Goede regisseur. About Schmidt staat in mijn top 10 en Sideways vond ik ook erg sterk.
Zijn nieuwe film is aangekondigd:
Nebraska (2006)
Plot Outline: Thinking that he's won the lottery, a father coerces his begrudging son into driving him from Montana to Nebraska so he can claim his winnings.
Zeker een goed regisseur. Plaats hier ook maar even een lijstje
1. Sideways 4,5*
2. About Schmidt 4,5*
3. Election 3,5*
4. Citizen Ruth 3,5*
Zoals je kunt zien heeft deze regisseur mij tot nu toe nog niet teleurgesteld. Mijn verwachtingen zijn ook uiteraard erg hoog voor zijn nieuwe project. En die film zal dus in zwart/wit zijn. Ben erg nieuwsgierig. Is er eigenlijk al wat meer nieuws over dit project?
Heb slechts twee films van de goede man gezien, maar ik ben nu al geheel overtuigd van zijn kunnen. Hij heeft in ieder geval twee geweldige en uiterst sfeervolle films afgeleverd. About Smidt heeft (slechts na één kijkbeurt) een plekje weten te veroveren in mijn top 10 en Sideways staat momenteel nog op 4,5 sterren, maar ga ik binnenkort weer eens herzien. Wie weet zit er nog een verhoging naar de volle vijf sterren in ...
Ben ook erg benieuwd naar zijn volgende film. Plot klinkt in ieder geval amusant.
Inderdaad, nu een jaar later, nog steeds niets...? ''Nebraska'' lijkt te zijn vervallen en is het de beurt aan ''Fork in the Road''(2009, announced), gebaseerd op een boek van Denis Hamill. Ik ken het boek noch de schrijver, dus dat wordt dan maar weer afwachten.
Een top tien van Payne is niet nodig, alle films die ik ken zijn bijna even goed(Citizen Ruth, Election, About Schmidt, Sideways) en hebben elk hun eigen charmes...
'Nebraska' is helaas geen spoor meer van te bekennen, maar het is al wel bijna 2010 én voor 2011 staat er alweer één op de rol: The descendants! Geduld is vooralsnog een schone zaak...
Een van mijn favoriete filmmakers. Het meest bijzondere in zijn films vind ik de puurheid van de personages. Kijk bijvoorbeeld naar Jack Nicholson in About Schmidt of Paul Giamatti in Sideways.
About Schmidt- 4.5*
Sideways - 4*
The Descendants - 4*
Helaas heb ik Citizen Ruth en Election nog nooit gezien.