• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.522 films
  • 12.249 series
  • 34.035 seizoenen
  • 647.800 acteurs
  • 199.141 gebruikers
  • 9.380.004 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Expendables 3 (2014)

Actie / Avontuur | 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)
2,93 1.263 stemmen

Genre: Actie / Avontuur

Speelduur: 126 minuten / 131 minuten (unrated cut)

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Patrick Hughes

Met onder meer: Sylvester Stallone, Jason Statham en Dolph Lundgren

IMDb beoordeling: 6,1 (204.946)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 augustus 2014

Plot The Expendables 3

"New team. New attitude. New mission."

Barney (Sylvester Stallone), Christmas (Jason Statham) en de rest van het team komen oog in oog te staan met Conrad Stonebanks (Mel Gibson), die jaren geleden samen met Barney de mede-oprichter was van 'The Expendables'. Stonebanks is later een meedogenloze wapenhandelaar geworden, waardoor Barney noodgedwongen werd om hem te moeten doden, tenminste dat dacht hij. Stonebanks, die aan de dood ontsnapte, heeft het plan opgevat om een einde te maken aan het team van The Expendables. Barney heeft echter hele andere plannen.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Viel me allemaal meer dan mee. Die PG-13 rating interesseert me niet heel veel. Wist ik van te voren niet en ik ben niet actiepurist genoeg om er werkelijk over te vallen. Niettemin heeft The Expendables 3 een hoop shit over zich gehad, evenals een rampzalige release en marketing, dus mijn verwachtingen lagen laag. Toch stijgt deze voor mij net iets uit boven deel 1, maar ligt het weer net iets onder 2.

Het plezier hier is simpel: enkele fijne actiescènes, en dan eigenlijk vooral de twee grote waarmee de film opent en eindigt, in het midden is het iets minder interessant helaas. Voeg aan die mix knipogen toe aan de carrières van actieveteranen en je hebt een bescheiden feestje. Schwarzenegger lijkt er steeds meer plezier in te hebben, hij grijnst van oor tot oor. Mel Gibson is vermakelijk waanzinnig, Banderas raast er op los en zelfs Snipes lijkt het naar zijn zin te hebben. Heb ik altijd een wat duffe acteur gevonden, maar niet hier. De funfactor ligt vaak gewoon hoog, misschien niet op zo'n geïnspireerde manier als bij deel 2. Ambitieus is deze reeks ook nooit geweest, maar ze begrijpen hun doelgroep wel.

Jammer dan in dat opzicht dat het middenstuk wel erg veel geneuzel kent. Voornamelijk over dat ieder personage wel iemand verloren heeft. Een beetje vreemd in een film waar verder geen enkele held dood gaat. De vaart gaat er stevig uit. Ook voegen die jongere Expendables weinig toe. Kleurloze figuren die ook nog eens het verhaal onnodig lang maken. Als laatste moet ik ook nog het gebruik van Jet Li beklagen. Kwam er al bekaaid van af in deel 2, maar nu geven ze hem een cameo waarin hij alleen wat met een machinegeweer mag schieten. Daarvoor huur je toch geen martial-artsheld in?

Kan hier wel een kleine 3,5* aan kwijt.


avatar van egelhunter

egelhunter

  • 502 berichten
  • 696 stemmen

Verrast! Meer door de negatieve reacties maar ik dit deel net zo goed als deel 2 ( die ik weer beter vond dan het 1e deel )

Snipes, Banderas en de chick Rousey vond ik goede nieuwekomers. Zeker een keer een chick is geen verkeerde beslissing geweest.
Gibson doet het erg goed als schurk.
Verder goede en veel actie. Zeker de knipogen naar andere films zoals die gast die in de bergen aan het klimmen is, dat Stallone zegt dat kan ik ook ( Cliffhanger )
Had hiervan ook graag een knipoog gezien voor Gibson en Li Leathel Weapon 4
4*


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Zoals gedacht een matig vervolg waar de actie wat mij betreft nogal eenzijdig was en sommige Expendables te weinig screentime hebben gekregen. Ik vond de nieuwe leden van het team ook maar weinig te bieden hebben en het was sowieso een beetje onnodig om al zijn maten opeens vaarwel te zeggen. Antonio Banderas speelt ditmaal een joker die dol-enthousiast is om mee te vechten maar ook dit lijkt weer een ontsnapping omdat er eigenlijk geen fatsoenlijke fundering is gelegd.


avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

  • 426 berichten
  • 362 stemmen

Ze kunnen het enorme verlies door het eerder uitlekken van de screener en de pg12 compenseren door de film nogmaals uit te brengen als directors cut met PG16.....


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

DiskjockeyEast, Ik weet niet of dat enkel jouw suggestie is, of dat je een feit constateert, maar dat gaan ze dus ook doen! De Blu-ray/DVD wordt lekker R rated, dus dat is zeker iets om nog eens naar uit te kijken !

Overigens vind ik het wel mooi dat Stallone ondanks de zwaar teleurstellende cijfers evengoed gewoon vol zelfvertrouwen praat over een 4e deel. Zou het mooi vinden als hij die evengoed gewoon maakt, zoals hij ook het wat mindere Rambo 3 (evengoed een vette film) goed maakte met een Rambo 4 en de Rocky saga alsnog heel mooi afsluitte na het wat slechtere deel 5. Maar hoe graag Stallone het ook wilt, uiteindelijk is het de studio die het moeten goedkeuren natuurlijk. Hopelijk nemen zij het risico en laten ze Sly gewoon doorgaan. Hij praat al over een Expendables 4 in Azie, hoorde overigens ook wat over Budapest, en hij heeft gezegd dat ze EX4 willen maken met een iets kleinere cast zodat de personages wat meer screentime krijgen (en zodat Chan mee wilt doen). Wat mij betreft zou dat een heel groot probleem in deze franchise oplossen want al sinds EX1 hoopte ik op meer screentime en character development voor bijv. de personages van Randy Couture, Terry Crews, Dolph Lundgren en de andere Expendables. Hopelijk dan ook wat meer van die heerlijke interactie tussen de teamleden. Die scene van EX1 waarin ze Randy Couture in de zeik nemen en die helemaal gaat trippen en waar Jet Li maar over meer geld blijft zeiken blijft een van mijn favorieten binnen de franchise (buiten de actie om natuurlijk). En geef dan EINDELIJK iedereen eens lekker zijn eigen badass solo moment waarin ze echt hun skills kunnen laten zien!

Maar eerst aankomende Zaterdag deze nogmaals eens bekijken in de bioscoop en dan zal ik eens een review en beoordeling neerzetten. Kijk er wel weer naar uit!


avatar van Number23

Number23

  • 8638 berichten
  • 5685 stemmen

Jammer, jammer.

Deze serie heeft zijn dieptepunt bereikt met dit 3e deel. Behalve het feit dat er geen spatje bloed inzit (een van de factoren die deel 2 net een voldoende gaven), zitten er veel teveel geforceerde marketing-stunts in.

Allemaal leuk en aardig, die studio's die de doelgroep willen uitbreiden, maar had dat jonge grut weggelaten. Ze voegen geen kloot toe en ik hoopte alleen maar dat er een paar werden afgeschoten.

Het feit dat er ook weer perse een sterk vrouwelijk personage in moet zitten zodat je vriendin ook meekan naar de bios, komt me ook de strot uit. The Expendables is mannenvoer! Maak maar een nieuwe Tomb Raider ofzo.

De regisseur is ook een ongetalenteerde kwast, want hij bakt er maar weinig van. Toen Sly het 1e deel zelf onder handen nam, pakte dat veel beter uit. Ook de gevechten waren veel beter toen, geweldige choreografie (Sly vs Stone Cold blijft geweldig).

In deel 1 waren Lundgren, Rourke en Crews mijn favorieten, in het 2e deel was het leuk om JCVD, Arnie en Chuck Norris te zien en in dit 3e deel zijn bijna alle oude nieuwkomers leuk. Banderas heeft een leuke rol, Gibson is altijd goed en Snipes had er zin in. Ford deed me dan niet zoveel met z'n slechte one-liners. Ook leuk dat Kelsey Grammer een rol had.


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

Ik vind dat EX3 het nog best goed doet hoor aan de box office. Heel veel mensen spreken over een flop, maar dat vind ik echt onzin. Inderdaad, hij doet het minder dan deel 2 maar om over een flop te spreken...? Ik vind dat dat woord nogal snel gebruikt wordt. Check boxofficemojo.com, daar zie je EX3 in heel veel landen sowieso als 1e opent of toch opent in de top 3. Hij zal minder ophalen dan deel 2, maar het is zeker geen flop. Bij Sin City 2 kun je gaan denken om dat woord te gaan gebruiken...


avatar van sinterklaas

sinterklaas

  • 11816 berichten
  • 3317 stemmen

Nu al te koop op Blu-Ray?


avatar van Mr. Olaf

Mr. Olaf

  • 147 berichten
  • 150 stemmen

sinterklaas schreef:

Nu al te koop op Blu-Ray?

Dat is inderdaad verrekte vroeg na de release in de bios...


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

Moet een foutje zijn....

Vanaf 26 november op bluray/dvd: bol.com | The Expendables 3 (Blu-ray), Mel Gibson, Jason Statham & Dolph Lundgren...


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

DiDa schreef:

Ik vind dat EX3 het nog best goed doet hoor aan de box office. Heel veel mensen spreken over een flop, maar dat vind ik echt onzin. Inderdaad, hij doet het minder dan deel 2 maar om over een flop te spreken...? Ik vind dat dat woord nogal snel gebruikt wordt. Check boxofficemojo.com, daar zie je EX3 in heel veel landen sowieso als 1e opent of toch opent in de top 3. Hij zal minder ophalen dan deel 2, maar het is zeker geen flop. Bij Sin City 2 kun je gaan denken om dat woord te gaan gebruiken...

De BO verdiensten hebben ondertussen inderdaad een klein sprintje getrokken door buiten de states in sommige landen redelijk te scoren, maar het geschatte budget is nog lang niet terugverdient en gaat dat waarschijnlijk ook niet doen. Als een film het budget niet terugverdient draaien ze dus verlies en noem ik dat een flop, maar we krijgen natuurlijk wel nog de DVD / Blu-ray en als die daadwerkelijk R rated is kunnen ze daar misschien nog wel mee gaan scoren.

Maar het is sowieso leuk Sly al over Expendables 4 te horen praten, hopelijk keurt de studio dat dan goed en gaat Sly weer terug naar de basis van de franchise.

Maar heb sowieso veel zin deze nog een keer te gaan checken!

Heb jij deze al een 2e keer gezien DiDa?


avatar van DiDa

DiDa

  • 3650 berichten
  • 2802 stemmen

blackcat13 schreef:

(quote)

De BO verdiensten hebben ondertussen inderdaad een klein sprintje getrokken door buiten de states in sommige landen redelijk te scoren, maar het geschatte budget is nog lang niet terugverdient en gaat dat waarschijnlijk ook niet doen. Als een film het budget niet terugverdient draaien ze dus verlies en noem ik dat een flop, maar we krijgen natuurlijk wel nog de DVD / Blu-ray en als die daadwerkelijk R rated is kunnen ze daar misschien nog wel mee gaan scoren.

Maar het is sowieso leuk Sly al over Expendables 4 te horen praten, hopelijk keurt de studio dat dan goed en gaat Sly weer terug naar de basis van de franchise.

Maar heb sowieso veel zin deze nog een keer te gaan checken!

Heb jij deze al een 2e keer gezien DiDa?

ja heb hem al 2 keer gezien! Ga morgenavond nog een keer met een hoop vrienden!


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Nice man, de Expendables films komen wat mij betreft altijd het beste tot hun recht als je ze in de bios kijkt met een groep enthousiaste vrienden. Have fun!

Ik neig nu naar een 4 sterren omdat ik me echt geweldig heb vermaakt met deze film. Realistisch bekeken vind ik 4,5 dan net iets te hoog aangezien ik deel 1 echt wel stukken beter vindt en deel 2 misschien ook net ff ietsjes leuker, maargoed morgenavond weer even kijken! Ik ga ook met 2 vrienden, lekker biertje erbij en genieten en daarna stappen, daar zijn dit gewoon de perfecte films voor, daardoor hou ik er ook zo van


avatar van cordiacovens

cordiacovens

  • 1526 berichten
  • 1447 stemmen

The Expendables 3 is een prima actiefilmpje, maar het had zelfs een hele fijne actiefilm kunnen zijn wanneer de film harder en korter was geweest.Een intelligente actiethriller is niet wat ik verwachte en dat heb ik ook niet gekregen, wat je krijg is een grote groep actie’helden’ die het opnemen tegen duizenden vijanden en wat one-liners eruit gooien tussendoor. En ik heb me er nog redelijk mee vermaakt ook.

‘The Expendables 3′ Review | Filmtakers


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

blackcat13 schreef:

(quote)

De BO verdiensten hebben ondertussen inderdaad een klein sprintje getrokken door buiten de states in sommige landen redelijk te scoren, maar het geschatte budget is nog lang niet terugverdient en gaat dat waarschijnlijk ook niet doen.

Is al bijna terugverdiend met 84,5 miljoen.


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1622 berichten
  • 691 stemmen

Niet alle opbrengsten gaan naar de filmstudio, de bioscopen krijgen ook hun deel. Je krijgt toch ook niet maandelijks je volledig brutoloon gestort op je rekening?


avatar van blackcat13

blackcat13

  • 660 berichten
  • 136 stemmen

Ik zie inderdaad dat de film nog aardig heeft weten te scoren inmiddels, wist ik niet. Dat gezeik over dat EX3 zo keihard heeft geflopt valt dus redelijk mee dan, maar is het niet zo dat een film 2 keer zoveel moet verdienen dan het uitgegeven budget om uiteindelijk echt winst te maken? Zoiets meen ik een keer ergens gelezen te hebben maar ik heb er verder weinig verstand van. Het maakt me ook niet veel uit, zolang ze de productie van een vierde Expendables maar goedkeuren! (vooral omdat er nog een hoop te verbeteren is en ik nog steeds hoop op de perfecte Expendables film waarin alles klopt)


avatar van biohazard

biohazard

  • 22 berichten
  • 22 stemmen

Deel 1 en 2 waren leuk, ik had heel veel verwachtingen van deel 3 (vooral met deze cast) maar dat viel me heel zwaar tegen.


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4648 berichten
  • 2102 stemmen

I am The Hague.

Na het gezapige deel 1 en het geniale deel 2 is hier het derde deel van The Expendables. Je moet toegeven dat het een briljant concept is: prop iedere denkbare actieheld, in zijn prime of zijn has-been jaren, in 1 film en spring met een grote boog om allergrootste valkuil heen: jezelf serieus nemen. Deel 1 was even wennen maar deel 2 was een schitterend actiefeest dat alles had: foute humor, foute oneliners en heel veel foute actiehelden.

Aan Mel Gibson de eer om te proberen de fenomenale prestatie van Jean Claude van Damme als bad guy te overtreffen. Van Damme's rol was perfect geschreven en prachtig uitgevoerd door het emotieloze, doorgroefde gezicht van een zichtbaar ouder wordende 'Muscles from Brussels'.

Qua groeven en ouderdom doet Gibson het natuurlijk niet onder, maar zijn rol is minder vermakelijk dan de intens slechte 'Vilain' van Van Damme.

Dat zit zo. Deel 1 was natuurlijk geweldig door de schier eindeloze rij bekende actiehelden. Deel 2 was meer van hetzelfde maar op alle fronten beter. In dit soort filmcycli komt het onvermijdelijke punt dat het gaat over het verleden. Iets persoonlijks. Het plotelement waar de hoofdpersoon liever niet over praat. Mel Gibson's "Conrad Stonebanks" is dat plotelement. Hij is een oude bekende van Barney en zijn entree stuurt de film op een quasi-emotioneel "ik stop ermee" zijspoor. Het grote probleem is alleen, dat aan de hele ruzie die tussen Stonebanks en Barney Ross speelt, niet meer dan drie zinnen worden gewijd. Het is evident dat ze een hekel aan elkaar hebben maar dit wordt niet duidelijk genoeg met redenen omkleed.

Desondanks accepteer je Gibson meteen als badguy en hij is - net as in Machete Kills - zeer te pruimen als maniakale slechterik. Maar in deel 2 werd je als kijker aan een soort haat-infuus gelegd: stukje bij beetje kreeg je kleine doses haat jegens antagonist Vilain gevoed. Als je al dacht dat hij intens slecht was - dan kreeg je te zien hoe hij opdracht gaf om behalve mannen, ook vrouwen en kinderen te ontvoeren en in de mijn te laten werken. De showdown tussen Barney en Vilain voelde dan ook als een heerlijke ontlading. De onvermijdelijke confrontatie tussen Barney en Stonebanks liet me daarentegen helemaal koud.

Hoewel de eindbestemming van de film dus te wensen overlaat, is de reis er naartoe wederom geweldig. De zelfspot van alle betrokken acteurs is fenomenaal en bewonderenswaardig. Het hoogtepunt vind ik het antwoord van Snipes als hem gevraagd wordt waarvoor hij in de gevangenis zat en hij naar waarheid antwoord: "belastingontduiking". Zijn redding - en vooral van zijn carrière - door Stallone cum suis mag dan ook gerust zeer symbolisch genoemd worden.

De rol van mijn grote held Arnold Schwarzenegger is kleiner dan in deel 2, maar in de screentime die hij krijgt weet hij nog wat heerlijke verwijzingen naar zijn oude werk erin te proppen.

Ook leuk hoe over het personage Church gesproken wordt: Stallone raakte gebrouilleerd met Bruce Willis en vond dat deze niet meer mee hoefde te doen. "Church", zo horen we van Harrison Ford, "is out of the picture."

De Expendables formule werkt nog steeds maar de injectie met nieuwe verhaallijnen en thema's is niet goed uitgewerkt en voelt halfslachtig. De rol van Jet Li is net als in het vorige deel een lachertje. Wesley Snipes als "Doc" is een mooie aanvulling, maar het personage Galgo van Antonio Banderas balanceert continu op de irritatiegrens. Harrison Ford doet wat hij het beste kan: boos kijken. De rest van de nieuwelingen is pure opvulling.

Visueel is de film bij vlagen erg goed maar zo nu en dan waren explosies en CGI tenenkrommend slecht. Maar de film komt daarmee weg.

Voor deel 4 hoop ik dat ze een beter verhaal schrijven. Het gaat om de actie, maar actie is zoveel fijner wanneer het voelt als een climax. Een lekkere payoff. Dat ontbrak hier.

3 sterren


avatar van DiskjockeyEast

DiskjockeyEast

  • 426 berichten
  • 362 stemmen

Captain Pervert schreef:

I am The Hague.

Goeie recensie! Helemaal mee eens.. Ik zak alleen naar een 2 sterren omdat ik het nog steeds een grote miskleun vind het een pg13 te maken....


avatar van John Milton

John Milton

  • 24233 berichten
  • 13405 stemmen

DiskjockeyEast schreef:

(quote)

Goeie recensie! Helemaal mee eens.. Ik zak alleen naar een 2 sterren omdat ik het nog steeds een grote miskleun vind het een pg13 te maken....

ik heb een MPAA film ratings topic geopend, met een video die een prachtige analyse van de hele PG-13 discussie geeft.

Duurt even. Is het waard.

I know you're a busy man, Naomi Watts,maar je maakt maar even tijd

benieuwd wat je vindt!



avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

  • 2651 berichten
  • 7065 stemmen

Stallone heeft in een interview aangegeven dat hij het vierde deel wilt verplaatsen naar Azië en John Woo wilt aanstellen als regisseur. Ik hoop dit van harte, Woo is perfect voor deze reeks.

Hard Boiled met Arnold en Stallone, zie het voor je.


avatar van Quentin

Quentin

  • 10202 berichten
  • 8557 stemmen

Holy fuck, bij EX2 was Amerika al een onderschikte markt maar een opening van $32,840,000 in China is gigantisch. Vraag is wat de producenten daar aan overhouden ...


avatar van TMP

TMP

  • 1892 berichten
  • 1719 stemmen

Net als de vorige twee Expendables-films is ook deze film puur vermaak. Veel actie, veel bekende gezichten (waarbij Antonio Banderas van de 'nieuwe' gezichten het beste uit de verf kwam) en een paar leuke oneliners.



avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Pff, totaal niet serieus te nemen. Hoe denkt hij dat te willen gaan doen? Zelf miljoenen verdienen en dan zielig doen als zn filmpje wordt gedownload, ipv achter de downloaders aan gaan moeten ze juist naar de bron zoeken die het online heeft gezet.


avatar van Goto

Goto

  • 1736 berichten
  • 0 stemmen

Met een sisser. Want hoe gaan ze dat in vredesnaam wereldwijd doen?


avatar van Basto

Basto

  • 11968 berichten
  • 7415 stemmen

Terecht lijkt mij. Het gaat 'm ook vooral om de boodschap. Daarnaast zijn de downloaders natuurlijk net zo fout als de 'lekker'. Maar of het tot enig succes leidt vraag ik me wel af.

Ikzelf wil wel schikken voor 5 euro, want zo goed was de av-kwaliteit nu ook weer niet.


avatar van FunkStarr

FunkStarr

  • 1922 berichten
  • 719 stemmen

Basto schreef:

Terecht lijkt mij. Het gaat 'm ook vooral om de boodschap. Daarnaast zijn de downloaders natuurlijk net zo fout als de 'lekker'.

Wat een populistisch gewauwel.