menu

Film / Video on Demand / Amazon Prime Video

zoeken in:
kappeuter (crew)
geplaatst:
Ik zit even te kijken voor een goed instapmoment voor gratis proefmaand Amazon Prime nav de lancering in NL.
Als ik daar tenminste nog recht op heb, aangezien ik dat al eens via amazon.de heb gedaan.

Amazon Studios heeft wel een aantal aardige titels uitgebracht, maar recentelijk is er niet veel soeps bijgekomen.
De films die ze exclusief voor Prime produceren zijn nogal eens van laag kaliber.
Selah and the Spades (2019) zie ik nu staan maar die heeft nu op IMDb al een erg lage score.

Al die Bollywood zooi ook...

geplaatst:
Twee weken geleden ben ik op Prime aan de Fons Rademakers films begonnen. Leuk om je recensies daarover te lezen kappeuter!

De Amazon originals zijn inderdaad niet veel soeps. Daarentegen staan er ook wel weer wat aardige "obscure", oudere films op.

kappeuter (crew)
geplaatst:
robertinho schreef:
Twee weken geleden ben ik op Prime aan de Fons Rademakers films begonnen. Leuk om je recensies daarover te lezen kappeuter!

Dat is leuk om te horen!

Daarentegen staan er ook wel weer wat aardige "obscure", oudere films op.

Daar ben ik wel benieuwd naar, welke zijn dit?

joachimt (crew)
geplaatst:
kappeuter schreef:
(quote)

Daar ben ik wel benieuwd naar, welke zijn dit?

Ik ook. Hangt er nogal vanaf wat je "oud" noemt. Ik denk dat ik de term oud gebruik voor ongeveer jaren 70 en eerder, oftewel alles wat ouder is dan ikzelf.

https://i.imgur.com/NOrEYWl.png

Bovenstaande telling is trouwens gebaseerd op het overzicht hier op MM waar hopeloos veel bug-films in zitten en dan bedoel ik (helaas) niet die leuke "oude" science fiction films uit de jaren 50 met levensgrote insecten.

geplaatst:
Haha, leuk, oud en obscuur zijn maar subjectieve termen natuurlijk, maar ging inderdaad om jaren '70 - '80. Zelf heb ik Brazil en It's a wonderful life nog nooit gezien. En ik was benieuwd naar The Long Hair of Death, Barbarella en the Devils Men.

Er staat een stuk minder op dan op Netflix, maar nog relatief veel van voor 2000. Voor die 3 eurootjes per maand vond ik het dat wel waard.

joachimt (crew)
geplaatst:
Ik ga nu wel een leuk oudje kijken op Prime.
The Trollenberg Terror (1958)
Althans, ik hoop dat het leuk wordt.....

joachimt (crew)
geplaatst:
Het is wel duidelijk dat Prime aan het uitbreiden is voor de Nederlandse markt met allerlei Nederlandse toevoegingen de laatste paar dagen. Jammer alleen dat het allemaal kinderfilms zijn.

geplaatst:
De films die hier vermeld staan als 'toegevoegd op 7 mei' zie ik al een tijdje op Prime Video staan, is er een inhaalslagje gemaakt door iemand die op het 'kids'-knopje heeft gedrukt?

geplaatst:
De Nederlandse niet-kinderfilms die zijn toegevoegd staan ook bijna allemaal al op Netflix of Videoland, helaas.

geplaatst:
Weet iemand hoe het precies zit met titels die wel op prime video staan maar niet kunt afspelen?
Crawl 2019 bijvoorbeeld, als je crawl zoekt verschijnt hij bij de zoek resultaten maar je kan hem niet bekijken omdat er staat "Deze video kan momenteel niet bekeken worden op jouw locatie". Betekent dit dat de film binnenkort wel beschikbaar is?

joachimt (crew)
geplaatst:
Lang Poot schreef:
Weet iemand hoe het precies zit met titels die wel op prime video staan maar niet kunt afspelen?
Crawl 2019 bijvoorbeeld, als je crawl zoekt verschijnt hij bij de zoek resultaten maar je kan hem niet bekijken omdat er staat "Deze video kan momenteel niet bekeken worden op jouw locatie". Betekent dit dat de film binnenkort wel beschikbaar is?

Nee, ga er maar niet vanuit dat dit binnenkort beschikbaar komt. Sommige titels staan op deze manier al heel lang in de app.

geplaatst:
Je kunt op Prime wel de trailer van Footloose kijken! De film dan weer niet.

En ik zag vandaag Legend erop staan, met een piepjonge Cruise.

geplaatst:
Prime Video krijgt een huurknop - telegraaf.nl
Prime Video gaat de concurrentie aan met Pathé Thuis. Twee maanden na de officiële lancering van de streamingdienst in Nederland voegde eigenaar Amazon zonder aankondiging vooraf een winkel aan de videodienst toe die bestaat uit huur- en koopfilms. Onder de films die nu te huur zijn, bevinden zich de bioscoophit Penoza: the final chapter en Oscarwinnaar 1917.

geplaatst:
Lang Poot schreef:

De film kun je kopen of huren, net als bijvoorbeeld Footloose.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Wat zijn jullie ervaringen met Prime Video mbt het recente aanbod van de laatste maanden? Valt het een beetje mee?
€2,99 is natuurlijk een schijntje...

De grote stroom aan Bollywood titels blijft opvallend.

geplaatst:
Ik pak nog wel eens wat mee. Het watch lijstje is iets minder groot dan op Netflix maar voor dat geld is het prima te doen. Aanbod is ook wel iets beter de laatste tijd.

geplaatst:
Ik vind het aanbod ook vrij goed. Komen redelijk vaak wat prima titels bij. Zeer recentelijk nog bijvoorbeeld Unsane, Good Boys en It chapter two. Ook recentelijk nog een uitstekende serie gezien op Prime: Little Fires Everywhere. Als die bijvoorbeeld op Netflix gestaan zou hebben, zouden veel meer mensen deze al gezien hebben.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Tsss, je kunt op amazon.nl wel met iDeal betalen maar op de Prime Video site alleen met credit card...
Via een omweg schijn je alsnog met iDeal te kunnen betalen via amazon.de maar dan betaal je 2x zoveel voor Amazon Prime omdat je dan de Duitse versie hebt die dus een stuk duurder is.
M.a.w. voor wie geen credit card heeft is er nog steeds geen Amazon Prime in Nederland. Wat slecht...

JP
geplaatst:
scorsese schreef:
Ik vind het aanbod ook vrij goed. Komen redelijk vaak wat prima titels bij. Zeer recentelijk nog bijvoorbeeld Unsane, Good Boys en It chapter two. Ook recentelijk nog een uitstekende serie gezien op Prime: Little Fires Everywhere. Als die bijvoorbeeld op Netflix gestaan zou hebben, zouden veel meer mensen deze al gezien hebben.

Er staat best wat leuks op. Het zal geen heel lang leven beschoren zijn maar ik vermaak me er nog wel 1 of 2 maanden mee.

Qua series is Fleabag een absolute aanrader en verfrissend dat je er dingen tegen komt die nergens anders te vinden zijn: Jiskefet, het oeuvre van Fons Rademakers, oude jeugdfilms zoals Martijn en de Magiër en Peter en de Vliegende Autobus. In combinatie met soms een prima nieuwe release (Green Book, Us, It 2) is Prime voor mij voor deze prijs echt een hele dikke aanrader.

geplaatst:
Nog eens abo'tje genomen, wel terug via amazon.de, wegens het grotere aanbod in de webshop. Het is bij mij en en verhaal, alleen al voor de prime levering is het voor mij een voordeel, nu nog eens door prime video gegaan en oa eindelijk de serie 'The Exorcist' aan het kijken, zijn ook nog wel wat horrorfilmpjes die ik zal meepikken, maar ik blijf het aanbod in het Frans (ondertitels, titels, korte inhoud) bizar en irritant vinden, dan nog liever in het Duits. Ik weet niet of jullie in Nederland hier last van hebben, de tv app Amazon detecteert België en waarschijnlijk daarom veel Franstalige zooi voor de Walen.

joachimt (crew)
geplaatst:
In NL geen last meer van Franse synopsis en ondertiteling. Dat gebeurde een half jaar geleden een keer bij heel veel films, maar die hebben ze toen weer verwijderd.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Vanaf 19 juni:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=Z5Vz9nPw2lg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

7500 (2019)

geplaatst:
In Film > Video on Demand > Amazon prime 4k:

Even een kort en simpelvraagje. Amazon Prime bied 4k content aan, maar het is nergens in te zien. Via YouTube zie ik dat het een aparte selectie is, maar kan het op de NL variant niet terug vinden. Is dit tijdelijk uitgeschakeld wegens corona dat ze hun maximale 1080p aanbieden? Iemand een idee?

geplaatst:
bakuratje schreef:
In Film > Video on Demand > Amazon prime 4k:

Even een kort en simpelvraagje. Amazon Prime bied 4k content aan, maar het is nergens in te zien. Via YouTube zie ik dat het een aparte selectie is, maar kan het op de NL variant niet terug vinden. Is dit tijdelijk uitgeschakeld wegens corona dat ze hun maximale 1080p aanbieden? Iemand een idee?

Ook nog nergens op tegengekomen, ook niet vóór corona, verbeter mij als ik fout ben.

geplaatst:
joachimt schreef:
In NL geen last meer van Franse synopsis en ondertiteling. Dat gebeurde een half jaar geleden een keer bij heel veel films, maar die hebben ze toen weer verwijderd.

Ok dan is dit echt een Belgisch euvel, je hebt hier een lijst apart met hetgeen Nederlands ondertiteld is, al de rest is Frans (zowe na-synchronisatie, titels, inhoud...), toch beetje zonde.

geplaatst:
umbra schreef:
(quote)

Ook nog nergens op tegengekomen, ook niet vóór corona, verbeter mij als ik fout ben.

how to get Amazon Prime 4k after new update - YouTube

Blijkbaar zijn de Europese landen geboycot.

joachimt (crew)
geplaatst:
Eindelijk profielen bij Prime. Kun je tenminste voor elk gezinslid een profiel maken, zodat ieder zijn eigen watchlist kan bijhouden. Hoef ik het niet meer in Excel bij te houden, omdat mijn vrouw de kijklijst al gebruikte.

geplaatst:
Ik heb een prepaid creditcard van de organisatie 'pay2d' aangeschaft, het aanmelden gaat vrij simpel online en je zet er geld op met paypal dus ik heb eindelijk prime nu. Ik ben momenteel bezig aan een herkijk van de complete X Files serie en ik heb een vraag over de functionaliteit van prime. Ik heb zowel beneden als boven op de slaapkamer een Xbox One X waar de Prime app op draait en heb me op allebei met een verbindingscode op m'n telefoon aan kunnen melden. De apparaten staan netjes in de lijst nu. Wat ik echter raar vind is dat ik op de slaapkamer als ik X Files kijk wel de functie in beeld krijg om de openings-credits over te slaan zoals Netflix dat ook heeft maar beneden in de woonkamer op mijn andere Xbox One X niet. In de instellingen van de app heb ik niet echt iets kunnen vinden. Iemand enig idee?

geplaatst:
Zelf het antwoord geven dan maar. Ik had de Xbox beneden op regio VS staan, terug op NL gezet en ik kreeg toen ook de optie om openings-credits over te slaan. Maf dat het kennelijk uitmaakt op welke regio je Xbox zelf staat ingesteld.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:29 uur

geplaatst: vandaag om 23:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.