Footlight Glamour (1943)

1 stem

geregisseerd door Frank R. Strayer
met Penny Singleton, Arthur Lake en Larry Simms

Dagwood Bumsteads baas J.C. Dithers hoopt dat de rijke gereedschapsfabrikant Randolph Wheeler een fabriek voor oorlogsmaterieel op één van zijn grondstukken gaat plaatsen. Wheelers dochter Vicki wil actrice worden, maar haar vader is daar fel tegen gekant. Problemen ontstaan wanneer Vicki deel mag nemen aan een theaterproductie die geschreven is door Blondie Bumstead. Blondie heeft geen weet van Randolph Wheelers anti-showbizzhouding.

avatar van clubsport
Eigenlijk is het plot wat verkeerd uitgelegd , Vicki wil inderdaad graag actrice worden maar haar vader is daar fel tegen omdat hij vermoed dat haar vriend ( die in de showbiz zit ) alleen maar met haar wil trouwen om zo aan zijn geld te komen .
Het toneelstuk waar ze in gaan spelen vormt het komische hoogtepunt van de film wat uiteindelijk uitdraait op een soort klucht waarin natuurlijk alles fout gaat en waar het publiek smakelijk om moet lachen .
Eigenlijk hadden ze als slot gewoon weer het toneel op moeten gaan om het stuk af te maken , dat was een beter einde geweest .