• 15.943 nieuwsartikelen
  • 178.894 films
  • 12.262 series
  • 34.061 seizoenen
  • 648.967 acteurs
  • 199.232 gebruikers
  • 9.386.916 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Mooie aankopen voor PSV, maar ik weet bijna zeker dat ze over een jaar of 3 weer in dezelfde shit komen te zitten als nu, als ze zo door blijven gaan. Het is ook echt een koopclub, dat PSV.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

timbo_ schreef:

Janssen gaat floppen bij Ajax.

Waar basseer jij dat op?

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

Mooie aankopen voor PSV, maar ik weet bijna zeker dat ze over een jaar of 3 weer in dezelfde shit komen te zitten als nu, als ze zo door blijven gaan. Het is ook echt een koopclub, dat PSV.

Waar basseer (sic) jij dat op?

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Bottleneck schreef:

Beste was geweest als Wijnaldum verlengd had en volgend jaar voor meer dan deze 5 mln naar het buitenland.

Ja helaas zijn voetballers behoorlijk egoistisch.

Zelfde was met dat Canadese spelertje. (ben zijn naam ff kwijt)

Hier zijn opleiding gehad en was laatste 1.5 seizoen geblesseerd, revalideert op kosten van Feyenoord en loopt daarna transfervrij de deur uit omdat meneer niet wilde bijtekenen.

Nee, ben dat soort gasten liever kwijt dan rijk.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Waar basseer (sic) jij dat op?

Hierop:

Betekent het belang van PSV nu dat we alles goed vinden? Nee, natuurlijk niet. Wij willen voor de gekozen constructie wel een aantal zekerheden terug.

De eerste zekerheid is dat het geld dat wij nu aan PSV geven omdat we de grond onder stadion en Herdgang kopen niet vrij mag worden ingezet. PSV moet hier de schulden mee aflossen.

Een andere zekerheid is dat de betalingen die PSV aan de gemeente gaat voldoen zeker moeten zijn. Daarom is gekozen voor de constructie dat de inkomsten uit seizoenskaarten naar een geblokkeerde rekening gaan en dat de gemeente het eerste recht heeft op de eerste 2,4 miljoen euro die daar jaarlijks op worden gestort. De historie leert dat de opbrengsten van seizoenkaarten een veelvoud zijn van 2,4 miljoen.

Een derde zekerheid is dat wanneer PSV het erfpachtcanon niet zou betalen de gemeente eigenaar wordt van niet alleen de grond maar ook alle opstallen die er op staan.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

VHS1975 schreef:

(quote)

Ja helaas zijn voetballers behoorlijk egoistisch.

Zelfde was met dat Canadese spelertje. (ben zijn naam ff kwijt)

Hier zijn opleiding gehad en was laatste 1.5 seizoen geblesseerd, revalideert op kosten van Feyenoord en loopt daarna transfervrij de deur uit omdat meneer niet wilde bijtekenen.

Nee, ben dat soort gasten liever kwijt dan rijk.

De Guzman inderdaad, is helemaal een rampscenario

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Hierop:

(quote)

Misschien lees ik het verkeerd maar is dit niet juist een stok achter de deur om te zorgen dat PSV (naast alle bezuinigingen, verhoogde sponsorinkomsten, herstructureringen e.d.) niet weer dezelfde fout maakt?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Quido schreef:

Van mij mogen ze best tweede worden, maar stel ze halen nu weer geen CL ...

Van mij niet. Hopelijk maximaal een derde plek voor de Phillips Subsidie Club.

Dan komen ze opnieuw in de problemen. Gaat leuk worden de komende jaren en jaren als PSV nog bezig is de leningen af te betalen waarmee ze spelers hebben gekocht die dan al jaren weg zijn.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Ajaxsupporters hebben opeens weer een grote bek lees ik. Wat een arrogantie ze zijn ook weer eens na 7 jaar kampioen geworden. Kijk ook eens naar het financieel beleid van ajax voor dat je een mening gaat geven over het (wan)beleid van PSV.

Ach, er is een beetje kritiek op het volstrekt kromme financiële beleid van je clubje en de aloude "arrogantiekaart" wordt weer gespeeld met "en jullie dit en jullie dat" erbij..

Bingo!

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

orbit schreef:

(quote)

Ach, er is een beetje kritiek op het volstrekt kromme financiële beleid van je clubje en de aloude "arrogantiekaart" wordt weer gespeeld met "en jullie dit en jullie dat" erbij

Bingo!

Zou het Chucky92 onder een kloonaccount zijn?

Wel grappig ja, weken hoor je ze niet meer maar na wat centjes en spelers erbij trekken ze weer de mond open en moet Ajax vooral naar zichzelf kijken. Nou, Ajax klopte niet bij de gemeente aan omdat ze half failliet aan het gaan waren.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Niets over De Guzman, had een enorm Feyenoord hart. Hij wou al eens verlengen met een geupgraded salaris maar hij moest blijven spelen met een junior salaris. Dan had ik het ook wel gezien. Moet van beide kanten komen natuurlijk.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

depri83 schreef:

(quote)

Weet ik niet, kan ik niet terug vinden.

En trouwens, Feyenoord moet wel via particuliere initiatieven aan cash komen omdat ze geen stadion hebben om te verkopen. Datzelfde stadion dat met hulp van de gemeente Rotterdam is gebouwd.

Sinds de eenwording binnen Feyenoord (BVO, Stadion NV en Amateurs) is het een eigen stadion, en het is gebouwd met privaat geld en aandelenuitgiften, de gemeente heeft alleen de infrastructuur gedaan (weggetjes en een bruggetje), klopt dus niet wat je zegt.

Die constructie van Psv via bedrijven ken ik totaal niet maar zulke bedragen blijven een groot risico en er schuilen altijd adders onder het gras - zo weet ik inmiddels wel - die niet voor het grote publiek zichtbaar zijn.

Blijft wel vreemd dat een gemeenteraad akkoord gaat met een groot bedrag in tijden waar overal flink bezuinigd wordt en de koopkracht achteruit gaat. En dan mogen ze het over een periode van 50 jaar aflossen dacht ik? Dé bank, dat Eindhoven.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

Reinbo schreef:

(quote)

Feyenoord timmert heel langzaam aan de weg. Let op de kosten en probeert via particuliere initiatieven aan extra cash te komen. Toch heel iets anders dan gemeenschapsgeld aanwenden via een of andere truuk.

Nog iets in te brengen of was dit gewoon 'een beetje dom' van je....

Dit is geen truc maar gewoon een verkoop.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

PSV moet ieder geval 40 jaar lang ruim 2 miljoen per jaar betalen.

En de leningen van oa Phillips en andere bedrijven uit de regio zijn ook geen cadeautjes. En ik neem aan dat die ook wel wat sneller terugbetaald moeten worden.

PSV zal er vast op vooruit gaan gaan, zeker na herstructurering, maar het is natuurlijk wel een risico. PSV investeert nu zoveel geld weer in spelers, dat ze wel CL moeten halen om er weer aan te kunnen verdienen.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

Zou het Chucky92 onder een kloonaccount zijn?

Wel grappig ja, weken hoor je ze niet meer maar na wat centjes en spelers erbij trekken ze weer de mond open en moet Ajax vooral naar zichzelf kijken. Nou, Ajax klopte niet bij de gemeente aan omdat ze half failliet aan het gaan waren.

Ik had het over dat jij als buitenstaander geen zicht heb op de deal van psv en dus een mening heb gebasseerd op niks. Maar goed. En nee ik ben chucky92 niet, maar aan je reactie te merken heeft ie meer weet van voetbal als jou. Jullie hebben 7 jaar niet van je laten horen en nu zijn jullie weer als van ouds arro.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

(quote)

Ik had het over dat jij als buitenstaander geen zicht heb op de deal van psv en dus een mening heb gebasseerd op niks. Maar goed. En nee ik ben chucky92 niet, maar aan je reactie te merken heeft ie meer weet van voetbal als jou. Jullie hebben 7 jaar niet van je laten horen en nu zijn jullie weer als van ouds arro.

7 jaar niks laten horen? Ajacieden zijn nooit stil geweest. De supporters ook niet.

Waar heb je het over?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2578 stemmen

The Oceanic Six schreef:

(quote)

7 jaar niks laten horen? Ajacieden zijn nooit stil geweest. De supporters ook niet.

Waar heb je het over?

Dat is jou probleem je weet niet wanneer je stil moet zijn (want je kraamt onzin uit).

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

(quote)

Dit is geen truc maar gewoon een verkoop.

Echt noodzakelijk voor de Gemeente.... konden dat geld niet beter spenderen.

Daarbij had je kritiek op de manier waar Feyenoord het deed.....

Dus 'beetje dom' wordt 'beetje dom en draaikonterig.'

AjaxRulezzz

• 2085 berichten
  • 569 stemmen

PSV moet toch per jaar x aantal miljoen terugbetalen van het bedrag dat ze krijgen. Dat bedrag dat ze over 40 jaar terug moesten betalen is volgens mij hoger dan dat ze krijgen, dus uiteindelijk is het niet voordeelig voor PSV.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

(quote)

Dat is jou probleem je weet niet wanneer je stil moet zijn (want je kraamt onzin uit).

Haha eerst heb je het over dat we stil waren tot de titel en nu begin je over dat we stil moeten zijn? Wat is nou je punt?

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Misschien lees ik het verkeerd maar is dit niet juist een stok achter de deur om te zorgen dat PSV (naast alle bezuinigingen, verhoogde sponsorinkomsten, herstructureringen e.d.) niet weer dezelfde fout maakt?

Ze hebben voor 18 miljoen aan spelers gekocht (13 voor Strootman & Mertens, 5 voor Wijnaldum). Ze mogen met het geld van de gemeente geen spelers kopen. Aangezien ze Dzudszak voor 14 miljoen hebben verkocht, hebben ze weer teveel uitgegeven. Verder moeten ze jaarlijks hun lening aflossen (+rente, ongeveer 2,5 mil. volgens mij). Daarbij komt ook nog dat ze een jaarlijkse plus moeten betalen om de risicovoorziening op te bouwen. Dit gebeurt door een deel van de inkomsten van seizoenskaarten (ik dacht 2 miljoen). Als PSV dus opnieuw geen CL haalt, terwijl ze lekker doorgaan met kopen, komen ze weer in dezelfde situatie als nu.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Bottleneck schreef:

(quote)

De Guzman inderdaad, is helemaal een rampscenario

Yep dat manneke bedoelde ik.

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

Ik vind dat clubs als Ajax en Feyenoord hun financiële problemen veel beter oplossen. Zij bezuinigen gewoon en investeren in de jeugdopleiding. PSV daarintegen gaat gewoon verder met hetgene waardoor ze in de shit kwamen: spelers kopen. Ajax en Feyenoord kijken op de lange termijn. PSV op de korte.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Die talentpoules van Feyenoord kan je anders ook niet een groot succes noemen. Bij iedere transfer van een jonge speler, zoals nu Wijnaldum, gaat zeker 25% naar je investeerders door. Dat was echt een wanhopige poging extra geld te krijgen, maar waar je nog vele jaren last van zal hebben.

VHS1975

• 348 berichten
  • 70 stemmen

Naomi Watts schreef:

Niets over De Guzman, had een enorm Feyenoord hart. Hij wou al eens verlengen met een geupgraded salaris maar hij moest blijven spelen met een junior salaris. Dan had ik het ook wel gezien. Moet van beide kanten komen natuurlijk.

geupgraded salaris? Hoeveel wilde hij dan? een miljoen?

En hoe oud was toen hij??

Tuurlijk had hij een feyenoord hart, maar dat hart en wilde na een goed seizoen gelijk een bak geld verdienen.

Nicolage Rico

• 20222 berichten
  • 2366 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Je doet het er gewoon om . Schone is wel oke.

Haha, ik ben ook geen fan van Dost hoor, maar op dit moment is hij wel een directe versterking en de beste optie voor Feyenoord. Een spits is noodzakelijk. Net als een nieuwe nummer 10. Schöne is trouwens een betere nummer 10 dan Wijnaldum.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Ze hebben voor 18 miljoen aan spelers gekocht (13 voor Strootman & Mertens, 5 voor Wijnaldum). Ze mogen met het geld van de gemeente geen spelers kopen. Aangezien ze Dzudszak voor 14 miljoen hebben verkocht, hebben ze weer teveel uitgegeven. Verder moeten ze jaarlijks hun lening aflossen (+rente, ongeveer 2,5 mil. volgens mij). Daarbij komt ook nog dat ze een jaarlijkse plus moeten betalen om de risicovoorziening op te bouwen. Dit gebeurt door een deel van de inkomsten van seizoenskaarten (ik dacht 2 miljoen). Als PSV dus opnieuw geen CL haalt, terwijl ze lekker doorgaan met kopen, komen ze weer in dezelfde situatie als nu.

Hoe groot is die bierkaai hier zeg!

PSV heeft al voor bijna 20m verkocht het laatste half jaar (Dzsudzsák €14m, Afellay €4m en Amrabat €1,4)

Daarnaast hebben ze al bijna €4m bezuinigd op salarissen.

PSV betaalt €2,4m per jaar aan de gemeente, maar die komt ipv de huidige hypothecaire lening die veel hoger is. Conclusie: PSV bespaard per jaar ongeveer 3m.

Die risicovoorziening waar je het over hebt gaat over die €2,4m. Als een soort van garantstelling voor de gemeente komt dat geld uit de verkoop van de seizoenskaarten.

Op de lange termijn betalen ze nu inderdaad meer dan eerst het geval was. Echter die kosten kon PSV gewoon niet langer dragen. Deze plannen zijn dus niet alleen maar voordelig voor PSV maar gezien de situatie was dit de beste oplossing.

Voor een verdere uitleg zie mijn post van:

29 juni 2011, 13:17 uur

The Almighty

• 1586 berichten
  • 440 stemmen

depri83 schreef:

Daarnaast hebben ze al bijna €4m bezuinigd op salarissen.

Denk je dat Mertens, Strootman en Wijnaldum niks verdienen?

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Dat gaan natuurlijk grootverdieners worden a een miljoen minimaal per speler.

depri83

• 6805 berichten
  • 1491 stemmen

The Almighty schreef:

(quote)

Ik reageerde op jouw post dat ze maar €14m hebben binnengekregen. Naast dat dat niet klopte is er dus ook nog ruimte gekomen in de salarishuishouding (besparing salarissen Afellay, Amrabat, Dzsudzsák, Koevermans en Kromkamp). Daarom hebben ze ook deze drie spelers kunnen halen.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.