King of California (2007)

Komedie / Drama

geregisseerd door Mike Cahill (II)
met Michael Douglas, Evan Rachel Wood en Greg Davis Jr.

Charlie is een instabiele huisvader die een tijdje in een inrichting heeft gezeten. Nadat hij wordt vrijgelaten, gaat hij weer bij zijn 16-jarige dochter Miranda wonen. Miranda haar leven, dat net een beetje op orde was, wordt zo weer overhoop gehaald. Charlie is er namelijk van overtuigd dat hij een oude Spaanse schat op het spoor is. Hoewel Miranda aanvankelijk sceptisch is, helpt ze haar vader toch mee met zijn zoektocht.

avatar van donkied
Lekker vermakelijk filmpje. Heerlijk gespeeld door Douglas in deze film.

Niet mijn soort film. Zoals al eerder gezegd is het allemaal te netjes en te braaf.
Had er veel meer van verwacht, het geheel is veel te oppervlakkig en vraagt daarom teweinig van geven van enige toegevoegde waarde van de acteurs.
Deze keer onthoud ik mij van het geven van sterren.

Pretentieloze komedie met sterk spel van Michael Douglas en vooral Evan Rachel Wood.

Ik heb nu vrijwel alle Wood-films gezien en ik moet zeggen: er zit niet één slechte vertolking bij en bovendien is zij een lust voor het oog.

Melvin Udall
Heerlijke dromerige film met een rol die je misschien niet snel verwacht van Douglas al past het hem als een oude jas en zit er wel wat Jack Cotton in Charlie. Het verhaal is zoet maar weet mede door het spel van Wood vaak de juiste snaar te raken. Zo'n vader is natuurlijk gek maar wel erg cool, hahaha!

avatar van bozzy
Weinig vertellend verhaal,behoorlijk saai.
wel goede acteer prestaties,maar helaas kon de film mij niet boeien.
Snap niet dat het een komedie is,drama kan ik wel inkomen.

Leuke film waarin een ietwat geschifte vader en zijn dochter op zoek gaan naar een bijna 400 jaar oude schat in het huidige California. Een origineel verhaal waarbij je je de hele tijd afvraagt of de schat wel echt bestaat. En hier kom je dan uiteindelijk ook op een verrassende manier achter. Michael Douglas maakt de film als de krankzinnige vader en is dus perfect gecast met zijn baardje en al. Evan Rachel Wood weet goed tegengas te bieden als zijn dochter. Een nipte 3.5 sterren.

avatar van AC1
AC1
Na 2 minuten afgezet. Ik weet wanneer ik word gerold.

Onthouden we vooral de geslaagde "crazy act" van Michael Douglas in een volbloed waanzinnige film die wel iets heeft, namelijk een satirische ondertoon gericht op allerlei instanties (Het slappe optreden van de politie wordt meerdere malen op de korrel genomen, de ironische uitlating "Ik dacht toch dat instellingen voor zwakzinnigen dienden om mensen beter te maken" zegt genoeg en de bezorgdheid omtrent Charlies' uiteindelijk lot is toch behoorlijk naar).

avatar van Picker
Geen onaardige film, kijkt lekker weg. Evan Rachel Wood is sowieso een lust voor het oog!

avatar van K. V.
Deze een tijdje geleden gekocht voor een euro en me er nu eens aan gewaagd. Hij viel beter mee dan gedacht. 'k vond het een vermakelijke film met een leuk verhaaltje. 'k zat geboeid te kijken wat er allemaal ging gebeuren. De cast deed het ook prima. Toch wel een opmerkelijke rol voor Michael Douglas, maar het werkte wel.
'k had eigenlijk geen verwachtingen, maar vond het wel een leuke film. Het was eens iets anders.

avatar van Alexander1900
Tja... de acteerprestaties van de twee hoofdrolspelers zijn (erg) goed, maar het verhaal - schat zoeken in een dorp - is voor het overgrote deel slaapverwekkend neergezet. Ik ben een grote fan van Michael Douglas maar dit is nauwelijks te pruimen. Dit is zeer waarschijnlijk de minste film van hem. Best pijnlijk..., gezien ik een leuke film had verwacht.

Misschien over 5 jaar weer proberen.