Columbus Circle (2012)

Thriller

geregisseerd door George Gallo
met Selma Blair, Amy Smart en Jason Lee

Abigail Clayton leeft alleen. Heel alleen. In feite heeft de aantrekkelijke erfgename haar loft in Manhattan al bijna twee decennia niet meer verlaten. Op haar 18e verjaardag, de dag dat ze haar gigantische erfenis ontving, heeft Abigail, dochter van een rijk industrieel, zich afgezonderd van de priemende ogen van de pers en de bemoeizucht van haar familie. Gedurende al die jaren van zelfopgelegde isolement heeft Abigail slechts met twee mensen contact: de conciërge Klandermann en Dr. Raymond Fontaine, een oude familievriend. Wanneer haar bejaarde buurvrouw sterft, stelt NYPD rechercheur Frank Giardello een onderzoek in, en Abigail krijgt het op haar zenuwen wanneer hij haar wil ondervragen. Bovendien probeert ze - om haar privacy te vrijwaren - het nu vrijgekomen appartement van de dode vrouw te kopen. Tevergeefs echter, want nieuwe huurders Lillian en Charlie trekken erin. Ongerust bespiedt ze haar nieuwe buren door het veilige kijkgaatje in haar voordeur, maar haar goedgeordende wereld begint af te brokkelen als ze uiteindelijk haar buren in levenden lijve ontmoet en haar afgesloten bestaan wordt bedreigd op onverwachte en angstaanjagende wijze.

Wat vreemd. Volgens IMDB komt hij op 5 maart in de bioscopen, en hier is hij nu al op dvd.

avatar van SaNDuTjE
Op 6 maart is in de USA de dvd release dus dat lijkt op een straight-to-dvd film.

gewoon een goeie film

Toch wel verrassende film! Ik vind Selma Blair ook weer heel goed acteren. Zij kan de rare personages altijd zo goed op het scherm zetten, dat het bijna echt lijkt. (Net als in de film WAZ) Film steekt goed in elkaar, wel ietwat voorspelbaar, maar je blijft kijken naar het einde toe!

avatar van Ben de Hoog
Prima film, vlot verteld verhaal. Soms iets te snel en gemakkelijk, maar dat doet niets af aan de vermakelijkheid ervan. Selma Blair is geknipt voor die rol.

avatar van Oliveri
Onderhoudende thriller, maar echt bijzonder vind ik deze film niet. Plot wel verrassend, acteerprestaties dik in orde.

avatar van alfie
goede spannende film waarin het verhaal een verassende wending krijgt...spannende thriller...80 minuten is wel wat kort...had voor mijn wat langer mogen duren. maar toch een aanrader 3,5 sterren

avatar van Mega-Video
Straight-to-DVD is geheel terecht. Deze film zou het geen week volhouden in de bioscoop. Maar dat wil niet zeggen dat het een slechte film is, integendeel. Ook al hangt het geheel als een gatenkaas in elkaar, je kijkt en blijft kijken. Op meerdere momenten in de film wil je de -STOP- knop indrukken, maar dan gebeurd er weer iets waar je toch van wilt weten waar het heengaat.

Het blijft film, daarin is alles mogelijk. Hoe stomzinnig ook.

avatar van mixmaster
redelijke thriller met degelijk acteerwerk en een aardig verhaaltje.
leuk voor tussendoor maar geen film die veel indruk achterlaat.

Ondanks de gaten in het plot, de onsamenhangende en onaannemelijke storyline en het bizarre einde, blijft deze dvdthriller dankzij een overtuigend spelende cast toch aardig om naar te kijken. Maar ook niet meer dan dat en aan het einde blijf je met een onvoldaan gevoel achter.

avatar van zyntex
Spannend op sommige stukken. Acteurs waren gewoon goed, Maar na het gezien te hebben al snel weer vergeten.

Magere thriller die nergens je wist te raken.

avatar van Pazmaster
Prima filmpje hoor! Begint gelijk al goed! Goed geacteerd, leuk verhaal met verrassende wendingen. Er zitten hier en daar wel wat gaten in het plot maar ik heb me prima vermaakt. 3,5 ster van mij

voorspelbaar ongeloofwaardig rommelwerk

avatar van JacoBaco
Best een aardige thriller, maar helaas was er werkelijk niets wat mij verraste. Ik heb de trailer niet gezien, maar ik heb zo'n vermoeden dat de trailer al heel wat prijsgeeft. Heel sporadisch komt het voor dat ik precies weet hoe het verhaal zich gaat ontplooien. Bij deze film was dat dus het geval. Desalniettemin (wat blijft dit toch een fantastisch woord!) houden de acteurs de film nog wel in ere.

De gaten in de plot waar ik sommige over hoor, zijn mij dan weer niet echt opgevallen. Eindoordeel: Dit vind ik eigenlijk nou echt een film voor mensen tussen de 40 en de 50 die weinig films kijken. Zij zullen waarschijnlijk smullen van deze thriller!

avatar van marissaheinrich
Verrassend! Ik had een slechte B film verwacht, in tegendeel, het was een leuke onderhoudende film. Absoluut geen hoogvlieger, maar zeker goed. Prima acteerwerk met een prima verhaal.

avatar van evervaet
Niet echt slecht, maar toch een hoog B-film gehalte.

avatar van Leo1954
Niets bijzonders, maar wel onderhoudend.

Raffael77
Van b-film is geen sprake en wel onderhoudend, niet echt speciaal maar toch vermakelijk om te zien.

Erg goede film. Veel beter dan verwacht.
Verhaal is erg goed, spannend van begin tot het einde.
Selma Blair zet hier een goede rol neer. Amy Smart speelde ook goed.

Tja, ik lees toch behoorlijk wat goede recensies hierboven maar helaas deel ik deze meningen totaal niet. Ik vond het juist een zeer saaie film. Bij een thriller verwacht ik toch wel wat spanning maar dat was hier ver te zoeken. Ik ga wat dat betreft toch met Evervaet mee dat het een B-film is.Mij heeft hij in ioeder geval absoluut niet kunnen boeien.

avatar van Miss Lola
Mega goeie thriller met verrassende momenten. Goed verhaal, goed geacteerd, goed camerawerk. Ik heb me enorm vermaakt! Kijken dus.

avatar van benni
Raar dat er zo veel lage waarderingen zijn, vond hem best OK. Gewoon goede film om even mee te pikken.

avatar van hannes64
benni schreef:

Je haalt me de woorden van `t scherm, ik denk er precies `tzelfde over.
Een leuk niemandalletje.....heb wel vaker zoiets gezien, maar dit was toch iets vernieuwend.
Blair is goed als agorafobie lijdend slachtoffer
Verder, A oke.

avatar van Filmfan74
Ik ben doorgaans redelijk goed in het voorspellen van het einde van de film en ook bij deze was er geen verrassing (er is uitgebreid een brievenopener een beeld, waardoor je weet dat dat later een wapen wordt, en nog een aantal zaken waar over ik niets zeg omdat dat spoilers zijn). Maar de manier waarop het einde wordt bereikt, had ik niet aan zien komen.
Kortom: eerste kwartiertje dacht ik dat het een fijne film zou worden om bij in te dutten, vervolgens gebeurt er wat wat ik niet aan zag komen waardoor ik toch wakker bleef. Ik ben dol op onverwachte wendingen, dus dat maakt deze film toch de moeite waard.
Duidelijk minpunt: straatvrees van de hoofdpersoon is totaal ongeloofwaardig, met name op het einde!

avatar van HASCH
Veel van dit soort Thrillers zijn redelijk voorspelbaar. Toch zitten er een paar leuke onverwachte wendingen in dit verhaal. Als er dan ook nog goed geacteerd wordt is het best plezierig om er een avondje aan te besteden.

avatar van hutsekluts
Meestal deel ik wel een mening of waardering die in de buurt komt van het gemiddelde. Hier is dat absoluut niet het geval. Alleen met Quatro ben ik het -en dan nog slechts gedeeltelijk- eens:

Quatro schreef:
voorspelbaar ongeloofwaardig rommelwerk

Wat een ongelooflijk slecht script vertolkt door slecht acterende'"sterren".
Deze 6e-rangs tv-film kon eigenlijk niet kort genoeg duren. Zooo voorspelbaar, zooo flauw.

Slechts voor de soundtrack geef ik een halve ster.

avatar van Kuwiel
Goede film , met veel verrassende elementen. Kijkt lekker weg !! Een goed verhaal, en goed geacteerd !!

avatar van Norman Mailer
hutsekluts schreef:
door slecht acterende'"sterren".

Mwoah, zitten toch wel wat acteurs van naam tussen.

avatar van hutsekluts
Norman Mailer schreef:

Mwoah, zitten toch wel wat acteurs van naam tussen.

Ja, da's precies wat ik bedoel.
Toch geen beginners en dan zo'n slechte prestatie neerzetten.
Maar ja, net als bij voetbal.... 't zal wel aan de regisseur liggen.........