The River Wild (1994)

Actie / Thriller

geregisseerd door Curtis Hanson
met Meryl Streep, Kevin Bacon en David Strathairn

Gail organiseert een wildwatertocht om de verjaardag van haar zoon te vieren en om haar wankele huwelijk te redden. Hoewel Gail vroeger een zeer bekwaam gids op de rivier was, wil zij nu niet meer dezelfde risico's nemen als in haar jeugd. Haar bekwaamheid en moed worden echter tot het uiterste getest wanneer een ontmoeting met drie mysterieuze vreemdelingen hun vakantie in een hel verandert.

avatar van PascaL
Van de week twee keer gezien... uit verveling.. blijft leuk

avatar van Siem Shady
Toch wel lachen!!

1 v.d beste films van Streep (en Bacon) Heb er niks aan toe te voegen, origineel verhaal en lekker spannend..

avatar van erpunited
Redelijke thriller. Prima film.
Vermakelijk om een keer te kijken

avatar van missl
film die toch redelijk de spanning vast weet te houden. het eind gaat wel heel snel.

Matig verhaal, matig acteerwerk en een aantal tenenkrommend slechte scenes.
Toch is deze film door de prachtige omgeving waarin het zich afspeelt nog vrij makkelijk uit te zitten.

avatar van Fran
Bij deze film was ik toch voornamelijk onder de indruk van het acteerwerk van Kevin Bacon. Hij zet de creep echt heel overtuigend neer. Voor de rest vind ik het verhaal nou niet echt heel spannend.

Inderdaad niet meer dan een redelijke thriller. Verhaal is best aardig en Kevin Bacon doet het prima als bad guy. Het is jammer dat Meryl Streep in deze film meespeelt want ze verpest eigenlijk min of meer de film.

Akron777
Lekker vlotte thriller met een vrij origineel verhaal. Mooi geacteerd en een paar aangrijpende momenten.

movie-edje
zeer goed!

avatar van Spetie
Degelijke film met een uitblinkende woeste rivier.

Want de woeste rivier wordt hier op fraaie wijze in beeld gebracht door Curtis Hanson. Het ziet er erg dynamisch uit en sommige shots zijn erg fraai. Het verhaal zelf is weinig bijzonder, maar verder wel redelijk goed uitgevoerd. Meryl Streep speelt een overtuigende ervaren wildwatervaarster. Kevin Bacon en John C. Reilly zijn overtuigende slechterikken, en het is mede daardoor best vermakelijk om te volgen.

De actie is aardig tot goed. Dat de afloop niet zo moeilijk te raden is, is jammer, maar ook weer niet zo’n heel groot minpunt. Ondanks dit gegeven zitten er zeker enkele spannende momenten in. Het is ook wel een mooie reclame voor wildwatervaren. Het lijkt me op zich wel gaaf om een keer in zo’n boot op een wilde rivier te zitten. Wie weet gebeurt het ooit nog eens.

avatar van xxERWINxx
heb m vandaag weer eens gezien, blijft een goede film, al ze misschien meer uit deze film hadden kunnen halen.
vooral het einde.

Meryl Streep wou bewijzen dat ze ook in een aktiefilm haar mannetje kon staan en koos daarvoor deze The River Wild, waarin ze een door rafting gepassioneerde vrouw speelt die met haar man en kind een wilde rivier afvaart en op enkele misdadigers stuit die via dezelfde rivier de grens over willen.
Deze routineus in elkaar gestoken 'Deliverance'-versie voor het hele gezin combineert professionele landschapsfotografie met complexloos wildwateravontuur. Voor Streep was het niet meer dan een leuk tussendoortje.

edje555
Goede thriller !
Streep en Bacon zijn goed aan elkaar gewaagd !
Schitterende omgeving en de spanning bouwd goed op !

From The Director of The Hand That Rocks The Cradle.

avatar van alexspyforever
Net gekeken, had deze vroeger eens gezien. Blijft een lekker spannende film tot het einde. Vorral Bacon schittert in deze film als de eerst sympathieke jongen die zich stelselmatig ontpopt tot een creepy bad guy. Ook Streep doet het behoorlijk als rafting experte. Prachtige natuurbeelden met die wilde rivier en woeste landschap.

avatar van Geno
Walgelijke film. Super irritant acteerwerk van Meryl Streep. Maar 't meest WALGELIJK was nog dat gedreun en gedoe met die muziek op de 'achtergrond'. Elk facet moest met hoorngeschal en trompetter en met god mag weten wat worden geaccentueerd. NIETS mocht aan het toeval overgelaten worden, en dus aan de kijken. Een regelrechte typisch Amerikaans-sentimentele DRAAK. Bah!!

Deze conventionele, clichématige en ongeloofwaardige avonturenfilm moest de spanning uit de spectaculaire actiescènes en psychologisch motieven moest zien te halen. De regisseur met z'n verhaal over een gezin dat rekening moest zien te houden met een stel wanhopige misdadigers en de gevaren van de natuur, haalde echter niet alles uit de kast. De beelden van het water- en berglandschap waren prachtig.

avatar van des1
Aaahh... de film die uitstekend geplagieerd is door Kramer in Seinfeld:
Kramer Is Moviefone - YouTube

avatar van des1
gepersifleerd bedoel ik...

avatar van Capablanca
Wel onderhoudend, maar zeker niet meer dan dat. Ik vond vooral Meryl Streep niet helemaal juist gecast.

avatar van FlorisV
Aardige film met prachtige beelden van de Flathead en Kootenai rivier in Montana. Ook verfrissend om Streep niet in een jankrol te zien. Maar spannend wil het echter nergens worden. De good guys zijn nogal dommig en hebben legio kansen om de 2 boeven, met slechts 1 revolver uitgerust, te grazen nemen, maar pakken hun kansen keer op keer niet (zo is er een gewapende agent die maar liefst 2x langs komt, maar actie ondernemen ho maar). Zo blijf je naar een film kijken waarbij je elke keer denkt "domme koe, had nou dit of dat gedaan, was het probleem allang opgelost".