- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic #3
Het grote voetbaltopic #3
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
@ NR, Reinbo en wat andere Feyenoorders hiero.
Voor wie zijn jullie tijdens de 2 wedstrijden van Ajax tegen PSV komend seizoen? 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Voor wie zijn jullie tijdens de 2 wedstrijden van Ajax tegen PSV komend seizoen?
Voor de scheidsrechter.
Dat hij maar met kaarten mag gaan strooien.
Wijnaldum zit na 5 wedstrijden PSV toch op de bank, trouwens. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Twee keer gelijkspelletje dan maar. (Ieder 2 punten ipv 3)
Hangt verder af van de stand. Ik hoop vooral op bloedeloze 0-0's voor het publiek. 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
hangt van de stand af, maar idd een doelpuntloze saaie wedstrijden. Heerlijk voor de mensen in het stadion en die thuis achter hun betaalzender zitten
AjaxRulezzz
-
- 2085 berichten
- 569 stemmen
Hoe groot is die bierkaai hier zeg!
PSV heeft al voor bijna 20m verkocht het laatste half jaar (Dzsudzsák €14m, Afellay €4m en Amrabat €1,4)
Daarnaast hebben ze al bijna €4m bezuinigd op salarissen.
PSV betaalt €2,4m per jaar aan de gemeente, maar die komt ipv de huidige hypothecaire lening die veel hoger is. Conclusie: PSV bespaard per jaar ongeveer 3m.
Die risicovoorziening waar je het over hebt gaat over die €2,4m. Als een soort van garantstelling voor de gemeente komt dat geld uit de verkoop van de seizoenskaarten.
Op de lange termijn betalen ze nu inderdaad meer dan eerst het geval was. Echter die kosten kon PSV gewoon niet langer dragen. Deze plannen zijn dus niet alleen maar voordelig voor PSV maar gezien de situatie was dit de beste oplossing.
Voor een verdere uitleg zie mijn post van:
29 juni 2011, 13:17 uur
En als je nou een beetje nadenkt kom je er misschien achter dat het rechtvaardiger was geweest als PSV met die 20 miljoen die ze hebben ontvangen hun schulden en leningen gingen aflossen i.p.v. 3 spelers voor 18 miljoen kopen. PSV had het best zelf kunnen oplossen, net zoals Ajax dat kon. Een kwestie van bezuinigen en spelers met een hoog salaris verkopen. En vooral: NIET voor veel geld kopen. Wat doet PSV? Voor heel veel geld kopen. Maarja, Ajax kon toen ten minste jeugd erin zetten, dat kan PSV niet want er is simpelweg geen jeugdspeler die het niveau van de Eredivisie aankan. Wat zal ik toch een leedvermaak hebben als PSV weer lekker kansloos 3de wordt en het weer tussen Ajax en Twente gaat 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
hangt van de stand af, maar idd een doelpuntloze saaie wedstrijden. Heerlijk voor de mensen in het stadion en die thuis achter hun betaalzender zitten
Achter je betaalzender zittende zie je sowieso niks van de wedstrijd...
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik had het over dat jij als buitenstaander geen zicht heb op de deal van psv en dus een mening heb gebasseerd op niks. Maar goed. En nee ik ben chucky92 niet, maar aan je reactie te merken heeft ie meer weet van voetbal als jou. Jullie hebben 7 jaar niet van je laten horen en nu zijn jullie weer als van ouds arro.
Iedereen weet dat PSV allang de positie van zelfgenoegzame arrogante club heeft overgenomen... het valt even tegen dat je ook al ruim 3 jaar aanbaggert als een middelmatig zooitje kluitentrappers he?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8211 stemmen
Ze hebben voor 18 miljoen aan spelers gekocht (13 voor Strootman & Mertens, 5 voor Wijnaldum). Ze mogen met het geld van de gemeente geen spelers kopen. Aangezien ze Dzudszak voor 14 miljoen hebben verkocht, hebben ze weer teveel uitgegeven. Verder moeten ze jaarlijks hun lening aflossen (+rente, ongeveer 2,5 mil. volgens mij). Daarbij komt ook nog dat ze een jaarlijkse plus moeten betalen om de risicovoorziening op te bouwen. Dit gebeurt door een deel van de inkomsten van seizoenskaarten (ik dacht 2 miljoen). Als PSV dus opnieuw geen CL haalt, terwijl ze lekker doorgaan met kopen, komen ze weer in dezelfde situatie als nu.
Ze hebben ook al structureel 5 miljoen meer reclame inkomsten per jaar door nieuwe shirtsponsor.
depri83
-
- 6805 berichten
- 1491 stemmen
En als je nou een beetje nadenkt kom je er misschien achter dat het rechtvaardiger was geweest als PSV met die 20 miljoen die ze hebben ontvangen hun schulden en leningen gingen aflossen i.p.v. 3 spelers voor 18 miljoen kopen. PSV had het best zelf kunnen oplossen, net zoals Ajax dat kon. Een kwestie van bezuinigen en spelers met een hoog salaris verkopen. En vooral: NIET voor veel geld kopen. Wat doet PSV? Voor heel veel geld kopen. Maarja, Ajax kon toen ten minste jeugd erin zetten, dat kan PSV niet want er is simpelweg geen jeugdspeler die het niveau van de Eredivisie aankan. Wat zal ik toch een leedvermaak hebben als PSV weer lekker kansloos 3de wordt en het weer tussen Ajax en Twente gaat
PSV heeft het zelf opgelost door de grond te verkopen!
Als het plan met de gemeente niet door was gegaan waren de leningen van Philips ook niet gekomen en was al het geld van de transfers in de schuldsanering gegaan. Alles hing van elkaar af, als de gemeente niet met deze financiële transactie had ingestemd lag plan B, dat veel negatiever voor PSV had uitgepakt, al klaar.
Vergeet niet dat PSV nu al veel doet. Ze verkoopt haar stadion en is op de lange duur minder af doordat ze uiteindelijk meer betalen aan de gemeente dan dat ze kwijt zouden zijn geweest aan de oorspronkelijke hypotheek (die viel alleen niet meer te betalen door de hoge jaarlijkse lasten). Het haalt zelf al meer dan €30 miljoen aan geld op om leningen te herstructureren en commit zich aan de gemeente mbt financiële controle en bepaalde afspraken van good governance.
Op je onderste sneren ga ik maar niet in, beetje kinderachtig!
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Achter je betaalzender zittende zie je sowieso niks van de wedstrijd...

rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Maarre, Wijnaldum is dus goedkoper dan Strootman en Mertens 
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Nu moet PSV nog even 6 verdedigers halen.
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Nu moet PSV nog even 6 verdedigers halen.
hoezo? Ze wilden toch aanvallend voetbal laten zien?? 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Maarre, Wijnaldum is dus goedkoper dan Strootman en Mertens
Lijkt me vrij logisch met een contract voor nog maar 1 jaar.
Ik had liever gezien dat Feyenoord zijn contract had verlengd en dat Gini volgend jaar voor minstens 8 miljoen was verkocht.
rep_robert
-
- 27519 berichten
- 4088 stemmen
Wens ze veel succes hahahaha. Moeten ze beginnen met een andere coach.
The Almighty
-
- 1586 berichten
- 440 stemmen
De opbouw begint van achteruit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat is dat nou voor een vraag
. PSV natuurlijk!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Ik had liever gezien dat Feyenoord zijn contract had verlengd en dat Gini volgend jaar voor minstens 8 miljoen was verkocht.
Had ik ook liever gezien. Maar dat ie niet ging verlengen was natuurlijk wel duidelijk en dit vind ik een uitstekende oplossing. 5 miljoen is erg mooi bedrag! Van Geel blijkt goud waard te zijn in zijn eerste weken.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
geupgraded salaris? Hoeveel wilde hij dan? een miljoen?
En hoe oud was toen hij??
Niet zo oud, maar was toen wel de beste speler van Feyenoord en zat in één van de lagere salarisschalen. Vind ik erg redelijk.
Dat niet maar als je de beste speler bent rijmt het niet dat je niet zo veel verdient. Als ze dan niet met je om de tafel willen, dan moet je ook weinig verwachten als hij straks de touwtjes in handen heeft.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heerlijke transfers van PSV !!
3 spelers die ik absoluut niet naar Ajax had zien willen komen. Neem Elhamdaoui er ook nog bij en het feest is compleet 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Inderdaad. 5 miljoen is prima voor een aflopend contract als ie dan toch zou graag weg wil. Vergelijkbaar met Afellay die wegging voor wat was het , 3 miljoen met nog een halfjaar? En die heeft toch wel wat meer laten zien..
Ging er al vanuit dat Wijnaldum en Fer samen niet meer dan 8/9 mln zouden opleveren.
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Nou, voor Fer zul je geen 4 miljoen krijgen hoor. En al kun je het krijgen direct doen. Die lapzwans tekent toch niet bij en zo goed is ie ook weer niet. Sterker nog, met Leerdam op zijn plaats hebben we beter gespeeld.
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Haha inderdaad 
VHS1975
-
- 348 berichten
- 70 stemmen
Niet zo oud, maar was toen wel de beste speler van Feyenoord en zat in één van de lagere salarisschalen. Vind ik erg redelijk.
Dat niet maar als je de beste speler bent rijmt het niet dat je niet zo veel verdient. Als ze dan niet met je om de tafel willen, dan moet je ook weinig verwachten als hij straks de touwtjes in handen heeft.
Het feit dat hij op dat moment de beste speler was zegt toch niets?
Een vedette mag een groot contract binnenhalen. Met alle respect.... Hij komt net kijken! Heeft in zijn begin van zijn carriere een goed seizoen en is dan de beste van het team (wat op dat moment helemaal niet zo moeilijk was gezien de kwaliteiten van het team)
Ik snap best dat managment niet gelijk zijn contract heeft opengebroken. Wie gaat nu nog over één nacht ijs?
Laat hem eerst maar een paar jaar goed presteren en dan kreeg hij echt wel het salaris wat hij verdiende.
En ja hij is toch een jeugdspeler? Dan had hij een clausule moeten gebruiken dat wanneer hij beste van het team hij een x bedrag wilt verdienen..
maar nee dat ging niet snel genoeg voor hem.....
nou wijnaldum...have fun @ Eindhoven
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
PSV heeft al voor bijna 20m verkocht het laatste half jaar (Dzsudzsák €14m, Afellay €4m en Amrabat €1,4)
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Nou, voor Fer zul je geen 4 miljoen krijgen hoor. En al kun je het krijgen direct doen. Die lapzwans tekent toch niet bij en zo goed is ie ook weer niet. Sterker nog, met Leerdam op zijn plaats hebben we beter gespeeld.
Ja, dat lag aan Leerdam. 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het feit dat hij op dat moment de beste speler was zegt toch niets?
Een vedette mag een groot contract binnenhalen. Met alle respect.... Hij komt net kijken! Heeft in zijn begin van zijn carriere een goed seizoen en is dan de beste van het team (wat op dat moment helemaal niet zo moeilijk was gezien de kwaliteiten van het team)
Wat mij betreft wel.
Tuurlijk, maar dat maakt het ook logisch dat Jonathan iets heeft van bekijk het dan maar.
En toen was het te laat. En terecht.
Nee. Hij was gewoon een vaste kracht in het eerste.
Klopt, en ook hier terecht. Allemaal prima maar als er dan nog over hem gepraat wordt alsof hij geen hart voor Feyenoord heeft blijft het wel vreemd. Feyenoord heeft zijn eigen glazen ingegooid.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2366 stemmen
Niet vreemd dat mensen zo over de Guzman denken. Door zijn houding en het niet afscheid nemen en het nochalant zijn in de pers, kwam hij niet over het vervelend te vinden zomaar gratis de deur uit te lopen. Dat hij geen afscheid wilde nemen, heeft daar misschien mee te maken, maar neem dan afscheid van de supporters die wel van hem genoten hebben of hem het beste gunde in het buitenland.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat is dan ook helemaal geen feit. Volgens De Guzman (en later bijgestaan door Johan Derksen) wou hij wel afscheid nemen maar wilde Feyenoord dat niet. Puur omdat ze zich gekrenkt voelde na zijn kritiek op de leiding en natuurlijk zijn beslissing niet te verlengen. En laat De Guzman nou net veel meer geloofwaardigheid hebben dan de Feyenoord leiding.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.