ad
  • 141.815 films
  • 6.864 series
  • 20.887 seizoenen
  • 470.263 acteurs
  • 285.304 gebruikers
  • 8.180.602 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

AGE-411

• 10042 berichten
  • 640 stemmen

Als er geen bovengrens in het aantal stemmen bestaat, dan kan iedereen zomaar elke film in z'n tiplijst zetten.

En dan is het geen tiplijst meer.

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

Je kan toch ook elke film in je persoonlijke top 10 zetten?

Jij hebt je top 10 trouwens nog niet ingevoerd.

thegoodfella wil dus een zelfde soort lijst voor in het userprofiel.

thegoodfella

• 314 berichten
  • 1823 stemmen

exact Kappeuter. Ik hoef hier verder niet op in te gaan, want je zegt precies wat ik ook zou zeggen.

Film Pegasus (moderator films)

• 27936 berichten
  • 4606 stemmen

Je kan zo iets opzetten in de stijl van de rotatielijst bij musicmeter. Waar een aparte lijst is op basis van de albums die je op dat moment beluistert. Maar je lijst vervalt automatisch na een paar weken als je die niet wijzigt. Zo kan je ook een tiplijst maken met lijstjes die je af en toe moet bijwerken. Dan kan je af en toe andere films tippen.

thegoodfella

• 314 berichten
  • 1823 stemmen

Ik zou het gewoon echt toen zoals de Tip250 lijst ook werkt; als er uiteindelijk meer dan 250 stemmen op een film zijn, is het geen optie meer voor de persoonlijks tiplijsten.

Zo staan toch de absolute favoriete kleine films van ieder individu in de persoonlijke tip10, maar als het doel behaald is en de tip die in de tip10 lijst staat, door veel mensen worden opgepakt en meer dan 250 stemmen heeft gekregen, dan is het zaak weer een nieuwe film voor je tiplijst te zoeken.

Fisico (moderator films)

• 3430 berichten
  • 2668 stemmen

Misschien niet echt passend in dit topic, maar het heeft er wel mee te maken.

Er zijn diverse topics met films over een bepaald onderwerp (bvb autisme, dans, tweelingen, films over duiken, films over honden, ...). Je kan het zo gek niet bedenken.

Leden doen dan vaak suggesties, soms dubbel, maar eveneens zeer onoverzichtelijk. Vooral in populaire topics (met meerdere pagina's) niet evident om tips op te snorren (vaak ook erg verschillend gepresenteerd: trailerlink, in het vet, losse tekst en tussendoor wat "spam" en reacties ...).

Is er geen mogelijkheid om bvb alle opgenomen films steeds bij te houden in de eerste post zodat je onmiddellijk een totaaloverzicht hebt? Indien ja, zal wel een werkje worden om het aan te passen én bij te houden.

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

AGE-411 schreef:

Dit jaar zullen volgende films uit de 'toplijst recent' binnenkomen in de top250:

Capharnaüm (2018) (31 Januari)

Green Book (2018) (31 Januari)

Dat is inmiddels dus gebeurd; huidige noteringen:

87. Green Book (2018)

108. Capharnaüm (2018)

Pearl Jam Twenty (2011) heeft nog steeds het laatste zetje nodig, nog 1 stem verwijderd van de top 250.

John Milton

• 15946 berichten
  • 8318 stemmen

2 flink polariserende titels.

Zelf vond ik Capharnaum best sterk, maar kan ik niet uit over Green Book bij de 100 beste films

Zal bij iemand anders wellicht weer andersom zijn, of bij allebei...

AGE-411

• 10042 berichten
  • 640 stemmen

Fisico schreef:

Misschien niet echt passend in dit topic, maar het heeft er wel mee te maken.

Er zijn diverse topics met films over een bepaald onderwerp (bvb autisme, dans, tweelingen, films over duiken, films over honden, ...). Je kan het zo gek niet bedenken.

Leden doen dan vaak suggesties, soms dubbel, maar eveneens zeer onoverzichtelijk. Vooral in populaire topics (met meerdere pagina's) niet evident om tips op te snorren (vaak ook erg verschillend gepresenteerd: trailerlink, in het vet, losse tekst en tussendoor wat "spam" en reacties ...).

Is er geen mogelijkheid om bvb alle opgenomen films steeds bij te houden in de eerste post zodat je onmiddellijk een totaaloverzicht hebt? Indien ja, zal wel een werkje worden om het aan te passen én bij te houden.

Inpikkend op dit idee: Zou het niet leuk zijn dat er voor elke film (maximum 10) #hashtags kunnen ingevoerd worden? Wie op zoek is naar een vietnamfilm, of een gayfilm, of een weet-ik-wat kan zo gemakkelijk suggesties vinden.

Film Pegasus (moderator films)

• 27936 berichten
  • 4606 stemmen

AGE-411 schreef:

Inpikkend op dit idee: Zou het niet leuk zijn dat er voor elke film (maximum 10) #hashtags kunnen ingevoerd worden? Wie op zoek is naar een vietnamfilm, of een gayfilm, of een weet-ik-wat kan zo gemakkelijk suggesties vinden.

Normaal is dat voorzien in de vernieuwde site binnenkort. Idd een handige toevoeging.

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

Kleine veranderingen sinds begin januari:

Pearl Jam Twenty (2011) - nog maar 1 stem benodigd voor een top 250 notering...

Tasogare Seibei (2002) - 245 stemmen (+2)

Tystnaden (1963) - 244 stemmen (+3)

Höstsonaten (1978) - 241 stemmen (+3)

Mildred Pierce (1945) - 240 stemmen (+5)

Fisico (moderator films)

• 3430 berichten
  • 2668 stemmen

PJ20 heeft vandaag zijn 250e stem bereikt en komt dus in de top250. White heat (1949) wordt het kind van de rekening.

TMP

• 1381 berichten
  • 1375 stemmen

Andere kanshebbers op een plek in de top 250 (vanuit de tip 250):

- Tasogare Seibei (2002) - 247 stemmen

- Sorcerer (1977) - 246 stemmen

- Tystnaden (1963) - 245 stemmen

- Samsara (2011) - 244 stemmen

- Höstsonaten (1978) - 243 stemmen

- Mildred Pierce (1945) - 241 stemmen

Vanuit de top recent komen later dit jaar in ieder geval in de top 250 binnen:

- Joker (2019)

- Gisaengchung (2019)

John Milton

• 15946 berichten
  • 8318 stemmen

Fisico schreef:

PJ20 heeft vandaag zijn 250e stem bereikt en komt dus in de top250. White heat (1949) wordt het kind van de rekening.

Ik vond White Heat persoonlijk een halfje beter, maar het is ook weer geen exit waar ik wakker van lig. PJ20 hoeft er van mij niet perse in (ik gaf hem een 3,5*), maar met een 3,80 komt hij ergens rond plekje 200 binnen, en zal hij ook niet heel snel weg zijn. Ach ja.

oup

• 117 berichten
  • 1813 stemmen

TMP schreef:

Andere kanshebbers op een plek in de top 250 (vanuit de tip 250):

- Tasogare Seibei (2002) - 247 stemmen

- Sorcerer (1977) - 246 stemmen

- Tystnaden (1963) - 245 stemmen

- Samsara (2011) - 244 stemmen

- Höstsonaten (1978) - 243 stemmen

- Mildred Pierce (1945) - 241 stemmen

Vanuit de top recent komen later dit jaar in ieder geval in de top 250 binnen:

- Joker (2019)

- Gisaengchung (2019)

Tystnaden... fan-tas-tisch! Binnenkort maar eens werk maken van de trilogie van Yamada. Verder alles gezien, op Sorcerer na. Het origineel van Clouzot was prima.

TMP

• 1381 berichten
  • 1375 stemmen

Sorcerer (1977) is binnengekomen op plek 191 in de top 250. Deze film heeft de afgelopen tijd behoorlijk wat stemmen erbij gekregen.

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

Die had ik niet zien aankomen.

Wel bijzonder dat zowel het origineel als de remake nu in de top 250 staan.

John Milton

• 15946 berichten
  • 8318 stemmen

Goede aanleiding voor mij om hem eindelijk eens te kijken. Vond Wages of Fear erg tof.

starbright boy (moderator films)

• 19979 berichten
  • 3861 stemmen

Deze film gaat in een slakkengang. Dus wellicht duurt het nog wel een paar maanden.

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

Update, minimale verschuivingen:

Tasogare Seibei (2002) - 248 stemmen

Tystnaden (1963) - 247 stemmen

Höstsonaten (1978) - 246 stemmen

Samsara (2011) - 244 stemmen

Mildred Pierce (1945) - 241 stemmen

TMP

• 1381 berichten
  • 1375 stemmen

Komen de documentaires weer terug in de toplijst op de nieuwe site of worden ze er (bewust) buiten gelaten?

starbright boy (moderator films)

• 19979 berichten
  • 3861 stemmen

Die komen terug.

Knisper

• 12969 berichten
  • 1228 stemmen

kappeuter schreef:

Die had ik niet zien aankomen.

Wel bijzonder dat zowel het origineel als de remake nu in de top 250 staan.

Inderdaad een mooie toevoeging.

Wordt er nog weleens over nagedacht om het minimum aantal stemmen te verhogen?

kappeuter (crew)

• 60931 berichten
  • 5034 stemmen

Knisper schreef:

Inderdaad een mooie toevoeging.

Wordt er nog weleens over nagedacht om het minimum aantal stemmen te verhogen?

Daar hebben we het wel eens over gehad, maar de crew was daar niet voor.

Dan krijg je waarschijnlijk al gauw een dertijn-in-een-dozijn lijst. Ik vind 250 stemmen ook niet weinig.

Verhoog je het dan krijg je denk ik nog maar amper fluctuaties in de lijst. Terwijl een top 250 notering weer extra aandacht genereert en dan later wel blijkt of een film het uiteindelijk zal redden of wegzakt uit de lijst. Dat vind ik juist de charme van dit systeem.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.