Mijn Series +

Chicago Fire - Seizoen 1 (2012-2013)

Actie / Drama

ontwikkeld door Derek Haas en Michael Brandt
met Jesse Spencer, Taylor Kinney en Monica Raymund

Chicago Fire is een actiereeks waarin de levens van de helden van de Chicago Fire Departement centraal staan. Geen baan is stressvoller, gevaarlijker en opwindender dan deze van de brandweermannen, de reddingsteams en het verplegend personeel van Chicago Firehouse 51. De enorme verantwoordelijkheden van hun baan eisen hun persoonlijke tol. Grote reputaties en opgeblazen ego's, in combinatie met de druk om te presteren en onmiddellijk de juiste beslissing te kunnen nemen, zorgen voor heel wat conflicten tussen de leden. Wanneer een tragedie een slachtoffer maakt binnen het team, wordt het team verscheurd door schuldgevoelens en verwijten.

1. Pilot
  6. Rear View Mirror
  7. Two Families
  8. Leaving the Station
  9. It Ain't Easy
  10. Merry Christmas, Etc.
  11. God Has Spoken
  23. Let Her Go
  24. A Hell of a Ride
Dank u dank u

avatar van CorvisChristi
Leuke serie. Het kijkt lekker weg en is af en toe behoorlijk spannend. Het soap-geneuzel tussendoor is wat minder, echter past het wel bij een serie als deze.

avatar van ZAP!
Heb er wel wat van gezien, maar vond er geen bal aan. Mooie vrouwen kijken, dat kan hier wel.

avatar van theo79
Erg leuke serie die lekker wegkjjkt.

avatar van Phantasm
Prima serie waar genoeg in valt te beleven, begin dit jaar gezien. Er zit emotie in, verdriet, blijheid, jaloersheid, avontuur, drama, gemeenheid en nog een heleboel dingen.

Het vlaggeschip van de Chicago Franchise. Nadat Dick Wolf naam had gemaakt met Law & Order en al zijn spin-offs heeft hij zich op de Second City van Amerika gestort, het prachtige Chicago. Chicago Fire gaat over het brandweer- en ambulancepersoneel van Firehouse 51. Dit zijn uiteenlopende karakters met hun eigen leuke en mindere kanten. Het is een hechte ploeg die letterlijk voor elkaar door het vuur gaan maar elkaar ook geregeld de tent uitvechten. De reddingsacties worden uiteraard spectaculair in beeld gebracht en zijn soms tergend spannend. Het menselijke drama dat een brand of andere ramp met zich meebrengt is vaak meeslepend en soms hartverscheurend. Dit alles maakt Chicago Fire een van de betere series op dit moment. Je krijgt ook een prachtig beeld van de stad Chicago. Van de luxe woontorens in The Loop en dure brownstones aan Goldcoast tot de projects van Englewood. Nergens komt Chicago zo mooi en duidelijk in beeld als in deze serie.