I Now Pronounce You Chuck & Larry (2007)

Alternatieve titel: I Now Pronounce You Chuck and Larry

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Dennis Dugan
met Adam Sandler, Kevin James en Jessica Biel

Chuck Levine en Larry Valentine zijn de trots van hun brandweerkorps: je kunt altijd op hen aan en ze staan altijd aan elkaars zijde. Chuck echter is een verstokt vrijgezel, terwijl Larry dol is op zijn gezin. Ooit heeft Larry Chuck's leven gered zodat hij hem wat schuldig is en de tijd is gekomen dat Larry iets terugvraagt: ze moeten zich als formaliteit registreren als samenwonende heren, zodat Larry's kinderen aanspraak maken op een levensverzekering-uitkering. Helaas dat toevallig een vervelende bureaucraat uitgerekend deze zaak besluit te onderzoeken en de heren gedwongen worden daadwerkelijk samen te wonen...

Flauwe film vol met cliché's en zouteloze, platte humor. Jammer, gemiste kans!

avatar van witboek
Geen aanrader maar als je huiswerk moet maken is dit beter .[/quote

Huiswerk en film is nooit een goede combinatie. ]

avatar van muis!
vermakelijke film!

TMP
Erg melige film met Sandler en James. Nu kun je dat vantevoren ook wel verwachten, maar het was wel iets te zeer over de top. Desalniettemin wel enkele keren gelachen.

avatar van mnrk
Een leuke komedie met Adam Sandler en Kevin James

Het verhaal is ook leuk en zit vol met lekkere flauwe grappen, hierdoor een leuke film die zeker de moeite waard is.

Ook de overige acteurs in deze film zijn zeker een meerwaarde ( Ving Rhames, Dan Aykroyd, Steve Buscemi en natuurlijk de heerlijke Jessica Biel ).

avatar van Timothyvdmeer
altijd weer Rob Sneijder in een film met Sandler...leuke film heb er genoten.

avatar van Martijnnn
Dit was de eerste keer dat ik hem grappig vond.

Geen heel slechte film, ondanks dat ik Adam Sandler echt waardeloos vind. Hij speelt altijd een-en-dezelfde rol, namelijk dat van 'n groot kind. Gelukkig bevatte de film enkele goede grappen en was Kevin James in zijn rol van Larry erg sympathiek. Ving Rhames had wat mij betreft de leukste bijrol en Jessica Biel was écht lekker om naar te kijken!!! Wel ongeloofwaardig dan weer dat zo'n bloedmooie vrouw, die ook nog eens advocate is (haar personage, niet Biel zelf natuurlijk), zou vallen op zo'n loser als Chuck (Sandler dus!).

avatar van donkied
Echt een leuke frisse komedie

avatar van TragieStar.*
Nee, niet echt een film voor mij. Een week geleden alweer dat ik deze heb bekeken, maar het blijft me nog redelijk bij. De grappen waren erg flauw, en vooral aan Adam Sandler zat ik me te ergeren. Meestal is dat niet zo maar dit keer vond ik hem niet zo leuk. Jammer van de vooroordelen, maar een pluspunt is toch wel Jessica Biel. Ze acteert zo fijn, en het is gewoon erg leuk naar haar kijken. Ze is ook nog eens een mooie vrouw. Larry was wel erg geestig en erg lief. Vind de beoordeling dan ook een beetje bovengemiddeld.

Leuk voor een keertje, maar niet voor vaker te bekijken.

avatar van yeahgot2be
een dikke vijf! ik heb de hele film lang dubbel gelegen, en zal deze nog minstens 5 keer bekijken!

avatar van Keane1983
Een erg leuke film, die hier en daar wel in herhaling valt en cliche's vertoont.
De chemie tussen de spelers was top en ik vond het een lust voor het oog.
De soundtrack lag lekker in het gehoor. De humor was leuk, soms wel iets te overdreven...
laat ik zeggen...de dronken zwerver....
Het verhaal/moraal komt duidelijk over, soms liggen de homo vooroordelen iets te dik er boven op..maar aan de andere kant laat het ook zien waar mensen in het "normale" leven wel eens tegen aan kunnen lopen.
Verder vind ik het een vlotte en verzorgde film die op geen moment verveeld of inkakt.
Leuk om misschien nog eens een keertje te zien over een paar jaar.
Van mij een 3,5*

eldodo
Het hele 'It's okay to be gay' aspect wordt iets teveel uitgediept.

avatar van ibendb
Een leuke film over 2 hetero's die doen alsof ze homo zijn.
Adam Sandller doet zijn best zoals (bijna) altijd. Het verhaal is ook niet mis en het einde is ook goed. Ik zat af en toe met een big smile, maar de meeste zijn minder geslaagd.
Goed. 3*

avatar van AjaxRulezzz
Heerlijke komedie, ik heb zowat heel de film gelachen en daar gaat het uiteindelijk om bij komedies! Daarnaast was het een genot om naar Jessica Biel te kijken

avatar van ILDIB
Simpel en doeltreffend vermaak. Tel daarbij op mevrouw Biel en ook aan de inwendige mens is gedacht.. Sandler was zowaar te pruimen.

Aardig.

Volgens mij voor het eerst dat ik Kevin James in een wat betere filmrol zie, valt wel tegen dat het één van z'n oudere rollen is dan. Maar hier kan hij in ieder geval aardig meespelen met Sandler. Blijft soms iets te sullig, maar dat hoort ook wel een beetje bij hem.

Verder een vlot filmpje, dat zeker het eerste uur wel weet te vermaken. Laatste half uur (en dan vooral die idiote eindspeech) worden jammer genoeg te melig en té moralistisch. Jamer en Sandler moeten blijkbaar elke vijf minuten opnieuw geconfronteerd worden met de vooroordelen over homos. Iets subtieler was wel leuk geweest.

Wel wat leuke grappen zien voorbijkomen, maar jammer dat het naar het einde weer standaard Hollywoodvormen aanneemt.

avatar van Poisonthewell
Op zich niet zo'n gek idee: tolerantie marketen via de filmster wiens publiek daar het hardst aan toe is. Sandler als instrument ter bestrijding van homofobie is een slimme aanval from the inside out, maar buiten dat is de film zeer zeer standaard. Hier en daar een geslaagde grap, leuke line-readings van de gelouterde komieken in de hoofdrollen, maar ozo formulaisch en sentimenteel.

avatar van crowdsurfer
Echt een goede film. Heb er geregeld mee moeten lachen en dat doe ik met de meeste komedies niet, dus gewoon een aanrader.
Adam Sandler vind ik één van de betere comedy acteurs, dus misschien ligt het daar aan.

avatar van Sergio Leone
Gemiste kans.

Het eerste uur is verrassend vlot en zelfs grappig. Chuck is best venijnig en Larry is daarvoor een ideaal slachtoffer. Soms levert het nogal (f)lauwe mopjes op, maar dat is nu eenmaal het risico van het genre.
Helaas gaat het na een tijdje steil bergafwaarts. Zeker het slotakkoord in de rechtzaal met alle verplichte moraaltjes en meligheid is niet te harden. Om een goed gevoel over te houden aan een film eindigt die best met een climax, hier gebeurt het tegenovergestelde.

Adam Sandler valt goed mee; Kevin James is wat onopvallend maar ook niet storend. Bijrolletjes voor iemand als Steve Buscemi zijn dan weer wél pijnlijk. Maar een verrassing is soms niet veraf, en zo komt het dat de beste rol neergezet wordt door Jessica Biel's heerlijke lijf.

Goed begin, ronduit beschamend einde. We onthouden vooral dat Biel "echte" dinges heeft.

avatar van PopcornMonster
Een mooie komedie-film met Sandler en James,

Adam Sandler en Kevin James zijn naast Jim Carrey en Eddie Murphy helden van de komedie, en dat bewijzen ze hier maar weer. Aardig verhaal met een boodschap. De rechtzaak was inderdaad te lang en te duf, maar de rest is zeker amuserend. Er kwamen een aantal 80s classics als muziek zoals, Cyndi Lauper & Queen, wel leuk om ze na zo'n lange tijd weer te horen Behalve dat is het best wel een lange film, maar het is zeker waar om hem een keertje te bekijken.

3 sterren voor Adam Sandler, Kevin James en natuurlijk de sexy Jessica Biel

avatar van Rickyman
Een typische Sandler en James komedie,
het is zo ontzettend flauw, gewoon niet leuk.

avatar van TheLionKingFan
Een erg grappige komedie met het geweldige duo Sandler en James. Misschien wel een beetje te lang maar er zitten echt heel veel leuke grappen in. Met als hoogtepunt dat de gehele brandweercrew in de gevangenis terechtkomt 4*

Ik vond het wel een aardige film. Vooral de twee heren zijn een fantastisch koppel.

avatar van Daan258
Een aardige comedy.
Sandler en James zijn altijd een leuk duo samen waardoor er hier en daar zeker grappig momenten waren. Het verhaal stelt niet veel voor maar zeker leuk om een keer te zien.

avatar van IH88
“You guys really seem like you have a lot of sexual chemistry.”

Matige film die eigenlijk alleen Jessica Biel als pluspunt heeft. Nou is Biel vanuit mannelijk oogpunt al snel een pluspunt, maar hier is ze wel erg aantrekkelijk. In een film over homoseksualiteit en gelijke rechten is dat wel lichtelijk ironisch.

Maar I Now Pronounce You Chuck & Larry probeert dan ook weinig diepgaands of interessants te zeggen over dit onderwerp. Alle clichés over homoseksuelen worden uit de kast getrokken en de nodige stereotypen dansen voorbij. De situaties waar Sandler en James zich in storten zijn schijtlollig zonder echt grappig te worden. James zet nog wel een sympathiek karakter neer en in het begin waren er nog wat geslaagde grappen. Het einde probeert nog iets diepgaands te zeggen, maar wij als kijker zijn al het voorgaande natuurlijk niet vergeten. Geen hoogvlieger.

avatar van wvernooij
Fantastisch!

avatar van Kondoro0614
I Now Pronounce You Chuck and Larry

Ik ga deze film even een korte mening geven, het is laat op de avond en je hoeft er eignelijk niet veel over kwijt. Het is een ontzettend leuk tussendoor filmpje die je toch de vermeende kant van homoseksualiteit binnen Amerika laat zien, waar homo’s tot op de dag van vandaag nog steeds niet helemaal geliefd worden, zelf ben ik geen maar, ik ken wel wat mensen in mijn omgeving die het zijn en dan kan het soms zwaar zijn. Chuck en Larry zitten bij de brandweer, wanneer Larry door heeft hoe hij meer geld kan krijgen (via pensioenen oid) vraag hij Chuck om zijn daad (nadat Larry hem gered heeft) en wil samen gaan trouwen, heir en daar wat onraad komen de twee er nog makkelijk mee weg.

Leuke film, korte mening, het is laat, ik ben moe en ga naar bedje toe. Leuke tussendoor filmpje!

avatar van tattoobob
Kevin James vind ik altijd leuk om naar te kijken,het is alleen jammer dat die draak van een Sandler hier in mee speelt.
Films waar Sandler in mee speelt kijk ik bij voorbaat al niet omdat ik een hekel aan die vent heb .

Gelukkig zorgt Kevin James voor genoeg leuke momenten in deze film en kom ik alsnog uit op een voldoende.
De humor is ook gelijk het beste van de film want verder is het niets bijzonders