Columbus Circle (2012)

Thriller

geregisseerd door George Gallo
met Selma Blair, Amy Smart en Jason Lee

Abigail Clayton leeft alleen. Heel alleen. In feite heeft de aantrekkelijke erfgename haar loft in Manhattan al bijna twee decennia niet meer verlaten. Op haar 18e verjaardag, de dag dat ze haar gigantische erfenis ontving, heeft Abigail, dochter van een rijk industrieel, zich afgezonderd van de priemende ogen van de pers en de bemoeizucht van haar familie. Gedurende al die jaren van zelfopgelegde isolement heeft Abigail slechts met twee mensen contact: de conciërge Klandermann en Dr. Raymond Fontaine, een oude familievriend. Wanneer haar bejaarde buurvrouw sterft, stelt NYPD rechercheur Frank Giardello een onderzoek in, en Abigail krijgt het op haar zenuwen wanneer hij haar wil ondervragen. Bovendien probeert ze - om haar privacy te vrijwaren - het nu vrijgekomen appartement van de dode vrouw te kopen. Tevergeefs echter, want nieuwe huurders Lillian en Charlie trekken erin. Ongerust bespiedt ze haar nieuwe buren door het veilige kijkgaatje in haar voordeur, maar haar goedgeordende wereld begint af te brokkelen als ze uiteindelijk haar buren in levenden lijve ontmoet en haar afgesloten bestaan wordt bedreigd op onverwachte en angstaanjagende wijze.

Ondanks de gaten in het plot, de onsamenhangende en onaannemelijke storyline en het bizarre einde, blijft deze dvdthriller dankzij een overtuigend spelende cast toch aardig om naar te kijken. Maar ook niet meer dan dat en aan het einde blijf je met een onvoldaan gevoel achter.

avatar van JacoBaco
Best een aardige thriller, maar helaas was er werkelijk niets wat mij verraste. Ik heb de trailer niet gezien, maar ik heb zo'n vermoeden dat de trailer al heel wat prijsgeeft. Heel sporadisch komt het voor dat ik precies weet hoe het verhaal zich gaat ontplooien. Bij deze film was dat dus het geval. Desalniettemin (wat blijft dit toch een fantastisch woord!) houden de acteurs de film nog wel in ere.

De gaten in de plot waar ik sommige over hoor, zijn mij dan weer niet echt opgevallen. Eindoordeel: Dit vind ik eigenlijk nou echt een film voor mensen tussen de 40 en de 50 die weinig films kijken. Zij zullen waarschijnlijk smullen van deze thriller!

avatar van Miss Lola
Mega goeie thriller met verrassende momenten. Goed verhaal, goed geacteerd, goed camerawerk. Ik heb me enorm vermaakt! Kijken dus.

avatar van Parisa
Er staat hier een flink plot van op de site. En een interessant plot ook. Ik heb even gezocht, maar het verhaal komt dus niet van een boek. Dat zorgde voor nog meer nieuwsgierigheid.
Ik vind dat alle karakters er netjes in zijn geweven. En ook de achtergrondinformatie van de karakters boeiden mij. Jammer dat ze niet nog meer drama hebben ingezet om zo bijvoorbeeld meer een psychologische thriller te maken. Het plot had zich daarvoor wel geleend. Nu bleef het op het drama gedeelte nog vrij vlak.
Verder vond ik het ook jammer dat er al snel vrij veel werd weggegeven werd. Vat mij betreft werd er wat teveel uitgelegd. Minder informatie maakt een film vaak spannender. Het kan werken als je snel al veel weet, maar hier dus niet.

Blair doet het prima. De anderen overtuigen mij niet helemaal. Ik weet niet of het aan het script ligt of iets anders, maar ik heb het idee dat het allemaal wel wat angstaanjagender had gekund.

Maar de film kijkt prima weg en verveelt niet. En de plotwendingen zorgen ervoor dat je weer net wat anders naar dingen kan kijken.

avatar van Decec
Een goede misdaad/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Giovanni Ribisi en
Beau Bridges ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van flaphead
verrassend goede mystery-thriller. de film houdt over de gehele lengte de juiste sfeer en spanning vast, wat een kunst op zich is. Blair speelt een glansrol. in het begin lijkt het erop alsof de makers hun eigen (mysterieuze) ruiten ingooien door al 'teveel' te verduidelijken, maar dit blijkt niet vervelend voor het vervolg. er zijn een paar interessante twists, waardoor het constant boeiend blijft.
de losse schroeven zitten in het gedrag van de agent (teveel eigen weg zonder dat uit te diepen), het ongeloofwaardige van het meteen geldzaken regelen na een moord en het einde waarin Blair ineens buiten is. het einde is overigens zeker niet slecht, want de 'identiteitswissel' is intelligent.
gaat misschien niet heel extreem de diepte in, maar is zeker meer dan een dun tussendoortje.

avatar van Roger Thornhill
Ik weet niet zoveel over George Gallo, maar als ik op IMDb zijn credits bekijk komt hij mij voor als een man die zijn werk als screenwriter (met als grootste hits Midnight run en Bad boys) gebruikt om krediet (in zowel artistiek als commercieel opzicht) te krijgen voor het regisseren van zijn eigen films. Helaas zijn die (inmiddels acht) films eigenlijk nooit successen, en aan Columbus circle kunnen we zien waarom: een redelijk intrigerend uitgangspunt (een anoniem levende, "ondergedoken" vrouw) wordt de das omgedaan door een twist die ik mijlenver aan zie komen (eerst huren Lee en Smart dat appartement terwijl Blair het wil, vervolgens gaan ze vóór haar deur ruzie maken zodat Blair Smart in huis haalt, véél te opzichtig), zodat op zich behoorlijk sterke acteurs als Giovanni Ribisi, Kevin Pollak en Jason Lee uiteindelijk komen te zwemmen in een plot waarvan je de uitkomst al spoedig kunt voorspellen. A waste of a good cast.

avatar van K. V.
Deze voor een prikje kunnen kopen en nu maar eens bekeken. 'k was eigenlijk aangenaam verrast. Vond het een goeie film die toch wel enkele verrassende wendingen had. Het acteerwerk was ook prima en de film zag er goed uit. Het verhaal verveelde ook niet en kon me anderhalf uur boeien.
Misschien geen zo'n bekende film, maar heb me er zeker niet mee verveeld.