menu

Film / Genres en landen / Films over autoraces

zoeken in:
Ik kon hier geen topics over vinden, dus heb deze maar aangemaakt.

M'n broer vroeg me laatst of ik nog wat goeie race-films kende.

Films als Death Race en Initial D heb ik hem wel kunnen lenen, zelf heeft hij de Fast & Furious films. Maar verder kwam ik ook niet echt, omdat het nou niet mijn genre is.
Wat zijn nou goeie titels binnen dit genre?
Oh ja, Dat kan dus ook met Trucks e.d. zijn.

Het gaat dus echt om races als onderwerp van de film. Niet zomaar leuke racescenes.

Ben eigenlijk nog nooit een film tegen gekomen die hier onder valt, die ik goed vond. Misschien is Days of Thunder iets voor je?

Wat dacht je van herbie!

Madecineman (moderator)
The Cannonball Run. Klassieker in het race-genre

Speed Racer.

M'n favoriet: Two-Lane Blacktop van Monte Hellman.

Speed Zone.

Death Race 2000 met Stallone. Zeg maar de voorganger van Death Race met Statham.

Talladega Nights en Thunderbolt zijn ook wel aardig.

Bikey Boyz en Torque zijn motorrace films en beide best kut.

Je hebt Steve McQueen in de film Le Mans (USA 1971), de hele film gaat bijna alleen maar over die ene autorace.

Je hebt ook nog de film Grand Prix (USA 1966) met James Garner, maar die ken ik zelf niet.

Driven.

De Taxi-films. Niet echt een race, maar toch genoeg snelle wagens en achtervolgingen.

- Michel Vaillant (2003)
- The Circuit (2008)
- Cannonball (1976)
- Gumball Rally, The (1976)
- Stroker Ace (1983)
- mss ook interessant Smokey and the Bandit trilogie, niet echt race-films maar toch nog boeiend in het achtervolgingsgenre

Madecineman (moderator)
Vanishing Point (1971) is ook bijzonder cool.

En Initial D is ook aan te raden. En Gone in 60 Seconds.

Coole docu over de 24 uur van Le Mans: Truth in 24.

thunderball schreef:
Je hebt Steve McQueen in de film Le Mans (USA 1971), de hele film gaat bijna alleen maar over die ene autorace.

Je hebt ook nog de film Grand Prix (USA 1966) met James Garner, maar die ken ik zelf niet.

Allebei zeer aan te raden, met name Grand Prix.

Pastichio Rocker
Initial D: Drift Racer

Death Race 2 en (recentelijk) ook Death Race 3 zijn inmiddels uit, allicht dat je deze nog niet gezien hebt.

Verder Gone in 60 Seconds, en dan zowel het origineel uit 1974 als de remake uit 2000.

Verder Driven met Stallone.

En dan zijn er nog 4 delen van 'Taxi', waarvan met name het eerste deel leuk is

En twee wat meer memorabelere films vind ik persoonlijk Ferrari, het levensverhaal over Enzo Ferrari en The Worlds Fastest Indian, gebaseerd op een waargebeurd verhaal over Burt Mornoe die met zijn antieke Indian uit 1920 diverse snelheidsrecords brak op de zoutvlaktes van Bonneville (waarvan sommige bij mijn weten nu nog steeds niet verbroken zijn). Laatstgenoemde heeft weinig met autoraces te maken maar geeft wel perfect weer hoe vroeger iedereen zelf de meest snelle voertuigen bouwde zonder hulp van de grote fabrikanten, daarbij is het een hele fijne roadmovie (en eenmaal op Bonneville zijn er ook wel fraaie shots van de auto's).

Zwolle84
Eigenlijk te voor de hand liggend om te benoemen, maar voor de zekerheid toch maar: Rush (2013).

Drie auto race films met Elvis Presley.
Speedway (1968)
Viva Las Vegas (1964)
Spinout (1966)

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=cbEp9hTuYDo

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Ford v. Ferrari (2019)

Gast
geplaatst: vandaag om 16:58 uur

geplaatst: vandaag om 16:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.