Wedding Crashers (2005)

Komedie / Romantiek
119 minuten / 128 minuten (ongecensureerde versie)

geregisseerd door David Dobkin
met Owen Wilson, Vince Vaughn en Christopher Walken

De overtuigde vrijgezellen John en Jeremy hebben de perfecte manier gevonden om meisjes op te pikken voor één avond: op huwelijken! Onder valse voorwendselen nodigen ze zichzelf uit voor gratis champagne, eten en de mooiste bruidsmeisjes die niets liever willen dan een man vinden...En het mooiste is: aan het einde van de avond verdwijnen ze weer zonder verplichtingen... Hun versiertrucs halen alleen niets meer uit wanneer John onverwachts verliefd wordt op een bruidsmeisje. Om haar hart te winnen moet John alles uit de kast halen, omdat zij ook al plannen heeft voor een huwelijk met iemand anders...

avatar van jeuletaxi
Ik heb me kostelijk vermaakt en Will Ferrell was op het einde de kers op de taart, een aanrader.

avatar van missl
Niet mijn humor. Zelfs bij vlagen een beetje vervelend. Toch 2 punten van mij voor Christopher Walken en Rachel McAdems.

avatar van Fran
Dit is wel een leuke en luchtige komedie. Niet echt heel bijzonder of bijzonder grappig. Maar hij kijkt wel lekker makkelijk weg. Owen Wilson vond ik eerlijk gezegd een beetje een irritant personage hebben. Hij liep heel de tijd rond met zo'n overdreven dromerig gezicht en dan zo'n zeikerig dromerig stemmetje erbij. Soms kwam hij wel eens sympathiek over. Vooral op de momenten dat hij alleen was met het meisje van zijn dromen. Maar echt grappig vond ik hem nergens worden. Eerder irritant.

Vince Vaughn kwam wel weer heel goed uit de hoek als onfatsoenlijke hork. In dat soort rollen is hij helemaal in zijn element. En zo ook bij deze film. Daarbij was die psycho waar hij mee samen was ook erg grappig. De combinatie van die twee bij elkaar tilt het verhaal toch wel een eind op en maakt deze film toch wel vermakelijk om naar te kijken.

avatar van KKOPPI
Heb me kapot gelachen om Vaughn, een van zijn beste films. De scene in bed met Todd heeft me in mijn broek doen pissen. Owen Wilson blijft een beetje een apart type maar de rol past goed bij hem. Een van de betere onder de comedy's afgelopen jaren, daar zitten namelijk niet zo veel goede tussen.

Aangename film om 1 keer gezien te hebben. Wel niet echt een komedie vind ik. Slechts met een paar scènes gelachen en in dat opzicht schiet hij wel wat tekort.

Starwood schreef:

en dan geef je parenthood 3,5 ster???????????

behemoth schreef:

en dan geef je parenthood 3,5 ster???????????

Parenthood engageert zich niet enkel als komedie, maar ook drama aspecten en die lagen me wel. Wedding Crashers probeert enkel een komedie te zijn en schiet daarin tekort volgens mij.

avatar van Aapje81
Wedding Crashers is een film die precies brengt wat je ervan mag verwachten. Wilson en Vaughn doen het best leuk en de rest van de cast is ook overtuigend genoeg. Vooral Isla Fischer toont hier weer haar komisch talent en Christopher Walken doet het altijd leuk. Als tegen het einde dan de cliches toeslaan wordt de film wat lang en begint de verveling toe te slaan maar het is allemaal nog te overzien.

Redelijk

avatar van baspls
Grappige en vermakelijke film. Redelijk acteerwerk en goede humor. Verder niet erg bijzonder.
Wel grappig dat Jane Seymour zo'n aparte bijrol had hier.

Wat een domme film is dit.

avatar van lovecraft
Starwood schreef:

Waar probeert Wedding Crashers enkel een komedie te zijn?
Het is meer een RomCom dan een eenzijdige humorfilm.

En een steengoede, als u het mij vraagt. Ook voor mannen. Vaughn en Wilson vormen een prima duo. Rest van de cast is ook uitstekend en de humor is prima en bij vlagen zelfs hilarisch. Twee uur rollebollen van het lachen. Heerlijk.

avatar van Zeus.
Niet mijn humor. Toch nog 2,5* voor Rachel McAdams.

Teksten hierboven als 'twee uur rollebollen van het lachen' slaan als een tang op een varken. Dan heb je in ieder geval niet naar deze film zitten kijken. Enfin.

avatar van Akkiej
Flotte film met leuke humor. Soms iets irritant met en een veel te zoetsappig einde. Drie sterretjes.

avatar van FunkStarr
Wat een flauw gedrocht, waardeloos in alle opzichten. Humor? waar? Wilson, Vaughn of Ferrell, het is allemaal drie keer niks. Dat een gigant als Christopher Walken zich leent voor dit soort wanproducties.

avatar van frodok
Deze film begint best aardig, maar gaandeweg wordt het allemaal steeds flauwer, jammer genoeg. Met een aantal losse eindjes in het scenario is dat ook nog reden dat de film niet echt beklijft.

avatar van eddy kiprich
Na een uur toch echt uit gezet. Pfff, we konden er met het hele gezin echt geen positief ding uithalen. Geen humor, dialogen superslecht. We zaten maar te wachten op de "humor" maar bij het uitblijven hiervan wordt het alleen maar vervelend(er).

avatar van des1
Leuke film. Goeie combi, dat lijzige van Owen Wilson en goofy Vince Vaugn. Clevere uitwerking en grappige dialogen van wat toch een mager uitgangspunt is. Geeft de kundigheid aan van wie heeft geschreven aan het script. Leuke guest appearance van Will Ferrell als de guru die de mannen de kunst van het wedding crashen heeft bijgebracht. Christopher Walken speelt weer een zoveelste versie van zichzelf. Wat erg voorspelbaar eind.

HALVE TAMME.
Leuke film met prima acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld aan vele
hilarische scenes. Mijn lachspieren hebben in ieder geval overuren gemaakt.

Ik ben een tevreden filmkijker, tot en met.

Drieënhalve ster van mijn kant voor Wedding Crashers (2005).

avatar van IH88
“I'm not perfect, but who are we kidding, neither are you.”

Wedding Crashers is vermakelijke onzin met veel grappige momenten en jammer genoeg ook het verplichte drama. Vooral Vaughn mag zich uitleven en zijn scènes met Fisher, Wilson en Ferrell behoren tot de leukere momenten. Het is een beetje hit and miss maar over het algemeen moest ik wel lachen om de onzinnige avonturen van Vaughn en Wilson.

Ze hebben een goede chemie en hun beginscènes bij verschillende bruiloften is gelijk één van de hoogtepunten. Rachel McAdams kan bij mij weinig fout doen en ook hier is ze weer sterk op dreef. Ze heeft weinig te doen maar haar chemie met Wilson is verassend overtuigend. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. Walken is altijd wel een genot om in een film te zien maar hier krijgt hij veel te weinig te doen. Het niveau daalt wel een beetje naarmate de film vordert en het verplichte drama voelt wat geforceerd aan. Maar Wedding Crashers is een sympathieke en tegelijkertijd grove komedie, en dat dit werkt is al een compliment op zich.

avatar van Antonev
Aardige comedy met best een originele rode lijn. Lolbroeken Vaughn en Wilson maken er een fraai potje, wat reden genoeg geeft toch lachen. Je ziet van mijlen ver aankomen hoe het zal gaan lopen, maar ach, het is vermakelijk.