ad

Met onder meer: Michelle Pfeiffer, Maxwell Caulfield en Lorna Luft

Releasedatum: 11 juni 1982

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Grease 2

"The Music and Feeling go on Forever."

In de klas van Stephanie, het stoerste meisje van school komt de nieuwe nerderige jongen Michael, het broertje van Sandy. Gelijk wordt hij verliefd op de stoere pink-lady Stephanie, maar zij ziet hem niet zitten. En hij beseft dat hij heel wat aan zichzelf moet veranderen om haar hart te winnen.

imageimageimageimageimageimageimage

Dick2008

Dick2008 schreef:

Zware teleurstelling. Eigenlijk nauwelijks overeenkomst met Grease 1

Ach joh.

Heb deze destijds, begin jaren '80 gezien en daarna nooit weer. Ik ben ook geen musical-liefhebber, dat wil niet zeggen dat je die films dan niet kunt zien. En heb er dan ook vele bekeken. Maar ik denk niet dat ik deze toen erg leuk vond. En ze hadden grootse plannen na deze film, maar omdat het geen succes was hebben ze daar van afgezien

Maar zijn we nu vele jaren later. In bijna alle opzichten gewoon minder dan de eerste film. Ze hebben de twee hoofdrollen hier omgedraaid. De film speelt zich af in 1961.

Ik vind hem best wel meevallen. Het verhaal is slapjes, zoals vaker bij musicals maar ze hebben er ook veel te veel een kolder van gemaakt. En de muzieknummers zijn ook totaal niet sterk. En Pfeiffer ben ik ook nooit zo weg van geweest. Ze doet het redelijk maar niet opvallend goed. Ook een echte musical dit. Wel zijn ze in deze film wat meer bezig met school. Want in de eerste film doen ze helemaal geen bal.

De film begint mooi met vrijwel al meteen een dansnummer erin en het laatste gedeelte is ook leuk gedaan en tussendoor zijn er ook wel leuke momenten. De film is redelijk evenwichtig van begin tot eind. De film wordt vooral gered door het leuke spel van de T-Birds en de nog wat kleine momentjes van de rivaliserende motorbende. En het eveneens goede spel van Maxwell Caulfield. En zijn mannen in deze film ook al weer beter. Dat bakvissen-gedoe staat me niet aan. Ook een aantal gave stunts. En ondanks de matige muziek, vind ik de choreografie wel goed gedaan, en leuke danspasjes en performances. Meestal is dat bij mij dus andersom. Dus de muziek vind ik vaak wel goed, maar dat gedans vind ik vaak minder. Maar hier is dat dus juist leuk om te zien.

Het had beter gekund, en jammer ja, maar o.k. de pluspunten tegen de minpunten opwegend, toch nog redelijk vermakelijk allemaal. 3.0

avatar van daxclusive

daxclusive

• 1983 stemmen

Tja.. wat valt er te zeggen over Grease 2?

Mixed feelings... Absoluut niet slecht, maar het kan niet tippen aan de one and only natuurlijk.

Prima acteerwerk van Michelle Pfeiffer en Maxwell Caulfield en zeker leuk dat er wat "oude" bekende van Grease mee speelden. Toch wel genoten van de film, ondanks de nummers stukken minder waren. 3.5*

avatar van Supernatural

Supernatural

leuk vervolg.ik vind dit deel net zo goed als het eerste deel.ik vind niet dat in de flop 100 thuishoort.zijn wel veel en veel slechtere films.maar ja dat is mijn mening.maar in ieder geval een hele mooie film.

avatar van ForrestHanks

ForrestHanks

Iew!

Het was gewoon pijnlijk om naar te kijken en naar te luisteren. De kinderen vonden het wel leuk maar ik kreeg er een plaatsvervangend schaamtegevoel bij. Ik ben vrijwillig boven was gaan vouwen om de ellende te ontvluchten.

....en dat zegt wat!

avatar van killerqueen

killerqueen

grease uitgekelkt heel simpel

stereo types uitgemelkt

een van de flop films

avatar van Stoj

Stoj

Volgens mij was het karakter Michael niet het broertje, maar het neefje (de neef) van Sandy.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

daxclusive schreef:

Tja.. wat valt er te zeggen over Grease 2?

Ik heb mij bij dit vervolg ook niet zitten te vervelen en vind het dus geen flop. van mij 2.5

avatar van Bigjerry

Bigjerry

Ik vond de DVD voor een euro in de kringloop, ik had de film nog nooit in zijn geheel gezien, en heb 'm nu dus bekeken... tja. Waar bij Grease 1 alles spettert van het enthousiasme gaat hier alles fout. Of het is te slap, of het is totaal over de top, of het boeit niet. De liedjes zijn zwakker, er zitten geen echte sterren in (sorry, maar Michelle Pfeiffer deed het gewoon niet voor mij), en de enkeling die terugkeerde na Grease 1 was een bleke kopie van zijn of haar eigen karakter.... met uitzondering van Miss McGee, die in al haar droge statigheid leuk blijft. Maar Frenchy…. oei wat is die er met roze haren bijgesleept, Didi Conn wilde kennelijk heeeeel graag meedoen en toen hebben ze nog snel een reserveplekje voor haar gemaakt. Coach Calhoun, van hem kun je geloven dat hij na al die jaren nog op Rydell werkt. Rydell, dat opeens in een ander gebouw zit. Ook niet best voor de herkenning. Eigenlijk blijft deze sequel alleen overeind als je 'm niet als een sequel ziet maar gewoon los. Dan is het een leuk niemendalletje dat je kijkt en vergeet.

avatar van slam1975

slam1975

Ik weet dat ik deze voor het eerst zag heel erg teleurgesteld was. Maar daarna nog een keer bekeken en nog een keer en nog een keer etc. En ik begon hem steeds leuker te vinden. Meer humor, meer dans. De liedjes begon ik ook steeds leuker te vinden en de acteurs ook. Vooral de de eerste scène super leuk gedaan. Iedereen wordt geïntroduceerd. En de jaren 60 ook leuk! Voor mij is dit wel mijn jeugdsentiment film en feelgood film. Dus toch maar met 1 ster verhoogd

avatar van Phantasm

Phantasm

Ook van deze Grease 2 was ik niet kapot van. Net zo teleurstellend als zijn voorganger.