• 8.610.245 stemmen

Blondie on a Budget (1940)

Komedie | 72 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Frank R. Strayer

Met onder meer: Penny Singleton, Arthur Lake en Larry Simms

IMDb beoordeling: 6,5 (516)

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Blondie on a Budget

"Balance your fun budget."

Blondie gaat over het huishoudbudget en ze ziet geen mogelijkheid om een nieuwe bontjas te kopen. Haar man Dagwood heeft echter het lef om $200 te willen uitgeven aan een een lidmaatschap van de sportvisclub. Dan komt een oude, maar zeer aantrekkelijke, vlam van Dagwood langs, die zonder problemen $200 kan lenen. Dagwood kan dit echter niet accepteren en voelt zich voortdurend schuldig als hij alleen met zijn oude vriendin is. Blondie krijgt ook verkeerde signalen, waardoor de jaloezie haar overmant.

image

Marvin Williams

Mrs. Fuddle

avatar van clubsport

clubsport

Ik heb altijd verondersteld dat het belachelijk maken van mannelijke personages in hollywood een relatief recent fenomeen was , deze film bewijst echter het tegendeel ( al was het toen waarschijnlijk een stuk zeldzamer ) .

Ok ik weet dat het een komedie is maar als je eens goed kijkt naar hoe extreem dom het personage Dagwood Bumstead is neergezet en dat daar de meeste grappen omheen zijn gebouwd dan vraag ik me toch af wat het gevoel voor humor van de makers is .

Was domheid maar het enigste maar hij is ook nog eens zo'n laffe voetveeg voor zijn vrouw dat het gewoon genant word

Feitelijk word de man gereduceerd tot het 2e kind en voetveeg van het gezin nog dommer dan zijn eigen zoon , en natuurlijk zien we de vrouw des huizes wel als een rationeel slim persoon , erg slim zelfs want ze heeft ook heel snel door wanneer haar man liegt .

Ik kan me niet voorstellen dat er ( toen niet en nu zeker niet ) ooit films gemaakt zijn waarbij de sexerollen omgedraait waren met zulke karakters men zou moord en brand schreeuwen .

Jammer de film had best grappig kunnen zijn met wat meer relistische karakters en zonder mannelijke ridiculisering .

avatar van Brix

Brix

Ter info:

Van oorsprong een comic strip (begonnen in 1930)

Ook in Nederlandse en Belgische tijdschriften in de jaren vijftig en zestig nog te vinden.

Dagwood uit de strip lijkt veel op Kwabbernoot in de Robbedoes strips.

De films kwamen acht jaar later pas.

Er was ook nog een radioshow.

Allen buitengewoon populair.

avatar van clubsport

clubsport

Ach ja de hond was wel grappig gedaan en ook Rita hayworth is natuurlijk altijd een genot om naar te kijken .

ik was er al achtergekomen dat er meerdere films van zijn , zal terzijnertijd nog eens kijken of de anderen net zo van toon zijn .

CLAIM €100 BONUS OP JE 1E STORTING Meld je aan

Gerelateerde tags