Mijn Series +

Undercover - Seizoen 1 (2019)

Belgiƫ / Nederland

ontwikkeld door Jan Theys
met Frank Lammers, Anna Drijver en Tom Waes

De Nederlander Ferry Bouman is één van de grootste XTC-producenten ter wereld. Hij woont in een villa in Limburg, maar zit tijdens de weekends en vakanties op een camping op honderd meter van zijn huis. De Belgische politie brengt twee undercoveragenten, een man en vrouw die een koppel moeten spelen, op de camping onder om contact te leggen en in zijn netwerk te infiltreren.

1. Camping Zonnedauw
  8. Nouveau Monde
  9. Bodem
  10. Showtime
avatar van mcdaktari
Lang geleden dat ik zo'n goeie Nederlandstalige serie gezien heb. Echt een super goed verhaal en goed geacteerd en spannend. Ik mag hopen dat er nog een 2e seizoen van gaat komen. één van de betere Belgische series die ik zag.

Vandaag op netflix in een dag uitgekeken.

Spannende eerste seizoen, komt snel op gang en de spanning blijft de gehele afleveringen erin zitten zonder dat het hinderlijk wordt.

Mooi om te zien dat die Lammers ook iets anders kan dan die irritante jumbo reclames.

avatar van wimaroca
Wat een prachtige serie,Lammers speelt echt top!!!En Waes doet het ook uitstekend,

Op naar het Tweede seizoen!!!

Toch wel 1 van de beste Belgische/Nederlandse series die ik ooit heb gezien. het is een beetje the sopranos meet the americans

leonater schreef:

Wist je dat nog niet? Heeft een aantal prima rollen vertolkt in films - zoals Nachtrit.

Deze rol is hem op zijn lijf geschreven. Toch knap dat je van Jumbo pussy transformeert naar een dealer waar je op momenten tamelijk bang voor bent.

avatar van theo79
De eerste aflevering hiervan heb ik net gekeken en dat smaakt naar meer. Als dit zo blijft of zelfs nog beter wordt dan ben ik tevreden.

avatar van theo79
Tweede aflevering was ook goed. Tot nu toe kijkt het lekker weg.

Toontje
Na flitsende flutfilm Patser was ik wel zo'n beetje klaar met de Vlaamse voice over maar goed ik zet nog effekes door.

Lammers kan ik als acteur goed hebben en de Jumbo is ook gewoon een goeie supermarkt.

avatar van mcdaktari
leonater schreef:
Vandaag op netflix in een dag uitgekeken.

Frank Lammers heeft al meerdere filmrollen gespeeld (Michiel de Ruyter, Zwartboek, De Bende van Oss, De Marathon, Rundskop en De Marathon, enz.) en moet toegeven dat hij het helemaal zo verkeerd nog niet doet. Zeker in deze rol, als de "badguy" doet hij het heel goed. Wat wel nieuw voor mij was, is dat Tom Waes acteert. Ik kende hem enkel van zijn reis programma, wat ik overigens een heel goed reis programma vind. Maar ik zag dat acteren hem ook vrij weinig moeite kost. En Anna Drijver, wat een lekker wijf is dat toch, en kan nog acteren ook.

avatar van Nicolage Rico
Vind Anna wel tekortkomen t.o.v. de rest van de cast. Nog steeds een lekker ding, al heeft de tijd iets van haar schoonheid afgenomen.

Toontje
Uitermate smakelijke productie.

Veel vaart, wendingen.

Iedereen zo'n beetje wel die machtig spel afgeeft.

Zeer geslaagd.

Gisteren 8 en vandaag de laatste 2 afleveringen gekeken van deze fantastische 10 delige misdaad serie. Er wordt door iedereen goed geacteerd. Er zitten veel plot wendingen in het verhaal. Ik ben blij dat ik deze serie heb kunnen zien. Heeft mij uitermate geboeid. Van mij een 4.0

avatar van Esteban
Wat frustrerend dat de eerste (grotendeels) Belgische serie, tevens eerste Netflix co-productie, niet in BE niet beschikbaar is.

Esteban

Inderdaad dan belachelijk. Bijna iedereen is overwegend lovend over deze serie. Ik heb nu zelf drie afleveringen gezien en alle drie vond ik ze erg goed. Vanavond weer verder kijken.

avatar van Esteban
Fijn om te lezen, veel goede reacties. Ik had deze opzettelijk niet opgenomen (uitgezonden op ÉÉN) omdat het al aangekondigd was (ook voor BE) dat deze op Netflix kwam. Blijkt dat we, omwille van de VRT, langer moeten wachten in eigen land. De ene bron zegt 1 maand, de andere spreekt over eind 2019. Afwachten maar. Ik was er zo op ingesteld om hiermee van start te kunnen gaan.

En ik weet het, het is beschikbaar via VRTNU, maar zo'n achterhaalde resolutie weiger ik te kijken.

avatar van theo79
Oke balen dat je dan langer moet wachten. Ik heb nu net de vierde aflevering gekeken en ook die was weer top. Ik heb nog geen slechte aflevering gezien. Het blijft gewoon interessant en spannend.

avatar van 606
Waarschijnlijk gebaseerd op deze man.

Janus van W: een ton coke per week - Crimesite

ik heb hem verhoogd naar 5. Gewoon puur omdat dit veruit het beste is wat ik heb gezien vanuit Belgie/Nederland. dus ja het is ook een beetje met een Benelux brilletje op. Het verhaal zit gewoon goed in elkaar. Camera werk is top en de acteer prestaties zijn ook gewoon geweldig.

is het die volle 5 waard? Ik weet het nog niet. Maar ik ben gewoon blij dat er eindelijk een serie is waarvan ik heb genoten die uit Belgie/Nederland komt. En dit is de eerste.

avatar van 3 2 1 cut
Ik moet zeggen dat Ferry & Danielle Bouman mij af en toe doen denken aan Martin & Cheryl Morero

avatar van theo79
Haha @3 2 1 nu je het zo zegt kan ik dat er ook wel in zien.

Ik moet nog drie afleveringen zien maar wat een goede serie zeg. Kan bijna niet anders of ik ga dit straks met een hoog aantal sterren beoordelen.

avatar van Kos
Kos
'Khaleesi! kom maar efkes schatteke'

avatar van HALVE TAMME.
HALVE TAMME. (moderator)
Nu toch wel nieuwsgierig geworden. Apart gezet in 'mijn lijst' op Netflix.

Kos schreef:
'Khaleesi! kom maar efkes schatteke'

Wat een mupke toch.

avatar van joy4ever
Prima serie. Het moest wel even op gang komen maar zeker vanaf aflevering vier (beste aflevering imo) wordt het echt goed. Slotaflevering ook erg sterk. Zeker op het moment dat de politie binnenvalt en het verraad duidelijk wordt. Tof dat er ruimte is voor een tweede seizoen. Aanrader.

avatar van wimaroca
Wel kijken met ondertiteling ,anders mis je toch wel veel moois

avatar van Kos
Kos
joy4ever schreef:

Een 2de seizoen is dan niet meer op waarheid gebaseerd dus dat zou wel raar zijn.

avatar van joy4ever
wimaroca schreef:
Wel kijken met ondertiteling ,anders mis je toch wel veel moois

Ik kon ook niet zonder

avatar van theo79
Wat was dit goed zeg. Deze serie kan zich prima meten met bijvoorbeeld de betere Britse en Amerikaanse series. Er is ook een mogelijkheid open gehouden voor een tweede seizoen. Aan de ene kant is dat mooi maar dan hoop ik dat ze op het zelfde niveau verder weten te gaan. Dit seizoen krijgt van mij in ieder geval een dikke voldoende. 4.5 ster

avatar van 606
Hey Croissant kom dan !! ??

Leuke variant op het thema lokale criminelen, zoals the Sopranos. Nu met Lammers aan het hoofd van een halve organisatie xtc handelaren dat zich schuilhoudt op een aso camping in limburg. Het patsergedrag is lollig maar die Maes als onderkoffer weet elke keer het plezier te vergallen. Zelfs zo erg dat je voor Ferry gaat juichen. Persoonlijk? Leuk maar hollands hoop was scherper en daarom geestiger.