- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
91. Trick 'r Treat (Film, 2007)
82 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 182 punten
Subgenre: Werewolves
Themaklassement: 74 punten
Eigen score: 3*
https://www.porchdrinking.com/wp-content/uploads/2015/10/trick-r-treat-featured-image-660x325.jpg
Hm oké, deze moet ik volgend jaar ofzo nog maar eens kijken. Ik ben voor het weerwolven thema zo'n 10 lijstjes bij langs gegaan op Letterboxd en deze film stond in al die tien lijstjes in de top 10 weerwolven films... Zodoende zat ik er echt de hele tijd op te wachten. Tja, er is inderdaad een stukje met weerwolven (dan toch), maar hem neerzetten als een van de betere weerwolven films is echt krankzinnig. Zodoende ga ik voor dit thema nog wel een aanvullende film kijken.
Verder best een geinige film dat prima vermaakt, maar als je op een brute weerwolf film zit te wachten ben je hier flink aan het verkeerde adres.
92. Frankenstein's Army (Film, 2013)
83 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 184 punten
Subgenre: 81. War horror
Themaklassement: 75 punten
Eigen score: 3.5*
https://www.austinchronicle.com/binary/99eb/frankenstein-2.jpg
Deze stond ook vrijwel in de top 3 van alle lijstjes "war horror" maar heeft dan op IMDB en MM niet die genreaanduiding. Dat vind ik dan ook wel weer maf, want dit is me toch meer een oorlogsfilm dan een actiefilm... Nu is er best wat actie in het tweede deel mja oorlog is toch wel het overkoepelende thema. Geeft ook niet, de film was zeker vet. Nu was de film denk ik beter geweest als one take film (but not really) ipv de found footage stijl, maar goed het zat ook niet in de weg ofzo. Wat wél in de weg zat was het eerste half uur... Beetje lompe filler om te kijker in slaap te sussen. Gelukkig is het daarna echt geweldig en geraakt de film in een heerlijke stroomversnelling.
Het wezen design is echt zalig, de kills zijn fraai, en visueel is het dik in orde. Tegen het einde nog ff een stukkie met Frankenstein zelf wat ook echt genieten was. Beetje een onevenwichtige film, maar wel een heerlijk 2de deel waardoor het makkelijker is om die eerste 30 minuten te vergeten.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Klinkt moeilijker dan het is. Gewoon ff dit kanaal openen en een passende short (qua tijd) erbij zoeken. Zelf heb ik het iets minder efficiënt gedaan dan JM, dus zou gewoon een short pakken van 6 minuten ofzo (pakte meestal de eerste die ik zag).
Je kan het overigens ook net zo doen als Brabantze en gewoon aflevering 1 + 2 combineren als je echt geen zin hebt in shorts. Dat is dan ongeveer het equivalent van een film van bijna 2 uur. Niet heel efficiënt mja, dat is een film van 2 uur kijken ook niet.
Ah. Dank je wel.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
93. ThanksKilling 3 (Film, 2012)
95 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 186 punten
Subgenre: 27. Kitsch horror
Themaklassement: 76 punten
Eigen score: 4*
Er komt een olifant het toneel op
Tja, je raad het al
Toneel stuk

Veel lui zullen echt heul slecht gaan op dat soort grappen, maar ik lig dan helemaal op de vloer. Deze film is echt precies die humor en dan 90 minuten lang. Slechte woordgrappen, lame dad-jokes, en tweedehands onzin zijn het boegbeeld van deze film. Echter als je dat kan waarderen, is de film wel echt heel veel meer dan dat. Visueel is het echt knap gedaan met filtertjes en leuke camera standpunten, de wezens/karakters zijn echt een zalig lompe mix van handpoppen, vuilnistassen, en oude oma'tjes van 90 die naar hip hop luisteren.
Ja als Eric Cartman een film zou maken/inspreken zou dit er niet ver vanaf zitten. Zelfs de stemmen deden met denken aan South park/Eric Cartman. Doe daarbij een mix van heerlijk foute (zelfgeschreven) hip hop nummers, en een onuitputtende bron van creativiteit (echt, qua fantasie was dit echt nuts) en je hebt echt een waanzinnig filmpje dat voor mij als enige minpunt heeft dat hij misschien nét iets te lang duurt.
Tja, niet echt aan te raden natuurlijk, zeker niet als je bewust slechte films als dit niet zo kan waarderen, maar voor fans van woordgrappen, dad-jokes en hip hop nummers met kansloze lyrics is er genoeg te genieten. Echt horror moet je hier overigens niet verwachten, al kan je sowieso beter het eerste deel kijken vooraleer je hieraan begint, die duurt iets korter en dan weet je een beetje wat je kan verwachten.
Splinters
-
- 2627 berichten
- 1391 stemmen
Bij deze even een kladblokpost tussendoor. Ik heb tussendoor de volgende drie shorts gekeken:
1. https://youtu.be/Y8bbq5Y5JIg?si=xEwMNvbWi21bENoD
2. https://youtu.be/og2j363eqJQ?si=Y8R6B9rJNbtJ26Ap
3. https://youtu.be/7JohEbtYr7k?si=PkU-lTm6khnIWArg
Geen van de drie shorts is slecht gemaakt, dat is duidelijk te zien. De horror comedy short is mijn type humor niet. De andere twee shorts passen beter in mijn straatje: duister, mysterieus, spannend, en uiteraard een beetje gore. Alleen krijg je bij een short de tijd niet om in een verhaal te raken en daar houd ik niet van. Sterker nog, er is geen verhaal, want daar is de tijd niet voor. Ik kan dan ook voorzichtig concluderen dat shorts mijn ding niet zijn. Om genoemde reden vind ik het ook lastig om er een waardering aan te geven.
Maar goed, ik heb ze bekeken. Vanavond begin ik aan mijn oorspronkelijke doelstelling The Fall of the House of Usher - Seizoen 1 (2023) . Ik hoop dat deze miniserie bevalt, want de doelstelling is 8 registraties en 16 punten erbij zondagavond en een klein sprongetje in het klassement. En om nu 8 uur en 16 minuten te kijken naar iets dat je niet leuk vind is echt iets anders dan het tussendoor kijken van een short. Gelukkig denkt het algoritme van netflix dat ik deze miniserie goed vindt, het vertrouwen is er dus zeker.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Echt geweldige film en mijn absolute favoriet van hem - Álex de la Iglesia verdient echt veel meer aandacht, snap de lage ratings & gebrek aan interesse in zijn werk al jaren niet.
Ja ik wilde nog steeds meer films van regisseur Álex de la Iglesia kijken maar op een of andere manier zat hij bij mij in het verdomhoekje, en kwam het er nooit van. Nu met horror challenge is het er eindelijk wel van gekomen! Hopelijk lukt het om nu de anderen ook binnenkort te kijken
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
75. Emanuelle - Perché Violenza alle Donne? (1977)
88 (?) minuten - soft versie dus zoizo
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 164
Subgenre : 35. Erotic Horror
(Voltooid: 1 - 4, 7, 12 - 19, 21 - 54, 56 - 63, 65 - 76, 78 - 80, 82 - 85)
Themaklassement: 75
https://adultload.ws/wp-content/uploads/2016/08/Emanuelle-Around-the-World_better-0-18-43-324.jpg
Geen idee hoe dit aan een horror tag (eerste genre nog) komt op Letterboxd, niet dat slavernij, verkrachting etc. lichte onderwerpen zijn maar ik zou deze film niet horror noemen. Bij mijn registratie van "Emanuelle and the Last Cannibals" had ik de Emanuelle film reeks toegelicht, niet veel nieuws daarover te zeggen. Deze is zeer episodisch, slavernij stuk neemt maar een portie van de film in beslag, de film is indien mogelijk nog saaier dan "Emanuelle and the Last Cannibals" met verschillende stukken, andere atmosferen, andere soundtrack, sommige echt luchtig met een vreselijke theme song, ergens een leuke Giorgio Moroder stijl stuk. Ik heb een van de scenes die befaamd is uit de hardcore versie opgezocht en kan niet zeggen dat ik er blij van werd. Denk niet dat ik meer Emanuelle films nodig heb.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
Ja ik wilde nog steeds meer films van regisseur Álex de la Iglesia kijken maar op een of andere manier zat hij bij mij in het verdomhoekje, en kwam het er nooit van. Nu met horror challenge is het er eindelijk wel van gekomen! Hopelijk lukt het om nu de anderen ook binnenkort te kijken
Passen nog in de challenge: The Day of the Beast (zijn best beoordeelde), Baby's Room (TV-film die vaak geskipt wordt maar zeker de moeite) en Witching & Bitching (oneven maar interessante horror komedie).
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Passen nog in de challenge: The Day of the Beast (zijn best beoordeelde), Baby's Room (TV-film die vaak geskipt wordt maar zeker de moeite) en Witching & Bitching (oneven maar interessante horror komedie).
Witching & Bitching (was ik ook weg van en kreeg ook 4*) heb ik al wel gekeken maar het ging inderdaad om die andere twee en natuurlijk zijn niet horror!
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2056 stemmen
65. https://www.moviemeter.nl/film/12265]Gokudô Kyôfu Dai-gekijô: Gozu (Film, 2003)
130 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 130
Subgenre: 30 - Crime Horror
Themaklassement: 62/85
Rating: 2*
Leuk begin, dodelijk vermoeiend middenstuk, interessant einde. Enkele leuke bizarre scènes maken nog geen goede film, duurt ook veel te lang. Nee, dit was hem niet voor mij.
[url=https://ibb.co/Y7pp3qn[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9, 11-18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 42-52, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 63, 64, 65, 66, 69, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 80, 85
Shambala
-
- 147 berichten
- 0 stemmen
Speelduur : 121 minuten
FTV : 2 punten
Totaal : 41 punten
Deze remake van Clive Barker's horrorklassieker ( uit 1987 alweer ! ) maar eens een kans gegeven. Leent wat van 'Hellraiser' en diens opvolger 'Hellbound' én geeft ook wat meer achtergrondverhaal. Vrij lange zit wel , maar toch wel een voldoende waard. Al met al geef ik toch de voorkeur aan de eerste drie films in deze reeks.
Rating : 3
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
26. Cronos (1993)
94 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 48
Subgenre: 40 - Fantasy
Voltooid: 8, 9, 12, 14, 16, 22, 25, 28, 30, 31, 39-41, 48, 52, 54, 56, 62, 65, 68-71, 73, 75, 83
Themaklassement: 26 punten
Nadat ik vorig jaar Mimic kon wegstrepen is het nu tijd voor de 1e langspeelfilm van ons Guillermo, ik hoef nu alleen nog maar The Devil's Backbone en dan ben ik zo goed als up to date wat Del Toro betreft. Die Pinokkio remake komt misschien ooit wel.
Goeie early 90s sfeer en interessant gegeven, samen met Federico Luppi en Ron Perlman zorgen die ervoor dat het boven de middenmoot eindigt.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
91 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 141
Subgenre: 80. Vampires (Voltooide subgenres 1 t/m 46 + 48 + 51 + 52 + 57 + 60 + 63 + 65 + 67 + 69 + 76 + 77 +80 + 83)
Themaklassement: 59 punten
Eigen rating: 1*
https://static.titlovi.com/img/0179/179892-tt0062446.jpg
Franse arthouse shit. Onbegrijpelijk, dodelijk saai en oninteressant. Zelfs het vrouwelijk naakt nu en dan deed me geeuwen. Want het is wel overduidelijk dat het straatarme vrouwelijke vampiers waren die zich geen kledij konden permitteren. Ik kreeg het gevoel dat ik naar een pretentieus experimenteel Frans toneelstuk aan het kijken was. Snel vergeten deze rommel.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
Ah ja, even gecheckt, maar inderdaad: Jean Rollin, dat verbaast me niet.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
137. Tai Hong (2010)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 288
Subgenre punten: 85
https://media-cache.cinematerial.com/p/500x/ga4lchfj/tai-hong-thai-movie-poster.jpg?v=1456804054
Vier verschillende verhalen die niet echt voor elkaar onder doen. Ze zijn allemaal wel okay, maar ook niet veel meer dan dat. Het acteerwerk is soms wat houterig en de muziek op de achtergrond is hier en daar wat irritant, maar al met al heb ik me niet echt gestoord aan de film. Zal hem echter ook niet lang blijven herinneren. 3*
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13052 stemmen
138. Hollows Grove (2014)
81 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 290
Subgenre punten: 85
Mockumentary dat door het overdreven acteren de mist in gaat. Het verhaal, de opbouw, de onderlinge irritaties; allemaal voldoende. Het acteerwerk is, met name in de eerste helft van de film, onder de maat en dan is de toon gezet. Ga je daar nog maar eens uitredden.
Leuk dat Lance Henriksen meedoet trouwens en ook Mykelti Williamson doet een duit in het zakje. Laat je echter niet door die namen leiden; MovieMeter heeft ze als de twee hoofdrolspelers staan, maar daar klopt niks van. Ze hebben beide een bescheiden rolletje, Mykelti zelfs maar een cameo.
Lance heb ik in 2019 ontmoet, wat een heerlijke vent. Koffie drinken en sigaretten roken, daar wordt hij heel erg gelukkig van. Ook tijdens de Q&A vroeg hij zeker 3x of we niet gewoon lekker buiten een sigaret konden gaan roken of een goede bak zwarte koffie konden gaan drinken.
Ik ben en blijf mockumentary liefhebber dus ik heb me hier uitstekend mee geamuseerd. Enkel voor de liefhebbers deze. 3,5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5682 stemmen
27. The Haunting of Hill House - Steven Sees a Ghost (2018)
60 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 48
Subgenre: 45. Haunted House Horror
Voltooid: 8, 9, 12, 14, 16, 22, 25, 28, 30, 31, 39-41, 45, 48, 52, 54, 56, 62, 65, 68-71, 73, 75, 83
Themaklassement: 27 punten
Nou de spits is eraf gebeten hoor. Mijn huisgenote durfde deze dus echt niet alleen te (her)kijken, vandaar de dagelijkse smeekbedes. Hardstikke eng enzo. Nu weet ik dat ik alles wat ze zegt wat horror betreft met een korrel zout moet nemen, maar deze eerste aflevering had me toch minstens 1x te pakken. Fijne cast ook, al had ik gelijk problemen met het leeftijdsverschil van Timothy Hutton en Henry Thomas (oude en jonge versie van de pater familias), dacht dat ze bijna dezelfde leeftijd hadden. Blijkt dat ze (slechts) 11 jaar schelen. Achjah, that's Hollywood.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
80. Cannibal (Film, 2010)
104 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 160
Subgenres: 64. Romantic Horrorr (Voltooide subgenres 1-37, 39-58, 60-64, 66-78, 80-83, 85)
Themaklassement: 80 punten
Eigen rating: 2.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/64000/64943.jpg?cb=1677690091
Aparte film, waar ik misschien ook niet helemaal in de juiste stemming voor zat. Qua sfeer heeft de film het wel goed voor mekaar, met passende muziek en ook vaak fraai geschoten beelden. Al is het schokkerige camerawerk wel vrij storend op momenten. Maar echt gegrepen door de film werd ik toch niet. Het is sowieso een film van twee helften, met in de eerste helft een donker, verontrustend liefdesverhaal tussen twee mensen diep in het bos waarbij de vrouw graag mensen eet en ook achterna gezeten wordt door een bende. Om halverwege over te schakelen naar zwart-wit en een gewelddadige misdaadsetting waarbij Max zijn ontvoerde soort-van-vriendin terug probeert te vinden en hij ook terugkomt in het milieu dat hij juist ontvlucht was. Het tweede deel kon me iets meer grijpen, maar alsnog ben ik toch niet zo onder de indruk als velen hier. Het bleef toch afstandelijk met personages en een verhaal waar ik niet zo veel mee kon.
En inderdaad een vrij extreem verschil tussen MM en IMDb - 3.7 op IMDb maar 3.17 op MM - zelden zo'n verschil gezien.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
101 minuten
RW (2) = Puntentotaal: 65
Subgenre 81: War Horror
Afgevinkt : 1-3-6-7-8-9-11-12-19-22-23-25-27-28-32-37-38-40-41-42-43-49-52-54-56-57-58-60-63-64-65-66-68-69-76-77-80-81-84-85
Subgenre punten = 40
Sterbeoordeling : 2*
https://e00-elmundo.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2022/03/07/16466574689325.jpg
Tijdens de Spaanse Burgeroorlog moet een stel aartsvijanden samenwerken na een ontmoeting met vleesetende zombies, die zijn gecreëerd in een nazi-experiment.
Zeer middelmatig filmpje.
devil1973
-
- 64 berichten
- 1582 stemmen
Monster Inside: America's Most Extreme Haunted House (Film, 2023)
87 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal : 18
https://i.postimg.cc/QCbWsRw6/1157579.jpg
Holy smokes, ik heb veel gelezen over het meest angstaanjagende huis in Amerika en over Mckamey maar had het nog niet zo uitgebreid gezien als in deze docu. Bizarre shizzle wel, als je nu weet wat er allemaal met je gaat gebeuren daar ga je dan toch de uitdaging aan? Dan ben je gek volgens mij.. affijn, dat je denkt dat je kans maakt op 20K dollar zal vast een flinke rol spelen in de martelingen denken te doorstaan... Een 3* van mij iig, goeie docu wel!
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
81. Quatermass 2 (Film, 1957)
85 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 162
Subgenres: 65. Sci-fi Horror (Voltooide subgenres 1-37, 39-58, 60-78, 80-83, 85)
Themaklassement: 81 punten
Eigen rating: 3.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/8000/8689.jpg?cb=1417197338
Best aardige scifi-horror uit de oude doosch. De eerdere Quatermass was ook wel aardig wat ik me kan herinneren, en ook dit tweede deel is vermakelijk. Quatermass onderzoekt hier mysterieuze gebeurtenissen bij een geheime legerbasis, waar naar het blijkt een soort van een Invasion of the Body Snatchers-achtige situatie aan de hand is. Het horroraspect is vrij beperkt, al komen er tegen het einde nog een aantal Blob-achtige aliens tevoorschijn. Meer is het een mystery-thriller waarbij Quatermass eerst probeert uit te zoeken wat er aan de hand is, en daarna met een soort van mini-legertje de basis probeert over te nemen. Prima verhaal, ietwat gedateerd, maar best aardig vermaak.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
98 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 84 + 2 = 86
Thema: 56. North American Horror
Themaklassement: 33 punten
https://images.static-bluray.com/reviews/22094_1.jpg
Zoals MacHammerfan al aangeeft onderhoudende thriller. De enge momenten zijn schaars en draaien geheel rond de spiegel. Een TV-film met een duidelijk beperkt budget en op Wilfrid Hyde-White na geen acteurs die mij van andere films bekend zijn. Niet geweldig maar ook nooit saai.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
45. There's Someone inside Your House (Film, 2021)
96 minuten
Ftv
90 totaal
Begon erg leuk, maar vloog al gauw uit de bocht. Kijk, die karakters in slashers maken wel vaker domme keuzes, en dat hoeft helemaal niet erg te zijn, maar als de makers zo hun best doen om een "ingewikkeld" plot neer te zetten, verwacht je wel iets logischere keuzes.
robertinho
-
- 1514 berichten
- 2946 stemmen
Wacht even, heb ik ergens bonuspunten gemist? Heb ik een checkpoint overgeslagen?
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5771 stemmen
41. Blackout (1985)
100 minuten
RW (2) = Puntentotaal: 67
Subgenre 30: Crime Horror
Afgevinkt : 1-3-6-7-8-9-11-12-19-22-23-25-27-28-30-32-37-38-40-41-42-43-49-52-54-56-57-58-60-63-64-65-66-68-69-76-77-80-81-84-85
Subgenre punten = 41
Sterbeoordeling : 2,5*
https://cache.moviestillsdb.com/i/500x/luguw2lt/blackout-lg.jpg
Keith Carradine speelt een man die na een zwaar verkeersongeval zijn geheugen en zijn gezicht is kwijtgeraakt. Na een lange revalidatie vindt hij het geluk en de liefde bij zijn verpleegster, vertolkt door Kathleen Quinlan, en start hij met haar een nieuw leven. Ondertussen zit ex-agent Richard Widmark achter een sadistische moordenaar aan, alle sporen leiden naar Carradine maar deze kan zich niets herinneren.
Op DVD uitgebrachte tv-film maar met beeldkwaliteit van een bedenkelijk niveau. Echt horror kan ik dit achteraf gezien niet noemen, hoewel het wat lichte slashermomentjes bevat.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Zelf heb ik het iets minder efficiënt gedaan dan JM, dus zou gewoon een short pakken van 6 minuten ofzo (pakte meestal de eerste die ik zag).
JM pakt de Alter lijst op Letterboxd, sorteert op lengte, klikt snel rond tot de gewenste lengte en zoekt die op op YT. Not a minute gone to waste. 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
82. The Leech Woman (Film, 1960)
85 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 162
Subgenres: 79. Universal Horror (Universal Studios) (Voltooide subgenres 1-37, 39-58, 60-83, 85)
Themaklassement: 82 punten
Eigen rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22694.jpg?cb=1371588995
Wel aardige film over een vrouw die, a la Elizabeth Bathory (maar dan iets minder bloederig), over lijken gaat om haar jeugdigheid te kunnen behouden. Het is wel wat traag, maar de manier waarop June transformeert gedurende de film is best aardig gedaan - niet zozeer het fysieke, maar vooral de mentale transformatie overtuigt wel. Heel spannend is het verder niet, maar een krappe voldoende kan ik er wel aan kwijt.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2056 stemmen
66. https://www.moviemeter.nl/film/7006]Carnival of Souls (Film, 1962)
78 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 132
Subgenre: 5 - 1960s Horror
Themaklassement: 63/85
Rating: 3,5*
Interessante film die een beetje een vaag plot heeft, wel intrigerend. De korte speelduur zorgt ervoor dat het eigenlijk nooit echt verveeld en de mystieke sfeer doet hier goed zijn werk. Ik snap wel dat deze film enige status heeft verworven.
[url=https://ibb.co/3FyJTQ9[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 2, 4-9, 11-18, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 33, 34, 35, 36, 38, 39, 42-52, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 63, 64, 65, 66, 69, 72, 73, 74, 75, 77, 78, 79, 80, 85
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
93. Tucker and Dale vs. Evil (Film, 2010)
89 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 186 punten
Subgenre: 22. Hillbillies
Themaklassement: 77 punten
Heerlijke horror/komedie met een geweldig personage in Dale. Hilarische misverstanden, toffe kills, en lekker droge humor. Yep, dit was perfect voer voor de after dinner dip!
116 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 188 punten
Subgenre: Hammer horror'
Themaklassement: 78 punten
https://media.timeout.com/images/69915/1920/1080/image.jpg
Beetje lompe remake door veel dingen 1 op 1 te kopiëren van het origineel. Mja, pas je dingen aan en krijg je gezeik dat je teveel van het bronmateriaal afwijkt, dus ik snap Matt Reeves wel. Naja all good, ik ben in m'n leven ook al wel 20 x in de python geweest, dat was ook altijd hetzelfde, maar elke keer was het weer vet. Verder heb je hier met Chloe Grace Moretz ook een van mijn persoonlijke favorietjes dus dan is het al snel makkelijk scoren.
Dat gezegd hebbende vind ik de film ook echt prachtig geschoten met veel visueel mooie scenes. Daarnaast blijft het gewoon een mooi verhaaltje, en ontbreekt het eigenlijk enkel aan een echt fijne soundtrack. Nochtans was dit een erg fijne film die 116 minuten lang geen seconde heeft verveelt.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
27. The Dentist
92 minuten
FTV 2 punten = 2 + 52 = 54 punten totaal
Subgenre: 8. 1990s Horror
(Afgevinkt: 6 t/m 14, 18, 25, 26, 31, 39, 40, 45, 49, 50, 52, 54, 58, 61, 62, 68, 71, 76, 81, 85)
Themaklassent: 27 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/4000/4037.300.jpg?cb=1678607758
Grappig, dat je bij het kijken van een film als dit gelijk pijn krijgt aan je eigen tanden, zoals dat meestal gebeurt. Ik moest daar eigenlijk wel om lachen, de film weet toch op één of andere manier binnen te dringen in je gedachten, of alleen al bij het idee; je krijgt zelf pijn. Dentofobie of odontofobie is blijkbaar een ding, als ik Wikipedia moet geloven is tachtig procent van de Nederlandse bevolking wel eens bang geweest voor de tandarts. Ikzelf kan mijzelf daar niet inschalen, en ik heb heel wat nare ervaringen gehad bij de tandarts, bang ben ik er niet voor. Toch denk ik wel dat bij bepaalde mensen een film als dit toch wel de nodige kriebels gaat opleveren, en dat is ook wel de bedoeling natuurlijk. Dat maakt deze film toch ook wel weer leuk op veel momenten, het geluid van die boor is natuurlijk wel een core-memorie van een nare omgeving, waar je, je liever toch niet altijd wil begeven, want ik denk dat niemand voor zijn of haar plezier naar de tandarts gaat, of het moet echt een opluchting zijn na de ingreep.
https://moviesfilmsandflix.files.wordpress.com/2022/05/the_dentist_still.jpg
Qua gore zit je niet echt aan het juiste adres, want dat had misschien wel een tikkeltje beter gemogen. Althans, het leek me leuker alsof ik een echte slasher-style film kreeg maar, dan met een tandartsen thema. Yunza maakt het zichzelf zelfs wat lastiger daarmee, en moet origineler uit de kast komen, dat leukt hem dus aardig door van Feinstone eigenlijk één grote gek te maken. Had ik misschien iets meer van willen zien trouwens. Echter wanneer er gore in voor kwam, was het ook wel goed. Zeker bij zijn vrouw.
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2022/11/dentist-blu.png
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2865 stemmen
De 31 films haal ik dit jaar met negen vingers in mijn neus. Ik denk alleen niet dat ik de thema's ga volbrengen. Dan moet ik nog 50 films kijken, dat redt ik nooit.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.