- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 van je geboortejaar
Top 10 van je geboortejaar
AHWA
-
- 16915 berichten
- 0 stemmen
Heb niet veel uit 1982 gezien, maar dit zijn de tien hoogste noteringen:
4.0* Fast Times at Ridgemont High (1982)
4.0* TRON (1982)
3.5* First Blood (1982)
3.5* Star Trek: The Wrath of Khan (1982)
3.0* Blade Runner (1982)
3.0* Airplane II: The Sequel (1982)
3.0* Poltergeist (1982)
3.0* E.T. the Extra-Terrestrial (1982)
2.0* Annie
2.0* Rocky III
Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3591 stemmen
1. 3.5* Child's Play (1988)
2. 3.5* Amsterdamned (1988)
3. 3.5* Halloween 4: The Return of Michael Myers (1988)
4. 3.5* Die Hard (1988)
5. 3.0* Bourne Identity, The (1988)
6. 3.0* Hellbound: Hellraiser II (1988)
7. 3.0* Fish Called Wanda, A (1988)
8. 2.0* Pumpkinhead (1988)
9. 2.0* Poltergeist III (1988)
10. 0.5* Police Academy 5: Assignment: Miami Beach (1988)
13 stuks gezien uit het jaar 1988.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
1. You Only Live Twice (1967) 4*
2. Belle de Jour (1967) 4*
3. Le Samouraï (1967) 4*
4. In the Heat of the Night (1967) 4*
5. Jôi-uchi: Hairyô Tsuma Shimatsu (1967) 4*
6. Wait until Dark (1967) 3,5*
7. Bonnie and Clyde (1967) 3,5*
8. The Trip (1967) 3,5
9. The Graduate (1967) 3,5
10. Koroshi no Rakuin (1967) 3*
1967, geen geweldig film jaar IMO. Maar er werd toen wel hard gewekt aan 2001 en Once upon a time in the west.
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
4.0* Alaska (1989)
4.0* Majo no Takkyûbin (1989)
3.5* Back to the Future Part II (1989)
3.5* Batman (1989)
3.0* Black Rain (1989)
3.0* Dip Huet Seung Hung (1989)
3.0* Huang Fei Hong Jiu Er Zhi Long Xing Tian Xia (1989)
3.0* When Harry Met Sally... (1989)
3.0* Licence to Kill (1989)
3.0* Sea of Love (1989)
Ik kan me van de meeste films niet genoeg herinneren om het echt in een volgorde te plaatsen... Maar geen verkeerd jaar opzich.
Sergio Leone
-
- 4018 berichten
- 2703 stemmen
1992
01. Unforgiven 4*
02. Batman Returns 4*
03. Scent Of A Woman 4*
04. Basic Instinct 4*
05. C'est Arrivé Près De Chez Vous 3,5*
06. Aladdin 3,5*
07. Howards End 3*
08. Patriot Games 3*
09. My Cousin Vinny 3*
10. The Last Of The Mohicans 3*
16 stuks gezien.
Mescaline
-
- 6989 berichten
- 2736 stemmen
01. 5,0* Goodfellas (1990)
02. 4,5* Misery (1990)
03. 4,0* Flatliners (1990)
04. 4,0* Rocky V (1990)
05. 3,5* The Hot Spot (1990)
06. 3,5* Mo' Better Blues (1990)
07. 3,5* Alice (1990)
08. 4,5* Marked for Death (1990)
09. 3,0* Cry-Baby (1990)
10. 3,0* Postcards from the Edge (1990)
Nummer 8 staat nog op een 4,5 maar die stem heb ik lang geleden gedaan en in mijn Seagal periode. Zodoende dat de lijst nu zo geworden is.
Gekozen uit 17 films.
Apollinisch
-
- 21275 berichten
- 0 stemmen
Het mooiste wat mijn geboortejaar heeft voortgebracht, naast mijzelf, is Twin peaks. Op het gebied van film en muziek was het voornamelijk kommer en kwel.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
36 films uit 1988:
01. 5.0* - Die Hard
02. 4.5* - Tonari no Totoro
03. 4.5* - Hotaru no Haka
04. 4.5* - Land before Time, The
05. 4.0* - Akira
06. 4.0* - Fei Lung Maang Jeung
07. 3.5* - Child's Play
08. 3.5* - Hellbound: Hellraiser II
09. 3.5* - The Blob
10. 3.5* - Coming to America
===========================
11. 3.5* - Killer Klowns from Outer Space
12. 3.5* - Ging Chaat Goo Si Juk Jaap
13. 3.5* - Sleepaway Camp II: Unhappy Campers
14. 3.5* - Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo
15. 3.5* - Naked Gun: From the Files of Police Squad!, The
16. 3.5* - Daffy Duck's Quackbusters
17. 3.5* - Big
18. 3.5* - Fish Called Wanda, A
19. 3.0* - Brain Damage
20. 3.0* - Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master, A
21. 3.0* - Cheerleader Camp
22. 3.0* - Beetlejuice
23. 3.0* - Night of the Demons
24. 3.0* - Scrooged
25. 3.0* - Oliver & Co
26. 3.0* - Stand and Deliver
27. 3.0* - Dead Ringers
28. 2.5* - Cannibal Holocaust 2
29. 2.5* - Return of the Living Dead Part II
30. 2.5* - They Live
31. 2.5* - Hei tai Yang 731
32. 2.5* - Shiryo no Wana
33. 2.5* - Twins
34. 2.0* - Return of the Killer Tomatoes!
35. 1.5* - Bloodsport
36. 1.5* - Above the Law
En Oranje werd Europees Kampioen, geslaagd jaar dus
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
01. 4.5* - Krug Vtoroj (1990)
02. 4.5* - Begotten (1990)
03. 4.0* - Metropolitan (1990)
04. 4.0* - Jitensha Toiki (1990)
05. 4.0* - Jacob's Ladder (1990)
06. 4.0* - Miller's Crossing (1990)
07. 3.5* - Nema-ye Nazdik (1990)
08. 3.5* - Lebedyne Ozero-zona (1990)
09. 3.5* - 3-4x Jûgatsu (1990)
10. 3.5* - Goodfellas (1990)
Films uit mijn geboortejaar die op mijn te zien lijstje staan:
All the Vermeers in New York (1990)
I Hired a Contract Killer (1990)
Singapore Sling: O Anthropos pou Agapise ena Ptoma (1990)
Weten we dat ook weer!
Observator
-
- 18281 berichten
- 3472 stemmen
Van mijn geboortejaar heb ik maar 14 dagen meegekregen. Ik houd het dan ook maar bij:
1. 5,0* - Tenshi no Tamago (1985)
Spetie
-
- 38582 berichten
- 5499 stemmen
01. 4.0* - Deer Hunter, The (1978)
02. 4.0* - Midnight Express (1978)
03. 4.0* - Höstsonaten (1978)
04. 4.0* - Dawn of the Dead (1978)
05. 4.0* - Halloween (1978)
06. 4.0* - Watership Down (1978)
07. 3.5* - In einem Jahr mit 13 Monden (1978)
08. 3.5* - Interiors (1978)
09. 3.5* - Someone's Watching Me! (1978)
10. 3.5* - Coma (1978)
------------------------------------
21. 1.0* - Wiz, The (1978)
Zeker geen topjaar qua films, maar genoeg leuks. Leuk detail is trouwens dat de film In einem Jahr mit 13 Monden (1978) precies eindigt op mijn geboortedatum.
Chainsaw
-
- 8580 berichten
- 3418 stemmen
01. Stand By Me
02. House
03. Ferris Bueller’s Day Off
04. The Texas Chainsaw Massacre 2
05. Platoon
06. Blue Velvet
07. Poltergeist II: The Other Side
08. From Beyond
09. Henry: Portrait of a Serial Killer
10. Critters
1986. Met hierna onder andere nog ruimte voor onder andere The Fly, Night of the Creeps, TerrorVision, Rawhead Rex, Manhunter, Chopping Mall.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
Heb maar op 15 films uit 1991 gestemd
Nou goed, dan maak ik een heuse top 3, rest is niet vermeldenswaardig
1. 4,5* - Night on Earth
2. 4,0* - Barton Fink
3. 4,0* - Cape Fear
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Alleraardigst filmjaar.
1. 4.5* Tenshi no Tamago
2. 4.0* To Live and Die in L.A.
3. 4.0* Brazil
4. 4.0* Toxic Avenger, The
5. 4.0* Rambo: First Blood Part II
6. 4.0* Death Wish 3
7. 3.5* Commando
8. 3.5* Friday the 13th: A New Beginning
9. 3.5* Return of the Living Dead, The
10. 3.5* Day of the Dead
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Hoe kan ik het makkelijkst in MM zo'n listje samenstellen van films waar ik op gestemd heb?
Mijn leeftijd speelt me weer parten.
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
Hoe kan ik het makkelijkst in MM zo'n listje samenstellen van films waar ik op gestemd heb?
Mijn leeftijd speelt me weer parten.
Gewoon even in de random top 10 generator gooien:
01. 5,0* The Ten Commandments
02. 4,5* The Searchers
03. 4,5* The Killing
04. 4,5* Moby Dick
05. 4,5* Invasion of the Body Snatchers
06. 4,5* Written on the Wind
07. 4,5* Giant
08. 4,5* Attack
09. 4,5* Somebody Up There Likes Me
10. 4,5* Bus Stop
SelmaDuim
-
- 4907 berichten
- 730 stemmen
Het houdt niet over. Ik kom niet verder dan een top 5 van 1978:
01. 3,5* Watership Down
02. 3,5* Dawn of the Dead
03. 2,5* Grease
04. 2,0* Haloween
05. 2,0* The Wiz
kappeuter (crew films)
-
- 72624 berichten
- 5779 stemmen
Mijn top 10 van 1973:
1. El Espíritu de la Colmena (1973) 4,5*
2. Paper Moon (1973) 4,5*
3. Badlands (1973) 4,5*
4. Papillon (1973) 4,5*
5. Breezy (1973) 4*
6. Scarecrow (1973) 4*
7. The Day of the Jackal (1973) 4*
8. High Plains Drifter (1973) 4*
9. The Sting (1973) 4*
10. The Long Goodbye (1973) 4*
Goed filmjaar.
kimberlyVD
-
- 5941 berichten
- 1533 stemmen
Blijkbaar slechts 7 films gezien uit mijn geboortjaar; 1991:
1) 4,00 Cape Fear (1991)
2) 3,50 Night on Earth (1991)
3) 3,50 Silence of the Lambs, The (1991)
4) 3,00 Hot Shots! (1991)
5) 2,50 Boys (1991)
Alternatieve titel: Boys: A Film about Girls
6) 1,50 Sleeping with the Enemy (1991)
7) 1,00 Double Vie de Véronique, La (1991)
Alternatieve titel: The Double Life of Veronique
Niet al te succesvol voorlopig dus.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat krijg je als je de beste film het laagste cijfer geeft .
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Gewoon even in de random top 10 generator gooien:
Dank U.
1 - The Ten Commandments (1956) 5*
2 - Moby Dick (1956) 4,5*
3 - Written on the Wind (1956) 4,5
4 - The Killing (1956) 4,5*
5 - Invasion of the Body Snatchers (1956) 4,5*
6 - Searchers (1956)
7 - Giant (1956)
8 - Attack (1956) 4,5*
9 - Somebody Up There Likes Me (1956) 4,5*
10 - Bus Stop (1956) 4,5*
timmienoelie
-
- 1518 berichten
- 4265 stemmen
1996:
1. Fargo
2. Secrets & Lies
3. Trainspotting
4. Conte D'éte
5. The Funeral
6. Bottle Rocket
7. Sydney
8. Lone Star
9. Crash
10. Everyone Says I Love You
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
01. 5,0* - Taxi Driver (1976) (# 3)
02. 4,5* - Carrie (1976)
03. 4,5* - Marathon Man (1976)
04. 4,5* - The Outlaw Josey Wales (1976)
05. 4,5* - The Shootist (1976)
06. 4,0* - Assault on Precinct 13 (1976)
07. 4,0* - Brutti, Sporchi e Cattivi (1976)
08. 4,0* - The Omen (1976)
09. 4,0* - Le Locataire (1976)
10. 4,0* - L'Argent de Poche (1976)
...
41. 1,0* - Queen Kong (1976)
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Beste mensen ik wil ook graag een top 10 invoeren van films uit mijn geboortejaar, maar ik kom er niet uit hoe ik dit het snelst kan doen.
Jesper187
-
- 6434 berichten
- 2462 stemmen
http://www.moviemeter.nl/user/118503/votes/1989
of Zoeken > Zoeken in eigen stemmen > Jaartal: 1989 t/m 1989 > Sorteren op: Eigen stem
Eraser2
-
- 387 berichten
- 922 stemmen
Bedankt voor de uitleg Jesper!
Het blijkt dus dat ik niet eens aan 10 beoordeelde films uit mijn geboortejaar 1989 kom. Afijn hier is dan mijn top 7 van een best wel aardig filmjaar (tot nu toe).
01. 4,5* - Indiana Jones and the Last Crusade (1989)
02. 4,0* - Black Rain (1989)
03. 4,0* - Back to the Future part 2 (1989)
04. 4,0* - Batman (1989)
05. 3,5* - Sea of Love (1989)
06. 3,0* - the Abyss (1989)
07. 2,0* - a Nightmare on Elm Street 4: Dream Child (1989)
rensie32
-
- 4359 berichten
- 1719 stemmen
1992:
01. 4,5* - Avetik
02. 4,0* - Unforgiven
03. 4,0* - Reservoir Dogs
04. 3,5* - Aladdin
05. 3,0* - C'est Arrivé près de chez Vous
06. 3,0* - Basic Instrinct
07. 3,0* - Under Siege
08. 3,0* - The Muppet Christmas Carol
09. 3,0* - A Few Good Men
Montorsi
-
- 9620 berichten
- 2272 stemmen
Ik heb er ook niet veel gezien uit ' 86 (14), maar ik kom toch aan een aardig lijstje.
01. - 4.5* - Down by Law (1986)
02. - 4.0* - Manhunter (1986)
03. - 4.0* - Abel (1986)
04. - 4.0* - Fly, The (1986)
05. - 4.0* - Stand by Me (1986)
06. - 4.0* - Tenkû no Shiro Rapyuta (1986)
07. - 3.5* - Blue Velvet (1986)
08. - 3.5* - Aliens (1986)
09. - 3.0* - Offret (1986)
10. - 3.0* - Platoon (1986)
Daarentegen was het ook het jaar van Top Gun (1.5*) en The Golden Child (1.0*)
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
36 films uit mijn geboortejaar (1976, ouwe lul) gezien.
Top 5je
01. - 4.5* - Cría Cuervos
02. - 4.5* - Taxi Driver
03. - 4.0* - Network
04. - 4.0* - Marathon Man
05. - 4.0* - Le Locataire
Dan volgen er nog 11 titels met een score van 3,5*. Voor de puristen die echt niks willen missen kunnen voor zich zelf daar 5 titels bijdenken door op de volgende link te klikken: http://www.moviemeter.nl/user/5685/votes/1976
Slechtste score voor het 'hilarische' Ape. Mag niet onvermeld blijven natuurlijk.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
1985. Eigenlijk best een prima filmjaar!
01. 4.0* - Mala Noche
02. 4.0* - Idi i Smotri
04. 4.0* - Out of Africa
03. 4.0* - Breakfast Club, The
05. 4.0* - Perinbaba
06. 4.0* - Tenshi no Tamago
07. 3.5* - Je Vous Salue, Marie
08. 3.5* - Goonies, The
09. 3.5* - After Hours
10. 3.5* - Man with One Red Shoe, The