• 15.813 nieuwsartikelen
  • 178.366 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.593 acteurs
  • 199.101 gebruikers
  • 9.377.664 stemmen

Vrije filmchallenge

zoeken in:

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

Ik liep via dit bericht een short tegen het lijf. Snel gekeken, aangezien ik donderdag naar de meest recente langspeelfilm van deze regisseur hoop te gaan.

Prettige registratie van een bankoverval, gefilmd in één long take.

#70: Incident by a Bank (Ruben Östlund, première Berlinale 2009)

Speelduur: 12 min

Land van herkomst: SWE

Beoordeling:

FTV ja/nee: ja

Onder 250 stemmen ja/nee: nvt

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey): kortfilm

Aantal punten alg. kl: 12+5=17

Aantal punten alg. kl totaal: 8167+17=8184

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#71: Kimi no Na Wa. (2016)

https://www.funimationfilms.com/wp-content/uploads/2016/11/Gallery-14.jpg

Speelduur: 106 min

Land van herkomst: Japan

Beoordeling: 3*

Onder 250 stemmen ja/nee: ja

Bijzonderheden (zwart-wit, kort (/->enkel imdb), silent, turkey):

Aantal punten alg. kl: 106+10+5=131

Aantal punten alg. kl totaal: 8184+131=8315

Zou je kunnen stellen dat je veel anime gezien moet hebben om deze echt voor de volle honderd procent op waarde te kunnen schatten?

Visueel bijna weerzinwekkend goed, maar het verhaal pakte me totaal niet, hoe innemend e.e.a. ook wordt uitgewerkt. Kwam er niet in, en dat laat zich ook niet forceren. De popliedjes die een rol spelen naast de verstillende pianoscore werkten daarbij afleidend. Mede daardoor ging het geheel drukker en volgepakter aanvoelen dan ooit de bedoeling zal zijn geweest.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#72: Gone with the Wind (1939)

http://d3m2ca683sarz5.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/02/14090542/3.jpg

Speelduur: 238 min

Land van herkomst: VS

Beoordeling: 3.5*

Onder 250 stemmen ja/nee: nee

Aantal punten alg. kl: 238+10=248

Aantal punten alg. kl totaal: 8315+248=8563

Wat duurde dat lang zeg. Heb 'em ook in meerdere etappes gekeken, maar ik wilde deze klassieker toch echt op korte termijn een keer gezien hebben. Tenenkrommend hoofdpersonage, maar met name visueel staat de film na al die decennia nog steeds als een huis. Dat is maar weinig titels gegeven.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#73: Spoorloos (1988)

http://sliekerfilm.nl/files/spoorloos-660x380.jpg

Speelduur: 107 min

Land van herkomst: NL

Beoordeling: 3.5*

Aantal punten alg. kl: 107+10=117

Aantal punten alg. kl totaal: 8563+117=8680

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

#74: In Bruges (2008)

https://static.guim.co.uk/sys-images/Film/Pix/pictures/2008/04/17/inbruges460.jpg

Speelduur: 107 min

Land van herkomst: GB

Aantal punten alg. kl: 107+10=117

Aantal punten alg. kl totaal: 8680+117=8797

scorsese

• 13171 berichten
  • 11080 stemmen

#95 Indian Summer (1993)

97 min

FTV

<250 stemmen

Verenigde Staten

Algemeen klassement

11324 + 97 + 10 + 5 = 11416

Periode klassement

46 + 1 = 47

Landen klassement

149 + 1 = 150

Rariteiten klassement

8

Aardige film over een aantal jeugdvrienden die elkaar na 20 jaar weer terugzien op het zomerkamp van vroeger. Alhoewel de personages maar matig zijn uitgewerkt, kijkt deze nostalgisch aandoende film wel gemakkelijk weg. Voornamelijk vanwege de prachtige plaatjes van de beginnende herfstkleuren van het Ontariomeer en de fijne cast. Een kleine 3.0 sterren.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

Vraagje aan de organisatoren: komen we volgend weekend (met nog één ipv twee weken te gaan) nog één keer met de verschillende tussenstanden of gaan we in één keer door naar het einde? alexspyforever joolstein baspls Alathir

Algemene mededeling is dat de challenge in ieder geval zal duren t/m maandag 4 september 00.00 (zondag-op maandagnacht). Alles tot die tijd geregistreerd wordt meegeteld voor de eindstanden.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

#50. Trys Dienos (1991)

Sovjet-Unie

FTV, 76 minuten, <250 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6352.300.jpg?cb=1499412664

Ik sluit me aan bij mjk87 en BBarbie. Fraai geschoten film, die op sfeervolle wijze de troosteloosheid van een uit elkaar vallend Kaliningrad en de daar door heen zwervende personages schetst. Maar voornamelijk ook afstandelijk, tergend langzaam en ondanks de af en toe mooie beelden best wel saai. Al is mooi misschien niet helemaal een passende beschrijving voor de treurigmakende omgeving. Bartas heeft de speelduur gelukkig beperkt gehouden, maar alsnog bleek 75 minuten een hele zit. 2.5*

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

#61 Huo Yuanjia (2006) (Fearless)

103 minuten

China

FTV

https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34116.300.jpg?cb=1430413483

Tot mijn schande had ik deze nog niet gezien. Wel een van de betere van Jet, maar kan wat mij betreft toch niet tippen aan 'Once upon a Time in China'. Wel erg mooi in beeld gebracht allemaal hier, mooi dynamische en vloeiend! Het einde is een beetje een anticlimax en komt niet zo passend in een film als deze waar je toch een super-eindgevecht met jetje als overwinnaar verwacht. Maar dit ligt slechts aan mijn verwachtingen en niet aan de film. Wat dat betreft is het in ieder geval geen geijkte martial artsfilm en heeft deze prent wel een eigen smoelwerk.

Boenga

• 2628 berichten
  • 1532 stemmen

#17 - Svinalängorna (2010)

Zweden

FTV

108 minuten

<250 stemmen (108)

Klassiek real life verhaal dat na een wat aarzelende start overgaat in een beklemmend drama.

Vooral de thuissituaties bij de jonge Leena zijn heel sterk en beklijvend. De jonge actrice is geweldig en duwt de kille ellende vanop het scherm tot in het hart van de kijker.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

#130 Hindle Wakes (1927)

117 minuten

UK

<250

FTV

zwart/wit

silent

#131 The Way (2010)

128 minuten

USA

rewatch

#132 Schatten - Eine Nächtliche Halluzination (1923)

90 minuten

Duitsland

<250

FTV

zwart/wit

silent

#133 Pukar (1939)

165 minuten

India

<250

FTV

zwart/wit

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

#51. Klip (2012)

Servië

FTV, 100 minuten, <250 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/83000/83190.300.jpg?cb=1394353277

Ik vond het maar een vervelende film. Irritante leefhoogdige tienertjes die een film lang zo extreem mogelijk gaan puberen met voornamelijk heel veel seks, sletterigheid, en hier en daar wat drugs en geweld. Qua verhaal en inhoud zag ik er verder weinig boeiends in, en leek het meer een excuus om lekker veel naakt en seks te laten zien. Sommige mensen kunnen er zo te zien wel wat mee, ik vond het strontirritant. 1.0*

scorsese

• 13171 berichten
  • 11080 stemmen

#96 I Am Not a Serial Killer (2016)

104 min

FTV

<250 stemmen

Ierland

Algemeen klassement

11416 + 104 +10 + 5 = 11535

Periode klassement

47

Landen klassement

150 + 3 = 153

Rariteiten klassement

8

Aardige film over een tiener met psychische problemen die de identiteit van een seriemoordenaar probeert te achterhalen. De twee hoofdpersonages zijn wel boeiend en worden ook wel goed neergezet (soort seriemoordenaars tegen wil en dank). Het verhaal zelf is iets te eentonig waardoor de film soms wat langdradig is. Redelijk donker van toon en twee prima rollen van Max Records en Christopher Lloyd.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

Collins

• 7301 berichten
  • 4317 stemmen

#34 Pokot (2017)

Polen

128 minuten

FTV

<250

Algemeen Klassement: 128+10+5=143

(Totaal: 3864)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1111000/1111318.300.jpg?cb=1484385741

Deze sfeervolle ecothriller speelt zich in de wilde Poolse natuur af. In een dunbevolkt en dichtbebost gebied waar de bewoners volgens eigen wetten leven. Het is een harde wereld waar de jacht op wild onderdeel van uitmaakt. Jacht die soms wordt ingegeven door pure honger of door armoede. Soms door wreedheid of hebzucht. Een interessante setting die staat als een huis.

Het plot draait om de gewelddadige en mysterieuze dood van een aantal jagers. De titel van de film is een jachtterm die heel toepasselijk verwijst naar de hoeveelheid wild dat door jagers tijdens een jachtpartij wordt gedood.

De film beweegt traag en heeft tijd nodig om je in te pakken. Vanaf het begin is er een licht ongemakkelijke spanning, die zich bijna onmerkbaar dieper en dieper verankerd in de kijkersziel. Tot je erin vast zit. Denk bij spanning dus niet aan spannende actie. De spanning zit 'm in de sfeer. Een sfeer van rauwe somberheid en dreigend onheil. Een sfeer die vrijkomt bij een bepaald niet romantische weergave van het landelijke buitenleven.

De sfeervolle spanning dringt door tot in elke porie van de film. Er zijn de zinderend mooie beelden van het imponerende natuurschoon. Er is de confronterende realistisch inkijk in het huiselijke- en dorpse leven. En er is de uitrol aan boerse, stuurse, lompe en gewoon vreemde personages dat de film bevolkt. Spanning gegarandeerd!

De spil in de film wordt gevormd door de excentrieke maar humorvolle hoofdrolspeelster. Zij draagt de film. Ze is een kleurrijk personage dat zelf ook is omringd door mysterie. Het personage is een soort dorpsgek. Ze wordt uitgelachen en bespot door de dorpelingen. Ze doet aan astrologie en is in bezit van het derde oog, een eigenschap waar wij als kijker van profiteren als zij ons via haar oog scherpe impressies geeft van het verborgen leven van andere personages.

Verhaaltechnisch is het misschien niet heel sterk, maar dat besef komt later pas. Doordat het verhaal is ingebed in een fantastische sfeer voelt het allemaal diepzinniger aan dan het is. Geeft niet.

Prachtfilm.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/405000/405074.jpg?cb=1469777155

Ben-Hur (2016) - MovieMeter.nl

Verenigde Staten

Avontuur / Drama

123 minuten

FTV

>250 stemmen (304)

IMDb 5,7/10

film volgt in grote lijnen het zelfde verhaal als de Ben-Hur film uit 1959, maar heeft lang niet de zelfde sfeer, jammer genoeg word het verhaal hier en daar abrupt onderbroken had men hier meer aandacht aan besteed had de film naar mijn mening veel beter geweest, wel zijn de special effects verbluffend knap en de wagenrace is ronduit subliem, deze film moet je zien los ten opzichte van de film uit 1959 en dan zie je een prachtig spektakelstuk met een diepgang in het verhaal (ja die is er, het is geen plat spektakelstuk) dat jammer genoeg veel beter kon, toch een 3,5* voor het spektakel

Collins

• 7301 berichten
  • 4317 stemmen

#35 Frankenhooker (1990)

Verenigde Staten

85 minuten

FTV

<250

Algemeen Klassement: 85+10+5=100

(Totaal: 3964)

Periodeklassement: 1 punt

https://www.moviemeter.nl/images/cover/22000/22240.300.jpg?cb=1393672618

Opzettelijk niet heel goed en juist daarom zo leuk.

Objectief gezien deugt er niet veel van natuurlijk. Daarom kan deze film beter beschouwd worden met een goedwillende blik. De korte speelduur helpt wel. Veel langer goedwillend kijken, lijkt toch lastig na een bepaald aantal minuten van opzettelijke slechtheid. Nu lukt dat nog net.

De bordkartonnen decors zien er niet uit en zijn magnifiek. Heerlijk sleazy met veel kleur belicht en ingericht. Amateuristisch en humoristisch.

Het acteerwerk is niet goed. Hoewel Lorinz het er in de scènes waarin hij soleert nog redelijk afbrengt. De rest is erg over the top. Is dat irritant? Nee, het effect is juist grappig.

De sfx zijn zichtbaar van de categorie plastic en karton. Niet erg, want ze zijn zo overduidelijk nep en zien er zo grotesk uit, dat het effect erg komisch is. Er komen echt hele rare frutsels voorbij.

De dialogen zijn onzinnig maar juist daarom erg grappig. Zefs objectief beschouwd, vond ik ze wel van redelijk niveau.

Frankenhooker is heerlijk onzinnig en over the top vermaak met daarin een duidelijk verzadigingspunt.

Ik voelde de magie aan het eind van de film wat wegkwijnen. Er stak een nu-weet-ik-het-wel-gevoel op. Een andere Henenlotter zal derhalve even moeten wachten.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8935 stemmen

#54 Maya (1989)

Italië

100 minuten

FTV

< 250 (6 stemmen)

Rariteiten: Geen, net geen turkey

Puntenberekening : 6219 +100 +10 +5 =6334 punten

https://images.123movies.io/tt0157981.jpg

Ondanks dat er zwak geacteerd wordt, het verhaaltje erg mager en het een soort opeenstapeling van scenes was, weet de film wel door de mengeling van horror en avonturen een fatsoenlijke sfeer te creëren en zowaar te vermaken met wat leuke Gore. Dit alles wordt ook nog opgeleukt door wat vrouwelijk naakt en voor de dames met het ontblote bovenlichaam van Peter Phelps (Baywatch) Hoe het nu precies zat met wie er nu moorden pleegde, werd mij ook niet helemaal duidelijk maar het één en ander had van doen met een legende uit de Maya-mythologie Iets over een slechte Maya-koning Xibalbay die heeft gezworen terug te keren om bloedig wraak te nemen. Enfin deze verre van perfecte film was nog best vermakelijk.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8935 stemmen

#55 Rupan Sansei: Kariosutoro no Shiro (1979)

Japan

110 minuten

FTV

< 250 (180 stemmen)

Rariteiten: Geen

Puntenberekening : 6334 +110 +10 +5 =6459 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9124.300.jpg?cb=1409683788

‘The Castle of Cagliostro’, is een animatiefilm uit 1979 en niet zomaar een tekenfilm het is namelijk de eerste animatiefilm met speelfilmlengte van Hayao Miyazaki. Hij maakte deze voor eigen rekening. En wat een film! Aanstekelijk en meeslepend en vanaf de eerste minuut wordt je in de wereld van de hoofdpersonen getrokken, en vervolgens niet meer losgelaten. De aanwezige personages zijn amusant, de gebeurtenissen kleurrijk, en het tempo is onverbiddelijk snel. Alles draait om de beruchte dief Lupin de derde, die samen met zijn partner Jigen verwikkeld raakt in een groots avontuur. Waarbij ook het kasteel van graaf Cagliostro een belangrijke plaats in neemt. De figuur van Lupin komt uit een boek van Franse Maurice Leblanc en was ook al in bewegende beelden vastgelegd middels een serie. En is voor ons zeer herkenbaar. De film is een no-nonsense avonturenfilm met volop actie die doet denken aan James Bond en Mission: Impossible-films. Een prachtige eerste film van Miyazaki, die misschien nog niet de diepgang kent als de films die nog gaan komen, maar waar verder ook maar weinig aan op te merken valt. Sprookjesachtig, humoristisch, en boordevol actie.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

Vraagje aan de organisatoren: komen we volgend weekend (met nog één ipv twee weken te gaan) nog één keer met de verschillende tussenstanden of gaan we in één keer door naar het einde? alexspyforever joolstein baspls Alathir

Algemene mededeling is dat de challenge in ieder geval zal duren t/m maandag 4 september 00.00 (zondag-op maandagnacht). Alles tot die tijd geregistreerd wordt meegeteld voor de eindstanden.

Ik stel voor om volgend weekend nog een laatste tussenstand te doen anders is het nogal lang tot het einde. Het is toch altijd fijn om te weten waar je staat tov de anderen denk ik zo.

Collins de andere Henenlotters die ik heb gezien vond ik niet zo denderend (Brain Damage en Basket Case). Ze zijn serieuzer (hoewel het ook een bizar en idioot concept is met over de top scènes) en ik denk dat juist dat hun veel minder leuk maakt dan Frankenhooker.

#97. Cargo of Love (1968)

70 minuten - FTV - <250

zwart/wit

USA

Algemeen: 70 + 10 + 5 = 85 (Totaal: 9081 punten)

Rariteiten: 1 (Totaal: 86 punten)

Landen: 1 (Totaal: 108 punten)

https://image.tmdb.org/t/p/original/c5JjaGRTynE1m3XmC8igOyOd2TV.jpg

Eigenlijk verrast dat deze alsnog op MovieMeter staat want met slechts 15 stemmen op imdb is deze toch erg obscuur. En ook jammer dat het geen turkey is dus ik zal het enkel met het zwart/wit moeten doen voor rariteitspunten. Leuk idee van blanke dames die door een latino zusterpaar gelokt worden als oppas maar eigenlijk in de slavernij/ prostitutie terechtkomen. De film is ondanks de vrij korte speelduur erg moeilijk uit te zitten. het doet immers alles wat een exploitatiefilm niet moet doen, veel saaie dialoog, flauwe karakters en actie met close-ups en snelle camerabewegingen dat je als kijker afvraagt wat is er nu aan het gebeuren (alsof de kijker het niet mag zien). Maar bovenal erg zwakke exploitatie en het het naakt is van bedroevend laag niveau. De laagste score krijgt ie van mij.

tbouwh

• 5811 berichten
  • 5402 stemmen

alexspyforever prima, dan doen we laatste tussenstanden Hopelijk bij deze dus ook helder voor de andere organisatoren

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3125 stemmen

#20 Cinderella (1950)

74 minuten

Rewatch

Land: V.S.

>250 stemmen (1036)

http://images3.static-bluray.com/reviews/6762_24.jpg

Disney is back!

Misschien wel de Disney film die ik het vaakst zag, en nog steeds weet de film mij elke keer weer mee te nemen naar de wereld van Cinderella.

Van de zesde tot de elfde film uit de Disney studio viel er weinig magie te ontdekken. Maar in hun twaalfde feature is die Disney magie weer helemaal terug. Eindelijk weer eens een echt verhaal, en een mooi verhaal is het ook nog eens. De opbouw zit goed in elkaar, de transformatie scene is echt geweldig en de dans erg mooi. Daarna wordt het toch wat minder en voelt het zelfs een beetje rushed. Het lijkt er op dat de makers hun kruit wat hadden verschoten en er zo snel mogelijk een einde aan willen breien. De film is enorm opgeleukt door een heel scala aan supporting characters die naast leuk, ook nog eens aandoenlijk en grappig zijn. Allemaal personages waar je om geeft. Gus is misschien wel mijn favoriete personage hier, op de voet gevolgd door de geweldige Lucifer en de Fairy Godmother

De animatie's zijn echt schitterend. De details die in de personages zijn getekend, de character design op zichzelf is mooi, de achtergronden die duidelijk uit Mary Blair's brein komen. Echt heel erg mooi gemaakt. Ik durf zelfs te zeggen dat de nine old men en de rest van de crew hier voorbij zijn gegaan perfectie. De transformatie scene blijft een van de mooiste scenes in het hele oeuvre van Disney. De liedjes zijn mierzoet, maar passen erg goed binnen het geheel.

Heel begrijpelijk dat dit Disney's favoriete film was. Dit is pure kunst, dit is movie magic. En dat gehaaste einde? Dat vergeef je de makers vrij snel.

4.5*

scorsese

• 13171 berichten
  • 11080 stemmen

#97 The Edge of Seventeen (2016)

102 min

FTV

Verenigde Staten

Algemeen klassement

11535 + 102 + 10 = 11647

Periode klassement

47

Landen klassement

153 + 1 = 154

Rariteiten klassement

8

Goeie film waarin een tienermeisje het niet zit zitten als haar beste vriendin wat krijgt met haar broer. Simpelweg een prima coming of age film die vaak doet denken aan de jaren '80 highschool-films. Alhoewel de film meer mikt op drama, valt er hier en daar wel wat te lachen. De personages zijn goed uitgewerkt en Hailee Steinfeld draagt de film met gemak. Verder nog een fijne soundtrack.

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

#52. Return to Oz (1985)

Verenigde Staten

FTV, 113 minuten, <250 stemmen

https://www.moviemeter.nl/images/cover/9000/9719.300.jpg?cb=1382982757

Ik kwam deze film op het spoor via joolstein en zijn verhaal was zo overtuigend dat het me een goeie keuze leek voor een niet al te moeiljke film voor een middagje bankhangen. En dat bleek te kloppen: Return to Oz is weliswaar een Disneyfilm en weliswaar een kinderfilm, maar wel van de lekker donkere variant. Dorothy komt terug in Oz (na een niet zo fijne tijd in Kansas waar iedereen denkt dat ze dat hele Oz bij elkaar gefantaseerd heeft), en het blijkt behoorlijk veranderd te zijn. Al haar oude vrienden (en eigenlijk iedereen) zijn weg en het land is overgenomen door de boosaardige Gnome King, een behoorlijk enge creatie voor het gemiddelde kindpubliek verwacht ik zo. Ook de Wheelers en die heks [spolier]die haar hoofden eraf schroeft zijn toch behoorlijk donkere creaties. Prima vermaak mee gehad, en als ik ooit kleine Wolandjes nachtmerries wil gaan bezorgen is dit een goeie keuze.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

#134 Red-Headed Woman (1932)

79 minuten

USA

FTV

<250

zwart/wit

#135 Jûsan-nin no Skikaku (1963)

125 minuten

Japan

FTV

<250

zwart/wit

#136 Onna no Mizuumi (1968)

102 minuten

Japan

FTV

<250

zwart/wit

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

#98. Professor Lust (1967) - IMDb

66 minuten - FTV

zwart/wit - niet op moviemeter - turkey

USA

http://e.snmc.io/lk/f/l/09967d28384d788f043604ba65c57918/1176477.jpg

#99. The Animal (1968) - IMDb

88 minuten - FTV

zwart/wit - niet op moviemeter

USA

https://a.ltrbxd.com/resized/film-poster/2/6/6/4/5/4/266454-the-animal-0-230-0-345-crop.jpg?k=ca21c92bda

#100. Torture Me, Kiss Me (1970) - IMDb

70 minuten - FTV

zwart/wit - niet op moviemeter - turkey

USA

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/M/MV5BOGIzZWQxMjEtOTg2YS00ODQ4LWIzOGEtZmM5YmQzYzA4NmUyXkEyXkFqcGdeQXVyMzU0NzkwMDg@._V1_.jpg

3 zwart-witte exploitatiefilms die niet op Moviemeter staan geen enkele is het eigenlijk waard om er veel zinnigs over te zeggen. Beste was The Animal qua verhaal maar met een duur van anderhalf uur, trage actie, veel gezever en gegluur komt die nooit los en is alsnog onbevredigend. Het gemiddelde op imdb doet vermoeden dat het een vergeten pareltje was maar dat was het voor mij zeker niet, bovendien was het hoofdpersonage totaal niet sympathiek.

Algemeen totaal: 9335 punten

Rariteiten totaal: 94 punten

Landen totaal: 111 punten

Periode totaal: 49 punten

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8284 stemmen

#63 Avaze Gonjeshk-ha (2008) (The Song of Sparrows)
FTV
96 minuten
Iran
< 250 stemmen (65)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/48000/48003.300.jpg?cb=1396820261

Geweldige fllm! Majidi laat maar weer eens zien dat je geen achtervolgingen, shoot-outs en explosies nodig hebt om een boeiende film te maken. Mohammad Amir Naji vertolkt geweldig een eenvoudige man die het spoor een beetje bijster raakt in zijn missie om zijn gezin een beetje een beter leven te geven. Door zijn ongeval is hij gedwongen gas terug te nemen en om van de zijlijn zijn gezinnetje gade te slaan en hij bemerkt dat deze zichzelf best redelijk kunnen redden. Wat dat betreft vond ik het laatste kwartier helemaal niet oninteressant?. Prachtig geacteerd trouwens: de sippe, half-huilende jongetjes nadat de vissenton omgevallen is en hun droom in deugen ligt.

Zeer aanbevelenswaardig voor mensen die eendere films uit Iran en omstreken ook konden waarderen en voor mensen die Irans inwoners alleen als enge volgelingen van de ayatollahs kunnen zien!

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#52 Believe (2013)

Verenigd Koninkrijk

Drama

94 minuten

(FTV)

< 250

94 + 10 + 5 = 109 punten (totaal 6565)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/93000/93844.300.jpg?cb=1409041206

Niemendalletje..

Met een voorliefde voor voetbal is het nog een aardige jeugdfilm om op een regenachtige dag te kijken, maar echt noemenswaardig is het niet.

MovieMind

• 6943 berichten
  • 0 stemmen

#53 Tin Cup (1996)

Verenigde Staten

Komedie / Romantiek

135 minuten

(FTV)

135 + 10 = 145 punten (totaal 6710)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/917.300.jpg?cb=1372578125

Wat staat Rene Russo hier monsterlijk op de poster

Deze film deed me een beetje denken aan Happy Gilmore, maar dan wat serieuzer en niet zo komisch. Aardig filmpje met de golfsport als onderwerp, maar niet bijzonder.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

tbouwh schreef:

#67: True Grit (2010)

(afbeelding)

Speelduur: 110 min.

Land van herkomst: VS

Aantal punten alg. kl: 110+10=120

Aantal punten alg. kl totaal: 8025+120=8145

Zou in retrospectief zomaar eens een van mijn minst favoriete Coens kunnen worden. Mat, routineus.

Heb je het origineel gezien? Dat vond ik een pak beter. Ik wist ook niet dat er een Ben-Hur was in de jaren 20 trouwens, maar zo zijn er veel meer films uit de silent periode die als het origineel kunnen worden bestempeld.

joolstein gek dat je The Gate nog niet had gezien, leek me toch een vrij bekende jaren 80 horror. Ik vond die een pak fijner dan de Poltergeist films.

MovieMind misschien was de film aanvankelijk wel als horror bedoeld en hebben ze zich alsnog bedacht

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.