Genre: Mystery / Drama
Speelduur: 92 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Peter Strickland
Met onder meer: Toby Jones, Tonia Sotiropoulou en Cosimo Fusco
IMDb beoordeling: 6,2 (17.360)
Gesproken taal: Engels en Italiaans
Releasedatum: 25 april 2013
On Demand:
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via MUBI
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Berberian Sound Studio
Een zachtaardige foleyartiest wordt gevraagd om geluiden te leveren voor een gewelddadige Italiaanse horrorfilm. Hij accepteert het aanbod en vertrekt naar de filmset. Eenmaal aangekomen, ontdekt hij dat niets is wat het aanvankelijk leek...
Externe links
Acteurs en actrices
Gilderoy
Elena
Francesco
Auditionee
Equestrian Girl
Claudia
Santini
Silvia
Elisa
Screamer
Video's en trailers
Reviews & comments
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
92 minuten pure horror... om em uit te zitten dan. Wat was dit saai zeg. Toby Jones, alhoewel aardig geacteerd, kan de film ook niet redden.
Hannibal
-
- 9037 berichten
- 3017 stemmen
Ongetwijfeld origineel en knap gemaakt, maar niet mijn ding. Er zitten wat aardige momenten in, zoals het voorlezen van de gruwelijkheden waarvoor de geluiden gemaakt moesten worden, maar over het algemeen werd ik langzaam horendol van het voortdurende ijselijk gegil, en in de tweede helft kreeg het verhaal een onbegrijpelijke wending, puur en alleen om de boel onbegrijpelijk te maken, om de kijker zogenaamd te laten nadenken. Op zulke momenten wordt voor mij het bruggetje naar David Lynch wel erg makkelijk, een regisseur waar ik nooit meer een film van hoef te zien. Dat zegt genoeg.
Halcyon
-
- 9933 berichten
- 0 stemmen
My cup of tea. Een film over sound design slaat bij mij wel aan. Zeker wanneer het rond dit filmisch aspect op suggestieve wijze het werk voor een typische old & sleazy Italiaanse ''horror'' prent laat zien.
wouterbosgra
-
- 92 berichten
- 767 stemmen
Sterke casting (die koppen van die assistenten!), puik acteerwerk en visueel helemaal geweldig. Ook nog eens een prima creepy onderhuids sfeertje! Op alle punten een topper alleen jammer dat het een saaie kutfilm is.
entropy
-
- 35 berichten
- 0 stemmen
Berberian Sound Studio is lichtjes over het paard getild, helaas.
Het probleem schuilt in de slordige poging van de cineast om het centrale idee de psychologische aftakeling en de bijbehorende waanwereld van de protagonist uit te werken. Er wordt, geheel in de postmoderne traditie, geflirt met verhaal in verhaal (film in film), metafilm en metageluid, het doorprikken van het medium (de stervende pellicule, etc.), en uiteraard dé modus operandi van deze film: het bewust spelen met diëgetisch en extradiëgetisch geluid. Maar dat alles gebeurt veel te willekeurig en ondoordacht. Er wordt hier en daar verwezen naar Lynch, maar die Grootmeester hanteert een vergelijkbare elliptische en postmoderne stijl die consequent in functie is van het verhaal. In Berberian Sound Studio is dat jammer genoeg niet het geval: het geheel komt als een warrig probeesel over.
De centrale vraag is wat er werkelijk aan de hand is. De film leent zich tot verschillende interpretaties, maar ik las en zag het zo:
Gilderoy heeft het hokje in de achtertuin waar ie werkt thuis nooit verlaten. De giallo speelt zich helemaal af in zijn hoofd. Het is misschien een nachtmerrie, een koortsdroom, een auditieve waanwereld die binnensluipt en zijn leefwereld opslorpt. Er zijn verschillende aanwijzingen die de interpretatie ondersteunen.
Het terugkerende element is de spin: het is de index, de totem zo je wil, die aangeeft dat Gilderoy gewoon in zijn schuur zit. Het spinnetje duikt steeds weer op als een element dat zijn wereld binnen dringt, van de realiteit in de droom.
In de droom/nachtmerrie/waanbeelden is er een scène waarin Gilderoy belt om zijn vergoeding voor de vlucht, waarop ie te horen krijgt dat die vlucht nooit heeft bestaan.
Het sleutelpunt waarop droom en realiteit in elkaar overvloeien en waarin het duidelijk wordt hoe alles in elkaar zit, is de scène waarin er aan de deur wordt gebeld. Gilderoy baant zich een weg naar buiten en komt in de studio uit: de studio is letterlijk in het verlengde van zijn leefwereld. Daarna ziet ie zichzelf, de confrontatie met wat er aan de hand is, en houdt ie zijn evenbeeld buiten, door de deur te barricaderen. Dan volgt de bizarre montage, met jumpcuts, double exposures, etc. die eindigt met de pellicule die opbrandt. Gilderoy zit nu voorgoed vast in de droom. Hij is voortaan een karakter in die droom (hij wordt onder andere gedubd.)
De finale is het metaforisch wakker worden voor Gilderoy. Zodra hij zich hult in duisternis, zijn echte habitat als geluidstechnicus, en hij echt het scherm gaat bekijken, merkt ie dat er nooit een film is geweest.
Zo zag ik het, althans.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3131 stemmen
Not my cup of tea. Een film dat zich volledig richt op geluidseffecten leek me best interessant. Fascinerend hoe je met simpele alledaagse dingen de gekste en doeltreffendste geluiden kunt creëren. Van wrikken in kroppen sla tot aan het kapot slaan van meloenen.
Zo wordt het eerste deel van de film een beetje ingevuld waarin sound designer Gilderoy geluidsopnames moet maken voor een Italiaanse horrorfilm. De dwingende sfeer die over de Italiaan Santini heen hangt zorgt voor onderhuidse spanning. Zoals gezegd zijn de geluidsopnames leuk om te zien en zijn de Italiaanse dub actrices leuk voer voor de fans van giallo. Maar tot zover houdt het voor mij op.
De film bestaat namelijk anderhalf uur lang uit geluidsopnames en dat is een beetje too much. Het acteerwerk mag dan niet verkeerd zijn, toch betrapte ik mezelf op een gegeven moment op de zoveelste gaap. Ik zat dan ook te wachten op een geniale plotwending, op een groter, duivels geheel of iets dergelijks maar dat bleef uit. Uiteindelijk vind ik het gewoon een hele saaie film, zeker voor een film met een horror-stempel.
Niet gek ook als er diverse keren wordt verwezen naar Lynch, een man waar ik ook geen groot fan van ben. Het blijkt dan ook weer uit te monden in een denkfilm, waarbij ik bovenstaand stukje van entropy heel mooi en verhelderend vind. Maar zolang de film mij zelf niet aan het denken zet is ie in mijn ogen gefaald.
mjeppo
-
- 1 berichten
- 725 stemmen
Heb het een uur volgehouden, maar toen er nog steeds niets griezeligs was gebeurd (alleen tot het komische af slecht acteerwerk) was voor mij de maat vol. Kort samengevat: geen aanrader!
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3630 stemmen
Wachten.
Toch altijd jammer van dit soort films. Bouwen de makers een redelijk sfeertje op. Maar dan doen ze er uiteindelijk zo weinig mee. Vond het dan ook vooral een onbevredigende film. Vooral omdat ik het allemaal wat te mak vond om het geloofwaardig te achten dat de foley artiest eraan onderdoor ging. Ja hij is nogal een sulletje, dus kan waarschijnlijk tegen weinig, maar dat vind ik wat makkelijk. De geluiden, de naarheid ervan mocht wel wat harder. Zoals wel vaker bij regisseurs die vooral een onderwerp hebben waar ze graag iets mee willen, is dat ze het grotere geheel wat uit het oog verliezen. Karakters, plot het moet allemaal 1 kant uit. Ik denk dat een frisse blik in deze wel goed was geweest. Ik miste wat relativering, en ik denk dat de giallo mij ook niet gek veel ligt.
2.5 sterren.
Spartaan1986
-
- 3573 berichten
- 2036 stemmen
Dodelijk saai
En dat terwijl ik erg enthousiast was na het lezen van het plot. Klonk erg mysterieus en origineel.
Maar helaas is het allemaal interessant doenerij, zonder horror,zonder thriller. Irritant gegil, veel overbodige scenes en een ontzettend traag tempo. Geen enkel gevaar op de set. Semi intelectueel geneuzel. Verschrikkelijk.
Toby Jones doet het best leuk en de rest van de cast is ook weinig op aan te merken, maar een spannende of intrigerende film maak je niet met alleen maar achtergrondmuziek en een stoffige setting. Je wil als kijker ook visueel geprikkeld worden. En dat had ik bij deze film geen moment helaas.
1,5*
Shinobi
-
- 4260 berichten
- 2498 stemmen
"This is not a horror film."
Tegen beter weten in gekeken, omdat het toch al in m'n Netflix lijst stond. En hopende dat ik misschien nog wel positief verrast zou kunnen worden, helaas is dit niet het geval.
Op zich is het idee best aardig en is het leuk om te zien hoe Gilderoy - tegen zijn wil in - werkt aan de geluidsopnames, maar op een gegeven moment had ik het ermee gehad. De enigszins Lynchiaanse plotwending zelf is interessant en staat voor meerdere interpretaties open. Alleen waar een David Lynch mij wel tot nadenken zet, lukt dat bij deze film niet.
Daarnaast ontbreekt de nodige spanning of beter gezegd: dreiging. Het was net iets te veilig. Zeker met het heksenthema als onderwerp voor de geluidsopnamen verwachtte ik iets gruwelijks in beeld (een gloeiende pook in de vagina of iets dergelijks). Het is dan ook lang wachten op niets. Tevens had het qua sound specialer gemogen.
Al met al niet mijn ding, wellicht zal het de fans van de Italiaanse jaren '70 cinema meer kunnen bekoren.
2,0 Sterren.
Zinema (crew films)
-
- 10116 berichten
- 6903 stemmen
Klinkende kaars.
Het is niet zo moeilijk om de loftrompet over 'Berberian Sound Studio' te steken. Helemaal niet zelfs. De film is op zijn zachtst gezegd goed en bovenal speciaal. En interessant in de ogen van elke cinefiel. Dat is niet zo gek want wie heeft nog nooit een gedubde film gezien? En wie kent er geen goede Giallo? Het zijn vragen waarbij menige filmfreak oplicht. En dus buitelden de filmrecensenten over elkaar heen met positieve woorden en de begeleidende sterretjes. Van de NRC tot aan het Parool, van Cinema.nl tot aan de Filmkrant. In papieren vorm of digitaal, een ieder mocht het weten. "Berberian Sound Studio is een meesterwerk. Gaat dat zien, gaat dat zien!"
Of toch niet? Op het afgezaagde 'meningen verschillen' na kun je rustig stellen dat het eerste uur van deze komische griezelfilm alles in zich heeft om een meesterwerk te presenteren. De smerige seventies schreeuwen het uit als de openingstitels die van een duister Italiaans exploitatiewerkje zijn. Zo'n wegwerpfilm gebaseerd op goedkope gele boekjes. Eentje die doorspekt is met grof geweld en niet neerkijkt op een blote tepel. Of twee. Als de keurige geluidtechnicus Gilderoy wordt ingehuurd door een producer die aan een pooier doet denken, is het gelijk genieten geblazen. De nerdy sound-engineer wordt op uitstekende wijze vertolkt door Toby Jones. Hij voelt zich erg ongemakkelijk tussen het Italiaanse gajes.
De droge humor in combinatie met de groezelige sfeer werkt als een malle, zullen we maar zeggen. Chemie alom en een ieder zal beamen dat dit een bijzonder werkje betreft. Een sterk, audiovisueel ingericht bijzonder werkje. De geluidseffecten zijn geweldig. Op de analoge apparatuur met hun mooie jasjes van fineer kan niet genoeg worden ingezoomd en alles ademt de liefde voor film uit. Van het onderwerp zelf tot aan de mooie montage en de wellicht boven alles heersende soundtrack. Niet eerder was gegil zo gaaf. Als de openingsmuziek wordt ingezet klinkt deze gruizig als een MP3 met te lage bitrate. Expres fout is soms zo ontzettend lekker. Zelfs voor de oren.
Maar ook voor de ogen. Het camerawerk is een genot en regisseur Peter Strickland weet alles om te vormen tot een waar oogfeest. Beangstigende belichting wordt moeiteloos afgewisseld met de dichtbije droge gelaatsuitdrukkingen van de hoofdrolspeler en voor wie goed oplet valt er zelfs een klein woordgrapje op een koffiemok te ontdekken. Het toeval wordt hier vooral vermeden. Liefde dus. Waar gaat het dan toch mis? Wel, echt mis gaat het niet. Maar hoe inventief het realisme ook overloopt in surrealisme, het laatste half uur ontbeert pit en duurt te lang. Het doet dit 'bijna-meesterwerk' als een nachtkaars doven. Maar wat brandde hij mooi. En wat klonk hij goed!
Zeer goed.
Met dank aan Filmfreak voor het recensie-exemplaar.
wendyvortex
-
- 4980 berichten
- 7109 stemmen
Keurige Britse geluidsman is ingehuurd voor een Italiaanse film en komt er tot zijn schrik achter dat hij is beland bij een onvervalste giallo die in de UK regelrecht de video nasties-lijst op kan.
Ik herken wat elementen van "Don't Torture a Duckling" en "City of the Living Dead".
Geeft een heel aardig achter-de-schermen-beeld, met onze Britse hoofdpersoon die zich nogal verloren voelt tussen al deze Italianen die fanatiek aan een episch meesterwerk werken.
Soundtrack met Broadcast en Nurse With Wound en dan kan je er alvast rekening mee houden dat er nogal wat vreemde ontregelende gebeurtenissen komen.
Genre-tribute, verwacht niet dat dit zelf maar enigszins een horrorfilm is!
"Lost in Translation", "Amer", David Lynch of Fulci's eigen "A Cat in the Brain" zitten meer in de richting.
james_cameron
-
- 5971 berichten
- 9108 stemmen
Saaie bedoening, deze film over een britse geluidsman die wordt ingehuurd om de soundtrack van een italiaanse horrorfilm te verzorgen. De plot biedt niet veel meer houvast dan dat. Veel sfeer en dreigende geluidseffecten, maar het nogal claustrofobische geheel wil maar niet boeiend worden en de personages zijn te vlak om de film te kunnen dragen. Uiteindelijk kruipt alles naar een nietszeggend einde, waarna je je schouders maar eens ophaalt en denkt 'dat waren dan weer 92 minuten die ik niet meer terugkrijg'.
jipt
-
- 3416 berichten
- 3154 stemmen
Inderdaad mooi gemaakt en atmosferisch maar ook erg nietszeggend. 2,5*
MeteoraXV
-
- 374 berichten
- 330 stemmen
gaap ik verwachtte bijne een horrorfilm die de horror exclusief uitdrukt via geluid en niet grafisch (of misschien heb dat concept zelf maar effe verzonnen) maar meh
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
Dikke tegenvaller ! Het is niet dat het speciaal is dat de film dan ook goed is. Ik had toch wel wat meer verwacht qua concept. Inderdaad een saaie bedoening dat zich langzaam sleept naar een nietszeggend einde. Inhoud en personages stellen niks voor. 3/10
Bottleneck
-
- 8220 berichten
- 2091 stemmen
Na het zien van de The Duke of Burgundy werd me duidelijk dat Peter Strickland veel oog (oor) heeft voor de geluidsband en dan heb je al een streepje voor bij me. In die film draagt de sound veel bij aan de mooie sfeer, en bij Berberian Sound Studio staat het zelfs behoorlijk centraal (hoewel toch anders, minder, dan verwacht).
Heb er dus van genoten, zeker omdat het ook nog eens in combinatie is met giallo-achtige elementen en een mysterieuze laag. Toch vind ik het over de hele duur niet evenwichtig en overtuigend genoeg om onder de indruk te zijn, zoals het concept van 'film-over-film'. (En ook al probeer ik het altijd te voorkomen: misschien onbewust te hoge verwachtingen naar aanleiding van het thema en The Duke.)
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Bijzonder leuke en interessante film! Het verhaal is interessant, de sfeer beklemmend (ik begrijp dat de meesten een horrorfilm verwachtten en teleurgesteld zijn omdat het geen horrorfilm is maar er is wel aldoor een onderhuidse spanning en oncomfortabel gevoel) en de hoofdrol is niet alleen voor de geluidsman in de film maar ook voor het geluid zelf van de film. Ik ben dol op dit soort modernistische geluiden, dus alleen al voor het geluid vond ik de film een feest!
De filosoof
-
- 2023 berichten
- 1405 stemmen
Ik had overigens nooit eerder van de ‘giallo’ gehoord. Niet alleen deze film maar ook The Neon Demon zou een ode aan de giallo – de Italiaanse misdaadmysterie: behalve de spaghettt-western is er blijkbaar ook zoiets als de spaghetti-thriller/horror – zijn en beide films vond ik erg mooi, zodat ik me maar eens in de giallo – het origineel – moet gaan verdiepen…
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
Een Britse geluidsman wordt gevraagd voor de geluidseffecten en nasynchronisatie van een geweldadige Italiaanse Horrorfilm.
Toby Jones speelt een goede hoofdrol. De rol van starre maar zachtaardige technicus met typerende Britse Stiff upper lip past goed bij hem. Giallo-actrice Suzy Kendall verzorgde enkele schreeuwen, alsmede een aantal Britse actrices die speciaal daarvoor werden gevraagd. Bond-girl Tonia Sotiropoulou speelt een knappe, maar niet bepaald behulpzame secretaresse. Cosimo Fusco (die ooit nog met Argento heeft gewerkt) speelt de almachtige producer van de film.
De film waar het in Berberian Sound Studio om draait is duidelijk beïnvloed door Suspiria, maar bevat verder nogal wat Jesus Franco/Lucio Fulci-achtige elementen. Volgens Ronnie Taylor - Britse cinematograaf die in Italië met Dario Argento werkte - was het erg wennen dat in de Italiaanse filmindustrie een veel flexibelere en gemoedelijkere sfeer is als hij in Engeland gewend was. Hier is dat toch een stuk negatiever uitgebeeld.
De film was goed opgenomen, alleen wel erg jammer dat er qua filmstijl geen verwijzingen naar de Giallo waren. Geen POVs en de film is zelfs niet in Cinemascope gefilmd. Wel waren de celluloid-achtige effecten leuk gedaan en zaten er een aantal mooie shots in de film. Het gebruik van een typisch Britse landschapsfilm om de heimwee van Gilderoy uit te beelden. Prima muziek van Broadcast ook.
Berberian Sound Studio doet denken aan Blow Out van Brian De Palma, waar geluidseffecten en oude montagetechnieken ook een grote rol speelde. Vond het erg leuk hoe het maakprocess van een film in het analoge tijdperk werd behandelt. wat een monniken werk. Verder komt ook A Cat in the Brain van Lucio Fulci in gedachten, waar de regisseur langzaam steeds meer in zijn eigen films verloren raakt. Echter de film waar Berberian Sound Studio het meest aan doet denken is Mulholland Dr. van David Lynch. De film hangt een zelfde onaangename sfeer in de lucht, zonder dat er daadwerkelijk iets gebeurd. Mulholland Dr. had tenminste nog een soort ontknoping aan het einde, Berberian Sound Studio is 92 minuten aan opbouw en een ontknoping is er niet. Toch erg jammer van Strickland want de film bevatte voldoende elementen om geslaagd te zijn.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7610 stemmen
Film over een zogezegd foley artist, de persoon achter de geluidseffecten. Dat is Gilderoy (Toby Jones) een muizig moederskindje en een stijve, introverte Brit, maar ook een grandioze geluidskunstenaar. Hij wordt door producent Francesco en regisseur Santini gevraagd de geluidseffecten en nasynchronisatie te verzorgen voor Il vortice equestre/The Equestrian Vortex, een gruwelijke Italiaanse horrorfilm over heksenvervolging. Dit gegeven klinkt redelijk goed en is dat het eerst half uur ook. Hierin lig de nadruk op het geluid en is dat een frisse manier om naar kijken, maar het plot wordt een beetje verwaarloosd. En hierna slaat algauw de verveling toe, doordat telkens maar weer slaan op groente en fruit of andere voorwerpen om geluid te produceren. Meerdere malen zie je tientallen secondes lang een shot van opnameapparatuur of mengpaneel. En dan is er ook nog die constant voortdurende intimidaties van medewerkers. Nu kan ik mysterieus best aantrekkelijk vinden, maar het was mooi geweest als al die mystiek en spanning ook daadwerkelijk ergens naartoe was opgebouwd. Het einde voelt meer als een noodgreep dan als een conclusie. Mwa, dit is waarschijnlijk vooral porno voor filmrecenten. Mij deed het vooral hunkeren naar de film die van geluid moest worden voorzien: The Equestrian Vortex. Waarschijnlijk was dat een veel beter werkje!
SmackItUp
-
- 3487 berichten
- 2483 stemmen
Net niet.
Ik verwachtte een vreemdere variant van Blow out van Brian de Palma, maar kreeg een trage Strickland. De film wil vreemd en mysterieus zijn, maar daarvoor blijft het allemaal toch veel te gewoontjes. Met name het eerste uur is gewoon doodsaai en buiten wat aparte personages gebeurt er nagenoeg niets. Maar, Strickland heeft zijn kruit voor de laatste 20 minuten bewaard. Plots gaat het helemaal los en krijg je de ene na de andere absurde situatie. Tevens zijn er een aantal mooie shots en scènes te bewonderen, zoals de fotoshoot(?) van de nieuwe dames, het landschap van Engeland, en de dubs. Helaas wel een beetje aan de late kant..
2,5*
Fisico (moderator films)
-
- 8353 berichten
- 4697 stemmen
We volgen Gilderoy, een ietwat schriele verlegen introverte Brit, maar met een groot talent als geluidstechnicus. Hij doet auditie en wordt aangenomen voor de opnames van een film van producent Francesco en regisseur Santini. Het is vooral Tobey Jones die voor mij een absolute meerwaarde was voor de film en voor mij de film boeiend en onderhoudend hield.
Een film die het voornamelijk moet hebben van sfeer en context. Wat inhoudelijk gebeurt er lang niet zo heel veel. Vreemd, warrig en mysterieus, dat wel, maar ook inhoudelijk vaag en langdradig. Een film die speelt met geluidseffecten en montage met een beklemmende sfeer, maar slaagde er niet altijd in om de volledige speelduur mijn gedachten 100% vast te houden.
Woland
-
- 4162 berichten
- 3405 stemmen
Pas m'n tweede van Strickland, wat me verbaast - want ik heb In Fabric maar liefst 4.5* gegeven. Oke, ik heb ook een shoort gezien in Field Guide to Evil, maar deze had ik al een hele tijd op de kijklijst staan. Maar wel een film waar je voor moest gaan zitten, verwachtte ik - en dat blijkt wel. Ik vond het erg sfeervol, deze prent over een hele Britse geluidsman die compleet uit z'n comfort zone terecht komt in een Italiaanse productie, vol met sleazy figuren, familiaal gedoe, en mensen die actief onaardig tegen elkaar doen. Het ongemak van Gilderoy is pijnlijk voelbaar, en de droge humor eromheen helpt zeker. Ook interessant om het geluidsproces aan de gang te zien, met de Foley-effecten (toch weer wat opgestoken deze film) als leuke toevoeging.
Maar hoewel het duidelijk is dat de onbetrouwbare verteller Gilderoy er geestelijk aan onderdoor gaat, het is allemaal een beetje aan de saaie kant. Het plot gaat eigenlijk niet echt ergens heen, er is geen ontknoping of wat dan ook. Op sfeer en op audiovisueel vlak wordt dit nog wel aardig gecompenseerd, maar ik had toch wel meer verwacht eigenlijk.
Het laatste nieuws
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer | MovieMeter Recap
'Red Oaks' op Prime Video snijdt serieuze onderwerpen aan met veel humor: 'Dit verdient een cultstatus'
Welke films worden vanavond uitgezonden op televisie?
Eerste trailer uitgebracht van nieuw seizoen 'Mayor of Kingstown' met Jeremy Renner die is teruggekeerd na zijn heftige ongeluk
Bekijk ook
Tsumetai Nettaigyo
Drama / Thriller, 2010
68 reacties
Yo, También
Drama, 2009
66 reacties
Der Staat gegen Fritz Bauer
Biografie / Drama, 2015
17 reacties
Cure
Misdaad / Thriller, 1997
33 reacties
L'Emmerdeur
Komedie / Misdaad, 1973
32 reacties
Gok-seong
Horror / Drama, 2016
103 reacties
Gerelateerde tags
italiëfilm bedrijfjaren 70sound production
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.