Hitch (2005)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andy Tennant
met Will Smith, Eva Mendes en Kevin James

De meeste mannen hebben problemen met het vinden van liefde, doordat ze zichzelf niet kunnen zijn. Alex "Hitch" Hitchens (Will Smith) is gespecialiseerd adviseur in eerste indrukken en helpt mannen met dit probleem. Hij organiseert de eerste drie afspraakjes van zijn cliënten en stiekem is Hitch verantwoordelijk voor honderden huwelijken in New York. Sara (Eva Mendes), verslaggeefster voor een dagelijks roddelblad, komt in aanraking met Hitch en haar professionele en persoonlijke leven komen hierdoor overhoop te liggen.

avatar van ambrosini
leuke film

avatar van missl
Best voorspelbaar, maar wel vermakelijk. Smith is best een grappige man.

avatar van jeuletaxi
Aangenaam verrast, een heerlijke film.
Grappig en verveelt geen moment, voorspelbaar maar voor dit genre zeker een aanrader.

Het zal wel het gezicht en het voorkomen zijn die het succes van een eerste boy-girl-kennismaking in eerste instantie bepalen, maar Amerikanen houden van spitsvondige theorieën. Het maakt hun zoveel cleverder maar ze vergeten vaak dat ze daardoor precies "onecht" overkomen.
Zo ook deze "Hitch" die stoeit op onwezenlijke situaties, perfect voorspelbaar is en eigenlijk als komedie, dus om te lachen, in zijn geheel teleurstelt.
Het ontbreekt aan natuurlijke charme tenoverstaan van een te veel aan kunstmatigheid.

avatar van IH88
“I'm a guy. Since when do we get anything right the first time?”

Will Smith was indrukwekkend in Seven Pounds maar ik zie hem ook nog steeds graag als charmante en snel babbelende gladjakker. Hitch is hier de perfecte film voor want Smith mag zijn hele trukendoos open trekken als Hitch, een man die iedere andere man aan de vrouw kan helpen.

Zelfs de onhandige en niet echt charmante Albert. Smith en James zijn geweldig op dreef en de humor werkt uitstekend. Eva Mendes moet samen met Smith voor het romantische sausje zorgen en de twee hebben een aangename chemie. Het is niet alleen zoetsappig maar er zit echt venijn in hun gedrag en gesprekken, en dat zie ik graag. Het dramatische en sentimentele einde vergeef ik deze film dan graag.

avatar van Ferdydurke
In afwachting van tijdelijk minder comfortabele fysieke omstandigheden (ik zal niet in detail treden) zonder schuldgevoel toegegeven aan mijn neiging om na het eten als een zombie op de bank te blijven hangen. Een neiging die ontstaat vanwege zeer veeleisende bezigheden overdag natuurlijk

Ik zou haast zeggen: dat moet ik vaker doen! Achtereenvolgens een aflevering van de Britse tv-serie Victoria, deze film, en het overgrote deel van Millennium 2 over me heen laten komen. Heb me eigenlijk prima vermaakt, al vertoont mijn respectievelijke waardering van één en ander een aflopende schaal.

Hitch is weer zo'n typisch produkt, één in een eindeloze reeks, waarvan de totstandkoming verloopt volgens een ijzeren patroon: aan de basis staan een paar leuke ideetjes, die in het gunstigste geval resulteren in de gedachte halverwege: dat kan best aardig worden, maar altijd weet men met vereende krachten te voorkómen dat dat ook gebeurt, door de hele boel steeds weer dezelfde windtunnel in te rijden, waarna een smakeloos standaardvehikel overblijft, met steeds weer dezelfde – kennelijk onmisbaar geachte - moralistische en romantische clichés.

Will Smith heeft in ieder geval wel de juiste uitstraling voor wat ie doet, en Kevin James kan er eveneens mee door. Eva Mendes heeft ongetwijfeld ook allerlei kwaliteiten, maar inhuren voor een komedie zou ik haar toch niet.

Geinig filmpje hoor. Het verhaal is niet zo heel bijzonder eerlijk gezegd. Voorspelbaar ook. Dat wordt gelukkig zeer ruim gecompenseerd door geweldig acteerwerk en hilarische scènes. Wat een geweldig duo van complete tegenpolen zijn James en Smith. Ook Mendes en Valletta spelen erg overtuigend.

Speelduur is best lang voor een film in dit genre, maar het blijft de gehele speelduur onderhoudend dus dat was prima te doen.

Aangename Komedie / Romantiek film van regisseur Andy Tennant.

De altijd charmante Will Smith is geknipt voor de rol van New Yorkse "date doctor" Alex "Hitch" Hitchens, die zelf als overtuigd vrijgezel door het leven gaat, maar als geen ander weet hoe hij minder fortuinlijke mannen, zoals de mollige Albert (Kevin James, in één van zijn weinige leuke rollen), aan een vrouw kan helpen. Als Hitch zijn grote liefde ontmoet, te weten riooljournaliste Sara Melas (Eva Mendes), gaat hij onherroepelijk voor de bijl en blijkt Hitch net zo'n sukkel als de rest.

Voor verstokte vrijgezellen bevat Hitch best bruikbare tips. Deze cliché rijke romantische komedie wordt overeind gehouden door de hoofdrolspelers Will Smith en de altijd mooie Eva Mendes. Will Smith doet het heel goed als adviseur en charmeur, maar als hij echte liefde voelt opwellen, kan hij er bijna niet mee uit de voeten.

Al met al leuk om eens gezien te hebben en vooral natuurlijk vanwege Will Smith en Eva Mendes.