Grease 2 (1982)

Muziek / Romantiek

geregisseerd door Patricia Birch
met Michelle Pfeiffer, Maxwell Caulfield en Lorna Luft

In de klas van Stephanie, het stoerste meisje van school komt de nieuwe nerderige jongen Michael, het broertje van Sandy. Gelijk wordt hij verliefd op de stoere pink-lady Stephanie, maar zij ziet hem niet zitten. En hij beseft dat hij heel wat aan zichzelf moet veranderen om haar hart te winnen.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Zware teleurstelling. Eigenlijk nauwelijks overeenkomst met Grease 1

Ach joh.

Heb deze destijds, begin jaren '80 gezien en daarna nooit weer. Ik ben ook geen musical-liefhebber, dat wil niet zeggen dat je die films dan niet kunt zien. En heb er dan ook vele bekeken. Maar ik denk niet dat ik deze toen erg leuk vond. En ze hadden grootse plannen na deze film, maar omdat het geen succes was hebben ze daar van afgezien

Maar zijn we nu vele jaren later. In bijna alle opzichten gewoon minder dan de eerste film. Ze hebben de twee hoofdrollen hier omgedraaid. De film speelt zich af in 1961.

Ik vind hem best wel meevallen. Het verhaal is slapjes, zoals vaker bij musicals maar ze hebben er ook veel te veel een kolder van gemaakt. En de muzieknummers zijn ook totaal niet sterk. En Pfeiffer ben ik ook nooit zo weg van geweest. Ze doet het redelijk maar niet opvallend goed. Ook een echte musical dit. Wel zijn ze in deze film wat meer bezig met school. Want in de eerste film doen ze helemaal geen bal.

De film begint mooi met vrijwel al meteen een dansnummer erin en het laatste gedeelte is ook leuk gedaan en tussendoor zijn er ook wel leuke momenten. De film is redelijk evenwichtig van begin tot eind. De film wordt vooral gered door het leuke spel van de T-Birds en de nog wat kleine momentjes van de rivaliserende motorbende. En het eveneens goede spel van Maxwell Caulfield. En zijn mannen in deze film ook al weer beter. Dat bakvissen-gedoe staat me niet aan. Ook een aantal gave stunts. En ondanks de matige muziek, vind ik de choreografie wel goed gedaan, en leuke danspasjes en performances. Meestal is dat bij mij dus andersom. Dus de muziek vind ik vaak wel goed, maar dat gedans vind ik vaak minder. Maar hier is dat dus juist leuk om te zien.

Het had beter gekund, en jammer ja, maar o.k. de pluspunten tegen de minpunten opwegend, toch nog redelijk vermakelijk allemaal. 3.0

avatar van daxclusive
Tja.. wat valt er te zeggen over Grease 2?
Mixed feelings... Absoluut niet slecht, maar het kan niet tippen aan de one and only natuurlijk.
Prima acteerwerk van Michelle Pfeiffer en Maxwell Caulfield en zeker leuk dat er wat "oude" bekende van Grease mee speelden. Toch wel genoten van de film, ondanks de nummers stukken minder waren. 3.5*

leuk vervolg.ik vind dit deel net zo goed als het eerste deel.ik vind niet dat in de flop 100 thuishoort.zijn wel veel en veel slechtere films.maar ja dat is mijn mening.maar in ieder geval een hele mooie film.

avatar van ForrestHanks
Iew!
Het was gewoon pijnlijk om naar te kijken en naar te luisteren. De kinderen vonden het wel leuk maar ik kreeg er een plaatsvervangend schaamtegevoel bij. Ik ben vrijwillig boven was gaan vouwen om de ellende te ontvluchten.
....en dat zegt wat!

grease uitgekelkt heel simpel
stereo types uitgemelkt
een van de flop films

Volgens mij was het karakter Michael niet het broertje, maar het neefje (de neef) van Sandy.

avatar van Grindhouse62
daxclusive schreef:
Tja.. wat valt er te zeggen over Grease 2?
Ik heb mij bij dit vervolg ook niet zitten te vervelen en vind het dus geen flop. van mij 2.5