- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #5
Het grote voetbaltopic #5
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Overigens was van Persie zelfs in Oranje en op het EK veruit 1 van de beste spelers in de selectie, alleen als je t huidige systeem niet begrijpt en als de eerste de beste teletoetersupporter een spits afrekent op goals snap je dat allemaal niet zo.
Het is niet voor niks dat het team dat het meest met het Oranje systeem speelt, Spanje, niet eens een spits opstelt, maar goed.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Overigens, Dost, Wolfswinkel en de Jong, hahahahahah, die mogen van Persies schoenen natuurlijk nog niet eens strikken, manmanman.
Maar misschien passen zij wel beter in Oranje! hahahahaha. manmanman.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Als je een speler als van Persie niet in je selectie wil heb je natuurlijk gewoon de ballen verstand van het spelletje, zoveel is duidelijk.
Wat dat betreft is het prima dat een type als van Gaal bondscoach is, die zal hem 100 procent zeker opstellen, die weet wel beter.
Alleen niet in de spits hoop ik
Hij moet natuurlijk wel geselecteerd worden. Als ego's eruit moeten kan je net zo goed het hele elftal weg sodemieteren 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Het is niet voor niks dat het team dat het meest met het Oranje systeem speelt, Spanje, niet eens een spits opstelt, maar goed.
Nee, dat zal er vast niks mee te maken hebben dat hun absolute nr 1 topspits Villa geblesseerd af moest haken voor het EK en dat de rest van de opties uit vorm of te matig is 
kos
-
- 46706 berichten
- 8863 stemmen
Maar misschien passen zij wel beter in Oranje! hahahahaha. manmanman.
Ja, 5 keer zo slechte spelers passen veel beter in Oranje, logisch 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zal ik je een voorbeeld geven? El Hamdaoui jong Ajax, Siem de Jong Ajax 1. En kampioen geworden. 2x zonder die gozer zelfs.
Beste speler is niet altijd de beste speler voor je team. Van Persie heeft vanaf 2005-2012 alle kansen gehad in Oranje. Nu is het tijd voor een ander die het misschien wel kan.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
Huntelaar of van Persie. Eigenlijk hebben we niks aan de discussie. Tenzij van Gaal weer met buitenspelers gaat spelen, die aan hun eigen kant blijven. Wie je ook opstelde op het EK in de spits, zolang je de spits niet bereikt heb je ook niets aan hem. Niets aan de beste spits in de 16 en niets aan de best voetballende spits, die we in ons bezit hebben. De echte miskleunen waren natuurlijk Affelay, van Bommel en Robben (aan de rechterkant). Tegen Portugal probeerde hij zich te herstellen met Huntelaar en van der Vaart, maar liet hij Robben op rechts staan, wat zijn slechtste wedstrijd van het toernooi word en zette hij Sneijder op links. Dat is natuurlijk hetzelfde, als je Affelay op links zet.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Zal ik je een voorbeeld geven? El Hamdaoui jong Ajax, Siem de Jong Ajax 1. En kampioen geworden. 2x zonder die gozer zelfs.
Maar dat lag aan Anita. 
Beste speler is niet altijd de beste speler voor je team. Van Persie heeft vanaf 2005-2012 alle kansen gehad in Oranje. Nu is het tijd voor een ander die het misschien wel kan.
Persie heeft het meerendeel meer dan prima gespeeld.
Dat je hem niet in de spits wilt, kan ik nog wel begrijpen, maar dat je hem niet eens in de selectie zou willen zien, is absurd.
Want Van Persie laat hetzelfde gedraag zien als El Hamdaoui. 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Ajax is weer lekker hun jeugd aan het upgraden. Over een paar jaar zal het weer als ''eigen-jeugd'' worden beschouwd net als Eriksen en co.
Voetbalzone - 'Ben er echt ziek van dat Ajax twee spelers uit onze jeugd heeft gehaald'
En zo kaapt PSV spelers uit onze jeugd. Boeiend, gebeurt in heel Nederland. Utrecht kaapt ze ook weer ergens anders vandaan.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Maar dat lag aan Anita. 
Persie heeft het meerendeel meer dan prima gespeeld.
Dat je hem niet in de spits wilt, kan ik nog wel begrijpen, maar dat je hem niet eens in de selectie zou willen zien, is absurd.
Want Van Persie laat hetzelfde gedraag zien als El Hamdaoui.
Anita was uiteraard zeer bepalend 
En ik kan me heel weinig memorabele duels van van Persie in Oranje herinneren. Hij past er gewoon niet, laten we dit onderhand eens accepteren. En aangezien hij vast niet kan leven met een plek op de bank (Huntelaar blijft mijn spits en Sneijder mijn 10) heb ik liever dat hij gewoon wegblijft.
En nee, El Hamdaoui ging veel verder dan van Persie, dan klopt. Maar ik gaf maar een voorbeeld aan dat een ploeg soms beter af is met een goede teamspeler dan met een speler die faalt. Siem de Jong heeft meer voor Ajax gedaan dan El Hamdaoui, die als spits veel beter zou zijn.
happie
-
- 6246 berichten
- 426 stemmen
En zo kaapt PSV spelers uit onze jeugd. Boeiend, gebeurt in heel Nederland. Utrecht kaapt ze ook weer ergens anders vandaan.
Niet alleen in heel Nederland. Snap ook niet dat mensen hier nog van opkijken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik snap de frustratie van Utrecht wel. Overkwam Ajax van de winter ook nog met Bouy naar Juventus. Wat mij betreft komen er ook veel strengere regels wat betreft spelers van onder de pakweg 18 jaar weghalen bij een andere club. Dat zou clubs die zelf goed op kunnen leiden beschermen. Nu is Ajax eens de ''bad guy'', maar die zijn ook heel vaak al slachtoffer geworden van het kapen van eigen jeugd.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Hij post het, omdat als het bij jouw club gebeurt jullie moord en brand schreeuwen (vooral A&L).
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Noem eens een voorbeeld
Jammer dat A&L vlak voor jou ook nog iets zegt.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Ja, dat weet ik niet hoor haha. Ik hou geen quotes bij in een tekst bestandje. Waarschijnlijk heeft ie wel wat traantjes gelaten om die Bouy.
Edit: Bij mijn vorige post had ik die post van A&L al gelezen hoor. Verandert niks aan de situatie.
Brands: "Nu het geld niet voor Maher" - FCUpdate.nl
Nu hopen dat het stil blijft rondom Maher.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ja, dat weet ik niet hoor haha. Ik hou geen quotes bij in een tekst bestandje. Waarschijnlijk heeft ie wel wat traantjes gelaten om die Bouy.
Jammer dat ik net een wat genuanceerd stukje had getikt he 
En nee, geen traan gelaten om Bouy. Vooral enorm dom van hem. Op die leeftijd moet je wel een absoluut toptalent zijn (zoals van Persie bv was toen ie naar Arsenal ging) wil je als jeugdspeler slagen in het buitenland. Bouy zit nu in het 2e van Juventus en zien we over 3 jaar vast terug bij Telstar of Cambuur. Ik vind het alleen wel jammer omdat hij bij Ajax anders deze zomer bij het eerste aan had mogen sluiten. Veel meer kansen dus om door te breken, maar hij koos geld.
Ik heb gister overigens Emmen-Ajax gezien (jaja
), vond Fischer bij vlagen weer leuke dingen doen. Hoop dat Ajax hem heel snel een 5 jarig contract geeft, want dit is echt een nieuwe Eriksen. Helaas weet men dit in het buitenland ook, want heel wat grote clubs zitten al achter hem aan.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
En ik kan me heel weinig memorabele duels van van Persie in Oranje herinneren. Hij past er gewoon niet, laten we dit onderhand eens accepteren. En aangezien hij vast niet kan leven met een plek op de bank (Huntelaar blijft mijn spits en Sneijder mijn 10) heb ik liever dat hij gewoon wegblijft.
Kun je me dan uitleggen waarom je v/d Vaart nog wel in de selectie wilt hebben.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
http://www.ajax.nl/Nieuws/N...
Bedankt Jantje, het ga je goed!!
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Goed dat hij naar Engeland gaat, daar zitten geweldige clubs. Echt een top niveau waar hij wel kan meedoen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Goed voor iedereen, pijnlijk voor de supporters dat dit boegbeeld en onze grote held weg is. Bedankt voor de 2 titels grote vriend, het ga je goed in Engeland!

Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Eindelijk die arrogante rotkop van de Nederlandse velden. Open de champagne, jongens!
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ook qua sfeer de perfecte club voor hem. Hij was denk ik ongelukkig geworden bij Chelsea, City of United. Denk dat Tottenham ook nog wel behoorlijk verder gaat groeien de komende jaren.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Eindelijk die arrogante rotkop van de Nederlandse velden. Open de champagne, jongens!
Eindelijk kans voor andere ploegen om eens wat te winnen 
Wat een vedette. Als Jan zich kwaad maakte dan kwam geen speler in Nederland aan zijn niveau. Wat hij op 15-5-2012 tegen Twente liet zien was echt krankzinnig. Koning, Keizer, Admiraal, Jantje was het allemaal! 
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Misdragen? Tegenover wie? Jou?
Van Persie heeft zich geloof ik één keer bij een wissel afgevraagd of het niet beter zou zijn Sneijder te wisselen. Wow.
Daarnaast nam Sneijder volgens afspraak in 2008 de vrije trappen. Met nog een paar minuten te spelen hadden we een goede mogelijkheid. Sneijder stond klaar om de bal op doel te schieten en wie nam er toen vlug de vrije trap? Juist, Robin van Persie.
Een groter voorbeeld van egoïstisch gedrag kan ik bijna niet bedenken.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Daarnaast nam Sneijder volgens afspraak in 2008 de vrije trappen. Met nog een paar minuten te spelen hadden we een goede mogelijkheid. Sneijder stond klaar om de bal op doel te schieten en wie nam er toen vlug de vrije trap? Juist, Robin van Persie.
Dat overkwam van Hooijdonk in Rotterdam ook al eens met van Persie die een vrije trap inpikte... 
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Kom overigens niet aan met 'clubsentimenten' als het om het beoordelen e.d. van spelers gaat, want in mijn ideale NL-elftal voor de komende periode staat Van Persie er, ondanks mijn afkeer van zijn houding, gewoon in. En Huntelaar niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Overigens heeft el Hamdaoui getekend bij Fiorentina. Morgen zal de Italiaanse bond hun goedkeuring geven, dan is het ook officieel rond.
Gaat met Vertonghen en Hamdaoui wel een paar miljoen per jaar van de salarisbalans af.
Ik lees ook dat Nuytinck gisteravond samen met Overmars in een hotel is gesignaleerd, die lijken dus aan het praten over een overgang.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Dat overkwam van Hooijdonk in Rotterdam ook al eens met van Persie die een vrije trap inpikte...
ook al zo'n heisa om niets.
Nog altijd zonde dat het nooit boterde tussen Van Persie en Feyenoord. Zie zulke gasten op de juiste manier te pamperen/behandelen (en bespelen) en je ziet wat je eruit kunt halen (Arsenal, MVP).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan ben je als club echt serieus te nemen met die voorkeursbehandelingetjes. Opzouten met die gasten, of je gedraagt je normaal of je pleurt op. Met die gasten gaat het vroeg of laat fout.
Als je dan nog absolute wereldtop bent ok (Messi, Ronaldo, Xavi, Iniesta) maar we hebben het over van Persie (1 of top 30 best players at best). Dan liever niet.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Zelfs de echte wereldtop moet normaal doen. Ik hoor nooit zulke verhalen over Messi of Xavi. Waarom zou meneer van Persie het wel moeten doen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.