Grease (1978)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Randal Kleiser
met John Travolta, Olivia Newton-John en Stockard Channing

De Australische Sandy brengt haar vakantie door in Amerika. Daar wordt zij verliefd op Danny. Maar aan alle goede dingen komt een eind, zo ook aan de vakantie. Als haar ouders besluiten om toch in Amerika te blijven, komt Sandy heel toevallig op de highschool terecht waar Danny ook op zit. Als zij hier achter komt, is haar geluk maar van korte duur, want de Danny van vakantie blijkt op school een stoere bink te zijn die bij de T-Birds hoort. En daarom heeft hij een bepaald imago hoog te houden. Sandy probeert vriendschap te sluiten met de populairste meiden van de school, de Pink Ladies. Maar door haar truttige voorkomen blijft zij een eenling. Een verandering is nodig.

• maandag om 20:30 uur op TV (RTL8)

avatar van Regan_Robbie24
hele mooie film, echte John Travolta film eigenlijk. en het leukste van alles zijn de liedjes tussendoor!

avatar van theresia
toen d'r tijd keek ik er anders na, dan nu. Maar ik weet wel dat het in mijn pubertijd veel los heeft gemaakt. daarom van mij een 4

avatar van Regan_Robbie24
deze film blijft ook leuk, al ga je hoe ouder je wordt steeds anders naar dingen kijken, vorig jaar keek van de ene horror naar de ander, nu meer dit soort films met horrors.

O God, deze ben ik ook vergeten, en ja, ook aan deze was ik vroeger verslaafd. De soundtrack heb ik ook nog (ergens). Pakkende liedjes en een heerlijke tienerfilm die, hoewel hij lang niet meer de enige is, lekker blijft swingen op de regels van dit soort films...

Echt een leuke film ik hou zowiezo van musicals deze vind ik echt top!

Echt een hele leuke film met geweldige liedjes. En natuurlijk is er heel goed acteerwerk. Musicals zijn sowieso al leuk om naar te kijken, maar deze is natuurlijk wel een van de klassiekers. Echt een tienerfilm die je een keer in je leven gezien moet hebben!

FisherKing
Klassieker ? Van het pulpgenre bedoel je.

avatar van SuperSideSwipe
Ik vind dit ook een absolute klassieker!

Ontzettend leuke en vermakelijke film. Hou gewoonlijk niet van die musical achtige films. Maar "The sound of Music" en deze vond ik toch top. Vooral door de zeer leuke en pakkende liedjes.

Een van die films die je gezien moet hebben in je leven. (net als ET enzo. )

FisherKing
SuperSideSwipe schreef:

Een van die films die je gezien moet hebben in je leven.

Nou moe, een van de films die je moet vermijden als je een leven wil hebben

avatar van Gizzmann
...this movie... IS MADE BY SATAN!

Doe eens normaal, iedereen was grote fan van deze film. Meiden wouden haar zijn en vielen op hem, jongens wouden hem zijn en vielen op haar. Punt.
Het is inderdaad een van de films die je gezien móet hebben, of je het nou leuk vind of niet.
En als je dan zegt dat hij gemaakt is door Satan, dan is dat weer lekker overdreven. Maargoed, dat gebeurt wel vaker; dat mensen overdreven reageren bij films.

niet bepaald mijn genre, val er bijna bij in slaap

Classic. Inderdaad 1 die je moet hebben gezien. Welk meisje wil er nou niet bij de Pink Lady's? En welke jongen wil er nou niet zo bij lopen als Danny Zuco? En het is ook een karaoke klassieker.

avatar van Captain Pervert
Zeer slechte film die om de één of andere reden (met name bij meisjes) ook in deze tijd nog altijd mateloos populair is.

De soundtrack is in de disco's en skihutbarren doodgedraaid (kan het niet meer h o r e n), het acteerwerk is slecht, het verhaal is stom en de grappen zijn flauw. Kortom, het is een hele slechte flutfilm. Het enige positieve aan deze film is de vrolijkheid en het enthousiasme die vooral in de liedjes tot uiting komen.

Het is een wonder dat dit zo'n bekende, toonaangevende musical/film is geworden. Voor hetzelfde geld had het nu dezelfde status als de gemiddelde Chuck Norris film.

Oh ja en alle highschool tieners in deze film zijn de 30 gepasseerd. Zoooo slecht. Maar goed, voor welke tienerfilm geldt dat niet.

1.5 ster

avatar van Starry Night
Jaaaa, een film die ik wel 5 punten móet geven, al is het alleen maar om trouw te blijven aan het 13-jarige meisje dat ik ooit was toen ik deze film in de bioscoop zag en er hevig verliefd op John Travolta weer uitkwam. Ik vond hem geweldig (film + Travolta), en nog steeds kan hij me boeien (film + Travolta soms). Gewoon bijzonder kleurrijk en entertaining.

avatar van soom
Mooie, klassieke musical. Uitstekende hoofdrollen van Olivia Newton John, John travolta. Ook goed is de bijrol van Stockard Channing.
De liedjes zijn helemaal into rock en roll. vooral greased lightening vond ik. echt een te gek nummer.

goede film alleen een slap einde en liedjes.. kunnen er mee door! dirty dancing is beter!

mij lukt het niet om die film te kunnen zien. wie wil me hepen!!

avatar van katie morosky
Wat is het probleem precies?

avatar van SuperSideSwipe
DvD moet met het plaatje naar boven in de speler

avatar van Captain Pervert
Ogen moeten open
Je neus moet in de richting van de TV wijzen

Ik weet dat het moeilijk is, want ik had ook moeite met het kijken van deze film. Alles in de kamer was op dat moment interessanter dan wat zich op de TV afspeelde...

avatar van Linn
echt een keilieve film...blijft leuk om te kijken 4.5*

avatar van katie morosky
Ik vind dat je deze film onmogelijk kan vergelijken met Dirty Dancing zoals ik op vorige pagina's heb gelezen. Grease is en blijft pure kitsch, alles is overdreven: de manier waarop ze lopen, praten, zingen, dansen,... Het verhaal zelf stelt niets voor maar wat deze film voor mij zo leuk maakt is net die overdeven kitsch, daar kan ik wel om lachen. Een pastiche op de nozems (en hun nozemina's) uit de jaren '50 mét een discotitlesong. Moet kunnen.

avatar van Naomi Watts
In jaren weer eens herzien en beviel weer prima, veel leuker dan hij in mijn geheugen stond. Een vermakelijk verhaal, af en toe weet de film een glimlach op je gezicht te toveren maar het grootste pluspunt gaat toch vooral uit naar de over-the-top personages, zoals eerder gezegt; pure kitsch en dat maakt de film gewoon erg leuk. 1* verhoogt naar een dikke 3,5*.

avatar van katie morosky
Klopt, alles is overdreven gefilmd. Er is geen enkel personage dat geen overdreven stereotype voorstelt en het zelfs belachelijk maakt. Zelfs de accenten "He was so noice to me this summer." klinken overdreven.

avatar van soom
Geweldig, echt superleuk blijft hij. Ik heb hem zelf op VHS, en ik moet hem eens echt weer een keer gaan kijken.
Vermakelijk en zeer leuk met de muziek, die altijd blijft overtuigen. Net als de andere grote muziek van die jaren, (ABBA!) blijft het echt overeind staan als een huis.

Erg amusante film, met goede rollen van Travolta en Olivia.

De muziek heeft inderdaad wel wat. Gewoon een lekkere wegkijker 3,5

Een drietje, en eigenlijk vooral vanwege het jeugdsentiment (en ik was in die tijd nog wel de enige van de klas die niet op Travolta viel...!).
Gewoon leuk, niet teveel bij nadenken en zo eens in de zoveel jaar weer opzetten

Enne... nú is het extra leuk direct hierna Cry Baby te bekijken!

avatar van otherfool
Lekkere, hippe film met een uitblinkende Travolta. De liedjes zijn ook anno 2005 nog erg leuk. 3,5*.

avatar van Rianneke_Dan
Echt een leuke film!!!
John travolta is in deze film echt zo schattig!!