Columbus Circle (2012)

Thriller

geregisseerd door George Gallo
met Selma Blair, Amy Smart en Jason Lee

Abigail Clayton leeft alleen. Heel alleen. In feite heeft de aantrekkelijke erfgename haar loft in Manhattan al bijna twee decennia niet meer verlaten. Op haar 18e verjaardag, de dag dat ze haar gigantische erfenis ontving, heeft Abigail, dochter van een rijk industrieel, zich afgezonderd van de priemende ogen van de pers en de bemoeizucht van haar familie. Gedurende al die jaren van zelfopgelegde isolement heeft Abigail slechts met twee mensen contact: de conciërge Klandermann en Dr. Raymond Fontaine, een oude familievriend. Wanneer haar bejaarde buurvrouw sterft, stelt NYPD rechercheur Frank Giardello een onderzoek in, en Abigail krijgt het op haar zenuwen wanneer hij haar wil ondervragen. Bovendien probeert ze - om haar privacy te vrijwaren - het nu vrijgekomen appartement van de dode vrouw te kopen. Tevergeefs echter, want nieuwe huurders Lillian en Charlie trekken erin. Ongerust bespiedt ze haar nieuwe buren door het veilige kijkgaatje in haar voordeur, maar haar goedgeordende wereld begint af te brokkelen als ze uiteindelijk haar buren in levenden lijve ontmoet en haar afgesloten bestaan wordt bedreigd op onverwachte en angstaanjagende wijze.

avatar van Norman Mailer
hutsekluts schreef:

Ja, da's precies wat ik bedoel.
Toch geen beginners en dan zo'n slechte prestatie neerzetten.
Maar ja, net als bij voetbal.... 't zal wel aan de regisseur liggen.........

Vannacht gezien, vond 'm nou ook weer niet zó beroerd.

avatar van Noodless
Gemiddelde thriller die naar het einde toe toch enigszins weet te verrassen. Natuurlijk ook wat clichés en voorspelbare momenten. Clayton's vrees kwam toch wat ongeloofwaardig over, zeker op het einde. 6/10

avatar van Bossjosh
Leuk filmpje met een leuk verhaal en kijkt lekker weg. Heb me geen moment verveeld.

avatar van snarfje5508
Bijzondere thriller die blijft boeien. Onverwachte wendingen met goed acteerwerk. Zondermeer 3 sterren waard. Het enige wat ongeloofwaardig was is dat dehoofdpersoon na 10 jaar vrijwiliige opsluiting er nog steeds modern gekleed en op en top gekapt bijloopt. ......een missertje wat mij betreft.

avatar van schumacher
Lekker weg kijk filmpje. Ik had eerst iets van oei oei wa gaat da zijn maar het was best te smaken.
Alleen helemaal op het einde? Waar is die vent naartoe of wat is er dan met deze gebeurd? Heb ik iets gemist ofzo dan?

avatar van pieterTk
Tegenvallende film, met een erg slechte Amy Smart. Zeker het einde vond ik erg slecht.

avatar van Zeriel
Prima thriller. Het begint goed. Tot halverwege duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit, dan wordt het meer een standaard thriller.

avatar van qwertzu
Verrassend goede film, had het niet gedacht maar zat vanaf het begin in het verhaal en vond vooral de twist aan het eind leuk!
Aanrader!

avatar van janwauters
standaard thrillertje

avatar van killer13
vorige week gehuurd. niet slecht, alleen zoals eerder wordt vermeld een beetje standaard. een goede thriller, springt alleen nergens echt boven uit. toch wel een uitstekende cast weer

best genietbaar filmpje, niets bijzonders.
Best wel origineel einde

avatar van TomPSV
Het begin was een beetje saai en moest het nog op gang komen. Daarna werd het spannender en vooral de acteerprestaties vond ik erg goed. Het verhaal zat ook goed in elkaar. Ik heb me prima vermaakt met deze film.

avatar van b00ts
Zeer voorspelbare thriller. Vanaf het moment dat de dokter in beeld komt, weet je al wat er aan de hand is. Het einde is daarna uiteraard ook een inkoppertje. Vreemd dat sommigen hier het allemaal als verrassende plotwendingen ervaren.

avatar van DjFrankie
Vanmorgen in het vliegtuig gezien, prima thriller met goed verhaal niet nieuw wel amusement van de goeie plank.

avatar van tal1b
Wat een voorspelbare B film is dit zeg.
na een half uur begon 't al vervelend te worden.
Toch heb ik 't gepresteerd om de film af te kijken.

2,5 middelmatige thriller

avatar van madmax1
Ondanks voorspelbaarheid prima geacteerd met professioneel camera werk.
Bij tijd en wijle spannend jammer dat het mysterie te snel wordt blootgegeven , en wordt ongeloof waardig,had meer ingezeten , iets meer als voldoende.

avatar van Parisa
Er staat hier een flink plot van op de site. En een interessant plot ook. Ik heb even gezocht, maar het verhaal komt dus niet van een boek. Dat zorgde voor nog meer nieuwsgierigheid.
Ik vind dat alle karakters er netjes in zijn geweven. En ook de achtergrondinformatie van de karakters boeiden mij. Jammer dat ze niet nog meer drama hebben ingezet om zo bijvoorbeeld meer een psychologische thriller te maken. Het plot had zich daarvoor wel geleend. Nu bleef het op het drama gedeelte nog vrij vlak.
Verder vond ik het ook jammer dat er al snel vrij veel werd weggegeven werd. Vat mij betreft werd er wat teveel uitgelegd. Minder informatie maakt een film vaak spannender. Het kan werken als je snel al veel weet, maar hier dus niet.

Blair doet het prima. De anderen overtuigen mij niet helemaal. Ik weet niet of het aan het script ligt of iets anders, maar ik heb het idee dat het allemaal wel wat angstaanjagender had gekund.

Maar de film kijkt prima weg en verveelt niet. En de plotwendingen zorgen ervoor dat je weer net wat anders naar dingen kan kijken.

avatar van nightbreed
Ongelofelijk slecht.
Iemand (die erover gaat) heeft dit script gelezen en heeft toen gedacht: Ja, dit script geef ik het groene licht.
Leedvermaak? Bad day? Just don't give a fuck?
Dat zat ik me dus serieus af te vragen.
Wat een onzinfilm!

avatar van Decec
Een goede misdaad/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Giovanni Ribisi en
Beau Bridges ...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van flaphead
verrassend goede mystery-thriller. de film houdt over de gehele lengte de juiste sfeer en spanning vast, wat een kunst op zich is. Blair speelt een glansrol. in het begin lijkt het erop alsof de makers hun eigen (mysterieuze) ruiten ingooien door al 'teveel' te verduidelijken, maar dit blijkt niet vervelend voor het vervolg. er zijn een paar interessante twists, waardoor het constant boeiend blijft.
de losse schroeven zitten in het gedrag van de agent (teveel eigen weg zonder dat uit te diepen), het ongeloofwaardige van het meteen geldzaken regelen na een moord en het einde waarin Blair ineens buiten is. het einde is overigens zeker niet slecht, want de 'identiteitswissel' is intelligent.
gaat misschien niet heel extreem de diepte in, maar is zeker meer dan een dun tussendoortje.

Onderhoudende thriller, heb deze met plezier gekeken

avatar van Roger Thornhill
Ik weet niet zoveel over George Gallo, maar als ik op IMDb zijn credits bekijk komt hij mij voor als een man die zijn werk als screenwriter (met als grootste hits Midnight run en Bad boys) gebruikt om krediet (in zowel artistiek als commercieel opzicht) te krijgen voor het regisseren van zijn eigen films. Helaas zijn die (inmiddels acht) films eigenlijk nooit successen, en aan Columbus circle kunnen we zien waarom: een redelijk intrigerend uitgangspunt (een anoniem levende, "ondergedoken" vrouw) wordt de das omgedaan door een twist die ik mijlenver aan zie komen (eerst huren Lee en Smart dat appartement terwijl Blair het wil, vervolgens gaan ze vóór haar deur ruzie maken zodat Blair Smart in huis haalt, véél te opzichtig), zodat op zich behoorlijk sterke acteurs als Giovanni Ribisi, Kevin Pollak en Jason Lee uiteindelijk komen te zwemmen in een plot waarvan je de uitkomst al spoedig kunt voorspellen. A waste of a good cast.

avatar van Bevert
Goede thriller, kijkt lekker weg.

Film nu op tv. Wilde hem opnemen, vergeten. Dacht hem te gaan huren, want ik zag eebn stuk wat mij wel aansprak, maar als ik hier de commentaren lees, sla ik hem maar over. Geen enkel vier ster geloof ik. een paar enen en tweeen....Moviemteres bedankt.

avatar van knusse stoel
Mooie film die ons geboeid liet kijken van begin tot het einde, wat ook nog eens verrassend was!
Deze heeft ons een leuke 86 minuten bezorgd en is ondanks dat het niet een erg moeilijk in elkaar stekende film is, wel eentje die ons voorlopig bijblijft. Een aardige thriller!

lezertje
Redelijke thriller. Het script zit doordacht in elkaar en heeft een paar onverwachte twists. Alleen het einde gaat wel erg snel. Abigail die in een fractie van een seconde alles door heeft en opeens weer over de drukke straten van New York durft te lopen. Dat komt allemaal net iets te ongeloofwaardig over. Jammer scheelt een ster. Nu slechts XX1/2.

avatar van K. V.
Deze voor een prikje kunnen kopen en nu maar eens bekeken. 'k was eigenlijk aangenaam verrast. Vond het een goeie film die toch wel enkele verrassende wendingen had. Het acteerwerk was ook prima en de film zag er goed uit. Het verhaal verveelde ook niet en kon me anderhalf uur boeien.
Misschien geen zo'n bekende film, maar heb me er zeker niet mee verveeld.