• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.890 films
  • 12.260 series
  • 34.055 seizoenen
  • 648.924 acteurs
  • 199.228 gebruikers
  • 9.386.652 stemmen

Het grote voetbaltopic #5

zoeken in:

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Weer een dode spel moment?

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

We moeten voortaan maar met 10 verdedigers spelen, want die scoren een stuk makkelijker dan onze aanvallers.

Toby

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Weer een dode spel moment?

Haha ja. Ongelofelijk hoe sterk Ajax met die momenten is.

In tegenstelling tot de mannen voorin die er al weken niks van bakken.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Lekker gedekt ook weer

Dit gaat een monsterscore worden zo...

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Maak er dan ook maar meteen 0-6 van ofzo!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

otherfool schreef:

Lekker gedekt ook weer

Dit gaat een monsterscore worden zo...

Nou, daar is Ajax dit seizoen wel van. Monsterscores. Daarvoor moeten we terug naar augustus 2012.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Als het ooit kan is het vanavond. Echt, dat Twente... pfff. Zelfs Tadic is het compleet kwijt.

Bommeltje is ondertussen beetje boos op het publiek

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Zit me nou niet blij te maken met een dooie mus. Dat wordt zo wel 2-0

Nou daar is ie dan eindelijk maar vraag niet hoe. Van Bommel na een blunder van Maenpaa (of zoiets). Belachelijk slechte wedstrijd.

Quido

• 14649 berichten
  • 6106 stemmen

Toch weer pijnlijk dat Ajax voetballend niks creëert. Hopelijk kunnen we een 0-2 voorsprong nu wel eens vasthouden, en dat kan maar op één manier: door blijven voetballen en gaan voor de derde.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Het enthousiasme spat er vanaf, depri.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Lefgozer schreef:

Het enthousiasme spat er vanaf, depri.

Zes man missen is gewoon teveel. En als Mertens en Wijnaldum dan niet thuis geven en Depay buiten zijn doelpunt niks goed heeft gedaan speel je een waardeloze wedstrijd.

Van Bommel had trouwens wel gelijk met zijn reactie, het liep niet maar onwil om goed/vooruit te spelen was er ook niet (hoewel het gefluit nog wel meeviel).

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Haha ja. Ongelofelijk hoe sterk Ajax met die momenten is. .

Mwoah. Was weer een drama de laatste aantal wedstrijden. De goals Komen gelukkig wel op een lekker moment. De corners waren wel weer een drama, kwamen niet eens voorbij de eerste paal. Iets scherper die ballen trappen en ook met de hoekschoppen zijn we gevaarlijker. Vooral met goede aanvallende koppers als Toby valt er nog meer uit te halen.

Ajax lekker agressief, snoepen keer op keer de bal af op het middenveld en voetballen met gemak onder de druk van Twente uit. Voorhoede moet nog wat scherper worden en we scoren nog meer.

Nu hopen dat we dit spel een keer langer kunnen volhouden en niet de tweede helft verzaken.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Nouja, kijk eens na hoeveel goals Ajax uit corners en indirecte vrije trappen heeft gemaakt Rep. Zelfs in de CL tegen City (thuis en uit) en Real (thuis) werd er op die manier gescoord. Het is wel een sterk wapen.

otherfool

• 18536 berichten
  • 3403 stemmen

Henkie ten Catenaccio vond ooit dat doelpunten uit dode spelmomenten eigenlijk niet mochten tellen

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

otherfool schreef:

Henkie ten Catenaccio vond ooit dat doelpunten uit dode spelmomenten eigenlijk niet mochten tellen

Haha, de 'kale klets' van Simons!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Henk riep wel meer. Dankzij zijn gebluf ging Willem II in die laatste wedstrijd plots tot de tanden bewapend Ajax bestrijden. Henk was wel een goede coach, dat weer wel.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Nouja, kijk eens na hoeveel goals Ajax uit corners en indirecte vrije trappen heeft gemaakt Rep. Zelfs in de CL tegen City (thuis en uit) en Real (thuis) werd er op die manier gescoord. Het is wel een sterk wapen.

Mits ze goed worden genomen. Eerste helft toch 6 kansloze corners en de laatste 3/4 wedstrijden was het rendement ook 0,0 uit weet ik hoeveel corners en vrije ballen.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

rep_robert schreef:

(quote)

Mits ze goed worden genomen. Eerste helft toch 6 kansloze corners en de laatste 3/4 wedstrijden was het rendement ook 0,0 uit weet ik hoeveel corners en vrije ballen.

Ja, duh. Geen enkele ploeg scoort uit alle corners en vrije trappen. Maar het rendement ligt bij Ajax erg hoog. Ik durf te beweren dat er dit seizoen in alle wedstrijden al zeker 10 goals uit zulke momenten zijn gescoord.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Vinf ik niet veel als je bijvoorbeeld al 250 dode spelmomenten hebt gehad. Deze wedstrijd is het rendement ook weer netjes 1 op 10 of minder. Ajax is een hele dominante ploeg, we creëren heel veel corners en vrije ballen. Meer dan de gemiddelde ploeg, dus is de kans ook groter dat we eruit scoren.

De corners zijn iig wel ouderwets slecht vandaag, komen niet voorbij de eerste paal.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

AZ heeft dit seizoen één of twee keer gescoord uit 400 corners (waarvan eentje nog een eigen doelpunt was van Utrecht ook). Alleen Moisander heeft al zo'n vier goals uit een corner gescoord dit seizoen? Je mag dus nog blij zijn, rep.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

Als er ergens niet over valt te klagen bij Ajax is het wel het rendement uit dode spel momenten.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik denk dat het echt wel ruim 10 goals zijn. Misschien wel meer. Moisander, De Jong en Alderweireld hebben er zat gemaakt. Ik kan over alles klagen, maar wat depri zegt klopt. Over dat valt juist niet te klagen.

En Ajax speelt dominant ja. Dat doen Utrecht, Feyenoord, PSV en tot de winter Twente ook. Maar zij scoren weinig uit dode spel momenten.

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Lefgozer schreef:

AZ heeft dit seizoen één of twee keer gescoord uit 400 corners (waarvan eentje nog een eigen doelpunt was van Utrecht ook). Alleen Moisander heeft al zo'n vier goals uit een corner gescoord dit seizoen? Je mag dus nog blij zijn, rep.

Ik ben zeker blij, maar erger me gewoon aan die stuk of 8 waardeloze corners al. Ik zie gewoon teveel waardeloze corners en vrije ballen om er onverdeeld positief over te zijn. De korte corners werken bv totaal niet. Gelukkig stappen ze daar al een klein beetje van af.

Aanval is ook weer ergerlijk. Zoveel mogelijkheden die niet benut worden. Eriksen weer veel te laks ook. Jammer, want het had al niet meer spannend hoeven te zijn. Gelukkig krijg ik bij Twente ook een erg onmachtig gevoel. Die kunnen er echt he-le-maal niets van

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Hehe, bijna 0-3....uit een corner

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4087 stemmen

Eigen goal bijna bedoel je

Maar wat speelt Ajax het weer slecht uit, Twente is rijp voor de slacht..

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ja, jammer. Dit had 0-5 kunnen worden als ze wat beter de boel uitspelen. Maar goed, na de recente weken ben ik blij met de winst.

Volgende week Zwolle thuis, daarna AZ uit, NEC thuis en Heracles thuis. Ben benieuwd. Die moet je toch winnen, want daarna is de grote showdown in Eindhoven.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax, Vitesse en PSV pakken de punten. Zal het morgen bij Feyenoord wel mis gaan. Jammer dat Twente het zo verknalt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Reinbo schreef:

Ajax, Vitesse en PSV pakken de punten. Zal het morgen bij Feyenoord wel mis gaan. Jammer dat Twente het zo verknalt.

Ajax heeft de concurrentie de laatste weken wel genoeg gematst zou je zeggen.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Wat een lul die Boerigter. Kon hem prachtig meegeven met Hoesen gaat die zelf een beetje stom met de bal doen. Weg ermee!

Fijne overwinning verder.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik kan hier boos om worden. Wat een kansen, wat een matige laatste passes. Je had hier heel ruim kunnen winnen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.