Mijn Series +

Undercover - Seizoen 2 (2020)

Belgiƫ / Nederland
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Jan Theys
met Tom Waes, Frank Lammers en Sebastien Dewaele

Het tweede seizoen Undercover speelt zich een klein jaar na de gebeurtenissen van het eerste seizoen af. Kim de Rooij werkt bij Human Rights. Dankzij de hulp van haar ex-collega Bob Lemmens leidt haar onderzoek naar illegale wapenhandel in Syrië naar de El Dorado Ranch, een country & western manege in het Belgische achterland. Bob gaat wederom undercover en probeert ditmaal in de gratie te komen van de gebroeders Laurent en JP Berger, wapenhandelaars. Drugbaas Ferry Bouman zet ondertussen vanuit de gevangenis zijn zoektocht naar de ware identiteit van de undercoveragenten Bob en Kim voort. Maar hij is niet de enige die meer over de twee te weten wil komen.

1. El Dorado
  8. Roadblock
  9. Reconstructie
  10. Oorlog

ZAP! schreef:
Jij vindt Waes wel goed acteren, btw?

Waes haalt uit de rol wat er uit te halen valt. En dat doet hij mijn inziens alles behalve slecht.

avatar van Kronos
Veel meer dan wat lopen zuchten doet hij nochtans niet.

Vond seizoen 1 vermakelijk. Prima spanning en goed verhaal. Nergens spannend maar schoot nergens uit de bocht. Seizoen 2 vond ik matig beginnen. Teleurstellend zelfs. Maar ondertussen is het toch wederom vermakelijk. Die Zweed is geweldig. 4 sterren tot op heden. Simpelweg omdat het heerlijk wegkijkt.

avatar van Mrs Bruce Willis
Ik heb als enige klacht over de laatste aflevering dat er geen paarden in waren

avatar van Kronos
Op die tekening van Nathalie's zoon stonden toch paardjes?

Beter kijken.

avatar van Donkerwoud
Ach. Ik vond het weer een oké-aflevering. Ergens geestig dat Laurent alleen nog maar met z'n ogen kan knipperen, terwijl hij de hele undercover-operatie kan laten mislopen. De passages rond Ferry's rechtszaak waren ook best goed gedaan. Heb alleen nergens het gevoel dat we een zinderende climax tegemoet gaan waar veel op het spel staat. Blijft voelen als een soort tussenseizoen. Al ben ik benieuwd of 't helemaal klaar is met de broertjes Berger na dit seizoen. Iets zegt me dat ook zij een rol gaan spelen in de derde reeks.

Donkerwoud schreef:
...Ergens geestig dat Laurent alleen nog maar met z'n ogen kan knipperen, terwijl hij de hele undercover-operatie kan laten mislopen...
Doet me denken aan 'Breaking Bad', meer precies Hector Salamanco met zijn belletje. Heb de afl. (helaas?) gemist, maar als hij met zijn ogen kan knipperen, dan kunnen ze hem toch 1x laten knipperen voor 'ja' en 2x voor 'nee' en zo uitvinden wat er gebeurd is...?

avatar van Donkerwoud
Ik zet 't niet zonder reden tussen spoiler tags, haha.

avatar van ZAP!
Dikke fout van de schrijvers dus, of mis ik iets?

ZAP! schreef:
Dikke fout van de schrijvers dus, of mis ik iets?

Nee, nee. De hele aflevering gaat er zo'n beetje over hoe dat zich ontwikkelt.

avatar van Chelsea94
Ben zelf nu wel benieuwd naar de laatste aflevering. De serie is wel wat vooruit gegaan en heeft me toch uiteindelijk nog nieuwsgierig weten te maken.

avatar van ZAP!
Ja, dat heb ik ook, dus jammer dat ik de voorlaatste afl. gemist heb. Ga de finale nog wel kijken.

ZAP! schreef:

Oh? Je hebt geen Netflix?

avatar van ZAP!
Nee, hier alleen een karig, zij het koninklijk ( ), abonnementje...

ZAP! schreef:
Nee, hier alleen een karig, zij het koninklijk ( ), abonnementje...

Je kan hem terugkijken op de website van de VRT.
Undercover - Aflevering 9 (Seizoen 2) | VRT NU

avatar van ZAP!
Dan moet ik me wel aanmelden bij de VRT... wie weet, bedankt voor de tip i.i.g.!

avatar van Esteban
Wat vreemd. Net als bij S1 zou S2 na de uitzendingen op VRT ook beschikbaar zijn bij Netflix BE. Niet dus, S2 zou niet op Netflix verschijnen bij ons. Althans volgens Netflix BE.

avatar van Chelsea94
Net de finale aflevering gezien. Wat mij betreft echt teveel binnen 40 minuten, er gebeurde zoveel dat je amper tijd had om iets tot je te nemen of je zat alweer bij het volgende, vind ik jammer, deze had beter verdeeld kunnen zijn over 2 afleveringen, nu voelt het allemaal wat afgeraffeld.
Ook vreemd dat Ferry helemaal niet meer aan bod komt, zal wel te maken hebben met een open eind over hem, waardoor ze daarmee verder kunnen in seizoen 3.

Al met al geef ik de gehele reeks een 3.5. Heeft me wel vermaakt, maar was toch, voor mij althans, niet zo goed als seizoen 1.

avatar van H. T. Groenewijn
Een goed gevulde laatste aflevering. Vrij geweldadig.
Wel erg voor de moeder van de broers, ik ben niet vergeten dat zij het paard doodde.

avatar van Donkerwoud
Om de één of andere reden hoopte ik dat de zwakheden van het hele seizoen goedgemaakt zouden worden met een zinderende slotaflevering. Maar ze hebben zich er echt een beetje te makkelijk vanaf gemaakt met een vrij standaard thriller-einde. Volledig volgens 't boekje. De plotlijn rond Bilzarian is gemakshalve maar helemaal gedumpt en Ferry heeft er geen aandeel in. Op zich komt de broederliefde tussen Laurent en JP wel sterk naar voren in een ijzersterke openingsscéne, maar 't voelt nu vooral als de voorspelbare aankondiging van een naderende dood. Slotconclusie: een onbevredigend seizoen waarin de veelheid aan oude en nieuwe personages ten koste gaat van een sterke focus of strakke spanningsboog. Veel gemakzuchtige opvulling, terwijl het plot aan elkaar hangt van flauwe wendingen als 'Breaking Bob' er weer een zooitje van maakt.

avatar van cmr46
He he eindelijk afgelopen. een slechte 2e serie met een verhaal van niks. En de acteurs waren om te huilen. En Ferry waren ze gewoon vergeten.(zat in de bak dat wel) Zonde van die serie na zo goed seizoen 1.

avatar van wimaroca
cmr46 schreef:

100% mee-eens ,onbegrijpelijk
de clou was ook heel slecht uitgespeeld,inderdaad zeer matige acteurs........

En toch hoop ik dat er nog een seizoen komt!!!

avatar van Corcicus
Nu alle afleveringen gezien zijn, is de kogel door de kerk: dit tweede seizoen overklast het eerste op alle mogelijke manieren. Fenomenale televisie met uitstekende acteerprestaties (de broers Berger doen het fantastisch), een oerdegelijke verhaallijn en non-stop spanning. De spetterende finale was een afsluiter die aan vuurwerk deed denken. Frank Lammers was als het vijfde wiel aan de wagen, een side story zonder meerwaarde dat maar niet van de grond wou komen. Dus stop met het sektarische geouwehoer hieronder waaruit ik begrijp dat de enige reden dat deze serie slecht gevonden wordt, het gebrek aan Nederlanders in de cast is. Treurig hoor. Er rest de Nederlanders niets anders dan nederig en vol erkenning het hoofd te buigen voor zoveel Vlaamse filmexpertise.

Corcicus schreef:

Ik heb dit nergens als kritiekpunt genoemd. Beetje flauw.

wimaroca schreef:

inderdaad zeer matige acteurs........

En toch hoop ik dat er nog een seizoen komt!!!

Neen. Uitstekende acteurs. Een matige acteerprestatie, dat kan. Om tal van redenen. Maar matige acteurs? In geen geval.

1ste seizoen was beter. toch wel weer vermakelijk. De laatste aflevering vond ik maar zozo. seizoen 3 gaan we Ferry denk ik wel weer meer zien.

Seizoen 1 was een beetje een kruising(niet in kwaliteit) tussen the sopranos en The americans, Dit 2e seizoen proberen ze een beetje the wire kant uit te gaan.

Esteban schreef:
Acteerprestaties zijn net zo subjectief als de kwaliteiten van acteurs. Geen enkele acteur is feitelijk goed (of slecht).

Genietbaar, maar toch een stuk minder dan seizoen één vind ik. Dat ligt wat mij betreft niet aan de acteerprestaties. Integendeel, de Berger broers, Nathalie, Nick,... worden allemaal sterk neer gezet. Ook de meeste bijrollen zijn verdienstelijk. Tom Waes viel voor mij dit keer op een paar momenten door de mand, maar uiteindelijk zet hij wel een geloofwaardig personage neer.

Het is echter het plot waar ik minder lovend over kan zijn. Te ver gezocht, te ongeloofwaardig, te toevallig... Een aantal personages duiken op en verdwijnen weer zonder veel poeha. De verschijningen van Kim vond ik ronduit misplaatst. Ook de hele verhaallijn rond Ferry was maar half geslaagd.

Ik ga zeker nog kijken naar seizoen 3, maar hoop dat ze toch wat bijsturen in de goede richting wat het scenario betreft.

avatar van Esteban
Humo is verrassend positief, die zag ik niet komen.

DPG Media Privacy Gate - humo.be

MJ_DA_MAN schreef:

In theorie zou dat betekenen dat Daniel Day-Lewis en Tommy Wiseau even (al dan niet) getalenteerd zijn. En daarom vind ik zo'n stelling, die op zich natuurlijk wel enige sense maakt, ook alleen maar handig als dooddoener om discussie stil te leggen, enkel te gebruiken als 't handig uitkomt.