• 8.348.340 stemmen

Met onder meer: Meryl Streep, Kevin Bacon en David Strathairn

Releasedatum: 19 januari 1995

Plot The River Wild

"The vacation is over."

Gail organiseert een wildwatertocht om de verjaardag van haar zoon te vieren en om haar wankele huwelijk te redden. Hoewel Gail vroeger een zeer bekwaam gids op de rivier was, wil zij nu niet meer dezelfde risico's nemen als in haar jeugd. Haar bekwaamheid en moed worden echter tot het uiterste getest wanneer een ontmoeting met drie mysterieuze vreemdelingen hun vakantie in een hel verandert.

imageimageimageimage

avatar van PascaL

PascaL

Van de week twee keer gezien... uit verveling.. blijft leuk

avatar van Siem Shady

Siem Shady

Toch wel lachen!!

avatar van barcelonagek

barcelonagek

1 v.d beste films van Streep (en Bacon) Heb er niks aan toe te voegen, origineel verhaal en lekker spannend..

avatar van erpunited

erpunited

Redelijke thriller. Prima film.

Vermakelijk om een keer te kijken

avatar van missl

missl

film die toch redelijk de spanning vast weet te houden. het eind gaat wel heel snel.

avatar van ossman1987

ossman1987

Matig verhaal, matig acteerwerk en een aantal tenenkrommend slechte scenes.

Toch is deze film door de prachtige omgeving waarin het zich afspeelt nog vrij makkelijk uit te zitten.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Bij deze film was ik toch voornamelijk onder de indruk van het acteerwerk van Kevin Bacon. Hij zet de creep echt heel overtuigend neer. Voor de rest vind ik het verhaal nou niet echt heel spannend.

Theunissen

Inderdaad niet meer dan een redelijke thriller. Verhaal is best aardig en Kevin Bacon doet het prima als bad guy. Het is jammer dat Meryl Streep in deze film meespeelt want ze verpest eigenlijk min of meer de film.

avatar van Akron777

Akron777

Lekker vlotte thriller met een vrij origineel verhaal. Mooi geacteerd en een paar aangrijpende momenten.

avatar van movie-edje

movie-edje

zeer goed!

avatar van Spetie

Spetie

Degelijke film met een uitblinkende woeste rivier.

Want de woeste rivier wordt hier op fraaie wijze in beeld gebracht door Curtis Hanson. Het ziet er erg dynamisch uit en sommige shots zijn erg fraai. Het verhaal zelf is weinig bijzonder, maar verder wel redelijk goed uitgevoerd. Meryl Streep speelt een overtuigende ervaren wildwatervaarster. Kevin Bacon en John C. Reilly zijn overtuigende slechterikken, en het is mede daardoor best vermakelijk om te volgen.

De actie is aardig tot goed. Dat de afloop niet zo moeilijk te raden is, is jammer, maar ook weer niet zo’n heel groot minpunt. Ondanks dit gegeven zitten er zeker enkele spannende momenten in. Het is ook wel een mooie reclame voor wildwatervaren. Het lijkt me op zich wel gaaf om een keer in zo’n boot op een wilde rivier te zitten. Wie weet gebeurt het ooit nog eens.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

heb m vandaag weer eens gezien, blijft een goede film, al ze misschien meer uit deze film hadden kunnen halen.

vooral het einde.

avatar van IceTigerGhost

IceTigerGhost

Meryl Streep wou bewijzen dat ze ook in een aktiefilm haar mannetje kon staan en koos daarvoor deze The River Wild, waarin ze een door rafting gepassioneerde vrouw speelt die met haar man en kind een wilde rivier afvaart en op enkele misdadigers stuit die via dezelfde rivier de grens over willen.

Deze routineus in elkaar gestoken 'Deliverance'-versie voor het hele gezin combineert professionele landschapsfotografie met complexloos wildwateravontuur. Voor Streep was het niet meer dan een leuk tussendoortje.

avatar van edje555

edje555

Goede thriller !

Streep en Bacon zijn goed aan elkaar gewaagd !

Schitterende omgeving en de spanning bouwd goed op !

From The Director of The Hand That Rocks The Cradle.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19861 berichten

Net gekeken, had deze vroeger eens gezien. Blijft een lekker spannende film tot het einde. Vorral Bacon schittert in deze film als de eerst sympathieke jongen die zich stelselmatig ontpopt tot een creepy bad guy. Ook Streep doet het behoorlijk als rafting experte. Prachtige natuurbeelden met die wilde rivier en woeste landschap.

avatar van Geno

Geno

Walgelijke film. Super irritant acteerwerk van Meryl Streep. Maar 't meest WALGELIJK was nog dat gedreun en gedoe met die muziek op de 'achtergrond'. Elk facet moest met hoorngeschal en trompetter en met god mag weten wat worden geaccentueerd. NIETS mocht aan het toeval overgelaten worden, en dus aan de kijken. Een regelrechte typisch Amerikaans-sentimentele DRAAK. Bah!!

gauke

Deze conventionele, clichématige en ongeloofwaardige avonturenfilm moest de spanning uit de spectaculaire actiescènes en psychologisch motieven moest zien te halen. De regisseur met z'n verhaal over een gezin dat rekening moest zien te houden met een stel wanhopige misdadigers en de gevaren van de natuur, haalde echter niet alles uit de kast. De beelden van het water- en berglandschap waren prachtig.

avatar van des1

des1

Aaahh... de film die uitstekend geplagieerd is door Kramer in Seinfeld:

Kramer Is Moviefone - YouTube

avatar van des1

des1

gepersifleerd bedoel ik...

avatar van Capablanca

Capablanca

Wel onderhoudend, maar zeker niet meer dan dat. Ik vond vooral Meryl Streep niet helemaal juist gecast.

avatar van FlorisV

FlorisV

Aardige film met prachtige beelden van de Flathead en Kootenai rivier in Montana. Ook verfrissend om Streep niet in een jankrol te zien. Maar spannend wil het echter nergens worden. De good guys zijn nogal dommig en hebben legio kansen om de 2 boeven, met slechts 1 revolver uitgerust, te grazen nemen, maar pakken hun kansen keer op keer niet (zo is er een gewapende agent die maar liefst 2x langs komt, maar actie ondernemen ho maar). Zo blijf je naar een film kijken waarbij je elke keer denkt "domme koe, had nou dit of dat gedaan, was het probleem allang opgelost".

avatar van Shadowed

Shadowed

Onderhoudende thriller.

Uiteindelijk, ik geef het toe, vooral voor de kijkwijzer opgenomen. 16+ met zowel geweld als angst en mogelijk grof taalgebruik ligt me standaard altijd wel. Ik ben altijd wel benieuwd wat de film dan zo spannend maakt, dus deze maar gekeken.

Acteerwerk is in het algemeen best prima, al vind ik niemand echt werelds acteren of zo iets dergelijks. Bacon heeft wel wat uitstraling in zijn rol en lijkt er best zin in te hebben. Daarbij is Reilly ook best leuk, en doen Streep, Strathairn en de jonge Mazzello het ook prima.

Film begint echter best saai. De inleiding duurt wel zo iets als 45 minuten voordat enige dreiging pas om de hoek komt kijken. Daarbij heeft de film visueel weinig te zeggen. Pas richting het einde begint het camerawerk interessant te worden en komt de natuur (de rivier) pas goed in beeld.

Hanson wil heel graag het raften zelf spannend maken. Het camerawerk is daarbij soms goed, maar vaak wel heel chaotisch waardoor je regelmatig even het overzicht verliest, maar nooit optimaal waardoor het ergens nog wel spannend is.

Daarbij werkt de drama gewoon niet zo goed. Weer zo'n familiedrama dat nooit lekker uit de verf komt. Daarbij zijn er weinig karakters die ondanks de uitstraling echt interessant weten te worden. Daardoor lijkt de film vaak wel lang te duren.

Ook als de dreiging begint te komen is de film nog niet optimaal boeien. Het is vooral wachten dat het raften zelf interessant gaat worden. Echter komt dat pas (eindelijk) in het laatste half uur. Dan is de film pas echt leuk.

En dan krijg je ook wat je wil hebben. Optimale spanning met een sterke sfeer. Alles begint te verbeteren, de sfeer versterkt en de spanning is bijna optimaal. De focus ligt dan optimaal op de film en dan weet je dat je het als film en regisseur goed hebt gedaan.

Het red de hele film zowat, dus daarom nog een voldoende. Jammer dat de inleiding te lang duurde.

scorsese

Aardige film waarin een wildwatertocht onderneemt met haar man en zoontje. Prachtige beelden van de rivier en de omgeving. Het raften levert ook een paar redelijk spectaculaire scenes op. Het psychologische spel is wat minder spannend en het duurt ook even voordat het goed op gang komt. Een prima cast met Meryl Streep in een vrij a-typische rol voor haar.

avatar van Antinous

Antinous

Film met een goed opbouwend verhaal die steeds spannender word.

avatar van Lavrot

Lavrot

Jammer dat deze film op allerlei fronten geweld aandoet tegen mijn gevoel voor geloofwaardigheid. Gaandeweg kreeg ik steeds meer de indruk te maken te hebben met een boos sprookje dat o zo voorspelbaar toch nog helemaal goed zou gaan aflopen. Een soort Super-mama die het kwaad wel even zal gaan overwinnen (knipoogje naar zoonlief in de zin van "Everything's gonna be okay.") en papa laat ons heus niet in de steek.

Afijn, deze ingeblikte troep kan vliegensvlug naar de vergetelheid en het enige wat ik me zal herinneren is dat ik Deliverance (1972) rond hetzelfde thema in alle facetten heel veel beter vind.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag weer eens herbekeken na lange tijd!

Mooie spannende avonturenfilm met wat actie erin, vond het wel allemaal wat zoetsappig, had de bad guys liever wat harder gezien ipv zo aardig.

Wel een goed en leuk verhaal en mooie beelden van de rotspartijen en watervallen.

Op de dvd hoes staat een leeftijdsgrens van 16 terwijl op de disc 12 jaar staat, wel vreemd.

Deze film is eigenlijk voor alle leeftijden wat heb geen echt grove scenes gezien of moorden, had daarom liever wat meer actie / moorden gezien, ook het einde had wat spectaculairder mogen zijn dat dit einde.

Al met al wel vermakelijk maar geen echte topper.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Niet echt goed, ook bij herziening. Een hoop aan elkaar geplakte clichés en het werd ook op geen enkel moment spannend. Meryl Streep vind ik helemaal niet op haar plaats in zo'n rol; ze viel me erg zwaar tegen als het huismoedertype die even wild gaat roeien. Helemaal belachelijk was dat de echtgenoot (Strathairn) de kliffen opklom en dan via de steile bergen nog het snel drijvend bootje voor was, én dan nog tijd over had om een valstrik voor te bereiden. Pijnlijk. Het grote positieve punt van deze film zijn de buitenopnames en de shots vanop het bootje. De acteurs werden helemaal klaargestoomd om zelf te raften. Visueel vaak spectaculair, maar helaas met een plotje van niks.