V/H/S/2 (2013)

Alternatieve titels: S-VHS | VHS 2

Verenigde Staten / Canada / Indonesië
Horror / Thriller

geregisseerd door Gareth Evans, Timo Tjahjanto, Eduardo Sánchez, Greg Hale, Jason Eisener, Adam Wingard en Simon Barrett
met Adam Wingard, Kelsy Abbott en Lawrence Michael Levine

Een groep detectives probeert in te breken in een huis, opzoek naar bewijsmateriaal dat mogelijk leidt naar de vondst van een student die al enige tijd vermist wordt. Tot hun grote verbazing vinden ze naast een grote hoeveelheid opnameapparatuur een serie tapes met verschillende afgrijselijke en lugubere opnames.

avatar van dutchtuga
Erg goede tweede deel waarin vooral het segment van Gareth Evans en Timo Tjahjanto eruit schiet. Brrr, wat kent dat filmpje een naargeestig sfeertje, heerlijk. Tot het wat misplaatste einde dan. Verder is ook het verhaal van Eisener erg goed, vooral op geluidtechnisch gebied. Bij het eerste filmpje moest ik teveel aan het oog-segment uit Body Bags denken en de tweede film van Sanchez vond ik te generiek om echt op te vallen. Over het algemeen is VHS 2 iets minder dan zijn voorganger, maar als ze deze kwaliteit erin kunnen houden mogen ze van mij nog wel even doorgaan hiermee.

avatar van Insignificance
Duidelijke upgrade. Gevarieerder gebruik van camera's, iets meer gepolijst en de horror komt meteen een stuk effectiever over. Barrett heeft de ondankbare taak om de raamvertelling voor z'n rekening te nemen. Dat brengt beperkingen met zich mee, maar met een sterk slot, de tong, afdoende.

Wingard heeft met het oogje een troef in handen, doet een paar aardige kiekeboe's, maar zonder ferme uithaal blijft er niet veel van over. Het suffe zombiefilmpje dat in het park lijkt te ontstaan, wordt naast vies ineens ook grappig (dat vorkje!) door het perspectief dat het kiest. Leuk afgesloten ook.

Wanneer Tjahjanto en Evans zich melden, trapt de lekkerste short af. Macabre schiet al snel te binnen, naast opzien baart het nog iets en het bloed is niet aan te slepen. De bijdrage van Eisener is vanwege een lichtshow met een geweldige bak herrie ruim voldoende. In alles beter dan de eerste.

Aardige film die hetzelfde concept volgt als zijn voorganger en dus opnieuw bestaat uit een aantal losse horror- verhaaltjes. Omdat de segmenten allemaal vrij kort zijn, kijkt het geheel we makkelijk weg. Het overkoepelende segment voegt opnieuw weinig toe. Wel is de film een stuk korter dan het eerste deel, wat hier in het voordeel werkt.

avatar van LOTR-lover
Heb opnieuw weer genoten van het concept van V/H/S, nu met deel 2. Nadat ik in deel 1 al vrij enthousiast werd van de manier waarop ze verschillende korte films hadden verwerkt in het verhaal volgt V/H/S 2 dezelfde lijn. Het werkt prima, want op deze manier kunnen volledig losstaande segmenten toch weer bijeen gevoegd worden. Het is allemaal duister en creepy en de sfeer is prima neergezet. Waar het vaak aan ontbreekt zijn goeie acteurs. Het acteerwerk is soms echt abominabel slecht. Als V/H/S 2 naast de prima gore en schrikeffecten ook nog een goeie cast zou hebben was het wat mij betreft een zeker 4* of zelfs hoger.

Persoonlijk vond ik Safe Haven van Gareth Evans en Timo Tjahjanto met stip de beste film. De hele sfeer en setting is ontzettend creepy. Ondanks het feit dat het wezen op het einde veel afbreuk hieraan doet , neemt het niet weg dat deze film veruit het engst is in mijn beleving.

7/10 (IMDB)

avatar van frolunda
Creepy,goor en chaotisch en gewoon iets beter dan deel 1.Vooral het derde filmpje Safe haven ging helemaal over de top.

avatar van DjFrankie
Ik vond hier weinig aan, laat deel 1 dus ook maar links liggen

avatar van Zandadder
Vreemd dat deze film nog niet op dvd uit is. Al bij Bol en Wehkamp besteld, maar in beide gevallen geannuleerd.

avatar van lars-pixar
Zandadder schreef:

Bij de Media Markt is deze op dvd te koop voor 5,00 euro. Helaas is deel 1 weer wat duurder, namelijk 6,99. Hopelijk kan jij de dvd daar kopen!

avatar van Zandadder
lars-pixar schreef:

Bedankt voor je bericht!
Inmiddels heb ik hem al binnen. Er was denk ik een vertraging .

avatar van BlueJudaskiss
Her en der goede verhalen voorbij zien komen over deze reeks en zonder deel 1 te hebben gezien de kans om dit tweede deel te zien met beide handen aangegrepen. Maar na een erg sterk begin viel het me tegen - ik ga me sowieso al zitten ergeren als found footage uit gemonteerd materiaal bestaat. Maar misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Safe Heaven en dat verhaal met die renner vond ik steeds vervelender worden, maar dat laatste gedeelte had juist weer lekker dat claustrofobische gevoel dat ik bij de rest miste. Jammer. 2,5*

ipman-99
"V/H/S/2 Who's Tracking You?" ... " !!!

Horrorfilm (Sequel) !!! 'V/H/S/2' is het heerlijke
vervolg op deeltje 1 uit 2012.
Opnieuw enkele aparte verhaallijnen die we te zien krijgen ... dit gaat
uiteraard weer gepaard met Found Footage, geweld, ziekelijke taferelen
en uiteraard het nodige bloed.
Het camerawerk was iets meer opvallender statischer en inderdaad
wat gepolijster ... zodat de gruwel nog meer naar voren wist te komen !
In inbreng van Regisseur Gareth Evans zullen we geweten hebben ... en dat verhaal
sprong er voor mij dan ook bovenuit !
De sound en schrikmomentjes zorgen er dan voor dat het rijtje voltallig is
om van een geslaagde griezel-rit te spreken !

avatar van joolstein
Zowel V/H/S/1 als V/H/S/2 gekeken en tja, bij vlagen is het wel leuk maar vind het enigzins tegenvallen.

avatar van housemoviewatch
Waar ik bij V/H/S 1 nog uitermate verast was en orgineel vond, is dit slap en uitgekauwd. Jammer. Laatste deel vond ik daar in tegen wel weer vermakelijk.

avatar van duffs
opzich aardig vind het alleen raar dat ze hier drie verhaaltjes in een film stoppen en niet gewoon een hele film maken over 1 persoon zoals in deel 1 had het niet verwacht des ondanks wel vermakelijk al zag vooral verhaaltje 2 er visueel wat neppig uit kan beter deze tijden, misschien was het zo bedoeld maar het zag er wat humoristis uit zeg maar ketchup werk maar goed ik horde dat ze van deel 3 net zo iets gaan maken hoeft het van mij niet zo meer vond deel 1 gewoon goed maar die 3 of 4 verhaaltjes terwijl je gewoon een film wil kijken hoefd van mij niet toch jammer 5 je

avatar van mcdaktari
Nadat ik gisteren SiREN had gekeken ben ik de V/H/S/ reeks ook maar weer eens gaan kijken. Dit 2e deel vind ik persoonlijk toch de beste eruit. Het is in ieder geval wel prima horror.

avatar van SmackItUp
Staat bij vermeld dat ie aan Netflix is toegevoegd, maar ik kan hem niet vinden.

SmackItUp schreef:

Goed dat je het meldt, we hebben blijkbaar een koppelingsfout gemaakt. Het betreft het eerste deel:
V/H/S (2012)
Het vervolg staat helaas niet op Netflix in Nederland.

avatar van SmackItUp
kappeuter schreef:

V/H/S (2012)
Het vervolg staat helaas niet op Netflix in Nederland.

Alright, thanks.

Ja helaas. Excuses voor het ongemak!

avatar van guylopez93
Iemand enig idee waar ik deze kan kopen (nieuw of tweedehands)?

avatar van Daan258
Met een 2e kijkbeurt wist dit 2e deel mij een heel stuk beter te vermaken.

Vergeleken met deel 1 was dit een kleine verbetering.

Het 1e filmpje Phase I Clinical Trials begint gelijk redelijk goed met zeker wat spannende momenten en hier en daar wat geinig jumpscares.

Het 2e filmpje A Ride in the park over zombies denk het minst van de film. Het wist me niet echt te boeien.

filmpje 3 (gelijk ook denk wel het beste filmpje) Safe Haven was zeker niet slecht. Sowieso heb ik altijd wel iets met verhalen, docu's of films die over sektes gaan. Dit was dan ook best een bizar filmpje met wat bloed, gore en een hoog wtf gehalte.
Eigenlijk zouden ze met een groter budget hier een volledige film van moeten maken, ik zou het in ieder geval denk wel bekijken.
VHS 1 had ook een filmpje waar ze achteraf een volledige film over gemaakt hadden, SiREN (2016) helaas viel deze dan wel wat tegen.

Filmpje 4 Slumber Party Alien Abduction zit er een beetje tussen in. niet goed maar zeker niet slecht. Het had allemaal wel wat meer gemogen want het had absoluut een behoorlijk creepy laatste video kunnen zijn.

Alles bij elkaar een 2,5*
5,5/10

avatar van mrklm
Een duidelijkere raamvertelling en meer consistentie in de inhoudelijke kwaliteit maken dit tweede deel uit deze horrortrilogie, bestaande uit korte horrorverhalen die met een camcorder op een VHS-tape zijn vastgelegd, beter dan het origineel. Net als in deel 1 is het laatste segment het zwakst, vooral vanwege de weinig overtuigende 'aliens'. De andere segmenten zijn echter uitstekend, maar het grotendeels Indonesisch gesproken 'Safe Haven' is de juweel in de kroon van deze must voor liefhebbers van horror. Found footage-horror op zijn best.

avatar van umbra
Blijft vette anthology horror en zelfs beter dan z'n voorganger, deze na 6j nog eens gekeken. Zeer vermakelijke en boeiende verhaaltjes. Hier kan ik van smullen.

avatar van DiDa
Duidelijk beter dan het eerste deel. Safe Haven is toch wel de favoriet. Holy shit, wat daarin gebeurt is echt super creepy! ZO jammer dat de film dan afsluit met dat Alien verhaal. Wat een domper.
Verder waren de filmpjes prima!

4 sterren.