Grease (1978)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Randal Kleiser
met John Travolta, Olivia Newton-John en Stockard Channing

De Australische Sandy brengt haar vakantie door in Amerika. Daar wordt zij verliefd op Danny. Maar aan alle goede dingen komt een eind, zo ook aan de vakantie. Als haar ouders besluiten om toch in Amerika te blijven, komt Sandy heel toevallig op de highschool terecht waar Danny ook op zit. Als zij hier achter komt, is haar geluk maar van korte duur, want de Danny van vakantie blijkt op school een stoere bink te zijn die bij de T-Birds hoort. En daarom heeft hij een bepaald imago hoog te houden. Sandy probeert vriendschap te sluiten met de populairste meiden van de school, de Pink Ladies. Maar door haar truttige voorkomen blijft zij een eenling. Een verandering is nodig.

avatar van petey
Heeeeeel simpel, kijk maar eens bij Dirty Dancing, 2 hele punten verschil.

avatar van jay73
Gefeliciteerd petey! Had ikzelf ook kunnen verzinnen inderdaad! Ik had gekeken bij The Sound of Music en dat verschil viel wel mee.

Deze film heeft echt de meest uitgemolken muziek die er bestaat (volgens mij wordt dit op elk feest gedraaid) en dan die vreselijke 'moves' die iedereen altijd uitvoerd op zo'n feestje als er een Grease nummer wordt gedraaid.
Een stelletje apen zijn het dan net...ik krijg hier echt nachtmerries van.

avatar van pjotr
Volgens mij ga je naar de verkeerde feesies.....:D

tovenaar
ik krijg hier echt nachtmerries van.

Same here!

Linda
Eerlijk gezegd pas de eerste muziekfilm die ik heb gezien. vond hem nog best wel vermakelijk ondanks het flinterdunne verhaaltje. zaten nog 2 liedjes in die ik ken en zelfs nog leuk vind. 3 sterren

avatar van Sjan
Tja, als je d'r niet van houdt, houd je d'r niet van...en ik houd er niet van...

Amen

Het is een leuke musical om naar te kijken. Echter zo goed als de bollywood musicals zal het nooit worden

Mooie film/musical, ook alweer 24 jaar terug.

Olijfje en Johnny doen goed hun best.

Beoordeling: ***

Vermakelijk, vooral dat al die acteurs zo duidelijk veel ouder zijn dan High School jongeren. Mooie rol van Stockard Channing. Jammer dat Olivia Newton-John meespeelt.

Mik
Wat is er mis met dit Vrouwtje Renske ?

Vraag jij nu wat er mis is met het vrouwtje Renske of vraag jij aan mij wat er mis is met dat vrouwtje? (welk Vrouwtje? Vrouwtje theelepel?)

Mik
Ik snap je verwarring.. Zal het dus even toelichting, ik sprak tegen jou, en niet tegen de rest als in: "wat is er mis met Renske" .. Wat ik wel bedoelde was: "wat is er mis met Olivia Newton-John (dat is een vrouwtje )

avatar van Macmanus
AHA zit het zo

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Volgens aintitcool gaat Kylie Minogue in het derde deel de 16-jarige (!) dochter van Travolta en Newton John spelen..

avatar van Macmanus
16 jaar is ze niet 2 keer zo oud.

[edit] ze is zelfs nog ouder, ze komt uit 1968.

[quote]Macmanus schreef:
16 jaar is ze niet 2 keer zo oud.
/quote]

Ah joh. Newton John was ook veel te oud toen ze Sandy speelde.

Deze vier gezichten trok ik bij deel 1:

avatar van Yak
Yak
Kun jij een gezicht trekken waarbij je oren in opgestoken duimen veranderen? Da's knap

Ja wicked he? jij vast ook =xxx=

Those.... Su-hummer Ni-iiiiiiiiiights.

tis nog altijd een van me favo films en ff een vraagje voor de mannen die um leuk vinden..

hoe laat ik me vriend meekijken??????????/

avatar van moviefreak#1
Ik denk niet dat dat gaat lukken Unholylove tenzij je vriend een heeel goed humeur heeft Grease is de halve ster nog niet waard !

Mik
Je moet hem gewoon bepaalde "dingetjes" beloven ..

Dan zwicht ie wel (zeg ik dat goed? Zwichten.. )

unholylove schreef:

hoe laat ik me vriend meekijken??????????/
Zeggen dat in deze film Vincent Vega uit Pulp Fiction en Sean Archer uit Face/Off meedoen!

thnx mik dat ken nog wel es helpen

Been there, Done that..

Mik is grappig