te verdienen, maar John heeft intussen redenen om Bobs ware identiteit in vraag te stellen.

4. 4. Legio Patria Nostra

Na een eerste succesje van Bob en Kim krijgt het undercoverteam inzage in de telefooncommunicatie van Ferry's bende. Kim krijgt Danielle zover om een dubbeldate te organiseren om de mannen te verzoenen, terwijl Ferry er alles aan doet om Bobs ware aard te achterhalen. Wanneer Jurgen in de problemen komt, ontstaat er chaos in het kamp van Ferry. Bob en Kim proberen hiervan te profiteren.

5. 5. Over de Grens

Bob wordt door Ferry ingeschakeld om een lading PMK (grondstof voor XTC) op te halen in Polen. John zorgt ervoor dat Bob in moeilijkheden komt. Intussen probeert Kim via Danielle meer te weten te komen over wat er aan de hand is met Bob. Ze voelt zich schuldig wanneer ze leert dat Jurgen vermoord is. Bob moet in zijn eentje tot het uiterste gaan om de operatie te redden, maar niets is wat het lijkt.

6. 6. Sirenes

John vervalt in slechte gewoontes wanneer hij zijn dochter ziet lijden. Ferry schakelt Bob in om zijn ontmoeting met een Duitse dealer te beveiligen.

7. 7. De Kop van Die Wout

Bob moet extra bloedvergieten voorkomen en gaat samen met John op pad. Kim worstelt met de bekentenissen van de gevoelige Danielle.

8. 8. Nouveau Monde

Bob overtuigt Ferry en John om zijn Zuid-Amerikaanse contacten in Frankrijk te ontmoeten. Danielle doet Kim een gevaarlijk aanbod.

9. 9. Bodem

Bob haalt alles uit de kast om de operatie weer op de rails te krijgen. Hij heeft nog een laatste troef in handen, maar daarvoor heeft hij Kims hulp nodig.

10. 10. Showtime

Bob verleidt Ferry eindelijk tot een grote deal. Maar Ferry heeft meer vijanden dan gedacht, waardoor het strak uitgedachte plan volledig dreigt te mislukken.

avatar van Esteban

Esteban

Zeer genietbare serie die aflevering na aflevering kon verrassen. Spannend, goed geschreven en tussen de lijnen door ook best grappig. Dubbel zo jammer dus dat de zogenaamde finale dat niveau niet kon vasthouden, de afronding werd ietwat rommelig en warrig gebracht. Was het één sterke lijn gebleven, had ik ongetwijfeld 4 sterren uitgedeeld.

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Leuke serie met naar mijn mening goed acteerwerk. Het enige wat ik minder vind is dat er te veel net goed of te makkelijk gaat. Het ligt er te vaak te dik op.

Maar heb me er verder prima mee vermaakt.

avatar van cor1946

cor1946

Prima serie met goed acteurs werk en dat voor een Nederlandse serie. Ht verhaal was goed.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Niet veel toe te voegen aan de vorige reacties. 'Undercover' (2019) is een alleszins gelikte productie en het undercover-aspect is leuk uitgewerkt. Zowel flikken als criminelen moeten een rol spelen om niet ten onder te gaan aan elkaars rigide spelregels. Het is alleen zo jammer dat de serie in een moordend tempo cliffhangers en plotwendingen op je afvuurt, waardoor de spanningsboog misschien strak blijft maar het tegelijkertijd vaak ten koste gaat van de emotionele ontwikkeling. Neem bijvoorbeeld het moment dat John Zwart tegen zijn gevoel in moet besluiten om Jurgen dood te schieten, terwijl hij weet wat dit gaat betekenen voor zijn eigen dochter. Het zou een zwaar en beladen moment kunnen zijn, maar voelt nu onverdiend omdat er een deugdelijke opbouw mist waarin je een band hebt gekregen met betrokken personages. Sterker nog: die Jurgen stond me zo tegen als karikaturale boef, dat het noodlottige schot geen enkele emotie losmaakte. Ik pik dit eruit als voorbeeld, maar er zijn meer momenten dat de serie toewerkt naar een catharsis maar de opbouw ernaartoe onverdiend voelt. 'Undercover' kijkt lekker weg maar beklijft te weinig.

avatar van Noud

Noud

Eerste twee afleveringen zijn boven verwachting goed. Kan alleen haast niet zo voorstellen dat undercovers zo te werk gaan.

Niet alle acteurs spelen even goed. Jurgen van Kamp speelt naar mijn idee te ongeloofwaardig.

Wel jammer dat ik zie dat Waes en Lammers ook in seizoen 2 meespelen. Vind ik toch wel een spoiler.