• 8.978.865 stemmen

Genre: Drama / Misdaad

Ontwikkeld door: Dick Wolf en Matt Olmstead

Met onder meer: Jason Beghe, Jesse Lee Soffer en Patrick John Flueger

Release datum: woensdag 8 januari 2014

Eerst uitgezonden op: NBC (Verenigde Staten)

Plot Chicago P.D.

District 21 van de Chicago Police Department bestaat uit 2 verschillende groepen: de uniform agenten die op straat patrouilleren om de dagelijkse criminaliteit te bestrijden en de inlichtingen eenheid, het team dat de zware criminaliteit in de stad voor haar rekening neemt. Leider van de inlichtingen eenheid is Sergeant Hank Voight, een man die zich niet bepaald aan de wet houdt om gerechtigheid te krijgen. Hij is veeleisend en keihard en alleen diegenen die hiermee om kunnen gaan overleven onder Voights leiding.

Komt er een Chicago P.D. seizoen 12?

Hank Voight

Kevin Atwater

Antonio Dawson

Trudy Platt

Erin Lindsay

Officer Dante Torres

Sheldon Jin

Meningen over Chicago P.D.

Lebarron

dinsdag 11 februari 2020
Chicago P.D. seizoen 1 Een geweldige politieserie van Dick Wolf, bekend van de Law & Order Franchise waarvan nu enkel nog Special Victims Unit over is. Chicago PD is totaal niet te vergelijken met de Law & Orderseries. Het heeft een heel eigen karakter net als dat stad Chicago niet met New York te vergelijken is. Chicago PD is een beetje een mix tussen The Shield en New York Undercover. Het volgt de intelligence Unit van Hank Voight, een goede cop met een duister randje of een corrupte cop met een goed hart. Het is maar hoe je het bekijkt. Het team van Voight bestaat uit goede rechercheurs met elk hun eigen werkwijze en motieven en dat botst soms maar uiteindelijk klaren ze wel altijd de klus. Het mooie van deze serie is dat het veel cross-overs kent met andere series uit het Dick Wolfuniversum. Niet alleen met de andere Chicagoseries(Fire,Med en het inmiddels gecancelde Justice) maar ook met Law & Order SVU. Je ziet dan dus ineens Mariska Hargitay of Ice T Hank Voight en zijn team assissteren. Chicago PD is de beste politieserie op dit moment wat mij betreft omdat het actie, spanning en menselijk drama combineert.

vrijdag 17 februari 2023
Chicago P.D. seizoen 1 Heerlijke bullshit. Chaotische, bombastische macho serie waar je geen greintje realisme of diepgang hoeft te verwachten, maar aflevering na aflevering 45 minuten lang ouderwets testosteron uit je scherm ziet spatten. Lekker verstand op 0 en afschakelen na een drukke werkdag. Te hoog, maar ik ga gewoon 4* geven.