Blondie's Big Deal (1949)

Alternatieve titel: The Big Deal

1 stem

geregisseerd door Edward Bernds
met Penny Singleton, Arthur Lake en Larry Simms

Bij toeval ontdekt Dagwood Bumstead een niet brandbare verf. De criminelen Joe Dillon en Harry Stack stelen deze verf nog voordat Dagwood die aan zijn baas George M. Radcliffe kan geven. Om met zijn uitvinding te pronken schildert Dagwood Radcliffe’s huis, maar tot zijn schande brandt dit huis af.

avatar van clubsport
De filmencyclopedie was niet zo te spreken over dit deel maar daar ben ik het niet mee eens .
Dit deel was zeker weer de moeite van het kijken waard met een onderhoudend verhaal over gestolen verf
en een concurerende firma die met het schoolcontract en de verf wil gaan pronken .
Rollo is als jonge slimme knaap die Dagwood deels uit de brand helpt verder een leuk nieuw personage .