The River Wild (1994)

Actie / Thriller

geregisseerd door Curtis Hanson
met Meryl Streep, Kevin Bacon en David Strathairn

Gail organiseert een wildwatertocht om de verjaardag van haar zoon te vieren en om haar wankele huwelijk te redden. Hoewel Gail vroeger een zeer bekwaam gids op de rivier was, wil zij nu niet meer dezelfde risico's nemen als in haar jeugd. Haar bekwaamheid en moed worden echter tot het uiterste getest wanneer een ontmoeting met drie mysterieuze vreemdelingen hun vakantie in een hel verandert.

neo (crew)
goeie film met als hoogtepunt alle wildwater-scenes.

Saaie rotfilm. Ik heb deze 3 keer moeten kijken om mezelf er toch een keer doorheen te worstelen.

Een keer op tv gezien en vond hem wel spannend, de wildwater scenes zijn toch best goed te noemen! 3 sterren.

Spannende film.

FisherKing
Geen Deliverance !!!

- Deliverance = John Lennon
- The River Wild = Céline Dion

**' 2,5 op 5 **'

avatar van Macmanus
he Céline Dion staat voor 0.5 niet voor 2.5 he.
Wat een bagger muziek is dat zeg.

dan maar Eminem of zo, beetje half goed !!

was maar geintje.
Maar dat canadeezzzzzzz mens is te erg voor woorden.

Maar dat canadeezzzzzzz mens is te erg voor woorden.

Dat is helemaal waar !!

M. Rodriguez Fan
Slechte film, ligt het aan de naam kevin ofzo kevin costner, kevin bacon. Ze kunnen echt niet ff in een minder saaie film spelen. Altijd in heeeeeeeeeeeele saaie films waarom niet eens een keer in een saaie film. 1 plus puntje Kevin Spacey doet het best lekker.

M. Rodriguez Fan schreef:

avatar van bioscoopzaal
Kevin Spacey in "The River Wild"? Dat zal wel niet ...

M. Rodriguez Fan
Nee, had het over acteurs met de voornaam Kevin dat die het meestal niet echt lekker doen naar mijn mening. Alleen Kevin Spacey vind ik een lust voor het oog.

avatar van bioscoopzaal
Wat een vreemde theorie ...

avatar van John Doe
Deze film wordt niet serieus genoeg genomen, de eerste keer dat een serieuze film erg onder mijn waardering ligt die ook realistisch is: 3,5*. De poster is wel dom, maar de film was toch echt goed gemaakt. Spanning om te snijden...

avatar van tess
Kevin Bacon vond ik eigenlijk best wel funny ('Hey, there you are!') in deze film. Die vader vond ik echt heel erg vervelend.

markpennings
Flauwe film, enigste licht puntje is Kevin Bacon. Meryl streep is bagger.

avatar van moviemike
Heb hem onlangs opnieuw bekeken en vind dat deze film al redelijk verouderd overkomt, en dan vooral op gebied van special effects en camerawerk ( net hetzelfde met de film "speed" trouwens ). Toen ik "the river wild" tien jaar geleden in de bioscoop zag vond ik hem erg spectaculair en spannend ( net hetzelfde als "speed" ).
Aangezien films als "the river wild" en "speed" voor een groot deel hun succes te danken hebben aan het camerawerk en de special effects, en deze twee punten al lichte slijtage beginnen te vertonen vrees ik dat ik slechts 3* geef voor deze - ooit zo geweldige - actiefilms.
Benieuwd hoeveel het er nog zijn binnen tien jaar.
Met al dat Matrix-achtig, LoTr-technologisch Bladegedoe is een film zo verouderd.:)

avatar van Epitaph
Geen topfilm,maar toch wel vermakelyk.Kykt lekker weg

djelle
Ik vind hem niet zo vermakelijk. Het verhaal vond ik ten eerste al niet zo interessant. Het was ook allemaal veel te onafwissellend en Bacon overtuigde dit keer niet zo. Verder was het camerawerk erg standaard en was er soms iets teveel Amerikaans sentiment aanwezig.

De effecten ogen inderdaad verouderd als je hem nu (her)bekijkt. Maar dit vind ik wel geen reden om hem minder goed te vinden. Niettemin, ik vind dit maar een zwak filmpje. 1,5

Ik heb betere films gezien met kevin Bacon, maar deze kan er zeker mee door. Bacon is uiterst geschikt voor de slechterik rol..

Zeker geen topfilm, maar al bij al nog een behoorlijke film die goed is om 1 of 2 keer gezien te hebben. Daar blijft het dan ook bij. 3 *

avatar van HiLL
lekkere film in een pracht omgeving, Kevin is zoals altijd perfect al bad guy 3.5*

Prima actiefilm met Kevin Bacon die op een perfecte manier de etterbak wegzet. Leuk amusement.

redelijk leuke film met een bar einde :S 2.5*

avatar van soom
Het is echt een hele mooie film. Meryl Streep is goed in haar rol als Gail.
Let ook op Benjamin Bratt in een klein bijrolletje. Hij doet dat wel goed.

avatar van BenicioDelToro
Ik vond deze eigenlijk best spannend...

avatar van paramount
Alle films van Kevin Bacon zijn geweldig. Zoals deze, ****.

avatar van soom
Ik wist niet, dat deze film door Curtis Hanson gemaakt was!
Het staat in elk geval wel als een dak.
Deze film is wel erg goed.
Meryl Streep bewijst met deze film, dat ze alles aan zou kunnen. Romantiek, en actie in elk geval.