menu

Filmdragers en apparatuur / Algemeen / Het grote dvd-weggeef topic

zoeken in:
alexspyforever schreef:
Black Adder volledige serie, Paper Moon, The River Wild, Coma (1978).

Oe! Ik ben zeker geïnteresseerd!

Baggerman schreef:
(quote)

Oe! Ik ben zeker geïnteresseerd!

Jij kijkt soms wel eens een horror dus kan ik er daar gerust enkele toevoegen denk ik zo?

alexspyforever schreef:

Er zit wel degelijk niet-horror tussen: Black Adder volledige serie, Paper Moon, The River Wild, Coma (1978).

Dat klinkt in elk geval allemaal veel beter dan pakweg The Return of the Texas Chainsaw Massacre, of Cannibal Holocaust , dus ik zet me zeker op het lijstje wanneer de aanbieding er is.

Maar hoe dan ook, en ik val in herhaling: toch jammer dat er zo weinig interesse is, en dat de dvd op het punt van uitsterven staat.
Ik heb hier zelf ondertussen een kleine 150 exemplaren staan, allemaal (uiteraard per ongeluk) dubbel gekocht, en raak ze gewoon niet kwijt. Vermoedelijk verhuis ik binnen het jaar, en als 't zo ver is, bied ik ze hier misschien toch allemaal samen aan, en kom ik ze bij de eerste geïnteresseerde aan huis brengen (als die niet in Friesland woont, of in Kaapstad, of arno74 heet en in Spanje woont). In elk geval goedkoper dan verzenden.

alexspyforever schreef:
Jij kijkt soms wel eens een horror dus kan ik er daar gerust enkele toevoegen denk ik zo?

Geen probleem. Ik ben een veelkijker (of aardiger gezegd: afwisselingskijker) dus ik kijk op geen enkel genre neer.

Boenga schreef:
Ik heb hier zelf ondertussen een kleine 150 exemplaren staan, allemaal (uiteraard per ongeluk) dubbel gekocht, en raak ze gewoon niet kwijt.

Ik kan ze vaak nog weggeven. Ik krijg vaak dubbele dvd's doordat ik boxen koop waar dan al films inzitten die ik al heb. Maar zo'n Volkskrantbox voor pakweg een tientje (of 3-5 euro tweedehands) met daarin 2 films die ik al heb laat ik niet liggen!

Boenga echt waar 150 stuks dubbels? Hield je dat dan niet bij wat je al had?
Vind ik toch wel zonde van al dat geld dat je er in hebt gestoken. Nu heb ik over de jaren ook wel aardig wat geld in de opbouw van een verzameling (en niet enkel van films maar dat terzijde) maar ik ben altijd wel bezig geweest om het allemaal goed bij te houden via lijstjes. Soms steek ik meer tijd in die lijstjes dan het daadwerkelijk kijken.

De enige dubbels die ik nu heb is zoals Baggerman een box met meerdere films waarvan ik enkele al apart had maar die toch interessant genoeg is qua prijs en inhoud.
Van die horrorfilms die ik weg wil doen is niet omdat ik de films niet meer goed vind, wel omdat ik ze opnieuw heb gekocht in een 'betere' versie, op blu-ray met extra's die op de 'oude' versie niet staan. Vooral van films die ik vaker wil gaan kijken vind ik zo een opwaardering wel de moeite.

Ik heb nu onlangs een 4-tal van die opwaarderingen besteld (helaas Boenga allemaal in het genre waar jij niet van houdt). Eens als die binnen zijn heb ik een beter zicht op het aantal en welke films er daadwerkelijk weg mogen

Een andere mogelijkheid is om de horrorfilms als prijspakket weg te geven na afloop van de horrorchallenge (als men daar uiteraard interesse voor heeft).

alexspyforever, voor alle duidelijkheid: ik heb wel degelijk m'n dvd's in een alfabetisch excel-lijstje zitten. Maar het gebeurt wel eens vaker dat ik ergens op een rommelmarkt of een tweedehandswinkel terecht kom zonder dat ik die lijst bij de hand heb; en wanneer ik dan films die me wel interesseren zie liggen aan een schappelijk prijsje, dan neem ik die wel mee. Met dus regelmatig dubbels tot gevolg. Heeft ook te maken met het feit dat ik toch vooral Europese films zoek, en de NL-se ondertitels zijn helaas zeldzaam. Dus wanneer ik (vooral in Brussel) daar bakken met Franse films zie staan, en op 100 films zijn er vijf met ondertiteling, dan zal ik die wel alle vijf kopen "want de hoes ziet er me niet zo direct bekend uit en dus heb ik die misschien nog niet". Als ik thuis kom en ik heb die dvd al, ben ik even aan het vloeken. Maar als ik 'm NIET zou kopen, dan zou ik al vloeken op het moment dat ik de winkel uit ga...
Verder trouwens altijd een beetje een ongemakkelijk gevoel bij prijzen. Op een rommelmarkt €1: niet twijfelen; kopen. Maar als je de industrie in ons toch al kleine taalgebied een beetje wil steunen, moet je ook wel nieuwe (ingepakte) dvd's kopen, en dar vind ik dan de prijs er meestal net iets over. Bij Lumière vind ik veel van wat ik graag zie, maar €10: toch net iets te veel. 90 minuten, dat is €6,66 per uur. Goed voor bij gelegenheid, maar ik heb nu iets van een 2600 dvd's in m'n kast staan (series inclusief); aan een gemiddelde van €10/stuk zou dat niet gelukt zijn...

Baggerman schreef:

Ik kan ze vaak nog weggeven.

Doe ik wel regelmatig, maar dan nog: zie de talloze reacties wanneer hier iemand wat weggeeft...

Zo ik heb alles eens nagekeken nu en heb een lot samengesteld om weg te geven. Aangezien er nogal wat horror tussen zat en niet iedereen hier mee gediend is, heb ik de meer grafische horror hier niet bij gezet. Deze ga ik wellicht als prijs wegschenken bij de horrorchallenge.

Dit is het pakket geworden:

Calamity Jane (1984)
Carrie (1976)
Coma (1978) (opgelet regio 1 DVD)
House on Haunted Hill (1959) (kleurenversie)
The Others (2001)
Paper Moon (1973)
Piranha (1978)
The Silence of the Lambs (1991)
The River Wild (1994)
The Birds (1963) (enkel het schijfje, een kopie hiervan eigenlijk)
en als bonus de volledige serie (4 seizoenen) van Black Adder met Rowan Atkinson

Op Coma na kunnen ze allen met Nederlandse ondertitels worden afgespeeld. River Wild heeft een Franstalige hoes maar standaardtaal is gewoon Engels.

Enkel als u interesse hebt in het hele pakket. Misschien hebben volgende heren wel interesse: Boenga, Baggerman, Brix?

Klinkt tof! Zeker de Bogdanovich maakt al heel het pakket waard voor mij.

7. Metalfist

Wat is de horror challenge eigenlijk?

Metalfist schreef:

Voor mij ook!

1. Baggerman
7. Metalfist

Metalfist schreef:

7. Metalfist

Wat is de horror challenge eigenlijk?

Horror challenge houden we in oktober in het gamestopic. Ik denk dat je in het verleden hebt gepoogd om mee te doen hieraan
Nu weet ik dus dat jullie Paper Moon bijzonder vinden, is ook wel een speciale.

Aha zou kunnen, ik heb denk ik eens aan zoiets meegedaan maar ben nooit echt goed in zo'n game volhouden..

'k Heb er drie in m'n kast staan, en die Coma, dat gaat niet lukken, maar hoe dan ook toch een fijn aanbod, dus ik probeer zeker mee.
1. Baggerman
2. Boenga
7. Metalfist
alexspyforever, dankjewel voor de fijne aanbieding.
Metalfist, ik stel voor dat je dit weekend meespeelt met de lotto. Meer kans om die te winnen dan er kansen zijn dat we hier aan zeven inschrijvingen geraken...

Boenga schreef:
Metalfist, ik stel voor dat je dit weekend meespeelt met de lotto. Meer kans om die te winnen dan er kansen zijn dat we hier aan zeven inschrijvingen geraken...
Haha dat kan kloppen maar ik heb vorige keer voor het eerst is iets gewonnen en dat was met het nummer 7 dus ik blijf er voor gaan

Metalfist schreef:
(quote)
Haha dat kan kloppen maar ik heb vorige keer voor het eerst is iets gewonnen en dat was met het nummer 7 dus ik blijf er voor gaan

Dat heet 'positive thinking', en dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Positivo's zijn gezonder, leven langer, én maken het leven voor anderen ook aangenamer !!

Alhoewel, misschien toch heel eventjes niet voor alexspyforever, want die zal met de randomizer misschien wel 38 pogingen moeten doen vooraleer hij níet op nummer 3, 4, 5 of 6 belandt...

Nu ik dacht dat het aanvankelijk tussen Boenga en Baggerman zou gaan, maar met Metalfist erbij is er dan nog iets meer enthousiasme dan verhoopt

En als je die regio 1 niet kan afspelen kan ik nog wel een mouw aan passen.

stinissen (crew)
stinissen 2

stinissen schreef:
stinissen 2

dat nr is al gekozen door Boenga
Is 3 ook goed?

1. Baggerman
2. Boenga
3. stinissen
7. Metalfist

Mooi pakket!

1. Baggerman
2. Boenga
3. stinissen
4. WardT
7. Metalist

stinissen (crew)
is prima

Nou nou 5 inschrijvingen mogen we dit nu al een geweldig succes noemen?

Maak er maar 6 van alexspyforever, mooi lijstje!

1. Baggerman
2. Boenga
3. stinissen
4. WardT
5. !!!!*Lucky
7. Metalist

Iemand met Lucky in zijn naam, ik denk dat het om zeep is nu.

Paar interessante titels.
Wat zijn de verzendkosten eigenlijk?

Flat Eric schreef:
Paar interessante titels.
Wat zijn de verzendkosten eigenlijk?

Ik woon in België
Binnen België is via postpunt het goedkoopste (tussen 4 en 5 euro)
Van Bel naar NL via DHL afhaalpunt is 7 euro.

Zo weekje verstreken tijd voor de genereren van het winnende nummer en het lukt al van de eerste keer om niet het nummer 6 als resultaat te krijgen:

https://s25.postimg.cc/weha1vsgv/Random_nr_gen.jpg

Wil de winnaar met name apekopje Boenga zich via pm melden voor de verdere afhandeling
Voor de anderen better luck next time of misschien bij de horror challenge moesten jullie interesse hebben in die films wat nog weg mogen.

Gefeliciteerd. Veel plezier ermee Boenga!

Proficiat!

Gefeliciteerd!

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.