The River (1984)

geregisseerd door Mark Rydell
met Mel Gibson, Sissy Spacek en Scott Glenn

Een innig samenlevende boerenfamilie probeert het leven op hun boerderij in goede banen te leiden. Ze staan echter behoorlijk onder druk door de continu overstromende rivier die langs hun erf loopt.

Komt toch ook binnenkort op tv? Hij lijkt mij erg slecht.

neo (crew)
hij is al op tv geweest dttom.ik vond de film wel aardig.scott glenn heeft een goeie rol als de bad guy en mel gibson is ok.

Hmm ach ja jammer dan maar. Of is hij de moeite waard?

neo (crew)
hij is zeker wel de moeite waard

Hmmm ach ja ik doe nooit graag moeite komt vast ooit nog wel een keer op tv

avatar van ...!!john!!...
het is best een goede film

avatar van Verhoeven
Tussen de Mad Max reeks door maakte Mel Gibson ook nog andere ondergewaardeerde films eentje daarvan is deze. Dit keer staat hij aan het hoofd van een boerenfamilie. En probeert hij het leven op zijn boerderij in goede banen te leiden. Door de jaarlijkse overstromingen van de rivier die langs hun erf lopen staat hij onder grote druk om zijn land te verkopen. Je merkt dat de grote thema van de film het economische lot van de boeren is. De bankiers en tussenhandelaren worden als menselijke uitbuiters neergezet alleen jammer dat melodramatische weddingen vrijwel achter elke hoek zich verscholen. Sissy Spacek, Mel Gibson en Scott Glenn zetten allemaal een degelijke rol neer alleen jammer dat het verhaal en de wendingen niet mee zaten.

avatar van Bla
Bla
Zeer redelijke film, las zelfs dat deze 4 oscarnominaties heeft.

avatar van otherfool
Sociaal drama op z'n Hollywoods. De verhaallijn heeft wel iets schrijnends maar weet toch niet echt te boeien (zeker niet voor de volledige 2 uur), en het melodramatische sausje inclusief over the top muziek (nota bene oscar genomineerd) is too much. Glenn gloreert als bad guy in een verder middelmatige film, die er wel mooi uitziet maar blijft steken in goede bedoelingen.

2,5*.

avatar van brabusRUS
Zaten hier en daar mooie stukjes tussen, maar over het algemeen vond ik 'm zeer saai.

avatar van Phantasm
Leuke film om naar te kijken, heeft mij geen moment verveeld.

Onderhoudend. Tamelijk traag en voorspelbaar maar de dialoog houdt de prent met het nodige gezwoeg nog net overeind. Hier en daar wat aardig geschoten plaatjes en ook het sfeertje is redelijk getroffen. De cast acteert degelijkheid troef, wat mijn totaal op een krappe 2,5* brengt.

Aardige film over een boerengezin die in de schulden raakt door overstromingen op hun land. Onderhoudend over de gehele lengte, het ziet er goed uit en de cast doet het prima. Het had hier en daar zeker wat subtieler aangepakt mogen worden en het hoofdpersonage is soms wat ongeloofwaardig (te koppig).