ad

Genre: Western

Geregisseerd door: Anthony Mann

Met onder meer: James Stewart, Shelley Winters en Dan Duryea

Over Winchester '73

"The Gun That Won The West!"

Lin McAdam, die op zoek is naar de moordenaar van zijn vader, arriveert met zijn vriend ‘High-Spade’ Frankie Wilson in Dodge City. Lin doet mee aan een plaatselijke schietwedstrijd met als hoofdprijs een 1873 Winchester repeteergeweer, die bekend staat als ‘One of a Thousand’. Lin wint de bloedstollende schietwedstrijd, maar de gewilde Winchester’73 wordt al snel gestolen door de ‘runner-up’ Dutch Henry Brown. Dutch Henry Brown vlucht met het geweer de woestijn in. Wat volgt is een zenuwslopende en gevaarlijke achtervolging, waarbij de Winchester’73 geregeld van eigenaar verandert.

imageimageimageimage

Young Bull

@trebremmit

Helaas met niet-verwijderbare Franse ondertiteling

trebremmit

Zonde, maar als er een Franse blu-ray is dan kan het niet lang meer duren voordat er ook in andere landen een blu-ray komt.

trebremmit

Winchester '73 Blu-ray (Australia)

Blijkbaar al een tijdje uit op blu-ray in Australie, schijnt wel goed te zijn en niet duur, alleen geen ondertitels.

Brix schreef:

Deze blu-ray komt in de western ere-gallerij in de kast te staan

Volgens maand komt ie uit, 22 februari om precies te zijn

Winchester 73 [Blu-ray]: Amazon.de

Van WVG Medien GmbH?

Kennen we die?

trebremmit

O.a van Valdez en Lawman. Als je er op zoekt bij amazon.de kom je heel veel tegen dus het zal wel betrouwbaar zijn denk ik.

Brix

De Duitse Blu-ray schijnt nogal wat mankementen te vertonen.

Naar verluidt is er inmiddels al een nieuwe gerestaureerde 4k versie gemaakt van de film door Universal Pictures in samenwerking met Martin Scorsese’s The Film Foundation.

Die is al vertoond op een western filmfestival.

Nog even wachten dan maar totdat die te koop is voor de gewone stervelingen.

avatar van clubsport

clubsport

• 2089 berichten

goeie western met een prima rol van Stewart die in een schietwedstrijd een winchester geweer wint maar

zijn aartsvijand steelt het wapen van hem en vervolgens wisselt het geweer in de loop van het verhaal meerdere keren van eigenaar om uiteindelijk weer bij de rechtmatige bezitter terecht te komen .

Pas op het laatst word het duidelijk dat Dutch zijn broer is die hun vader heeft vermoord

dat had iets beter uitgediept kunnen worden maar verder een prima verhaal met veel vaart en aktie .

Brix schreef:

De Duitse Blu-ray schijnt nogal wat mankementen te vertonen.

Gister gezien en heeft een prima beeldkwaliteit, helaas zitter er geen extra's bij. Wat ik wel jammer vind is dat deze film niet in breedbeeld is, dat had het nog net wat mooier gemaakt.

Edit: misschien was er toen nog geen widescreen? In ieder geval past mijn tv het soms aan naar breedbeeld, alleen nu niet en had ik van die balken aan de zijkant.

trebremmit

Ik heb de Duitse Blu-ray inmiddels ook al een tijdje in huis.

Daar kan ik goed mee leven.

Een geweldige verbetering t.o.v. de NL DVD release.

Desondanks ben ik wel benieuwd wat Universal ervan weet te maken.

Inderdaad, breedbeeld formaat was er toen nog niet.

Ik gebruik de "smart" functie van mijn TV wel eens om van klein beeld naar beeldvullend te gaan.

Enige beeldvertekening is daarbij niet uit te sluiten.

Bij de ene film werkt 't beter dan bij de andere.

avatar van Dogie Hogan

Dogie Hogan

Die indiaan, die op de munt bijt (op echtheidtest), zit ook in Red River (1948) als Kwo. Daar heeft hij 't kunstgebit van Walter Brennan gewonnen met gokken.

Echte indianen zagen we toen nog zelden in Westerns.

De Duitse Blu-ray heeft prima beeld, alleen miste ik Engelse subs, welke op Western Blu-rays van Koch vaak wel staan. Korte Blu-ray review: Winchester 73 Blu-ray - Jimmy Stewart - dvdbeaver.com