• 16.377 nieuwsartikelen
  • 180.099 films
  • 12.394 series
  • 34.331 seizoenen
  • 651.549 acteurs
  • 199.676 gebruikers
  • 9.419.155 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

mjk87 (moderator films)

• 14671 berichten
  • 4589 stemmen

Quido schreef:

Dit is ook weer interessant leesvoer van Catenaccio:

PSV financieel nog niet op koers - catenaccio.nl

Zeker interessant, en volledig waar, vooral over dat geneuzel over 'potjes'. Catenaccio heeft vaker goede stukken.

Wat ik mij afvraag, alle clubs streven na winst te boeken zonder transferinkomsten en cl-deelname.

Hebben ze dat wel, dan kan dat worden geïnvesteerd in spelers. Maar kan je dan niet beter de spelers direct afschrijven (zoals twente doet) omdat je anders de jaren erna (zonder mogelijke cl-deelname) nog wel met die afschrijvingskosten zit. Als club zou ik dat sowieso doen, en dan vallen je (transfer)kosten direct tot opbrengsten terug te brengen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Twente heeft nu ook interesse in Wijnaldum.

De verwachtingen zijn dat Twente ook geïnteresseerd is in Vilhena, Clasie, Manu, Boëtius, Mulder, de Vrij, Martins Indi, Nelom, Achahbar en Kongolo.

Het is wel lachwekkend aan het worden ja. Fer en Castaignos zijn er al, Leerdam en Wijnaldum volgen. Kan je niet gewoon de jeugdopleiding verkopen aan Munsterman?

Overigens vind ik PSV ook weer triestig bezig. Nou moet er van de winter weer een nieuwe middenvelder komen (Djuricic wordt genoemd). En dat terwijl je nog genoeg jeugd hebt. En dan klagen ze ook nog als mensen in Nederland roepen dat talenten bij PSV geen kansen krijgen.

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

Nu vergeet je Cabral nog.

Over een tijdje is Twente geen stap hogerop meer. Maar goed, als al die vrienden naar Twente vertrekken...

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ik vind het ook onzin om in de winterstop (als er niemand vertrekt) een nieuwe speler aan te trekken, zeker niet iemand die vele miljoenen moet gaan kosten (A&L - Djuricic). Gezien de breedte van de selectie, de aanwezigheid van jonge middenvelders als Ritzmaier, Van Ooijen en Depay en het financiële verhaal (dat weliswaar de goede kant uitgaat maar nog niet daar is) moet je dat niet doen.

Maar zoals in het artikel staat is Sanders goed met cijfertjes en ik vertrouw er dan ook op dat hij niet dezelfde fouten gaat maken als Van Raaij en Reker in het verleden.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Nu vergeet je Cabral nog.

Over een tijdje is Twente geen stap hogerop meer. Maar goed, als al die vrienden naar Twente vertrekken...

Twente is nu ook al geen stap hogerop meer. Zijn bijna uitgespeeld in Europa en al bij de knvb beker. Zitten net als Feyenoord gewoon in de EL volgend jaar.

Quido

• 14649 berichten
  • 6113 stemmen

PSV, Ajax en Twente zouden er wat mij betreft alles aan moeten doen Djuricic vast te leggen. Denk ook dat Heerenveen er alles aan gelegen is om hem deze winter nog te verkopen, houden ze er tenminste nog iets aan over.

Snap van Ajax overigens nooit dat ze pas zo laat zijn met het openbreken van contracten. Je bent deze zomer zowat genoodzaakt Alderweireld en Eriksen te verkopen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, volgens mij heeft PSV zat middenvelders ter beschikking. Wat is het nut van een jeugdopleiding als je wederom een nieuwe speler haalt als een gevestigde naam weg valt terwijl je genoeg jeugdig talent hebt? En je hoeft echt niet voor elke verkoop een talent ter vervanging te nemen, maar om nu een compleet nieuwe, dure speler te halen voor Toivonen die misschien dit seizoen nog wel gaat voetballen en daarna nog 1 jaar vast ligt is echt bezopen.

Dan heb je volgend seizoen liefst 3 opties voor de nr 10 positie, want Toivonen zijn contract loopt nog door.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)
Twente is nu ook al geen stap hogerop meer. Zijn uitgespeeld in Europa en de knvb beker. Zitten net als Feyenoord gewoon in de EL volgend jaar.

Mhow. Staan aan kop in Nederland en spelen itt Feyenoord elk jaar Europees voetbal in minimaal de groepsfase. Feyenoord komt Praag niet eens voorbij....

En de KNVB beker, ach. Daar ga je niet naar een andere club voor lijkt me. Ajax, PSV en Twente zien de beker als een leuk extra prijsje.

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Quido schreef:

PSV, Ajax en Twente zouden er wat mij betreft alles aan moeten doen Djuricic vast te leggen. Denk ook dat Heerenveen er alles aan gelegen is om hem deze winter nog te verkopen, houden ze er tenminste nog iets aan over.

Hij ligt nog tot 2014 vast. Denk niet dat ze in de winterstop hem graag laten gaan. Of er moet een heel goed bod komen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Kwalitatief gezien is Djuricic een heerlijke speler. Als Eriksen zou vertrekken van de zomer, dan zie ik hem wel graag komen. Ook omdat hij in de spits kan spelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Mhow. Staan aan kop in Nederland en spelen itt Feyenoord elk jaar Europees voetbal in minimaal de groepsfase. Feyenoord komt Praag niet eens voorbij....

En de KNVB beker, ach. Daar ga je niet naar een andere club voor lijkt me. Ajax, PSV en Twente zien de beker als een leuk extra prijsje.

Twente zal wat graag de Beker winnen. Zoveel prijzen staan daar niet in de kast. En dat Twente nu bovenaan staat zegt me niet verl. Is Vitesse dan plots een stap vooruit tov Ajax?

Enige reden om nu naar Twente te gaan is voor het geld. Volgend jaar eindigd Feyenoord net als vorig jaar weer boven Twente. Mark my words.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Reinbo schreef:

Is Vitesse dan plots een stap vooruit tov Ajax?

Wat een vergelijking alweer. Vitesse staat eens een weekje boven Ajax. Twente staat al jaren boven Feyenoord, spelen Europees, doen de laatste jaren altijd mee voor de titel en winnen die zelfs.

Laat Vitesse eens 5 jaar boven Ajax eindigen vooraleer je met dit soort absurde vergelijkingen komt.

otherfool

• 18537 berichten
  • 3404 stemmen

Goed om te horen dat De Snor ook de walgelijke hypocrisie van bolle Koeman aan de kaak stelt.

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Van Persie

Al na drie minuten tegen zn oude club. Wat een baas!

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Van Persie scoort meteen 1-0 tegen Arsenal!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3715 stemmen

Beetje mooi doelpunt?

schram101

• 16700 berichten
  • 2310 stemmen

Dat niet. Mega fout van Vermaelen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Wat een vergelijking alweer. Vitesse staat eens een weekje boven Ajax. Twente staat al jaren boven Feyenoord, spelen Europees, doen de laatste jaren altijd mee voor de titel en winnen die zelfs.

Vorig jaar eindigde feyenoord boven Twente..... En goh, ze hebben ook een keer een titel gewonnen. Drie jaar terug alweer, toch?

We zullen zien wie er morgen wint.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Twente heeft een te matige jeugdopleiding om de komende 10 jaar structureel aan de top te blijven. Die hebben het de afgelopen jaren geweldig gedaan natuurlijk, maar verkopen zelden voor veel geld een speler, en moeten het altijd hebben van aankopen waar je logischerwijs maar beperkt op kunt verdienen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Wat een kneus is die Rooney. Beetje een penalty missen. Laat van Persie dat ding nemen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Vorig jaar eindigde feyenoord boven Twente..... En goh, ze hebben ook een keer een titel gewonnen. Drie jaar terug alweer, toch?

We zullen zien wie er morgen wint.

Neem de laatste 5-7 jaar er eens bij. Ik denk dat Twente 5, 6 keer boven Feyenoord eindigde.

Twente is nog steeds nu een vooruitgang voor een speler als je het vergelijkt met Feyenoord. Daar doet 1 goed jaar vorig jaar niks aan af.

j0enne

• 9613 berichten
  • 3798 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het is wel lachwekkend aan het worden ja. Fer en Castaignos zijn er al, Leerdam en Wijnaldum volgen. Kan je niet gewoon de jeugdopleiding verkopen aan Munsterman?

Overigens vind ik PSV ook weer triestig bezig. Nou moet er van de winter weer een nieuwe middenvelder komen (Djuricic wordt genoemd). En dat terwijl je nog genoeg jeugd hebt. En dan klagen ze ook nog als mensen in Nederland roepen dat talenten bij PSV geen kansen krijgen.

Je kan het ook zien dat ze de concurrentie vast voor willen zijn mocht er in de zomer iemand vertrekken (Strootman, Engelaar, Wijnaldum?)

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

j0enne schreef:

(quote)
Je kan het ook zien dat ze de concurrentie vast voor willen zijn mocht er in de zomer iemand vertrekken (Strootman, Engelaar, Wijnaldum?)

Dus je koopt een peperdure nieuwe speler, omdat een speler misschien van de zomer wel eens weg zou kunnen gaan?

Maar in welk deel van dit verhaal krijgt een jeugdspeler eens echt een langere kans in het eerste?

En pakweg Djuricic halen ipv Engelaar of Strootman zou onzin zijn, want die 2 spelen op een hele andere positie. En voor de 10 positie heb je nu Wijnaldum en Toivonen al. Waarbij het echt niet zeker is dat 1 van hen vertrekt. Wijnaldum zal echt niet voor 2 miljoen de deur uit gaan bijvoorbeeld.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

PSV heeft gewoon bijna geen talenten, dan moet je wel.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

PSV heeft gewoon bijna geen talenten, dan moet je wel.

Depay, van Ooijen, Ritzmaier...er lopen er echt wel een paar hoor. Je moet ze alleen eens de kans geven. En niet alleen in de Europa League tegen enorm slechte ploegjes.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Depay, van Ooijen, Ritzmaier...er lopen er echt wel een paar hoor. Je moet ze alleen eens de kans geven. En niet alleen in de Europa League tegen enorm slechte ploegjes.

Depay is een aanvaller, Van Ooijen is al bijna 21 (en paar maanden terug debuut gemaakt, vraag me af hoe talentvol die dus is), Ritzmaier is de enige die er nu een beetje tegenaan begint te duwen.

The Oceanic Six

• 60508 berichten
  • 4107 stemmen

Montorsi schreef:

(quote)

Depay is een aanvaller, Van Ooijen is al bijna 21 (en paar maanden terug debuut gemaakt, vraag me af hoe talentvol die dus is), Ritzmaier is de enige die er nu een beetje tegenaan begint te duwen.

Ik dacht dat je het in algemeenheid bedoelde, dus ik noemde wat namen op.

En 2-0 via Evra!

depri83

• 6813 berichten
  • 1492 stemmen

Arsenal met 10, 2x geel Wilshere.

Heb de eerste helft gemist maar zie nu dat Van Persie er ook makkelijk vanaf had gekund.

Montorsi

• 9744 berichten
  • 2390 stemmen

Ik vind Depay elke keer erg goed spelen. Lijkt me de sterkste van de jeugd die ze hebben lopen. En dan nog vind ik 4 jeugddpelers op een selectie van 24 waarvan er geen enkele in de basis staat toch een duidelijk probleem als het bij Feyenoord en Ajax het er altijd meer dan de helft zijn waarvan er elke keer een stuk of 7 in de basis staan.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Lekkere sliding.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.