The Christmas Bunny (2010)

Alternatieve titel: Flappie! Het Kerstkonijn

Drama / Familie

geregisseerd door Tom Seidman
met Florence Henderson, Sophie Bolen en Madeline Vail

Julia is een eenzaam pleegkind. Ze treft op kerstavond een gewond konijn aan en sluit een onverwachte vriendschap met een excentrieke boerenvrouw, die het konijn onder haar hoede neemt. Ondertussen weet Julia een band te krijgen met haar pleeggezin, waardoor het een stuk beter met haar gaat.

avatar van Petina
Iets met Flappie.....

avatar van queenie
Leuke kinderfilm. Beetje zielig onderwerp, maar mooi neergezet. 3,5*

avatar van arno74
Een mix tussen kerstfilm, drama en familiefilm. Het vertelt het verhaal over een getraumatiseerd meisje dat door een pleeggezin wordt opgevangen en aan een konijntje gehecht raakt. Een buurvrouw die dieren verzorgt helpt haar een handje.

De film bevat typische clichés uit kerstfilms, heeft niet al te veel diepgang, maar is toch wel goed uitgewerkt. Wel ontbreekt de gebruikelijke humoristische noot uit dit soort films, dit blijft toch 100% drama.

De moeilijkste rol is weggelegd voor het kleine meisje, die het merendeel van de tijd een in zichzelf gekeerd kind moet spelen die niet praat en nooit glimlacht.

De titel, vooral de Nederlandse, vind ik erg matig gekozen. In andere landen heet deze film 'Een huis voor Julia', wat beter de lading dekt dan 'Flappie, het kerstkonijn'...