• 16.053 nieuwsartikelen
  • 179.175 films
  • 12.285 series
  • 34.123 seizoenen
  • 649.664 acteurs
  • 199.341 gebruikers
  • 9.394.719 stemmen

Het grote voetbaltopic #3

zoeken in:

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

ThaMovieVoter schreef:

Nou Feyenoord gefeliciteerd, staan jullie ook weer eens een keertje boven ons.

Eindelijk hoef je alleen pas op speelronde 34 aan kop te staan. Dat had Ajax vorig jaar goed door

Ik maak me (nog) geen zorgen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Duels PSV-Ajax en Ajax-AZ niet gezien? Tempo was toen ook moordend hoog.

Vond het wel meevallen, spelbeeld ging wel back & forth maar nog lang niet het niveau wat ik vaak o pde Engelse velden zie.

Uiteindelijk gaat het wel om wie goed kan voetballen. Bolton kan wel enorm veel tempo hebben, maar als Ajax zo'n ploeg uit elkaar kan combineren dan boeit dat weinig.

Dat is waar, al heeft Bolton ook genoeg voetballend vermogen maar je kan inderdaad ook die formatie uit elkaar spelen.

Zeg ook niet dat Ajax/PSV slechter zijn dan clubs als deze, zeg alleen dat ze mee kunnen strijden om de titel. Een long stretch misshcien maar puur een gevoel. Kan er ook faliekant naast zitten.

Verschil is dat de Engelse top beide aspecten beheerst. Man Utd kan en goed voetballen en heeft een enorm tempo. Maar bv Liverpool kan er echt geen fuck van, maar heeft wel veel tempo. Daar maak je best kans tegen.

Dat geloof ik ook zonder meer dat Ajax er kans tegen maakt, probeer ook niet te zeggen dat Ajax er geen kans tegen maakt maar eerder van de kansen van dergelijke ploegen in onze competitie.

Liverpool draait nu niet maar op papier is het natuurlijk wel een zeer goede selectie.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Kijk aan, je brengt het al wat genuanceerder Ik had net wel een beetje een punt dus dat je enorm overdreef

Overigens heeft Engeland altijd wel een bizar tempo, dat zie je nergens. Zelfs niet bij de Spaanse reuzen. Al vind ik die 2 weer beter voetbal op de mat leggen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik wil het wel eens wat aangedikter brengen .

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

FT Cesena 0 - 0 Fiorentina

FT Atalanta 0 - 0 Udinese

FT Cagliari 0 - 0 Siena

FT Chievo 0 - 0 Juventus

FT Genoa 0 - 0 Lecce

FT Novara 0 - 2 Bologna

Ik doe vast een voorspelling voor de Romeinse derby vanavond: 0-0.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax 6e. Dat is momenteel ook wel een terechte plek, kijkende naar het matige spel. Jammerlijk dat ze volgende week tegen Feyenoord moeten thuis. Ik geef Feyenoord 6% kans.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Ze gaan voor het eerst in tijden met een goed gevoel naar Amsterdam. Plus Koeman kan weleens voor een stunt zorgen tussen al zijn geneuzel. Ik geef Feyenoord 40% kans.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

Ajax 6e. Dat is momenteel ook wel een terechte plek, kijkende naar het matige spel. Jammerlijk dat ze volgende week tegen Feyenoord moeten thuis. Ik geef Feyenoord 6% kans.

Ja, gelukkig staan het briljant spelende Feyenoord en Vitesse boven ons.

Hoeveel topduels heeft Feyenoord al tegen PSV, Twente en AZ gespeeld? Oja, 1. En? Oja, verloren.

Maar ik schaam me uiteraard wel voor de 6e plek. Scheelt alleen dat in oktober de prijzen niet verdeeld worden. Volgende week effe een 3-0 of 4-0 en het wordt hier weer wat stiller

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Nu Newcastle-Tottenham aan het kijken. Lijkt wel Feyenoord-VVV versneld met factor 4.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

dutchtuga schreef:

Ze gaan voor het eerst in tijden met een goed gevoel naar Amsterdam. Plus Koeman kan weleens voor een stunt zorgen tussen al zijn geneuzel. Ik geef Feyenoord 40% kans.

Dat heb ik vaker gehoord. Feyenoord kwam wel vaker langs als Ajax het slecht deed. Meestal was het een ideale wedstrijd voor Ajax voor eerherstel.

De Klassieker - Wikipedia - nl.wikipedia.org

5,5 jaar terug won Feyenoord voor de laatste keer. En dat in de periode dat Ajax al 7 jaar aan zat te kutten nationaal.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Die cijfers zijn wel erg ontmoedigend voor Feyenoord, idd.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Overigens had ik minder vertrouwen gehad als dit zondag in de Kuip zou worden gespeeld. Maar in de ArenA heb ik geen twijfels over de Klassieker.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ja, gelukkig staan het briljant spelende Feyenoord en Vitesse boven ons.

Hoeveel topduels heeft Feyenoord al tegen PSV, Twente en AZ gespeeld? Oja, 1. En? Oja, verloren.

Maar ik schaam me uiteraard wel voor de 6e plek. Scheelt alleen dat in oktober de prijzen niet verdeeld worden. Volgende week effe een 3-0 of 4-0 en het wordt hier weer wat stiller

Feyenoord heeft inderdaad tegen matige ploegen gevoetbald. Neemt niet weg dat Ajax hopeloos uit vorm is en gewoon terecht 6e staat. Ajax valt me - gelukkig - vies tegen dit seizoen.

Tegen AZ had Feyenoord zomaar kunnen winnen. Enkel tegen ADO speelde Feyenoord ver ondermaats en vandaag was het ook niet best, maar geflatteerd was het geenszins.

Vitesse speelt overigens veel leuker voetbal dan Ajax momenteel.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

dutchtuga schreef:

Nu Newcastle-Tottenham aan het kijken. Lijkt wel Feyenoord-VVV versneld met factor 4.

Zit je VVV nou te vergelijken met mijn Newcastle United .

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

dutchtuga schreef:

Martins Indi gaat helemaal zoek gespeeld worden en zal na een minuut of 20 niet meer weten waar hij speelt. Nee, met de backs van Feyenoord (Leerdam + Indi) maakt Feyenoord geen schijn van kans. Daarnaast zal Cabral weer in vorm moeten geraken.

Clasie vind ik momenteel (samen met Vlaar, de Vrij en El Ahmadi) de beste voetballer van Feyenoord. Echt een geweldig bijterjtje, met een ongelooflijk inzicht, tweebenig, goede techniek en niet hebzuchtig. Precies wat er bij Feyenoord ontbrak. Met hem erbij speelt El Ahmadi ook beter.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Overigens had ik minder vertrouwen gehad als dit zondag in de Kuip zou worden gespeeld. Maar in de ArenA heb ik geen twijfels over de Klassieker.

Klopt. In de Kuip maakt Feyenoord zeker kans (mits ze een goede dag hebben). Feyenoord maakt nu eenmaal het beste los bij Ajax.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Dat heb ik vaker gehoord. Feyenoord kwam wel vaker langs als Ajax het slecht deed. Meestal was het een ideale wedstrijd voor Ajax voor eerherstel.

De Klassieker - Wikipedia - nl.wikipedia.org

5,5 jaar terug won Feyenoord voor de laatste keer. En dat in de periode dat Ajax al 7 jaar aan zat te kutten nationaal.

Cijfers zeggen me niks. Als Feyenoord een sterk elftal zou hebben hadden ze zeker een kans. Punt is dat dit Feyenoord gewoon erg fragiel is, dus geef ik ze weinig kans. Dat staat helemaal los van de cijfers. Hadden we deze zomer Messi en Ronaldo aangetrokken zou ik Feyenoord een hele grote kans hebben gegeven. Daarbij zit Feyenoord al 9 jaar in een enorme dip.

Geef Feyenoord 5% kans op een overwinningen en 15% kans op een gelijkspel. Hopelijk zit het mee.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Feyenoord heeft inderdaad tegen matige ploegen gevoetbald. Neemt niet weg dat Ajax hopeloos uit vorm is en gewoon terecht 6e staat. Ajax valt me - gelukkig - vies tegen dit seizoen.

Tegen AZ had Feyenoord zomaar kunnen winnen. Enkel tegen ADO speelde Feyenoord ver ondermaats en vandaag was het ook niet best, maar geflatteerd was het geenszins.

Vitesse speelt overigens veel leuker voetbal dan Ajax momenteel.

Ajax is uit vorm, maar het programma was ook gewoon erg moeilijk.

PSV uit

Twente thuis

Groningen uit

AZ thuis

Laten we eerlijk zijn, hoeveel punten verwacht je dat Feyenoord uit dat lijstje gaat pakken?

Ik weet niet of je NEC-Vitesse hebt gezien vandaag, maar Vitesse voetbalde heel slecht.

Ik snap dat je euforisch bent, maar praat geen flauwekul. Met wat geluk had Ajax betere resultaten gepakt. Twente thuis de 2-0 onterecht afgekeurd, uit bij Groningen was er tot de penalty niks aan de hand en raakte Ajax ook 2x de paal voor die goal. Tegen AZ 3x de lat geraakt. Het kan ook gewoon eens tegen zitten.

Niet dat Ajax nu geweldig speelt hoor, maar laten we niet doen of Vitesse en Feyenoord beter spelen. Of zelfs Twente en PSV. Die spelen ook al weken zeer matig.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Heerlijk dat enthousiasme van Demba Ba .

Big-T

• 556 berichten
  • 395 stemmen

Hehe, eindelijk een goed fluitende scheidsrechter! Op geen enkele fout kunnen betrappen.

Jerson Cabral , stel hem maar volgende week niet op, van mijn part lekker counteren met Fernandez. Als je iemand 1 op 1 tegen de keeper kunt zetten en je gaat voor eigen succes is het voor mij einde ronde.

Het spel vandaag was redelijk, pluspuntje was voor mij toch nog Guidetti, speelde niet super maar gewoon dat hij weer beide penalty's opeist, en op het begin dezelfde taunt gebruikt als Ronaldinho , netjes!

Op naar A'dam, en wij staan boven de ....

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Heb het niet gezien hoor, maar Guidetti heeft geloof ik alleen nog maar gescoord uit strafschoppen. Moet je daarvoor een dure huurling uit Engeland halen?

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Ajax is uit vorm, maar het programma was ook gewoon erg moeilijk.

PSV uit

Twente thuis

Groningen uit

AZ thuis

Laten we eerlijk zijn, hoeveel punten verwacht je dat Feyenoord uit dat lijstje gaat pakken?

Ik weet niet of je NEC-Vitesse hebt gezien vandaag, maar Vitesse voetbalde heel slecht.

Ik snap dat je euforisch bent, maar praat geen flauwekul. Met wat geluk had Ajax betere resultaten gepakt. Twente thuis de 2-0 onterecht afgekeurd, uit bij Groningen was er tot de penalty niks aan de hand en raakte Ajax ook 2x de paal voor die goal. Tegen AZ 3x de lat geraakt. Het kan ook gewoon eens tegen zitten.

Niet dat Ajax nu geweldig speelt hoor, maar laten we niet doen of Vitesse en Feyenoord beter spelen. Of zelfs Twente en PSV. Die spelen ook al weken zeer matig.

Euforisch? Ik? Waarom zou ik?

Laten we eerlijk zijn: het zat Ajax nou niet bepaald tegen in de wedstrijden die je noemt.

PSV speelt sowieso stukken beter dan Ajax momenteel. Voor de rest verwacht ik wel dat Ajax 3e eindigt dit seizoen. Feyenoord heeft leuker gespeeld dan Ajax momenteel, maar deed dat tegen een stuk mindere tegenstanders, zoals ik al zei.

Feyenoord is erg kwetsbaar. Nogmaals: Feyenoord gaat het iedere uitwedstrijd verdomd lastig krijgen en thuis is er ook niet zomaar gewonnen, maar moet Feyenoord geen genoegen nemen met minder dan winst.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Heb het niet gezien hoor, maar Guidetti heeft geloof ik alleen nog maar gescoord uit strafschoppen. Moet je daarvoor een dure huurling uit Engeland halen?

En gezorgd dat Feyenoord die penalties (drie van de vier) kreeg. Ook niet vervelend dat een penal een goal is met Guidetti in de ploeg.

Hij gaf vandaag ook de assist op El Ahmadi. Prima goal trouwens. Guidetti is nog niet geweldig, maar in wedstrijden tegen mindere tegenstanders nuttig.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Ben het met A&L eens. Feyenoord gaat volgende week gewoon met 3 of 4-0 verliezen, ook al zie ik Feyenoord natuurlijk liever minimaal één punt pakken.

Als je ze vandaag ook weer zie spelen, triest. Als je het thuis tegen VVV al moet hebben van een penalty, een rode kaart en spelers van VVV die 100% kansen stuk voor stuk professioneel om zeep helpen, is er iets goed mis met je team. En Piggy aan het roer helpt ook al niet natuurlijk.

Ook wel zielig trouwens dat Cabral werd uitgefloten.

The Oceanic Six

• 60514 berichten
  • 4107 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Euforisch? Ik? Waarom zou ik?

Laten we eerlijk zijn: het zat Ajax nou niet bepaald tegen in de wedstrijden die je noemt.

PSV speelt sowieso stukken beter dan Ajax momenteel. Voor de rest verwacht ik wel dat Ajax 3e eindigt dit seizoen. Feyenoord heeft leuker gespeeld dan Ajax momenteel, maar deed dat tegen een stuk mindere tegenstanders, zoals ik al zei.

Feyenoord is erg kwetsbaar. Nogmaals: Feyenoord gaat het iedere uitwedstrijd verdomd lastig krijgen en thuis is er ook niet zomaar gewonnen, maar moet Feyenoord geen genoegen nemen met minder dan winst.

Het zat Ajax niet tegen? Tsja, dan zit onze discussie er wel op. Zeg dan gewoon dat je niet objectief wil kijken. Onzinnig rood tegen AZ, onzinnig rood tegen Groningen (penalty was wel voldoende)...maar dat zal je vast weer onzin vinden.

En PSV speelt beter? NEC had er vorige week met 3-0 van moeten winnen. Jij kijkt gewoon nu naar de resultaten en trekt een conclusie. Ik had je hoger ingeschat.

Maar geniet vooral een weekje van dat je boven Ajax staat.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

jordandejong schreef:

Cabral maakt zich niet heel erg populair in de Kuip vanmiddag.

Dat was al in de wedstrijd tegen ADO. Ik begreep er werkelijk niks van dat het publiek al begon te fluiten bij zijn eerste mislukte actie in die wedstrijd, terwijl hij in de wedstrijden daarvoor prima speelde. Cabral is een type voetballer waarbij veel acties zullen mislukken, maar als er eentje lukt er een doelpunt uitvalt. Als het mislukt, gewoon opnieuw proberen. En dan is het handig als de Kuip achter je gaat staan ipv tegen. Onbegrijpelijk. Schaken was vandaag en tegen ADO echt niet veel beter.

Cabral moet nog veel leren, maar is kennelijk ook iemand die het vertrouwen nodig heeft.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Lefgozer schreef:

Ben het met A&L eens. Feyenoord gaat volgende week gewoon met 3 of 4-0 verliezen, ook al zie ik Feyenoord natuurlijk liever minimaal één punt pakken.

Euh... dan ben je het ook met mij eens.

Nicolage Rico

• 20223 berichten
  • 2368 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Het zat Ajax niet tegen? Tsja, dan zit onze discussie er wel op. Zeg dan gewoon dat je niet objectief wil kijken. Onzinnig rood tegen AZ, onzinnig rood tegen Groningen (penalty was wel voldoende)...maar dat zal je vast weer onzin vinden.

En PSV speelt beter? NEC had er vorige week met 3-0 van moeten winnen. Jij kijkt gewoon nu naar de resultaten en trekt een conclusie. Ik had je hoger ingeschat.

Maar geniet vooral een weekje van dat je boven Ajax staat.

De frustratie druipt er vanaf. Heerlijk. Dat is wel een week genieten, inderdaad.

Je hebt het over onzinnig rood tegen AZ, maar niet over de gegeven penal, wat in de verste verte geen penal was. Daarnaast heb je het over de ballen op de lat van het AZ-doel, maar niet over die enorme kansen van Benschop, of over de onmogelijke misser van Landzaat (Twente). Groningen was sterker. PSV idem, hoewel het verschil niet groot was.

En dan praten over objectiviteit.

Het waren gewoon terechte uitslagen. Maar dat vind jij zelf ook wel.

Lefgozer

• 3491 berichten
  • 2256 stemmen

Nicolage Rico schreef:

(quote)

Euh... dan ben je het ook met mij eens.

Was geen reactie op jou. Dropte gewoon even mijn five cents aangezien ik zag dat er over werd gediscussieerd.

depri83

• 6812 berichten
  • 1491 stemmen

Krul - Vd Vaart 0-1, penalty

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.