Mijn Series +

Chicago P.D. - Seizoen 1 (2014)

Alternatieve titel: Chicago Police Department

Drama / Misdaad

ontwikkeld door Dick Wolf en Matt Olmstead
met Jason Beghe, Jon Seda en Sophia Bush

District 21 van de Chicago Police Department bestaat uit 2 verschillende groepen: de uniform agenten die op straat patrouilleren om de dagelijkse criminaliteit te bestrijden en de inlichtingen eenheid, het team dat de zware criminaliteit in de stad voor haar rekening neemt. Leider van de inlichtingen eenheid is Sergeant Hank Voight, een man die zich niet bepaald aan de wet houdt om gerechtigheid te krijgen. Hij is veeleisend en keihard en alleen diegenen die hiermee om kunnen gaan overleven onder Voights leiding.

1. Stepping Stone
  15. A Beautiful Friendship
avatar van 606
Gewoon een vette serie

avatar van CorvisChristi
Inderdaad een hele goede serie en net een slag beter dan Chicago Fire.
Vooral Hank Voight is een ijzersterk personage. Ik leerde zijn personage voor het eerst in Chicago Fire kennen en toen vond ik het maar een gluiperd van het zuiverste water. Echter leer je zijn karakter in P.D. vanuit een ander perspectief kennen en dat maakt hem heel sterk en interessant.
De rest van de cast is ook erg goed. Het geheel voelt ook wat minder soap-achtig aan dan Chicago Fire en dat bevalt me wel.

avatar van 606
CorvisChristi schreef:
Inderdaad een hele goede serie en net een slag beter dan Chicago Fire.
precies, wordt alsmaar beter.

Een geweldige politieserie van Dick Wolf, bekend van de Law & Order Franchise waarvan nu enkel nog Special Victims Unit over is. Chicago PD is totaal niet te vergelijken met de Law & Orderseries. Het heeft een heel eigen karakter net als dat stad Chicago niet met New York te vergelijken is. Chicago PD is een beetje een mix tussen The Shield en New York Undercover. Het volgt de intelligence Unit van Hank Voight, een goede cop met een duister randje of een corrupte cop met een goed hart. Het is maar hoe je het bekijkt. Het team van Voight bestaat uit goede rechercheurs met elk hun eigen werkwijze en motieven en dat botst soms maar uiteindelijk klaren ze wel altijd de klus. Het mooie van deze serie is dat het veel cross-overs kent met andere series uit het Dick Wolfuniversum. Niet alleen met de andere Chicagoseries(Fire,Med en het inmiddels gecancelde Justice) maar ook met Law & Order SVU. Je ziet dan dus ineens Mariska Hargitay of Ice T Hank Voight en zijn team assissteren. Chicago PD is de beste politieserie op dit moment wat mij betreft omdat het actie, spanning en menselijk drama combineert.