• 16.054 nieuwsartikelen
  • 179.175 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.733 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Lefgozer schreef:

Ben het met A&L eens. Feyenoord gaat volgende week gewoon met 3 of 4-0 verliezen, ook al zie ik Feyenoord natuurlijk liever minimaal één punt pakken.

Als je ze vandaag ook weer zie spelen, triest. Als je het thuis tegen VVV al moet hebben van een penalty, een rode kaart en spelers van VVV die 100% kansen stuk voor stuk professioneel om zeep helpen, is er iets goed mis met je team. En Piggy aan het roer helpt ook al niet natuurlijk.

Ook wel zielig trouwens dat Cabral werd uitgefloten.

Overigens, VVV 100% kansen? Ze waren even (de eerste 10 minuutjes) dreigend voor de goal en hadden een kans, maar verder had VVV echt helemaal niets, maar dan ook niets in te brengen, tegen een erg matig Feyenoord. Onprofessioneel dat Feyenoord (inderdaad) op voorsprong moet komen door een penal (want Feyenoord creëerde tot dat moment erg weinig), maar er was niets geflatteerd aan die 4-0.

Die rode kaart zegt overigens niet zoveel, aangezien VVV door ging met verdedigen. Enkel aanvallend konden ze niets meer brengen en Leerdam kon met alle ruimte en tijd opbouwen, maar of dat nou een pluspunt voor Feyenoord was?

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

De frustratie druipt er vanaf. Heerlijk. Dat is wel een week genieten, inderdaad.

Je hebt het over onzinnig rood tegen AZ, maar niet over de gegeven penal, wat in de verste verte geen penal was. Daarnaast heb je het over de ballen op de lat van het AZ-doel, maar niet over die enorme kansen van Benschop, of over de onmogelijke misser van Landzaat (Twente). Groningen was sterker. PSV idem, hoewel het verschil niet groot was.

En dan praten over objectiviteit.

Het waren gewoon terechte uitslagen. Maar dat vind jij zelf ook wel.

Ik ben totaal niet gefrustreerd, hoe kom je erbij. Ik ben tevreden dat 0-2 nog 2-2 werd. Prijzen worden in het voorjaar verdeeld, niet nu. Komende weken een paar keer winnen en je staat waarschijnlijk weer dicht bij plek 1.

En ik vanmiddag nog gezegd dat de strafschop gister niet gegeven had moeten worden. Maar typisch dat je daar weer overheen leest.

Ik heb weinig zin hier een welles-nietus spelletje met je te spelen. Tot over een week bij de Klassieker, dan zwijg je weer.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

En ik vanmiddag nog gezegd dat de strafschop gister niet gegeven had moeten worden. Maar typisch dat je daar weer overheen leest.

In je huilberichtje dat "alles zo tegen zit met ajax boehoooe" noemde je dit soort punten niet. Beetje vreemd.

Tot over een week bij de Klassieker, dan zwijg je weer.

Hoezo weer? Heb nog nooit gezwegen en een verlies is daarnaast al ingecalculeerd. Dan kan het alleen maar meevallen.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Ik plaats helemaal geen huilbericht. Jij zegt alleen dat Ajax staat waar ze horen. Ik ontkracht dat.

Zal ik ze 1x analyseren?

Uit tegen PSV na de 1-1 grote kansen op 1-2 laten liggen, maar PSV miste weer bij 2-1 twee kansen op 3-1. Uiteindelijk was een punt terecht, maar we mochten niet klagen.

Twente spreekt wel voor zich. Na de 1-0 werd na 15 minuten onterecht de 2-0 afgekeurd en 2 minuten voor tijd scoorde Twente. Ik neem aan dat je dan wel over pech kan spreken. En gezien de goal zelfs over onrecht. Twente had een 2-0 nooit meer goedgemaakt.

Groningen uit was slecht van Ajax, maar voor de rust had niemand een echte kans. Meteen na de rust raakt Ajax 2x de paal en na een uur krijgen we onzinnig rood. Penalty was terecht. Dan kan je ook wel over pech spreken, buiten het feit dat Ajax erg slecht was.

En gister mocht Marcellis na 2 minuten niet klagen dat hij geen rood kreeg omdat hij Boerrigter van achter bijna langdurig geblesseerd trapte. Daarna scoort AZ 2x uit 2 kansen en raakt Ajax 3x de lat, kopt de Jong in de kruising en wordt wel erg simpel 2x geel aan Enoh gegeven, gewoon onzin. Daarvoor kreeg Ajax nog wel een simpele strafschop, klopt. Maar met 10 man was Ajax gewoon de betere ploeg en was het verdiend dat de goals vielen. AZ had wel 2 goede counters voor 1-3. Maar die 2 goals en 2 kansen van AZ waren wel minder als wat Ajax creëerde. Oa ook nog een vrije trap van Eriksen net naast en een slotoffensief dat AZ terug drukte.

Normaal win je van Twente en pak je sowieso tegen Groningen een punt gezien de kansen.

De balletjes vallen momenteel gewoon niet goed. Mede dankzij matig spel, maar ook door pech.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Overigens, VVV 100% kansen? Ze waren even (de eerste 10 minuutjes) dreigend voor de goal en hadden een kans, maar verder had VVV echt helemaal niets, maar dan ook niets in te brengen, tegen een erg matig Feyenoord. Onprofessioneel dat Feyenoord (inderdaad) op voorsprong moet komen door een penal (want Feyenoord creëerde tot dat moment erg weinig), maar er was niets geflatteerd aan die 4-0.

Die rode kaart zegt overigens niet zoveel, aangezien VVV door ging met verdedigen. Enkel aanvallend konden ze niets meer brengen en Leerdam kon met alle ruimte en tijd opbouwen, maar of dat nou een pluspunt voor Feyenoord was?

Uchebo die weigert te schieten waarna De Vrij weer terug kon komen en een sliding in kon zetten. Musa die als een mongol buitenspel gaat lopen terwijl het op dat moment drie aanvallers van VVV tegen twee verdedigers van Feyenoord was. Nog een andere gast (ken de namen niet goed van VVV) die net als Uchebo weigerde te schieten. En zo waren er nog wel paar van zulk soort domme momenten.

Maar ja, drie punten zijn in de pocket en niet meer over nadenken deze wedstrijd .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Tja, er waren mogelijkheden op kansen voor VVV, maar met zoveel voetballend onvermogen noem ik dat geen kansen hoor. Het zag er bij vlagen dreigend uit voor het doel van Feyenoord in de eerste 10 minuten, maar er is geen moment geweest dat iemand maar het gevoel kon krijgen dat Feyenoord niet zou winnen.

De drie punten zijn het belangrijkst inderdaad en Feyenoord speelde matig (op een kwartier na rust na).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ameobi . Toch waarschijnlijk nog steeds ongeslagen.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

*zucht* na de samenvatting te hebben gezien kan ik nog steeds niet vatten hoe we verloren hebben.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

*zucht* na de samenvatting te hebben gezien kan ik nog steeds niet vatten hoe we verloren hebben.

Wat maakt jouw het uit joh. Ajax heeft punten verspeeld, jouw weekend was sowieso al perfect.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

, wat kan mij dat fuckAjax schelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

Vreemd ja. Vraag me ook hoe Zeefuik ze dan wil hebben.

En die Chanturia in de catacomben .

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

kos schreef:

Vandaar dat je met zn allen in de bosjes verstopte om de vite$$e bus te bekogelen.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3401 stemmen

Sloeg echt nergens op dat NEC nee. 23 schoten op goal is blijkbaar niet genoeg. Spelen ze eindelijk een keer aardig, krijg je nog niks

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Pietje Velthuizen keepte heel behoorlijk. Persoonlijk had ik gehoopt dat Babos op het einde zou scoren toen hij mee kwam.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Die Van Gelder hè, waar het hart vol van is. Net in de leader voor Studio Voetbal vanavond. "En wie wordt er kampioen? Ajax, PSV of Twente? Of misschien wel Feyenoord of Ajax!"

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

depri83 schreef:

Die Van Gelder hè, waar het hart vol van is. Net in de leader voor Studio Voetbal vanavond. "En wie wordt er kampioen? Ajax, PSV of Twente? Of misschien wel Feyenoord of Ajax!"

Ach, vorige week na de nederlaag van Ajax in Groningen had hij het plots erover of PSV, AZ of Twente kampioen zou worden. Ajax liet hij maar weg schijnbaar. Rare vent. Daar veranderen de meningen ook per week. Keertje ruim winnen of verliezen en je bent plots de grote favoriet of juist afgehaakt.

$pecial

• 1147 berichten
  • 553 stemmen

Daarom, het wordt gewoon weer een onvoorspelbaar seizoen, ik hou er van. Al is het wel weer eens tijd dat het kampioenschap weer in het zuiden zal zijn Tot die tijd hoop ik te genieten van elke wedstrijd.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Van Persie, wat was hij weer goed vandaag. Eeuwig zonde dat die boogbal binnenkant paal eruit ging. Was een epische geweest.

rep_robert

• 27522 berichten
  • 4094 stemmen

Lefgozer schreef:

Hoop dat NEC nog minimaal een punt pakt, zijn een stuk beter.

(quote)

Are you watching, AjaxRulezzz? Bewijs geleverd door een mede-ajacied. Voortaan niet meer Bryan Roy zo achteloos napraten aub.

Op 410 hadden we dan ook wel perfect zicht op die overtreding trouwens hoor Kan me voorstellen dat anderen in het stadion het minder goed zagen. Maar achter de tv, tsjah Argument van de scheids was ook grappig haha. Oke, ze glijden lang door. Maar een tackle vind ik wel wat anders dan een shirt vasthouden.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3875 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

[Bij Ajax de laatste jaren niet nee. Maar als je in zo'n anti team als dat van Liverpool zit dan ga je vanzelf denk ik alles doet om te winnen. De meeste spelers daar zijn echt zo enorm matig zeg.

Vind Liverpool juist erg leuk spelen dit jaar. Wonnen overigens ook al van Arsenal dit seizoen en waren tegen Man Utd zaterdag ook de betere. Nee, erg leuk ploegje met een hele goede Suarez de eerste weken van het seizoen.

kos

• 46720 berichten
  • 8873 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ja, word je niet vrolijker van. Die Mancini is de onwettige broer van van Marwijk geloof ik.

Ferguson was zelfs nog erger dit weekend.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

timbo_ schreef:

(quote)

Vind Liverpool juist erg leuk spelen dit jaar. Wonnen overigens ook al van Arsenal dit seizoen en waren tegen Man Utd zaterdag ook de betere. Nee, erg leuk ploegje met een hele goede Suarez de eerste weken van het seizoen.

Liverpool leuk? Spelers als Kuijt, Caroll en die bedroevende middenvelders halen al het pure voetbal uit die ploeg. Dramatisch. Ze kunnen wel goed strijden, maar ze zouden meer ''echte'' voetballers moeten halen.

Gister nog Match of the day samenvatting van Arsenal gezien. Ik heb niks met van Persie, niet echt fan van, maar man man man hij was werkelijk briljant. Prachtige loopactie bij zijn openingstreffer en zijn winnende vrije trap vlak voor tijd was echt fantastisch. En dan wist hij uit zijn mooiste actie (wegdraaien van tegenstander en een diagonale stift...helaas op de paal) niet te scoren.

De BBC was lyrisch over hem, noemde hem de speler die het dichtst in de buurt van Bergkamp komt.

Respekked

• 6286 berichten
  • 1230 stemmen

Ahhh, hoe vaker ik hem zie, hoe meer ik baal dat hij niet zat.

En A&L, hoe kun je nou geen fan zijn van zo'n voetballer

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

kos schreef:

(quote)

Ferguson was zelfs nog erger dit weekend.

Klopt, verwacht je ook niet van Fergie maar hij vind de CL en komend weekend wel erg belangrijk geloof ik. Die laat Giggs liever nog los op zijn dochter dan dat ie van het weekend verliest.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Respekked schreef:

En A&L, hoe kun je nou geen fan zijn van zo'n voetballer

Omdat hij het voor Oranje nooit laat zien. Zoveel klasse en dan toch weinig voor Oranje betekenen in de betere wedstrijden, dat stoort me.

En verder is hij regelmatig een half jaar geblesseerd, ook knap irritant. Dat heeft Robben ook.

Maar puur als voetballiefhebber vind ik hem wel een mooie sierlijke speler hoor. Maar hij wordt wel een beetje overschat. Ik zou hem momenteel niet in de basis van Oranje zetten komend EK.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Klopt, verwacht je ook niet van Fergie maar hij vind de CL en komend weekend wel erg belangrijk geloof ik. Die laat Giggs liever nog los op zijn dochter dan dat ie van het weekend verliest.

Komend weekend de Manchester derby he? Welke dag en welke tijd? Hopelijk op zaterdag, aangezien ik zondag achter elkaar Ajax, Twente en PSV wil zien

Spetie

• 38871 berichten
  • 8243 stemmen

Jammer voor je, ze moeten zondag om 14:30 spelen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Komend weekend de Manchester derby he? Welke dag en welke tijd? Hopelijk op zaterdag, aangezien ik zondag achter elkaar Ajax, Twente en PSV wil zien

Helaas zondag 14:30. Dan lig ik vast al gefrustreerd in bed .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Hmz, dan is geloof ik Groningen-Twente. Dan kijk ik denk ik toch liever de Manchester derby

Hopelijk met een grote grijns van de wedstrijd van half 1

Take 5

• 433 berichten
  • 0 stemmen

Prachtige aktie van Van Persie. het verschil tyussen bergkamp en Bergkamp: de laatste had deze bal niet op de paal geschoten, maar in het net. Van Persie vind ik ook nog wat tekortkomen t.o.v. Bergkamp. Ik vind v. Persie veel grilliger.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.