Tin Cup (1996)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ron Shelton
met Kevin Costner, Rene Russo en Don Johnson

Roy McAvoy, alias 'Tin Cup', geeft golflessen op een godvergeten terrein in Salome, Texas waar bijna niemand meer komt. Ten einde raad aanvaardt hij om als doodgewone caddy te werken voor zijn eeuwige aartsvijand, kampioen David Simms. Tot overmaat van ramp wordt hij ook nog verliefd op diens vriendin, psychologe Molly Griswold. Zij komt golfles volgen bij Roy en hij weet zeker dat hij geen kans maakt om haar hart te winnen. Misschien als hij de US Open kan winnen, het zwaarste golftoernooi dat er bestaat...

Eindelijk eens een sportfilm (die ik gezien heb) zonder een cliché einde Verhaallijn was wel niet echt vlekkeloos te noemen in mijn ogen maar soit. Best wel een vermakelijk filmpje.

easy Movie. wel leuk om tijd mee op te vullen.

avatar van lottetje
Ik vond hem eigenlijk een beetje tegenvallen.
Ik kon me ook niet blijven concentreren op de film.
En ik weet niet of dat veel uit maakt, maar ik hou ook al niet van golf.

avatar van TerryA
ben geen golf liefhebber maar toch kon ik me best vermaken met deze film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Pffff, bijna ondoenlijk, dit prul uitkijken.

Ik kan hier echt niks mee zeg. Ik heb deze film dan ook alleen gezien omdat ik hem gratis van iemand kreeg die hem bij me achterliet.

Vooropgesteld, golf is een suffe kaksport die me echt verveelt en als je dat mixt met een voorspelbaar plotje en heel veel golfbeelden, dan heb je me. Ik viel nog net niet in slaap.

Ik geef de film geen 0,5 voor het redelijk acteerwerk van Kevin Costner en enkele geinige momentjes (die maar kort duurden). Heel snel vergeten...

De meer serieuzere versie en eveneens de tegenhanger van de film Happy Gilmore. Er zit beduidende minder humor in en meer romantiek, maar slecht is deze film zeker niet. Sterker nog ik vond het best een leuke film om naar te kijken en dat kwam vooral door de goede cast die deze film net naar een hoger niveau tilden. Kevin Costner en de fraaie Rene Russo speelden leuk maar de echte ster in deze film was toch Don Johnson die uitstekende speelde als tegenstander van Kevin Costner. Ook de rol van Cheech Marin (hij zorgde min of meer voor de humor) was best goed. Het verhaal zit eigenlijk best aardig in elkaar en ondanks de best lange duur heeft hij me eigenlijk nooit echt verveeld. De film staat betiteld als een komedie/romantiek maar echt veel te lachen valt er eigenlijk niet. Het is daarom ook meer een sport/romantiek film en ook best een aardige.

avatar van StevenMighty
Aan de weinige stemmen en reacties te zien schrikt een film over golf toch wel af.
Wel, zij die er zo over denken hebben ongelijk!

Deze film is een prima combinatie van romantiek, een kijk in persoonlijke levens, humor en natuurlijk het golfspel. De mooie omgevingen en muziek krijg je er zomaar bovenop.

Kevin Costner en Don Johnson samen in een film is ook helemaal goed, ook naast de set vrienden en beoefenaars van het golf. Had leuk geweest hen in meer films samen te zien.

Tot slot geen typisch einde, wat ik een goede zaak vond.

3,5 sterren

avatar van AJK