The Passion of Martin (1991)

geregisseerd door Alexander Payne
met Charley Hayward, Lauren Tuerk en Lisa Zane

Martin is een 30-jarige fotograaf die eindelijk zijn zielmaat gevonden lijkt te hebben. Na het zien van een vrouw die zijn werk adoreert in een galerie, komt hij haar weer tegen bij een bruiloft waar hij de foto's voor verzorgt. De twee kunnen het meteen met elkaar vinden en en ze springen dezelfde nacht nog bij elkaar in bed. Maar als Martin de volgende ochtend wakker wordt is zij vertrokken. Vanaf dat punt krijgen we een kijkje in het hoofd van Martin, die zijn vragen maar niet beantwoord lijkt te krijgen. Waarom is ze vertrokken?

avatar van Malick
Deze studentenfilm van Alexander Payne kun je vinden op de DVD van het (film)boek Cinema Now!