Calamity Jane (1984)

Western

geregisseerd door James Goldstone
met Jane Alexander, Frederic Forrest en Ken Kercheval

1870. Calamity Jane is de meest vrijgevochten vrouw van het wilde Westen. Na een schietpartij ontmoet ze sheriff Wild Bill Hickok en ze worden verliefd. Samen met twee dominees reizen ze met een postkoets naar Deadwood. Op een avond houden ze halt op een verlaten plek en in een dronken bui zegent één van de dominees het huwelijk tussen Jane en Bill in. Ze zijn gelukkig samen, maar Bill wil meer avontuur in zijn leven. Hij besluit zijn ontslag in te dienen als sheriff en zich aan te sluiten bij een reizend circusgezelschap.