menu

Film / Toplijsten en favorieten / Je favoriete kerstfilms (/toplijst)

zoeken in:
Mijn Favoriete kerstfilms zijn :
Love Actually
Home Alone
Nat.Lamp Christmas Vacation
Scrooged
Home Alone 2
Elf
The Grinch
Gremlins

Love Actually, It's a Wonderful Life, Nightmare Before Christmas, Gremlins, Scrooged, Home Alone en Jingle All The Way.

Bad Santa! Nightmare before christmas, Love actually, Jurassic park, Christmas carrol met de muppets....

Jingle All the Way, Home Alone en Home Alone 2: Lost in New York blijven toch mijn lievelings.

kappeuter (crew)
In Film > Genres en landen > Kerstfilms:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=PQQp7i4cCW8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

In Film > Genres en landen > Wat is jouw top 5 van kerstfilms?:

Er bestaan topics over kerstfilms maar nog geen top 5 en vandaar dit topic...

De mijne (tot nu toe):

1. Christmas Vacation (1989)
2. The Muppet Christmas Carol (1992)
3. The Santa Clause (1994)
4. Christmas with the Kranks (2004)
5. Trapped in Paradise (1994)

Verder vind ik nog te pruimen:

Home Alone (1990)
Home Alone 2: Lost in New York (1992)
Scrooged (1988)
Santa's Slay (2005)
Jingle All the Way (1996)
Deck the Halls (2006)

Sowieso Home Alone (alleen 1 en 2) en It's a Wonderful Life.

kappeuter (crew)

https://www.youtube.com/watch?v=8oLUWFteysU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Op volgorde van release, maar toch wel wat titels die je er niet in zou verwachten, zoals de nummer 1...

https://www.youtube.com/watch?v=a-x6KVev8UE

Vast niet compleet omdat ik bij gebrek aan betere alternatieven vooral geselecteerd heb op films die "Christmas" in de (alternatieve) titel bevatten, naast titels die ik zo uit het hoofd wist. Een eerste aanzet dus.

Top 10 kerstfilms die bij mij 3,5* of hoger scoren, alfabetisch.

Christmas Bunny, The (2010)
Christmas Carol, A (1984)
Christmas Carol, A (1999)
It's a Wonderful Life (1946)
Joulutarina (2007)
Lost Christmas (2011)
Miracle on 34th Street (1947)
Muppet Family Christmas, A (1987)
Scrooge (1951)
Scrooge (1970)

Leuk! De meeste kerstfilms die ik in mijn dvd collectie heb zitten heb ik al een aantal kerst keren gezien. Vooral Home Alone 3 die ik tijdens mijn jeugd erg tof vond en enorm veel keren heb gekeken! Dit jaar heb ik weer een hoop herbekeken en deze keer maar eens een top lijstje gemaakt, die ik erg graag zou willen delen met jullie.

1. Home Alone (4,0*)
2. Christmas with the Kranks (4,0*)
3. Scrooge (1988 - 3,5*)
4. Elf (2003 - 3,5*)
5. Santa Who? (3,5*)
6. Home Alone 2 (3,5*)
7.A Very Harold and Kumar Christmas (3,5*)
8. Silent Night (2012 - 3,5*)
9. A Christmas Horror Story (3,5*)
10. Tom & Thomas (3,5*)
--------
11. Bad Santa 1 (3,5*)
12. Rare Exports (3,5*)
13. Santa's Slay (3,5*)
14. Jingle All The Way (3,0*)
15. Nativity (3,0*)
16. Home Alone 3 (3,0*)
17. Santa Clause (3,0*)
18. All I Whant For Christmas (3,0*)
19. How the Grinch Stole Christmas (3,0*)
20. Where the #$&% is Santa (3,0*)
21. Bad Santa 2 (2,0*)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:19 uur

geplaatst: vandaag om 14:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.