• 8.557.472 stemmen

Release datum: 8 januari 2014

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Chicago P.D.

District 21 van de Chicago Police Department bestaat uit 2 verschillende groepen: de uniform agenten die op straat patrouilleren om de dagelijkse criminaliteit te bestrijden en de inlichtingen eenheid, het team dat de zware criminaliteit in de stad voor haar rekening neemt. Leider van de inlichtingen eenheid is Sergeant Hank Voight, een man die zich niet bepaald aan de wet houdt om gerechtigheid te krijgen. Hij is veeleisend en keihard en alleen diegenen die hiermee om kunnen gaan overleven onder Voights leiding.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Seizoenen

Komt er een Chicago P.D. seizoen 11?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Chicago P.D.

Lebarron

dinsdag 11 februari 2020
Chicago P.D. seizoen 1 Een geweldige politieserie van Dick Wolf, bekend van de Law & Order Franchise waarvan nu enkel nog Special Victims Unit over is. Chicago PD is totaal niet te vergelijken met de Law & Orderseries. Het heeft een heel eigen karakter net als dat stad Chicago niet met New York te vergelijken is. Chicago PD is een beetje een mix tussen The Shield en New York Undercover. Het volgt de intelligence Unit van Hank Voight, een goede cop met een duister randje of een corrupte cop met een goed hart. Het is maar hoe je het bekijkt. Het team van Voight bestaat uit goede rechercheurs met elk hun eigen werkwijze en motieven en dat botst soms maar uiteindelijk klaren ze wel altijd de klus. Het mooie van deze serie is dat het veel cross-overs kent met andere series uit het Dick Wolfuniversum. Niet alleen met de andere Chicagoseries(Fire,Med en het inmiddels gecancelde Justice) maar ook met Law & Order SVU. Je ziet dan dus ineens Mariska Hargitay of Ice T Hank Voight en zijn team assissteren. Chicago PD is de beste politieserie op dit moment wat mij betreft omdat het actie, spanning en menselijk drama combineert.

Lebarron

zondag 30 mei 2021
Chicago P.D. seizoen 8 Seizoen 8 zit er op! Het was anders dan voorgaande seizoenen wegens Covid en omdat het politieke klimaat veranderd is. Het seizoen begon moeizaam met het vertrek door de achterdeur van Rojas en de nasleep van het vervelende Wokegedoe rondom Kevin Atwater, een character die zijn beste tijd wel gehad heeft in mijn optiek. Toen dat opgelost was keerde het echte Chicago PD gevoel toch al snel terug. Het seizoen eindigde weer met een fikse cliffhanger die ons tot oktober in spanning moet houde. Overleefd Kim dit en zo ja keert ze terug als lid van het team? Hopelijk komt er volgend seizoen weer een nieuw ouder lid bij de intelligence unit om de balans terug te brengen in het team sinds het vertrek van Antonio in seizoen 6 en de dood van Olinsky in seizoen 5. Met Burgess, Ruzek, Atwater, Halstead en Upton is het nu iets te veel Melrose Place naar mijn smaak.