• 8.345.575 stemmen

Ontwikkeld door: Reza Tabrizi

Met onder meer: Jesse Spencer, Christian Stolte en Taylor Kinney

Release datum: 10 oktober 2012

Plot Chicago Fire

Chicago Fire is een actiereeks waarin de levens van de helden van de Chicago Fire Departement centraal staan. Geen baan is stressvoller, gevaarlijker en opwindender dan deze van de brandweermannen, de reddingsteams en het verplegend personeel van Chicago Firehouse 51. De enorme verantwoordelijkheden van hun baan eisen hun persoonlijke tol. Grote reputaties en opgeblazen ego's, in combinatie met de druk om te presteren en onmiddellijk de juiste beslissing te kunnen nemen, zorgen voor heel wat conflicten tussen de leden. Wanneer een tragedie een slachtoffer maakt binnen het team, wordt het team verscheurd door schuldgevoelens en verwijten.

Social Media

Seizoenen

Komt er een Chicago Fire seizoen 11?

Acteurs en Actrices

Alle Media

Meningen over Chicago Fire

Lebarron

dinsdag 11 februari 2020
Chicago Fire seizoen 1 Het vlaggeschip van de Chicago Franchise. Nadat Dick Wolf naam had gemaakt met Law & Order en al zijn spin-offs heeft hij zich op de Second City van Amerika gestort, het prachtige Chicago. Chicago Fire gaat over het brandweer- en ambulancepersoneel van Firehouse 51. Dit zijn uiteenlopende karakters met hun eigen leuke en mindere kanten. Het is een hechte ploeg die letterlijk voor elkaar door het vuur gaan maar elkaar ook geregeld de tent uitvechten. De reddingsacties worden uiteraard spectaculair in beeld gebracht en zijn soms tergend spannend. Het menselijke drama dat een brand of andere ramp met zich meebrengt is vaak meeslepend en soms hartverscheurend. Dit alles maakt Chicago Fire een van de betere series op dit moment. Je krijgt ook een prachtig beeld van de stad Chicago. Van de luxe woontorens in The Loop en dure brownstones aan Goldcoast tot de projects van Englewood. Nergens komt Chicago zo mooi en duidelijk in beeld als in deze serie.

Lebarron

zondag 30 mei 2021
Chicago Fire seizoen 9 Seizoen 9 zit erop. Het seizoen voelde anders wegens covid en ook vanwege Paramedic Emily Fosters vervanger Gianna Mackey, aan wie ik niet echt kon wennen. Gelukkig gebeurde er genoeg dat het echte Chicago Fire gevoel gaf om mij als trouwe kijker vast te houden. Pas toen Mackey wegging en oude bekende Violet Mikami haar verving kwam het seizoen echt goed op dreef en werd het toch nog een ijzersterk seizoen dat uiteraard eindigde met een cliffhanger. Een belangerijk personage zal de show verlaten, zo lijkt het. Meest waarschijnlijke kandidaten zijn Severide, Boden of Stella. Nu is het wachten tot oktober.