• 8.349.513 stemmen

Blondie Takes a Vacation (1939)

Komedie | 69 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Frank R. Strayer

Met onder meer: Penny Singleton, Arthur Lake en Larry Simms

IMDb beoordeling: 6,9 (367)

Plot Blondie Takes a Vacation

Het heeft lang geduurd, maar Blondie en Dagwood kunnen nu eindelijk op vakantie. Op de trein irriteren ze een medepassagier en ontmoeten ze een man die geobsedeerd is van de schoonheid van vuur. Bij aankomst in hun hotel blijkt de eigenaar echter de geïrriteerde man, die niet bereid is om hen onderdak te verschaffen. Verderop is een andere herberg, maar als deze niet snel gasten krijgt zal de bank de herberg moeten sluiten. Blondie en Dagwood besluiten te helpen om gasten naar de herberg te lokken.

image

Mrs. Emily Dickerson

John Larkin

avatar van clubsport

clubsport

Het verhaal op zich is redelijk sympathiek en de grappen wel aardig , hij is wat minder dan het eerste deel maar zeker niet zo irritant als Blondie on a budget .

Voor het eerst ook wat serieuze drama en spanning in het slotstuk en dat was best een goede zet , evenals

het slotplot met die pyromaan

Tenslotte , Het Kinderlijk neerzetten van het personage Dagwood blijft voor mij toch een behoorlijk minpunt in de reeks , het is niet alleen dat maar ook dat Blondie ook altijd het laatste woord moet hebben en hem of uit de brand moet helpen of moet corrigeren met een verstandige beslissing of opmerking .

Als de rollen ook zo nu en dan eens omgedraait zouden worden was het niet zo'n probleem geweest

maar nu word het regelmatig teveel van het goede en is het op een gegeven moment niet leuk meer .

Gezien de populariteit van de reeks kan de bewering van feministen van de onderdrukking van vrouwen wel de prullebak in denk ik , als er zoveel vrouwenhaat was toen hoe, kon deze serie dan zo populair zijn .

Gerelateerde tags

hond